Sunday 27 September 2015

KOLEKSI GAMBAR TONGKANG HANYUT LANGGAR JAMBATAN BATU PAHAT.



Jambatan Batu Pahat, di Jalan Peserai, di sini bergegar apabila dihentam sebuah tongkang hanyut yang diletakkan di muara Sungai Batu Pahat, kira-kira jam 7.30 pagi.

Dalam kejadian yang melibatkan tongkang yang sepanjang kira-kira 20 meter talah mengakibatkan struktur jambatan berkenaan retak dan kini strukturnya dalam pemeriksaan pihak yang berkaitan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Mohd Khalid, Saif Ab Rahim berkata, pihaknya menerima makluman daripada pihak Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim) pada jam 7.51 pagi.

Katanya, pihaknya terus bergegas ke lokasi dengan kekuatan enam anggota dan satu jentera bagi memastikan keselamatan terutamanya kepada pengguna dengan bantuan daripada pasukan polis.

"Buat masa ini kita tidak boleh berbuat apa-apa...kita terpaksa menunggu air di Sungai Batu Pahat surut dahulu baru tindakan untuk menunda kapal berkenaan.

"Daripada pemeriksaan awal struktur jambatan berkenaan mengalami keretakan dan kita sedang menunggu siasatan lanjut daripada pihak Jabatan Kerja Raya (JKR), samada ianya selamat digunakan atau sebaliknya," katanya.

50 comments:

  1. Tongkang hanyut menggambarkan PAN-Imayam-Kuali-Putu Mayam. Tak da tujuan ITU sampai langgar jambatan. Jambatan ITU ibarat baiah. Orang amanah tak langgar janji. Baiah lagi lerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas love Umno.

      Delete
    2. Anon 17:00 sapa lawan DAP dianggap suka umno. Itulah macai PAN Kuali

      Delete
    3. Tanda2 umno bakal runtuh di johor.

      Delete
    4. nasib baik ada jambatan tu, kalau tak tahulah ke lautan mana hanyutnya tongkang bernilai Rm 101,000 ribu.

      Delete
  2. MUFTI PAHANG BIKIN ADUN DAPigs TERKEDU!!!

    Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAPigs yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

    Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu.
    "Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah. Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam," katanya ketika dihubungi.
    Abdul Rahman membidas kenyataan yang dibuat oleh DAPigs kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu terlebih dahulu sebelum membuat andaian.

    Malah tegasnya, DAPigs adalah pihak yang sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana telah campurtangan dalam hal ehwal agama Islam seperti mempertikaikan pelaksanaan Hukum Islam.
    "Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar Hukum Islam. Sepatutnya mereka (DAP) minta maaf dulu kerana mereka menyentuh hal-hal agama Islam. Sepatutnya mereka sudah lama minta maaf," katanya.
    Menurut teks khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Pahang itu, Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di negara ini berpecah kerana berbeza ideologi Politik.
    "Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam," menurut teks khutbah itu.
    Dalam mempertahankan teks khutbah itu, Abdul Rahman membayangkan bahawa ahli beragama Islam di dalam DAPigs yang mempertahankan campurtangan parti itu dalam hal boleh dianggap sebagai syirik.
    "Bila duduk dalam sebuah parti bukan Islam, mereka akan mempertahankan apa saja walaupun telah dinasihatkan yang baik. Kita nasihatkan orang Islam supaya bersatu. Apakah itu salah?," ujarnya.
    Ditanya mengenai kemungkinan DAP mengambil tindakan mahkamah terhadap JAIP, Abdul Rahman berkata pihaknya tidak gusar dengan ugutan puak - puak DAPigs tu. Kalau DAPigs rasa diorang bagus sangat, SAMAN la!!! Jangan setakat cakap je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi Cap Cangkul /PAN/Kuali/Imanam orang mukminin tidal ASA harga kerana yang suci adalah rocket. Also maklum balachi Tauke Bukit Penang

      Delete
    2. harap mfti pahang laksana hudud segera

      jgn jd munafik alat assobiyah umnu pasug yg menjadikn dap mangsa utk menghalalkn mereka menipu dn mempermainkn hudud

      semakin jauhlah org cina dr islam

      tahniah

      Delete
    3. Islam apakah ini menggunakan khutbah untuk mengutuk dap? Di mana racistnya dap? Tolong perincikan. Apa bezanya dap dgn mca dan gerakan dlm isu hudud? Apa pula bezanya dgn umno dan pkr?

      Delete
    4. Islam apakah ini menggunakan khutbah untuk mengutuk dap? Di mana racistnya dap? Tolong perincikan. Apa bezanya dap dgn mca dan gerakan dlm isu hudud? Apa pula bezanya dgn umno dan pkr?

      Delete
  3. Zuraida Kamaruddin

    Beliau memulakan persekolahan rendah di Jalan Eunos Primary School dan seterusnya ke peringkat menengah di Tanjung Katong Girls School, Singapura. Keputusan cemerlang G.C.E ‘O’ Levels dan rekod kecemerlangan aktiviti luar darjah melayakkan beliau melanjutkan pelajaran di Raffles Institution.[1]

    Beliau menyambung pengajiannya dengan mendapat Ijazah Sains Sosial dari Universiti Singapura dan Ijazah Sarjana Muda dalam Sales and Marketing (UK MITD). Beliau juga telah menyelesaikan pengajian dalam Management Excellence Program (AIM Filipina) dan Marketing Research Advance Program (Taiwan).

    ko ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib degree mana pulak!!

      Delete
    2. Degree apa? Sales marketing? Sains so sial? Kalau setakat degree bidang tu, kat ukm ada. Itu budak kelas sastera yg spm gred 1, masuk form 6, ambik stpm dpt 5p. Kemudian dpt buat degree ukm, um dlm bidang sains soo sial.
      Kemudian pandai cakap sikit.
      Habukpun tarak
      Mintak kerja peg tadbir, huru hara pejabat sbb bodoh buat keputusan.
      KEDEPAN.. Yg mentadbir peringkat pbt, daerah adalah student bodo masa sekolah.
      Yg cerdik masa sekolah jd engineer di jkr,
      Bila mesyuarat peringkat daerah DO jd chairman.
      Yg bodoh mengetuai yg cerdik.
      Sbb tu Malaysia lambat maju
      Lambat, lembab, bengap & bengong.
      Sbb yg bodoh jd ketua.

      Delete
  4. Tuggu jawab dalam mahkamh nanti

    ReplyDelete
  5. Tonkang itu ibarat UMNO yg sedang melanggar jambatan Pas. Keretakan tersebut menyebabkan ramai yg terpaksa berpindah dari Pas ke jambatan baru Amanah. Didapati dalam tongkang itu membawa wang brjumlah 2.6 billion. Kapten tongkang dilaporkan sedang asyik memancing bersama taukeh jambatan retak.

    ReplyDelete
  6. tongkang pecah ada kt johor

    langgar jambatan sebb pemandunya haji hadi

    jambatan persahabatan PR habis dilanggarnya

    sebb tk tau memandu tongkang

    ReplyDelete
  7. OMAK TAK NAK BUAT LIPUTAN UCAPAN NAJIB DI DEWAN PBB KE

    OMAKKAN SUKA BUAT LIPUTAN PERHIMPUNAN

    DENGARNYA SEMUA CERAMAH AMANAH LEBIH RAMAI YG DENGAR DPD CERAMAH KOSONG NAJIB DI PBB

    lain kali najib kena bawa hadi utk berucap

    tp jgn bagi kak ros berucap... nnti kosong betul dewan, silap2 lampu dn speaker pun depa off kan

    so najib dan geng merah nk marah wakil2 dunia yg lebih rela minum dikantin dpd dengar ucapan munafik

    nk marah2 dunialah sebab perlekeh ucapan pemimpin islam ahlill sunnah punah

    atau wakil2 PBB pun telah dibeli oleh DAP

    wah hebat sungguh DAP ... kita mesti sokong DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dog And Pig
      Pegang anjing haram
      Pegang babi lagi haram
      Pegang amoi tak haram
      Setakat selfie lentuk kepala kat dada, halal
      Ramas punggong amoi masa selfie, halal sebab tak ada dlm gambar, org tak nmpak

      Delete
    2. menipu allah dgn mempermainkn hudud lg besar dosa...takutnya aku

      lbh baik jd sijahil yg tidak berckp mengenai agama yg mereka tidak tahu dpd jd alim ulamak yg mmpermainkn hukum allah demi politik assobiyah jahiliyah

      Delete
  8. Salam 1rasuah,

    Yang ini tak boleh salahkan ibu bapa sepenuhnya. Kerajaan kita hanya tahu sediakan bangunan sekolah yang cantik-cantik tetapi bagaimana dengan kualiti tenaga pengajar? Kadang-kadang tidak masuk akal pula bila tukang ajar yang hendak membimbing murid-murid skor UPSR mereka sendiri tak skor UPSR. Umum maklum budak-budak akademik teruk kerana akhlak mereka teruk, tak percaya tanya cikgu dalam kelas, budak dapat nombor last tu perangai macam mana. Jadi nak datang kecemerlangan dari celah mana? Begitu pula dengan GPI yang dulu di sekolah tak pernah cemerlang, hanya pergi KU dan timur tengah untuk senang masuk KPM jadi bagaimana hendak menjadi contoh teladan kepada murid? Ibu bapa harus bersikap proaktif dengan mengusulkan supaya tenaga pengajar mempamerkan result UPSR hingga SPM mereka di papan kenyataan sekolah bagi memberi motivasi kepada murid-murid demi kebaikan bersama. Ingatlah bagaimana acuan begitulah kuihnya.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba hang pamer result upsr, srp & spm serta transkrip akhir semester kau kat sini, aku nak tgok.

      Delete
    2. Alahai kustem je pon...patut bingai

      Delete
  9. Hang la yang bodo

    ReplyDelete
  10. Aku dah kata...
    cina kominis ni jangan bagi muka..
    tapi mat sabun tak nak dengar..geng dia lagi le jilat bontot cina kominis tuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas jilat bontot tak basuh cina kominis dia dn geng dia terus makan taik yg keluar dari bontot kominis tuuu

      Delete
    2. sila bawa tulisan ni ke barzah nnti

      Delete
  11. Tongkang yg hanyut itu dipercayai dlm perjalanan dari semenanjung Jaffna ke Penang dgn membawa peralatan sistem komunikasi stesen televisyen berbayar Imayam.
    Lebih kurang 2 batu nautika sebelum sampai, kaptennya meroyan terkena sawan babi lalu terjun ke laut.
    Tongkang hanyut hingga ke johor.

    ReplyDelete
  12. Menurut agensi penguatkuasaan maritim Malaysia, keadaan jerebu menyebabkan tongkang yg hanyut lambat dikesan.

    ReplyDelete
  13. Ramai yg buat saham saham akhirat dlm blog ni. Admin pengasasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sang serigala dgn derma yg byk bisa mengawal kawanan bebirinya biarpun dengan kencingnya yg hancing. Bebiri itu adalah kamu dan puak2 kamu.

      Delete
  14. Ramai yg buat saham saham akhirat dlm blog ni. Admin pengasasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak sedarkah kamu bahawa kamu hanya sebahagian kawanan bebiri yg sebenarnya telah sekian lama menjadi mabuk dan ketagih kencing sang serigala?

      Delete
  15. Imayam pan amoi adelah barua dap yg anti islam...adekah lahanat sedang menimpa mrk?
    Na'uzubillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas boleh bergabung dgn Gerakan dan Mca demi memartabatkan hudud dgn bantuan kukuh amno. Yakinlah mereka akan membantu. Mereka tidak menentang hudud spt dap.

      Delete
  16. Omakkau cuma cerita pasal tongkang hanyut.

    NGO KEDEPAN hantar komen utk perlekeh org dan nak tunjuk dia tu cerdik pandai kononnya.

    Pro Amanah hantar komen yg menghina Hadi Awang da Harun Din

    Pro Pas lawan balik dgn memperlekeh Amanah, pemimpinnya serta kaitannya dgn Dap.

    Pro Umno bantai kiri kanan sambil senyum.
    Sendiri punya otak, sendiri pikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 pun tolak penyokong program sentuh anjing (sekarang anjing gila)!!!

      Delete
    2. Obama yg makan babi panggang dan menonggang bir pun tak ambil derma sampai bilon2 byknya. Hari2 obama belai anjing tapi tak bangsatkan rakyat negro amerika yg baunya hapak dan hancing.

      Delete
  17. Assalamualaikum....
    Amanah dari dulu tak dak jawapan....
    Amanah bole mengganggu perpaduan melayu nie....
    Yg pelik tu, ngo bole dengaq...
    Siapa yg manuever nie, takkan autopilot kot....
    Setuju dk kalau ada lagi cina dok kalut kat islam, kena perangi amanah terlebih dahulu...

    #akuakanpumpings30kalidanberlatihtumbukbatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. assobiyah melayu

      Delete
    2. Amanah tak ajak demo kat kedai cina jln petaling. Org lain yg suruh. Tapi pasal takut kat polis, dia tolak kat org lain

      Delete
  18. Ah kumpulan yang di warwarkan pengkhianat tu ader unsur2 Islam ker sanggup berstongkol dengan dapigs .

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu gitu pas pun mualaf baru masuk islam sebb dulu pas lama sahabat dgn dap

      dn umnu belum islam sebb masih sekongkol dgn byk parti bkn islam

      klu ikutkn ajaran sesat kau lah

      Delete
    2. Dulu pas jilat dapigs sampai licin dan berkilat. Skang nak jilat amno pulak. Tak geli ker jilat sana sini?

      Delete
  19. Agak2 korang, nak ke org2 umno terima pas jadi rakan kongsi kerusi calon pru14? Aku rasa maslan sorang aje kot yg nak. Korang caimeno nak ker undi hadi?

    ReplyDelete
  20. Dulu ada org pakai serban kata kentut lim guan eng wangi mcm minyak atar. Kentut lim kit siang wangi mcm minyak zamrud. Skng kentut amno pulak dikata wangiiii.

    ReplyDelete
  21. Apa2 hal imayam adelah barua dap...gelaran al jubori melekat ketat pada m.sabu krn menjilat jubori 2 tokong p.pinang...kah kah

    ReplyDelete
  22. Umno dah kena dlu dgn pas.. mahadeth pernah story.. pas tikam belakang . . Masa dorg dlm umno.. pas disuruh jga felda.. last2 org felda mula benci umno.. nasib mahadeth sedar awal dan tendang pas klua dri imno

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...