Friday 25 September 2015

SILING KOMPLEKS MAHKAMAH JALAN DUTA RUNTUH LAGI



Sebahagian daripada siling di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur runtuh selepas paip air didapati pecah berhampiran kedai runcit di tingkat bawah.

Kafeteria itu dilanda banjir dengan air setinggi pergelangan kaki kembali reda sekitar jam 10 pagi.

Difahamkan, kebocoran di siling itu sudahpun berlaku kira-kira dua minggu lalu.

Lima tahun lalu, sebahagian daripada siling berhampiran pejabat pos juga runtuh akibat paip pecah.

5 comments:

  1. Ana syak ini kontraktor Malaysia dah biasa buat macam tu kat sini terbawak pigi luar. Sebab tu ada bumbung runtuh, jalan berlubang, highway crack dan macam-macam lagi.

    Begitu juga jika tempat di ipt diberi kepada orang jenis E. Akibatnya akan nampak selepas dia masuk kerja, kalau jadi guru maka ppsmi tidak dapat dilaksanakan. Kalau jadi peg teknologi maklumat maka sistem lembab dan harapkan vendor develop dan datang servis dia lepak goyang telur. Kalau jadi pegawai tadbir kelulusan sesuatu permohonan memakan masa berbulan-bulan di mana syarikat swasta boleh laksanakan dalam masa 24 jam jika dihantar sebelum jam 12 tengah hari.

    Itulah akibatnya tidak berlaku adil tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya. Yang menanggung ialah masyarakat.



    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pandaipun tapi rasuah nk buat apa, biar lh bodoh tp amanah

      Delete
  2. Paip pecah pekara biasa apa di herenkanya , masih jamin kontartor dia kena baiki nya

    ReplyDelete
  3. Nasib baik tak hempap kepala hadey

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...