Tuesday 29 September 2015

PEMIMPIN ATASAN MAIN POLITIK PUJUK RAYU DAN PIKAT PERINGKAT BAWAH MAIN POLITIK USIR DAN PECAT.



Begitulah yang dapat ditafsirkan dengan gelagat kurang matang, biadap, samseng, sombong, angkuh dan berlagak AMK dan Wanita Pulau Pinang apabila desak keras agar ADUN tunggal PAS di Pulau Pinang YB Datuk Mohd Salleh Man dilucutkan jawatanya sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) untuk diberikan kepada pemimpin PKR.

Dalam kesungguhan tanpa putus asa pimpinan tertinggi PKR sentiasa merayu agar PAS menyertai Pakatan Harapan bagi menghadapi UMNO/BN dalam PRU ke-14 nanti kerana sedar dan akui betapa tanpa sokongan dan jentera PAS jangan nak mimpilah Pakatan Harapan yang terdiri dari PKR/DAP/Amanah mampu tawan Putrajaya sayap AMK dan Wanitanya pula cuba menanguk di air yang keruh, cuba nak berlagak jaguh, menyelam sambil minum air, nak ambil dan tawan hati DAP terus membuat kenyataan yang sedikit tidak menujukkan kematangan berpolitik.

Gelagat seperti ini sedikit pun tidak memberi untung kepada PKR khasnya dan Pakatan Harapan amnya .. berpolitik ikut bisikan dan hasutan amarah yang tidak kena pada tempat dan waktunya.

Cubalah sekali sekala bawa bertenang .. berperanan sebagai sayap politik yang berfikiran jauh, kepala dingin dan jiwa yang tenteram.

Apa yang dilakukan oleh AMK dan Wanita Pulau Pinang amat bertentangan dengan hasrat dan keputusan pucuk pimpinan tertinggi PKR.

Sepatutnya bukan ADUN PAS yang patut dilucutkan jawatannya sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Pulau Pinang tetapi mereka yang desak itu pula yang wajar dipecat dari jawatan yang disandang mereka.

Tak tahulah kalau ada tangan ghaib yang berkuasa dan berpengaruh dibelakang desakan ini .. sebab jika difikir secara akal logik tidak mungkin mereka berani bersuara tanpa disokong dan didokong pihak yang memiliki kuasa dan pengaruh kuat dalam Pakatan Harapan atau PKR.

Inilah dinamakan lebih sudu dari kuah.




Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan Wanita Keadilan Pulau Pinang hari ini mendesak Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Mohd Salleh Man mengosongkan jawatan Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) yang disandangnya.

Ketua AMK Pulau Pinang, Asrol Sani Abdul Razak berkata desakan itu wajar kerana Pas tidak lagi bersama dalam pentadbiran kerajaan negeri seperti diumumkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Beliau berkata pengumuman ketua menteri itu jelas menunjukkan kerajaan negeri tidak mengiktiraf Pas dalam pentadbiran negeri dan Salleh yang merupakan wakil rakyat Pas harus mengosongkan jawatan YDP MAIPP.

“Kami mohon supaya kerajaan negeri mencadangkan wakil PKR untuk jawatan YDP MAIPP itu bagi mengantikan wakil Pas apabila penggalnya tamat akhir tahun ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata pelantikan setiap YDP MAIPP adalah untuk tempoh dua tahun dan tempoh untuk Salleh dijangka tamat akhir tahun ini.

Sementara itu, Ketua Wanita Keadilan negeri, Nur Zarina Zakaria berkata jawatan YDP MAIPP wajar diberikan kepada PKR kerana parti itu adalah kedua terbesar di Pulau Pinang dengan 10 ADUN.

Pelantikan YDP MAIPP untuk tempoh dua tahun setiap penggal ditentukan oleh Yang di-Pertuan Agong selepas cadangan calon dikemukakan kerajaan negeri.

33 comments:

  1. Baru la ada telo AMK keadilan politik straight forward tak yah nak kona baring...u turn...pujuk rayu...rakyat menyampah dengan permainan politik yg tak ada pendirian....rakyat dah muak diperbodohkan dng gimik politik murahan...syabas AMK P.Pinang berani usir PAS dari Pakatan Harapan Baru....AMK Pulau Pinang lebih hebat dari AMK Selangor....AMK Selangor politik cari makan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara cakap macam orang kapir je...Cina DAP kot....mereka dalam diam senyap menyusup masuk memecah belah org melayu...kerja mereka bertambah senang bilamana ada anjing anjing seperti diatas

      Ketahuilah sedara2 sekalian...cuba jenguk blog2 pro DAP...setiap perenggan dan komen semuanya menghina melayu dan islam...terlalu jahat mereka ni..patut diperangi

      Delete
    2. Melayu cincang melayu demi utk babi.

      Delete
    3. melayu umno banyak songlap duit rakyat samala macam makan babi.

      Delete
    4. anon 9.19 melayu bunuh melayu pun ada banyak apa nak heran cina dap.gua rasa lu manusia paling hampas dalam dunia ni.

      Delete
  2. Ni lagi satu mangkok ayun cangkul batu api..nmpak sgt busuk ati tu..

    ReplyDelete
  3. Disyorkan AMK baling kerusi kat salleh man

    ReplyDelete
  4. Tak abis lg meroyan barua dap berbaju pkr?...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. SB umnu berbaju pkr dgn bendera pas dap pkr pun meroyan jg kot

      Delete
  5. pemimpin kena berhemah tp last kena ikut akar umbila

    jgn mcm pas presedeng dn mursidul jr yg penentu...atau anda akn dianggap xwala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berhemah camno tu jang? Ciplak logo...guna muka selebiriti tanpa izin...buat parti tanpa izzin ros...atau langgar sumpah dan janji?

      Delete
    2. semua tu barua Dapigs..apa nk heran..saper kt blkng dia tu...

      Delete
    3. semua tu barua Dapigs..apa nk heran..saper kt blkng dia tu...

      Delete
  6. Rakyat dah jijik permainan politik murahan pemimpin atasan pakatan rakyat.....Syabas AMK pulau pinang berani singkir PAS parti yg tak ada maruah pakatan ini......AMK selangor nyatakan pendirian....AMK Negri Sembilan dan Johor bila lagi nak singkir PAS dari Pakatan Harapan Rakyat....Selangor negeri yg perlu singkirjan parti PAS....parti yg banyak bawa bala dan musibah dalam pakatan....di Selangor allah turunkan bala pada pakatan disebabkan parti PAS tiada pendirian jadi barua UMNO.....AMK selangor perlu contohi AMK Pulau Pinang singkir kan PAS dlm kjaan Selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg dok suruh singkir tu org umno pasai undi pas hilang maka 10 dun pkr juga hilang.umno menangguk di air keroh.wanita dan amk kena tengok undi pas berapa bantu pkr lps tu baru gebang besar.

      Delete
    2. barua barua Dapigs lahanat berkokok dah

      Delete
    3. barua barua Dapigs lahanat berkokok dah

      Delete
  7. Salleh man ni pun slow betul le. Hang masuk pkr atau amanah sudah le. Berapa sen sangat harga baju pkr atau amanah tu. Besok hang pakai dan istihar saja. Habis cerita. Aku ni pas. Macam mana? Itu pas hadi le pak leh oii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada yg takut baiah dan cerai taklik...ada yg anggap benda2 tu enteng...

      Delete
  8. AMK selangor politik cari makan....syabas AMK pulau pinang singkir PAS dari pakatan berani kerana benar demi maruah pakatan.....AMK selangor perlu contohi AMK Pulau Pinang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila rasa diri kuat...angkuh dan bongkak...padahal kuat kt alam siber jer..bila kalah xleh nk terima hakikat dan nk sabotaj..melayu nk cincang melayu demi nk dpt kedudukan dimata kafir

      Delete
  9. Biarlah Lim Guan Eng nak buat apa pada Salleh Man tu. Kita tengok pelan diorang. Kalo Salleh Man letak jawatan sekarang, nampak sangat macam nak berperang dengan DAP secara terang. Jadi, kalo DaP yang pecat, itu memang hak DAP la... Lagipon nak letak mana AMANAH kan? Abang Mad n Mujahid pon nak jugak elaun.. Hahahaha... Hidup Syiah demi Amanah

    ReplyDelete
  10. pkr seperti kaduk naik junjung...berkokok berdegar2 tak sedar ekor bergelumang tahi...kami tunggu dan lihat episod ini.....akan tiba masanya nanti...pru 14 pun x lama lagi dah...

    ReplyDelete
  11. Ini la masa yg sesuai AMK ajar parti yg tiada pendirian PAS....ajar cukup cukup.....Ingat PAS ingat baiah.....syabas AMK pulau pinang.....tak payah tunggu pru 14 nak kuburkan PAS ...sekarang masa yg sesuai singkir semua ahli PAS dalam exco...PBT atau dalam anak syarikat kjaan negeri.......PAS pengkhianat islam dan pakatan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak hudud dikata pengkhianat...yg terang2 x amanah dikata setia pd islam...anjing gila ke

      Delete
    2. cara cakap macam orang kapir je...Cina DAP kot....mereka dalam diam senyap menyusup masuk memecah belah org melayu...kerja mereka bertambah senang bilamana ada anjing pkr seperti diatas

      Delete
  12. Haha kelakar betullah Pkr ni. Jawatan Salleh Man itukah yg dikebulurkan? Ke nak bagi pd Amanah? Klu betul amanah takpe la jgk.

    ReplyDelete
  13. Hebat PKR ni .... pakar mengguling2kan orang, firnah jadi mainan jer, (dibuktikan oleh fitnah ke atas TSKI), tapi cukup taat lagi pengecut dg DAP, LGE, LKS .... kasihan .... maklumlah keturunan UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan dah ckp ..meke ni balaci Dapigs...

      Delete
    2. kan dah ckp ..meke ni balaci Dapigs...

      Delete
  14. Parti yg tiada pendirian PAS pelu disingkir dari pakatan....AMK pulau pinang dah buat...AMK Sgor bila lagi nak singkir PAS....pengkhianat dlm perjuangan sanggup jilat bontot amno....ingat pas ingat u turn.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...