Friday 18 September 2015

VIDEO Empat Pengarah Syarikat Pengendali Latihan Dituduh Buat Tuntutan Palsu



Empat pengarah syarikat yang mengendalikan latihan kepada syarikat-syarikat swasta hari ini mengaku tidak bersalah terhadap 10 pertuduhan memalsukan dokumen tuntutan dana latihan sumber manusia bernilai lebih kurang RM145,000

Mereka yang dituduh adalah Pengarah SHE Training & Development Centre, Khairil Anuar Samsudin, 47; Pengarah Syarikat Think Beyond Sdn Bhd; Goh Chee Hau, 38; Pengarah Bersama Syarikat Think Beyond Sdn Bhd, Chang Siew Kim, 38; dan Pengarah Academy of Creative Management Sdn Bhd., Tey Jinn Woei, 34.

Kesemua mereka didakwa di Mahkamah Sesyen Khas Jenayah Rasuah, Jalan Duta, Kuala Lumpur hari ini.

Mereka dituduh di bawah Seksyen 18 dan 28 (1) (c) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara tidak melebihi 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000, mana yang lebih tinggi jika disabitkan kesalahan.

Kes bagi pihak SPRM dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Mohamed Heikal Ismail dan Mohd Asnawi.

Hakim Alaudeen Ismail membenarkan tertuduh Khairil, Goh dan Chang diikat jamin sebanyak RM5,000 bagi setiap pertuduhan manakala Tey sebanyak RM13,000 bagi kelima-lima pertuduhan dengan seorang penjamin.

Kesemua tertuduh juga diarahkan menyerahkan pasport masing-masing kepada mahkamah.

Hakim menetapkan 8 Oktober 2015 untuk sebutan kes bagi Goh dan Chang dan hakim membenarkan perbicaraan dijalankan serentak manakala untuk Khairil dan Tey, hakim menetapkan sebutan semula kes pada 20 Oktober 2015.



8 comments:

  1. PKR Membuat Tuduhan Palsu Pada TSKI

    PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.
    Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
    Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.
    Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.
    Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.
    “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
    “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.
    Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.
    Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.
    Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.
    Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS Beristiqamah pada pihak yang benar, tetapi gerombolan LOSERS yg kalah pemilihan telah menyokong fitnah terhadap TSKI pada tahun 2014.

      YB Hasnul dan YB Saari Sungib yg kononnya berlatar belakang JIM / IKRAM telah lupa apa hukumnya FITNAH

      Bagi Islam Sekular GHB atau Parti Cap Cangkul ini, Fitnah, Mungkir Janji dan khianat adalah perkara enteng.

      Inilah tuan2 golongan balachi Abuya Sifoo Bukit Penang, kerana gila kuasa segalanya menjadi halal. Biar hilang maruah janji dapat pangkat adalah citarasa sejati GHB

      Delete
    2. Palsukan Baiah dgn hanya bayar kafarah kepada golongan asnaf (Lauk kambing dan nasi arab) adalah style GHB.

      Hasnul bila lu mau minta maaf kat TSKI. Cakap ayat saja lebih. LOOOOOSERRRRRRRRRRRRR

      Delete
  2. Wah ini antara training centre yang agak femes gak ni. Aduhai mcm2 cara nak wat jahat skrg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GEMPAR!!! MAT SYABUN TELAN BELANJA JUTA - JUTA???

      Wah!!! Bukan gempar lagi bila dengar cerita kata Si Mat Syabun tu buat program. Dengar kata, program anjuran dia semalam hampir menelan belanja sehingga angka juta - juta. Betul ke?

      Katanya, program anjuran Si Mat Syabun tu telah diadakan disebuah dewan konvensyen yang turut menelan perbelanjaan yang cukup besar. Ianya termasuk sewa dewan dan jamuan makan.

      Bahkan menurut laporan sebuah laman portal berita semalam, parti Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Syabun tu sekarang ni mempunyai keanggotaan seramai 30 ribu.

      Maka sekiranya semua ahli parti tu turut hadir dalam mesyuarat semalam, dah tentu - tentu belanja yang diperlukan cukup besar. Malah ianya pasti akan menelan belanja yang cukup besar juga.

      Kalau makan satu kepala RM 10 ringgit, maka belanja makan sahaja dah mencecah hampir RM 300 ribu. Itu sebagai contoh. Tapi, belanja makan zaman sekarang lebih dari itu rasanya.

      Maklum la. Bak kata puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak la. Harga barang sekarang ni semuanya dah naik. Jadi, takkan pulak belanja makan untuk program Si Mat Syabun tu setakat RM 10 ringgit je.

      Tapi, walaupun parti Pengkhianat Amanah Negara (PAN) yang diketuai oleh Si Mat Syabun tu kata keahlian mereka adalah seramai 30 ribu orang, belum pasti lagi semuanya masih hidup.

      Sebab parti yang di-HIJACK oleh Si Mat Syabun dan konco - konco Pengkhianat dia sebelum ini pun dah mempunyai keahlian mereka sendiri. Jumlah keahlian berapa ramai tu, kita tak pasti.

      Namun apa yang pasti, Si Mat Syabun tu sendiri perlu tampil membuat pendedahan mengenai segala persoalan yang dibangkitkan tu secara telus kepada rakyat keseluruhannya.

      Perkara yang paling utama ialah mengenai peruntukan Dana Kewangan yang digunakan untuk perbelanjaan parti tersebut. Dari mana dan siapa yang memberikan diorang bantuan Dana Kewangan?

      Berapa banyak yang dah dilaburkan untuk menubuhkan parti Pengkhianat Amanah Negara tu dan berapa ramai keahlian parti tersebut yang masih hidup? Kalau main setakat pandai bercakap dengan air liur je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    2. PAN - PENGKHIANAT AMANAH NEGARA!!!

      Presiden PAS, Hadi Awang tu didakwa telah memberikan gambaran dan jawapan yang cukup jelas apabila menyebut "tiada tahalluf siyasi dengan orang - orang yang khianat".

      Demikian merupakan diantara kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat yang turut disiarkan melalui laman portal rasmi Haprakdaily tu hari ini.

      Antara lain, kenyataan itu juga turut membangkitkan mengenai sumpah Bai'ah yang dilakukan oleh pemimpin - pemimpin yang telah diamanahkan oleh PAS sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.
      "Lagipun kandungan lafaz baiah yg telah diikrarkan secara sukarela oleh pemimpin-pemimpin yang khianat yang telah diamanahkan mewakili PAS dalam pilihan raya adalah jelas menyebut mereka "dilaknat oleh Allah dan sekalian makhluk yang melaknat".
      Mereka boleh menjadi calon PAS kerana adanya watikah pencalonan yang dikeluarkan oleh PAS. Bukannya pihak lain.
      Mereka menunjukkan sifat yang sangat keji dengan mengambil mudah ke atas ikrar baiah mereka yang merupakan perjanjian besar mereka dengan Allah SWT dalam memperjuangkan Islam yang sudah diletakkan syarat selagi tidak melanggar syariat."
      Kenyataan itu juga turut menjelaskan bahawa tiada hujah yang nyata tentang mana - mana pelanggaran syariat yang menyokong pelanggaran Bai'ah seperti yang didakwa oleh mereka yang mengkhianati parti itu.

      Bahkan, PAS juga juga dikatakan turut mendakwa bahawa tindakan pemimpin yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu adalah disebabkan rasa kecewa mereka terhadap parti.
      "Ini adalah alasan semata-mata kerana kumpulan mereka kecewa tidak sampai fantasi mereka untuk menguasai PAS melalui muktamar dan keputusan pemilihan di peringkat akar umbi.
      Masalahnya yang bersetuju dengan Presiden PAS sebanyak 80 peratus, mereka cuma 20 peratus. Mereka tidak menghormati keputusan demokratik di dalam mesyuarat dan muktamar. Ini bercanggah dengan syariat."
      Malah kenyataan itu juga turut mendakwa mereka yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar mengambil mudah dan memperlekehkan soal hukum - hukum agama.

      Selain itu, kenyataan yang dibuat oleh Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat itu juga turut menggesa agar semua pihak termasuk dari kalangan rakyat agar tidak percaya kepada golongan Pengkhianat.
      "Jika mereka "dilaknat oleh Allah SWT dan semua makhluk yang melaknat", di mana wajarnya PAS bertahaluf siyasi pula dengan mereka ini?" soal kenyataan tersebut.
      Kesimpulannya, tak salah la kalau kita labelkan puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai Pengkhianat Amanah Negara ye tak. Sedangkan perjanjian yang diorang buat sendiri pun boleh dikhianati, inikan pulak terhadap Negara. Lagi mudah la jawabnya!!!

      Delete
  3. LOGO PAN, KEPALA DAPigs!!!

    Semalam kecoh dilaman media sosial memperkatakan mengenai logo parti pimpinan Si Mat Sabu tu dilihat seakan - akan sama dengan logo yang digunakan oleh sebuah stesen TV di India.

    Ternyata, persoalan mengenai perkara itu memang masuk akal walaupun puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu dakwa sebaliknya. Sekali tengok pun kita boleh nampak persamaannya.

    Menurut laporan laman portal KedahNews.com, sebelum ini parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu enggan menggunakan akronim atau 'Short Form' PAN kerana takut disamakan dengan 'periuk'.

    Malah laporan itu juga turut mendedahkan bahawa kali ini, bukan sahaja berkaitan dengan visual yang digunakan menciplak logo stesen TV berkenaan, tetapi rupa bentuk logo itu sendiri.
    "Beberapa blog tempatan mendedahkan, isu logo Amanah turut dibangkitkan ramai penyokong parti itu sendiri yang masih lagi belum disahkan pendaftarannya hasil pengambilalihan daripada asalnya Parti Pekerja Malaysia.

    "Ramai pengguna media sosial turut mendakwa logo Amanah mirip organisasi rahsia Zionis iaitu Freemason berdasarkan konsep tiga segi dan corak satu matanya tetapi lebih lucu, ada kata ia logo sebuah stesen televisyen.

    "Dakwaan berkenaan ternyata amat berasas kerana logo Amanah konon huruf A yang berwarna putih dengan latar warna jingga itu memang 100 peratus ‘sebijik’ sama dengan stesen penyiaran swasta India iaitu Imayam TV." - lapor laman portal tersebut.
    Mungkin niat PAN tu menciplak logo stesen TV tu sebab diorang nak mengelirukan rakyat Malaysia. Mungkin diorang ingat rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam diorang gamaknya.


    Diorang lupa bahawa dunia sekarang ni bukannya sama seperti dunia yang diorang hidup dulu. Dunia sekarang ni semua benda pun orang tau. Jadi, jangan la diorang ingat rakyat Malaysia ni mudah sangat nak ditipu.

    Walaubagaimana pun, jika kita lihat dari satu sudut, logo PAN tu kemungkinan besar ada kaitan dengan logo puak - puak DAPigs tu sendiri dimana mereka hanya menggunakan hujung Roket.

    Kalau kita tengok pun, kemungkinan besar logo PAN tu dibuat berdasarkan kepada perkara yang dibangkitkan. Tambahan pulak, puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu memang Macai tegar kepada DAPigs. Jadi, tak heran la kalau diorang guna logo yang seakan - akan serupa!!!

    ReplyDelete
  4. CINA KALAU TAK MENIPU...TAK SAH. CURI BALAK, MENIAGA BRG HARAM, BUKAK PUSAT MAKSIAT & PERJUDIAN, TIPU CUSTOMER, ELAK CUKAI...SINONIM DGN BANGSA CINA. SEMENANJUNG MALAYSIA...BANGSA MELAYU KHUSUSNYA, BOLEH JADI KAYA JIKA NEGARA INI TIDAK DIJAJAH DAN DIJARAH OLEH PENDATANG NI SEJAK DULU. PERGI BALIK KE NEGARA ASALMU SIAL!!!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...