Tuesday 5 November 2013

TUAN HJ SUHAIMI SAID PEMIMPIN PARTI KEADILAN RAKYAT TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH.



Omak Kau baru saja menerima berita yang Tuan Hj Suhaimi Said Ketua Cabang PKR Kuala Krau, Pahang, telah kembali ke rahmahtullah sebentar tadi jam lebih kurang 6.08 petang 5hb November 2013  di Hospital Temerloh, Pahang.

Difahamkan jenazah beliau akan dikebumikan esok.

Jasa dan sumbangan beliau terhadap Parti KeADILan Rakyat amatlah besar terutamanya dalam memperjuangkan nasib para Orang Asal dan Peneroka Felda yang ditindas dan dizalimi kerajaan zalim UMNO/BN.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (انّا للہ و انّا الیہ راجعون) ..... Moga rohnya di cucuri rahmat dan tempat di kalangan orang-orang yang beriman ..   Alfatihah  ..Amin.

39 comments:

  1. Karpal Singh: Batal pendaftaran parti berasaskan kaum, agama

    "Masanya sudah tiba bagi semua parti berasaskan kaum dibatalkan pendaftarannya termasuk, malang sekali, Pas, kita perlu bersikap praktikal jika kita mahukan sebuah negara yang bersatu-padu.

    "Sepatutnya parti politik dan mana-mana pertubuhan profesional berasaskan kaum atau agama ini tidak boleh dibenarkan memandangkan perkara ini merupakan suatu yang serius dan bahaya," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kapir memang nak jatuhkan islam.
      tu baru dapat kuasa sikit tu.
      orang kapir berpura2 sokong islam.
      padahal ada niat jahat.
      macam si kapir mustafa kamal ataturk.
      si kapir yg pura2 islam.
      adakah malaysia akan dijadikan seperti turki bila pr berkuasa.
      sama2 kita nantikan.
      akibat umat islam saling bergaduh.
      si kapir ambil kuasa.

      Delete
  2. tak menongkat langit pun.. ini semua bala.. bala..

    ReplyDelete
  3. Lembu kat atas g baca umno online adnan mansor kata apa pasal ni..kapir nak hairan apa.yang mengaku islam pun kenyataan lebih teruk dr karpal..umno islam ke karpal yg islam..umno ni agama apa..islam ke kalau adnan cakap org melayu mesti halang nama islam dalam parti politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pun bukan kisahpun.. dah gugurkan dah manifesto negara Islam..

      Delete
  4. umno pun siap hina hudud lagi.lau macai tak taubat mati dalam murtad la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pun menghina hudud.. sekejap wajib sekejap tak.. tak mempermainkan ka hukum Allah tu..

      Delete
  5. Wajib hudud untuk org islam.yg tak wajib cuma umno je yang berani cakap macam tu..umno je tak tau murtad tu apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis kenapa tiada dalam manifesto PR..

      Delete
  6. manifesto umno ade ke?apsal ms pas nak wat hudud dlu,umno xnak sokong.babi la macai bn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah sekarang krnapa takdak dalam manifesto PAS?

      Delete
  7. Manifesto bn cuma nak rompak harta rakyat je..bukan setakat tolak hudud dihinanya lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. manifesto PAS ada lagi ka mewujudkan negara Islam dan melaksanakam hudud? karpal singh tak marah ka?

      Delete
  8. Sesat2 ayah pin pun tak pernah dia perlekeh hudud.ada ke tak ada dalam manifesto jika nak laksanakan jangan harap la selagi umno masih wujud dalam dunia ni.orang islam sendiri tolak hudud apa lagi orang kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSAI pun cakap hudud takdak dalam dasar PR.. lagi mau cakap pasal hudud..

      Delete
  9. Aku nak tanya macai umno tu..jika hudud ada dalam manifesto nak ke mat mongol tu laksanakan.kuasa ada kat tangan dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nama pun manifesto PAS.. kenapa nak tanya najib pulak.. kenapa takut nak letak hudud dalam manifesto PR? UMNO memanglah takleh harap..

      Delete
  10. Setelah umno meleburkan wang rakyat rm15 juta di sg limau mereka hanya dapat lebihan 465 undi sahaja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR mbantu dalam kemenangan PAS..

      Delete
  11. Alangkah bagusnya jika Tuan Hj Suhaimi Said itu wakil rakyat yang sedang berkhdimat...... sudah pasti kerajaan BN akan segera sediakan dana khairat kematian untuk rakyat dikawasannya seperti yang berlaku di Sungai Limau.

    Namun begitu, kita akan tunggu wakil rakyat dari BN pula memberi kebaikan pada rakyat melalui dana khairat kematiannya.

    Salam takziah pada keluarga allayarham Tuan Hj Suhaimi Said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa DSAI pasti membantu keluarga Arwah.. takkanlah dah mati tak dikenang pulak.. harap omakkau boleh bgtau berapa yang DSAI bagi..

      Delete
  12. Memang umno tak boleh diharap pun.yang tolak hudud bukanya yahudi tapi umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. manifesto PR ada hudud... kitalah pejuang hudud..

      Delete
    2. Manifesto PR memang ada hudud bro...ko tak baca abis ke? Baca jangan sekerat2 bro..kena baca semuanya dgn teliti dan kefahaman yg mendalam. Ko nak cakap tak pakai hotak..kenapalah ong ameno ni bengap sangat...nak komen tapi tongong. Baik ko belajarlah dulu bro...

      Delete
    3. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Malaysiakini..

      Delete
  13. Yang paling takut kat hudud adalah mat mongol dan madey kutty.merompak arak boleh dilaksanakan melalui hudud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa yang penting manifesto PR ada hudud dan negara Islam..

      Delete
  14. Jgn gadoh. Kalau buat hujah bodoh camni sampai esok tak selesai. Ni aku nak bagi tahu. Kelantan tak laksanakan hudud sbb Kerajaan Persekutuan tak benarkan walaupun usha kerajaan Kelantan mendraf hukuman hudud dah selesai cuma tggu green light dari kerajaan persekutuan. Ditakdirkan PR berjaya menawan Putra Jaya insya'allah akan terlaksana juga hudud itu nanti. BN tadbir Malaysia dah 56th nak sebut hudid pun takut apa barang ni. UMNO cakap pasal islam tapi nak draf undang2 islam pun tak mampu. Kerajaan PAS tawan Kelantan dan Trengganu dlm PRU 1999 terus shj draf hukum hudud cuma nak laksana tak boleh sbb dihalang perlaksanaan nya oleh kerajaan persekutuan masa itu PM dia Tun Mahathir jadi tergantung lah sampai sekarang. Kalau PM Najob kata ok laksana hudud any time akan dilaksanakan sbb undang2 itu sudah siap. Tapi aku rasa lah mati hidup balik UMNO/BN tidak akan membenarkan hudud dilaksanakan. Mana depa mahu yg melakukan jenayah mejoriti pemimpin tertinggi dalam BN mahu ke depa kena potong tangan. Ok dah faham ke belum kalau tak faham memang hang macai bodoh lah buta maklumat

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehh.. patutla DSAI cakap hudud takdak dalam Dasar PR.. kan dia bekas UMNO..

      Delete
    2. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
  15. siap cakap undang2 kontroversi.. hidup PR..

    ReplyDelete
  16. Nak belit lagi macai tu dah memang pandy kutty yg halang hudud dilaksanakan dikelantan..dap ke umno yg kafir harbi fikir2 lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
    2. HULU TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahannegara.

      Delete
    3. KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP, Karpal Singh menggesa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhenti mengeluarkan kenyataan bagi pihak Pakatan Rakyat.Karpal berkata, Abdul Hadi tidak berhak berbuat demikian terutama ketika menyatakan pakatan itu akan melaksanakan hudud jika berkuasa.Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu juga berkata kenyataan Abdul Hadi adalah retorik semata-mata dan tanpa sebarang justifikasi.

      Delete
    4. 2-1.. terdiamlah Haji Hadi.. takut teruih tukaq manifesto.. negara berkebajikan.. kesian hadi.. lagi kesian puak2 yang mengkafirkan orang yang tak laksanakan hudud.. terpaksa jilat balik kahak hadi..

      Delete
  17. KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP, Karpal Singh menggesa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhenti mengeluarkan kenyataan bagi pihak Pakatan Rakyat.Karpal berkata, Abdul Hadi tidak berhak berbuat demikian terutama ketika menyatakan pakatan itu akan melaksanakan hudud jika berkuasa.Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu juga berkata kenyataan Abdul Hadi adalah retorik semata-mata dan tanpa sebarang justifikasi.

    ReplyDelete
  18. Sekadar bertanya. Inikah wajah pemimpin pkr yang pernah kena tangkap melancap sebab chating sexs dulu? kalau bukan yg mana satu orangnya ye. tanya je ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abislah satgi dicarutnya puak PR..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...