KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 25 November 2013

KERETA RASMI "SULTAN" MELAKA INI TERSEBAR LUAS DAN LIGAT DI ALAM MAYA!!!!!


Selepas Malaysia mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 .. bila pula negeri Melaka ada Sultan ....

Kini sudah mula tersebar luas di alam maya kononnya ada individu mengaku dirinya sebagai Sultan Melaka Yang Berdaulat.

Apakah kereta Perodua Kenari ini kereta rasmi "Sultan" Melaka? ..

Perlunya pihak berwajib bertindak pantas dan tegas dalam membendung kegiatan mengaku Sultan Melaka ini demi keharmonian dan kemakmuran negara amnya dan Melaka khasnya.

Apa yang di khuatiri adanya pihak tertentu cuba mempersendakan institusi raja-raja Melayu yang dipertahan kukuh dan tegap oleh Pakatan Rakyat.

43 comments:

  1. SOB! SOB! SOB!... Sedih.... tak tau apa nak kata

    ReplyDelete
  2. memalukan je mengaku sultan melaka.

    ReplyDelete
  3. Pala otak ko. Kita dibawah DSAI dan pkr berserta PR akan mengubahsedikit demi sedikit negara ini kearah Republik. Lain kali jgn salah tulis. Otak kasi baca pemikiran bos kita DSAI. Ingat prinsip perjuangan PR. Perjuangan kita untuk rakyat.Nanti naya kena dgn cai2 umnogok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kau yg salah tulis....umnogok yg akan jadikan...melaysia nie...rupublik kerana..bnyk bngsa yg menetap di malaysia..heheh....pastu...umno akan jdi satu agama bru...dan sembah MCA.....perjuangan kita utuk.rakyat..membngun bersama.islam tu bru betol..hahaha.....nnti org ckp kau nie cai2 umnogok..hahahah

      Delete
    2. 11.06.....ko fitnah ni sebab ko dengan rela hati nak kumpul dosa sebab nak tinggal lama kat neraka jahanan dengan kengkawan ko kan.......

      Delete
    3. penjilat jubooooo

      Delete
  4. macam2 Malaysia ni.. yang mengaku PM 16 september pun ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM 16 sept ader,PM 47% pun ader.lepas ni PM ape lak?

      Delete
    2. 11.08, ada ke orang mengaku PM 16 september? ko fitnah ni sebab ko dengan rela hati nak kumpul dosa sebab nak tinggal lama kat neraka jahanan dengan kengkawan ko kan.......

      Delete
    3. aku fitnah BN.. leh masuk syurga kut..

      Delete
    4. 22.22 ....kalu orang fitnah, kita pun ikut balas buat fitnah. maknanya kita pun sama macam mereka. Menempah tempat di neraka. Bukan saya kata, Quran ada sebut. Bukan main-main, bukan juga gurauan dan bukan balas-membalas

      Delete
  5. Sultan pakai kenari.anak badak boleh naik jet untuk tujuan peribadi..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melaka negeri KECIK berr.....kereta pun KECIK le.....

      Delete
  6. Hidup banglasia.kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Tak bayar cukai khianat.ambk komesin kapal selam rm500 juta dan bunuh org tak khianat.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, jangan fitnah bila tak nampak bro. Dosa kita bro... tak payahlah nak ikut perangai cai umno

      Delete
  8. Apa yang di khuatiri adanya pihak tertentu cuba mempersendakan institusi raja-raja Melayu yang dipertahan kukuh dan tegap oleh Pakatan Rakyat.


    kahkahkahkah..perli ke omakkau? mesti UMNO upah..

    ReplyDelete
  9. msti ni keja macai omno..nak duit le tu..kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. main belasah ja hang ni.. kalau aku kata hang haram jadah hang pun bukannya marah..

      Delete
    2. 12.53...sebagai cai umno, hang kena banyak besabar.

      Delete
  10. sekarang institusi kesultanan kita seringkali cuba dipertikaikan, termasuklah adanya senda gurau yang langsung tidak masuk akal ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam berckp tue cermin diri dulu tengok n baca al quran hak tetap hak.allah swt memberikan kerajaan pd sesiapa yg dikehendakinya ...taq tahu bertanya jgn buat berlagak pandai

      Delete
  11. Pada 1965 madey a/l kutty telah hapuskan hak2 dan keistimewaan raja-raja melayu..itu fakta bukan auta..umno boleh lupakan sejarah.tapi sejarah tak pernah lupakan umno lahanat.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehh 1965? kahkahkahkah.. aku percaya.. aku percaya..masa tu DSAI jadi TPM.. kahkahkah.

      Delete
    2. sori silap taip,2015.

      Delete
  12. MB kedah dok contiang arang kat muka sultan kedah lanie pasai tutup kolej insaniah yang dirasmikan oleh tuanku sultan amno tak hinggaq nooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa aih.. PR aja yang hormat institusi raja.. tu yang sanggup berguling depan istana..kahkahkahkah.

      Delete
    2. 'Kami mahu derih natang'-PR ganu.

      Delete
  13. Haha... MACAI ...tatap macai...hitam pun dikata putih...

    ReplyDelete
  14. Hahahaha dgn 40k bangla boleh buat banglasia ler......so aper nak heran?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. seorang pegawai bank terbunuh kerana ditembak oleh indon yang memiliki ic palsu. sapa bagi ic palsu tu? dah berapa kalikah dia pergi mengundi?

      Delete
  15. """""Apa yang di khuatiri adanya pihak tertentu cuba mempersendakan institusi raja-raja Melayu yang dipertahan kukuh dan tegap oleh Pakatan Rakyat.""""
    LANCAU LU ADMIN BODOH. YANG PALING RAMAI PERSENDAKAN SULTAN ADALAH PUAK PUAK PAKATAN HARAM YANG BODOH MACAM KO LAAA... BILA MASA PUAK HARAM CAN KO NI MEMPERTAHAN KAN INSTITUSI RAJA RAJA ?? PUAK KO MEROSAK ADALAH... BODOH ADMIN BLOG NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. 18.18 - cuba hang google surat khabar utusan zaman2 80-an dulu. Tak payah nak tuduh2, sendiri baca la...

      Delete
  16. Sultan Sultan negeri lain pun kalau rakyat yang cakar tanah cari makan ni yang tak tanggung, tak kan mereka boleh hidup mewah macam dewa kayangan.
    Sultan Sultan lah pemakan subsidi terbesar dalam negara ini.
    Tapi Sultan Selangor pernah tegur rakyat. Katanya kite nie suka makan subsidi. Pemalas nak usaha majukan diri dan bla bla bla bla.......
    Terbalik kot.

    ReplyDelete
  17. Nk gelak gak kot..hahaha..sapa yg x ptahankan institusi raja2..bkn dap ke kwn baik 'sngt' pkr tu??dap yg xnk sngt da raja nk hak sama rata..kan bff pkr..huhuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba google ucapan sahidan kasim masa kat parlimen dulu. jangan malas google, nanti otak bengap......

      Delete
  18. alkesaaah...
    taiyib..
    alkesah maka tersebutlah kesaah..
    tayiiib..
    tentang jin datang beramai ramai mengadap kebawah duli yang maha mulia Sultan Firaauunnn....
    Mana Firaun pakai sultaan - dialog lama.. antara Ramli, Ajis dan Sudin....

    Masih relevan?
    tapi tidak praktikal

    ReplyDelete
  19. salam
    tuan2 ada masalah ke saya laksanakan atas kenderaan saya sendiri ,saya rasa tiada masalah kenderaan pon saya tiada minta anda membayarnya.yang penting saya menyampaikan mesej bahawa saya akan memastikan hak kesultanan melayu melaka dikembalikan pada yg berhak.sesungguhnya dala al-quran serta tafsiran telah allah swt perkatakan,allah swt akan memberikan kerajaan kpd sesiapa yg dikendakinya .maka berbalik lah tuan2 pada al-quran serta tafsiran .sekian wasalam dari yang mulia raja putra sang nila utama

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruskan...teruskan. buktikan

      Delete
    2. Kalaulah semua KERETA RASMI Kerajaan di tukar kepada Perodua Kenari ini bermakna kerajaan telah MENJIMATKAN berjuta ringgit wang Rakyat untuk perbelanjaan PENYELANGARAAN kereta rasmi yg sedia ada sekarang- satu langkah BERJIMAT CERMAT yg PATUT di contohi . SYABAS Tongku!!!...

      Delete
  20. Kah...kah...kah....macam macam GILA org Malaysia ni....tak lama lagi ada le yg ngaku GABNOR P.PINANG le ....cucu cicit Hang Tuah le....tu le banyak sangat makan KFC+ COKE. Pas tu tengok cerita Hang Tuah ..P.Ramlee..pasal tu MABUK.....hahaha

    ReplyDelete
  21. dua perkara jer nak bgtaw
    1. melaka mana ada sultan
    2.Pr ke Pkr ke anwar ke ..sama jer bodoh

    ReplyDelete
  22. hahahah.....buat lawak la kete nie..

    ReplyDelete