Saturday 16 November 2013

HEBOH DI ALAM MAYA SEORANG BAPA TIDAK IZINKAN ANAKNYA MENGHADIRI KELAS KEAGAMAAN!!!


Kecoh dan heboh mengenai seorang bapa telah mengutus surat kepada Pengetua sebuah Sekolah Menengah Putrajaya Presint 9(2) yang dengan tegas dan keras memberitahu pengetua tersebut bahawa anaknya yang sedang menuntut di Tingkatan 2 sekolah berkenaan tidak diizinkan oleh beliau untuk menghadiri sebarang aktiviti-aktiviti keagamaan dan kerohanian yang di jalankan pihak sekolah seperti bacaan Yaasin dan Solat berjemaah.

Beliau menyatakan aktiviti-aktiviti seperti itu adalah menjadi tanggung beliau selaku bapa menjalankan tanggung jawab dengan memberi didikan asuhan agama dan sebagainya.


Omak Kau malas nak ulas lebih panjang lagi sekadar mampu menggelengkan kepala.

28 comments:

  1. 1. Macamana surat ni boleh lepas nih? Hati2...sikit hari lagi sekolah, pengetua dan KPM mungkin akan kena saman oleh bapa tersebut..... mana integriti cikgu sekolah tu? Surat tu walau apa pun isi kandungannya sepatutnya dirahsiakan daripada pengetahuan orang ramai. Surat seperti itu hanya perlu diketahui oleh pentadbir sekolah dan guru yang menjalankan program. Soalnya, siapa yang membocorkan maklumat tersebut??

    2. Program keagamaan dan kerohanian merupakan program yang baik untuk mendidik anak apatah lagi dalam keadaan sekarang bilamana gejala sosial semakin meningkat sedangkan peluang ibu bapa untuk bersama dengan anak semakin terbatas. Anak-anak ibarat kain putih yang bersih. Ibu bapalah yang mencorakkan kain itu untuk menghasilkan corak yang dipilihnya. Kalau pilihannya betul nescaya menjadilah si anak dan begitu pula sebaliknya. Murid diwajibkan menyertai semua program disekolah tanpa memilih mana yang ingin diikuti dan mana yang tidak ingin diikuti. Jika tidak ingin mengikuti program kerohanian atau keagamaan, elok rasanya tukarkan anak tersebut ke sekolah di mana tiada program seperti itu diadakan supaya tidak menimbulkan konflik antara guru dengan murid dan ibu bapa. Atau yang terbaik, ajarlah anak itu sendiri. Program seperti itu juga merupakan program kokurikulum bagi melahirkan insan yang seimbang dari segi jasmani, rohani, intelek dan mental. Saya tak jumpa sedikit keburukan pun jika pihak sekolah mengadakan program bacaan yasin atau solat dan program keagamaan yang lain.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin susah kerja cikgu. Kalau bapak dah cakap macam tu, lebih baiklah tak payah ajar agama kat budak tu. Kang kita ajar baik pun, takut kena saman pulak.... Apa agaknya nasihat Timbalan Menteri Pelajaran MIC kita??? Nak ajar ker tak nak ajar??

      Delete
    2. Jangan salah sangka...mungkin bapa dia orang pandai agama dan boleh ajar anak dia dari A sampai Z......

      Delete
    3. Apa pulak? Tu orang omono laknatullah lah bro...ketua cawangan pulak bro. Dia kata dia benci kpd apa2 yg berkaitan dgn islam...nanti takut anaknya masuk PAS. dari kecik nanti lama masuk PAS. Inilah pemikiran sesat ahli omono laknatullah yg selama ini ditipu oleh pemimpin mereka.

      Pengerusi PIBG.

      Delete
  2. sure bapak bdk ni penyokong tegar pr dalam suku syiah..Inilah akibatnya apabila taksubkan husam dan mat sebu.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1806.......disebabkanko suka maka terima ler seada nya khutbah aku.......sebodoh bodoh manusia adalah yang bodoh macam hang.udah ler bodoh,bangang pulak tu.kasihan aku melihat sibodoh mcm ko begitu mudah diperbodohkan.mengeluarkan statement bodoh yg mana jelas sekali kebodohan ko.agak pelik bilamana pihak yg menganuti fahaman Islam keseluruhan nya ko katakan syiah sedangkan pihak yg jelas kesyiahan nyer ko akui sebagai Islam ASWJ.tak ker bodoh lagi jahil nama nyer.aper punya bodoh ko nie.tak sudah sudah ko mempamirkan tahap kebodohan melampau ko.tapi yer ler yg bodoh tetap bodoh.kebodohan hingga 3 generasi.dan aku sedar dan amat menyedari akan tahap kebodohan terlampau ko hingga ko gagal membezakan yg benar dan yang bathil.dan aku sedar ko adalah penyokong tegar bodoh akan saranan idola ko bahawa Al Quran perlu diubah isikandungan nya mengikut peredaran zaman.hanya yg terlampau bodoh lg jahil murakab mcm ko yg masih bersama dengan pemimpin laknatullah tu.maka akhir nya aku teramat sedar betapa bodoh nya ko.dan terima ler gelaran bodoh nie buat sepanjang hayat ko.bodoh.bodoh.kah.kah.kah.kih.kih.kih.Woooooooooooooo.2 perkara yg menyedapkan aku.

      Delete
    2. 18.06 ni macai umno org bodoh yg dok dlm umno... Bak kat tun M... Bodoh ...piang...

      Delete
    3. Omonoo haramjadah bangkai babi. Yahudi dah jelas pada omono. Klu tak takkan dlm pejabat gani petai ada agen yahudi...beri gaji puluh ribu pulak tu. Bangkai hidup punya omono kafir laknatullah

      omak reza

      Delete
  3. Bimbang guru sekolah ajar ajaran sesat atau syiah agaknya...

    ReplyDelete
  4. boleh jadi bapak budak ni free thinker melayu DAP. melayu yg free thinker selalunya masuk DAP, sebab kalau dia Islam, dia akan masuk pas. kalau dia liberalisme nak selalu buat maksiat pulak, dia akan masuk pkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.aper yg ko cakap tu betul.hanya ahli umno jer yg benar benar menghayati Islam itu keseluruhan nyer.tu pasai kita ader bank Islam,kita ader musabaqah setiap tahun,kita ader Islam Wassatiyah dan slogan umno pun "Hidup Islam".hanya mereka yg khianat dengan kita yg mengatakan slogan kita hidup melayu.pemimpin kita memang zuhud.hinggakan jika ditanya jenis najis mughalazah pun tidak mahu di sebut nya walaupun tahu jawapan nya.hebat Islam pemimpin kita hingga mahu mengubah isi Al Quran ikut peredaran zaman.kamal atartuk pun tak berani.berani dan Islam kan pemimpin kita.kan.kan.kan.cuba pula tengok pemimpin agama kita,dia bukan mencuri duit zakat kan.dia hanya meminjam jer kan.kah.kah.kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.kih.Wooooooooo.hanya yg bodohbaghalbangangbangsatkaldaipiangjer yg percaya kisah dongengan pemimpin parti bangsat nie.

      Delete
  5. Tak baik kata orang ....berdosa.......lebih besar dosanya dari menganut syiah.....

    ReplyDelete
  6. terima saja lah kehendak bapa tersebut, dia tahu menilai apa kehendaknya. Kalau kita berada di tempat itu,,,,mungkin tindakan yang sama kita lakukan. Jgn cepat menghukum seseorang....

    ReplyDelete
  7. Anon 18:45 tu meroyan ka.Sebiji macam Khutbah syiah. penganut syiah la tu. Maklumlah baru sehari dua pukul2 badan. Tu yang khutbah meroyan. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah.kah.kah.kah.kih.kih.kih.tau plak ko mcm mana rupa nyer khutbah syiah.dan tau plak ko sari dua nie pukul badan.lain mcm jer ko nie.ntah ntah ko nie syiah umporno aper ker.ngaky jer ler.aper nak dimalukan.Woooooooooooo.

      Delete
    2. 20.02 ni la macai bodoh yg msh dok dlm umno... Bak kata tun MMacai tegar ... Bodoh yg x blh diajar... Hu..hu..hu..

      Delete
  8. Ada logiknya seorang bapa nak melarang.1dunia dah tau kat sekolah diajar mat telo yang bg rezeki bukan Allah.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Saya menyokong tindakan bapa berkenaan. Silibus agama dari kementerian itu mungkin tidak menepati kehendak bapa pelajar berkenaan mungkin. Lagipun ia adalah dibawah silibus dan tangan kementerian yang dibawah BN. Kepimpinan PR, insyaalllah jika memgang tampuk negara akan lebih tepat silibus yg akan diajar. Kami ada ulama.Adalah lebih baik jiwa dan kerohanian diasuh oleh ibu bapa. Berkat keatasnya. Ajarilah imam-imam yang sepatutnya ditanam didalam jiwa anak kecil..insyaallah kebenaran akan muncul. Pujian ke atas Imam yang terdahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22.17 confirm Syiah kapior

      Delete
  10. Baru terima call dari empunya surat ni. Dah faham maksud beliau. Beliau amat perihatin cara kita orang Melayu 'mempromosi' imej Islam kepada non Muslim. Mohon semua berbaiksangka. Sukar jumpa watak Islam di kalangan Melayu sekarang. Asyik cemuh agama orang akhirnya Ad Deen yang kita dokong dihina caci. Renungkanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya bersetuju dengan pendapat tuan... lagipun sebagai ketua keluarga kita yang lebih bertanggungjawab mendidik anak dan isteri jika tidak mampu barulah kita serahkan kepada yang lebih mengetahui

      Delete
  11. syiah tu kapir???? Sedangkan PAS dan PKR atau pimpinan pr menjaga jemaah kami dengan selamat sudah. Korang ahli ASW umno bai sial dan celaka. Ingat! Jemaah dalam PR berdiri teguh.

    ReplyDelete
  12. Aku rasa anak dia ni bosia..pastu bapak dia pun maen dgn anak dia...tu sbb dia xnak anak dia blaja agama klu anak dia da tobat xdpt dia maen dgn anak dia ag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beristighfar wahai sahabat ku, jgn ucapkan perkataan berunsur fitnah jika tidak ada bukti yang relevan... nasihat ana, jika kurang meraih pahala jgnlah pula menambah dosa

      Delete
  13. Apabila menolak benda yang baik, tambah2 bab ugama, maka ia menzahirkan sesuatu yang tidak kena. Baik sebelah sekolah atau ibu bapa.

    Hari ini, Melayu tidak semesti Islam dan Islam pula tidaklah pula semesti Melayu. Islam milik semua bangsa asalkan dia mengucap dua kalimah syahadah.

    Berbalik kepada bapa pelajar ini dia sudah pasti mempunyai pegangan fahaman agamanya sendiri, apatah lagi di Malaysia hari ini, ugama yang sesat dan karut tumbuh merata. Mungkin bapa budak ini salah seorang daripada nya.

    ReplyDelete
  14. Ada betul dan ada tidak juga kata bapak budak tu. Patutnya solat berjemaah tu bolelah dibenarkan. Yang baca Surah Yaasin tu tak pergi pun tak ape, berarak maulid tu tak payahlah kecuali kalau berjalan dengan track suit sejauh 10 km, belajar tajwid tu kenalah bagi atau belajar fekah, tahlil arwah tak payahlah orang dulu-dulu pun tak buat. Takde dalam hadith pun..Menutup aurat tu wajib. Kalau bertudung tapi jambul keluar tu tak payahlah. Apa-apa pun terima kasih kepada bapa budak itu kerana membuat masyarakat terkejut beruk mak yek!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...