Sunday 24 November 2013

PINDAAN PERLEMBAGAAN PARTI KEADILAN RAKYAT DI LULUS SEBULAT SUARA.





Dalam tempoh kira-kira 4 jam, kesemua  usul pindaan Perlembagaan Parti KeADILan Rakyat yang dibentangkan dalam Kongres Nasional Khas 2013 perhimpunan hari ini diluluskan sebulat suara.

Pengundian dijalankan secara angkat tangan.


Usul-usul tersebut ialah:

Fasal 5.8.        Menjunjung setia semangat kerjasama dan perkongsian kuasa secara adil di antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung Malaysia dengan memperkasakan kedudukan politik dan ekonomi yang saksama mengikut kerangka Perjanjian Malaysia tahun 1963.

Fasal 5.14.        Mengiktiraf martabat dan  peranan wanita sebagai tonggak dan penggerak masyarakat, menghayati falsafah hormat wanita, memastikan wanita bebas daripada diskriminasi dan eksploitasi, mengupayakan wanita untuk mencapai kesaksamaan dalam kepimpinan dan membuat keputusan dengan sekurang-kurangnya penglibatan tiga puluh peratus, demi memastikan hak serta kepentingan mereka terpelihara

Fasal 21.7      Tiga (3) orang Naib Presiden yang dilantik mestilah sekurang-kurangnya satu daripada mereka adalah daripada Sabah dan Sarawak.

Fasal 24.3     Pengerusi Majlis Pimpinan Sabah dan Sarawak juga akan secara langsungnya menjadi ahli Biro Politik. Maka kelangsungan keputusan dan hal ehwal di negeri Sabah dan Sarawak akan terus didengari oleh pimpinan tertinggi parti.

4 comments:

  1. Fasal 5.14. Mengiktiraf martabat dan peranan wanita sebagai tonggak dan penggerak masyarakat, menghayati falsafah hormat wanita, memastikan wanita bebas daripada diskriminasi dan eksploitasi, mengupayakan wanita untuk mencapai kesaksamaan dalam kepimpinan dan membuat keputusan dengan sekurang-kurangnya penglibatan tiga puluh peratus, demi memastikan hak serta kepentingan mereka terpelihara

    Puak kami diiktiraf ke tak ni? tak kan pompuan je.Kami yg terperangkap dlm tubuh lelaki dan perempuan camne plak. Abis punggung kami ni nak buat apa? takkan nak dibiar je tengok? Abg Anwar lepas ni pinda lagi tau. Utk kami2 yg jambu2 ni. Ingat tau janji..janji.

    - LGBT -

    ReplyDelete
    Replies
    1. saiful pun komen kat omakkau,terbaik lah!

      Delete
  2. Penyokong PKR mengharap Sdr Azmin diangkat menerajui PKR. Menghapuskan dinasti dlm PKR. Lagipun Azizah langsung tak bertaring. Teguran dan pandangan demi kebaikan Parti yg kita sayangi.

    ReplyDelete
  3. Kami mahu azizah bertaring cam rosmah,bawa jet kerajaan p dubai dgn telur PM.telur TPM pun pecah kena taring rosmah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...