Friday 15 November 2013

LAPORAN POLIS YANG DIBUAT OLEH TOWKEY RESTORAN NASI GANJA IPOH ADA BUNGKUSAN NAJIS MANUSIA ADALAH FITNAH JAHAT BELAKA!!!!





Pada 13hb November 2013 anak towkey Restoran Nasi Ganja Jalan yang Kalsom, Ipoh Perak telah membuat suatu laporan polis mengenai wujudnya cerita di laman sosial Facebook yang menghebohkan kononnya semasa pihak polis membuat serbuan keatas restoran beliau telah menjumapi najis manusia dalam peti sejuk makanan yang disalut dengan periuk demi tujuan ilmu hitam. .. Kisah ini pun diberitahu kepada beliau oleh salah seorang dari pelanggannya.

Keesokan harinya sama ada bertindak diatas maklumat yang di kutip dari laman sosial Facebook itu atau tidak tidaklah dapat di pastikan, satu pasukan pegawai dari Jabatan Kesihatan Daerah Kinta Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan telah membuat serbua keatas restoran berkenaan dan suatu notis perintah tutup premis makanan di keluarkan dibawah Seksyen 11, Akta Makanan 1983 untuk menutup perniagaan untuk tempoh 14 hari atas alasan makanan yang disediakan di restoran nasi ganja tidak bersih sehingga mungkin mendatangkan bahaya kepada kesihatan orang awam.

Omak Kau melihat serbuan keatas Restoran Nasi Ganja ini lebih bermotifkan hasad dengki khianat cemburu tahap paling tinggi diatas kejayaan dan sambutan yang di berikan oleh para pelanggan restoran ini.

Restoran ini sudah wujud sekian lama .. kalau tidak berjuta mungkin ratus ribu sudah menikmati masakan di restoran ini.

Nak makan di restoran ini kena sanggup beratur panjang.

Tidak pernha pun kedengaran ada pelanggan selepas menikmati makanan disana mengadu sakit perut cirit birit mati jauh sekali.

Yang kedengaran ialah sekali makan akan datang lagi .. Macam ketagih .

Kalaulah dengan mengikat najis manusia kepada periuk untuk tujuan ilmu hitam boleh melariskan perniagaan, Omak Kau ingat tak perlu besusah payah menjaga kualiti makan, kebersihan dan servis ...  hanya cukup sekadar buat pelaris ilmu hitam.

Omak Kau faham perasaan insan yang kena fitnah semata-mata atas sifat cemburu dan dengki.. Nak bersaing secara sihat dan gentle pihak lawan tak mampu maka cara mudah dan singkat demi mencapai kejayaan ialah menipu dan mefitnah pihak lawan.

Hentikanlah kerja fitnah ini ... bersainglah secara sihat .. Begitu juga dalam politik .. UMNO kena hentikan menekan pihak lawan dengan kerja-kerja memfitnah dan menipu .... bersainglah secara sihat dan demokratik... ambil kisah ini sebagai iktibar oleh para pemimpin UMNO/BN.

22 comments:

  1. malayu x kn kemana2 selagi punya sifat2 negatif spt hasad dengki dsbnya...bersainglah cara sihat..tngk cara masyarakat cina..mereka saling bantu membantu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu melayu punya ke mamak punya?

      Delete
  2. Report yg kt atas tu dibuat oleh pemilik Nasi Kandar Vangey bukan nasi ganja yang kalsom... Salah info blh merosakkan perniagaan org lain...

    ReplyDelete
  3. Baca balik report tu dan baca balik notis perintah ttup premis tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahmad naim, lu salah bro....

      Delete
    2. tu bukan ke kat negeri mb umno?

      Delete
  4. Nasi ganja Jln Yang Kalsom dengan Nasi Wangey ada lah sama sehaja. Masa dulu2 tahun 1978 kalau lalu depan restoren nasi kandar jln yang kalsom Ipoh pekerja mereka akan panggil dengan perkatan wanggey dlm bahasa india mari. Kalau makan kat sini sekali makan nak makan lagi dengar cerita ada campuran ganja dalam masakan. Terkensl lah pula dengan gelaran Nasi Ganja. Tapi sekarang taukeh restoran ini yg memiliki banyak cawangannya memperkenalkan Restoran mereka dengan nama WANGGEY RESTORAN. Kesimpulannya Nasi Ganja dan Wanggey adalah taukeh dan restoren yg sama jgn salah faham. Aku makan nasi ganja ini dari tahun 1978 sampai skrg bukan lah tiap hari sebab mahal tak pernah pun sakit perut. Fitnah shj kot tak kan lah dia sedapkan masakan sampai macam tu sekali. Mengarut je ini jgn percayalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kembang tekak aku... tak ade ler aku nak makan kat situ wehhhh

      Delete
  5. yang pakar pasai najis manusia ialah geng macai penang. pasai depa pernah buat hadiah yang mcm tu kat cm penang. memang tak terjangkau oleh fikiran yg waras. jadi sebab depa tu memang pakar maka mintalah mereka untuk buat forensik atas fitnah tu....tapi harus diingat geng macai tu tak akan kerja kalau tak ada fulus...kadar cai mungkin sama dgn geng apco tu kut.....

    ReplyDelete
  6. Kekotoran mungkin ada, terutama bila kedai beroperasi 24jam. Tetapi FITNAH najis manusia dalam peti sejuk KETERLALUAN.
    Pihak Kesiahtan MBi / KKM biasalah menutup kedai selama 14hari prosidur kesihatan.... Oklah tu dah beroprasi sekian lama siang malam patut rehat sekejap buat pembersihan dan penyucian segala perlatan, peti sejuk dapor dll. Yang pasti tikus mesti ada jika tak bersih..... So biarlah guna sedikit keuntungan untuk kebersihan dan kesucian makanan palanggan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak mamak guna hindu dari india jadi pelayan, kembang tekak aku nak makan kedai mamak.

      Delete
  7. Perenggan terakhir artikel Omak Kau kenapalah pendek sangat. Sepatutnya huraikan lebih sikit, baru ada umphh!

    ReplyDelete
  8. puak pr lg byk tabur fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg finat tu puak2 ameno haramjadah laknatullah mana ada ameno baik bro..sejak dulu memang ameno macam setan babi berendam. Hehe

      Delete
    2. tu bukan ke kat negri mb united melayu nasional organisation?

      Delete
    3. betol tu, banyak org amno marah kedai kena sita sebab banyak org amno makan kat situ

      Delete
  9. penguatkuasa tu mesti nk mkn free tu...ermmm sedapnye ayam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penguatkuasa tu sape bro? Omono laknatullah laaa bro...kah kah

      Delete
  10. Kedai mamak, di seluruh negara org suka mengunjunginya. Ini disebabkan oleh:

    -vangge, vangge,vangge mempelawa org ramai masuk kedainya.
    -Pelayannya ramai, cepat pula melayan pelanggan.
    -Cepat bertindak. Bila di tanya pesanan yg lewat dihantar, satu kedai riuh.
    - Tea tarik, sebenar2 tarik. Teanya impot dari Ceylon. Sedap rasanya.
    - Masakan, lihat sahaja sudah menyelerakan.
    - Pelayan baru, bahasa melayu belum betul disebutnya, jadi gurauan.(hiburan)
    - Mee mamak bila bungkus bawa balik menjadi rebutan isteri dan anak2. Kita pun senyum.

    Akhirnya bab bayaran garu kepala sikit.

    Terkini bila ada cerita negatif tentang kedai mamak, tepok dada tanya selera...bang!!!

    ReplyDelete
  11. Keluar Tol Sg Petani Selatan.....belok kanan masuk Taman Sejati.....berhadapan Caltex.....Nasi Kandar Terkenal......masuk terus pergi kaunter bayaran.....tengok frame daftar niaga yang tergantung di belakang cashier......baca siapa nama pemiliknya....bukan nak fitnah tp dapatkan bukti sendiri.....tksh.

    ReplyDelete
  12. Standard ah orang Melayu, full of jealousy.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...