Wednesday, 30 April 2014

AKHIRNYA TEMBELANG SIAPA DALANG CATUAN AIR DI SELANGOR PECAH JUGA!!!!!!



Catuan air di Selangor akan ditarik balik mulai esok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Datuk Ismail Kassim, lapor akhbar The Star, hari ini.

Tindakan diambil selepas mengambilkira usaha yang diambil oleh kerajaan negeri Selangor untuk menambahkan sumber air mentah.


"Ekoran itu, Span bersetuju menarik balik catuan air peringkat 1,3 dan 4 di Selangor dan Kuala Lumpur," kata Ismail di perkarangan sidang Dewan Undangan Negeri Perlis hari ini.


Semalam, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendesak agar catuan air di Selangor dihentikan berikutan hujan yang berterusan.

ERTINYA YANG MENGARAHKAN CATUAN DIBUAT IALAH SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AIR NEGARA (SPAN) YANG DI PENGERUSIKAN OLEH ADUN UMNO TAMBUN TULANG, PERLIS MERANGKAP ADIK KEPADA SHAHIDAN KASSIM, DATO' ISMAIL KASSIM.

BILA RAKYAT MERUNGUT DIA BUAT MATI KUTU .. BILA NAK BATALKAN CATUAN DIA MELOMPAT DULU NAK DAPAT BATUAN POLITIK (POLITICAL MILAGE).


KINI ITU PEMIMPIN UMNO MAU DILIHAT DIALAH YANG JUARA DALAM ISU CATUAN AIR DITAMATKAN SEDANGKAN HAKIKATNYA OMAK KAU SUDAH PUN BUAT ARTIKEL PEMBATALAN ITU SEMALAM BETAPA YAB TAN SRI DATO' MENTERI BESAR SELANGOR BERKERAS CATUAN AIR DI HENTIKAN SEGERA WALAUPUN MENDAPAT TENTANGAN HEBAT DARI PIHAK YANG BERKEPENTINGAN.

KINI RAKYAT SUDAH TAHU SIAPA PUNYA KERJA MENYEBABKAN AIR DI SELANGOR DI CATU BEGITU LAMA!!!!!!.

205 comments:

  1. BABI PUNYA SPAN.
    Menyusahkan orang Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anti-LGBT & Dajjal30 April 2014 at 16:22

      Ini bukan salah SPAN. Kalo lo nak maki, ko maki kat saudara B.A.B.I dan pemimpin pooojaan ko orang dalam exco Selangor yang bebal nak mampos tu. Masalah ayaq ni semua orang dah tahu sejak 2010 nanti. Itulah sebabnya Langat 2 kena buat. Datang punaisihat anyGAYrah pooojaan ko orang tu habih di racunnya fikiran Khalid G dan macai2 macam ko orang semua ni...ini lah akibat nya. Macam mana pun aku nasihat kat macai2 semua pi lah berhimpun dalam perhimpunan haramjadah ko orang tu esok lusa ni. Kalau nasib baik, ko orang semua yakni macai2 boleh mandi ayaq free courtesy dari FRU.....kahkahkah.

      Delete
    2. Wow betul2 marah anjing najib ni ko jilat lah span tu licin2.

      Delete
    3. mungkin bukan salah span, tapi betul ke langat2 tu boleh selesai masalah air,
      minta pencerahan dn bukti

      Delete
    4. Apa punya komen macai ni.. Projek Langat 2 tu utk bekalkan air kpd pahang la.. Jd la cerdik sikit macai

      Delete
    5. Hahahahaha...projek langat tu utk bekal air kpd pahang.klako aku dgr..projek lgt 2 tu amik raw water dri pahang..mean die punye intake kat pahang..kat semantan..then air tu disalirkan terus ke langat tu..skang ni fasa 1 raw water transfer dari sungai semantan almost nak siap..tgh tunggu water treatment langat 2 je nak wat...klau nk nak suwuh org cerdik tu..cerdikkan diri dulu...lain kali wat research...

      Delete
    6. agak agak projek langat 2 tu bnyk yg songlap duit x.. kikikiki.. projek besar.. untung pon besar...

      Delete
    7. Apa BODO punya Macai AMNO..
      Sekiranya mengikut jadual, LANGAT 2 hanya siap sepenuhnya pada 2016. So skarang 2014 sudah takde Air. So jangan salahkan fakta. Yg BODO krana MACAI AMNO lebih BODO dari LEMBU yg duduk kat CONDO.
      ..opss...Macai duduk kat Kadang laa. Lupa lak saya...

      Delete
    8. macai PKR yang kononnya bijak.. sejak bila projek langat 2 nak salurkan air ke pahang????? kemudian pertikaikan projek langat hanya siap pada 2016... sekarang dah takdak air... sebab dah takdak air 2014 baru kerajaan PR terhegeh2 nak teruskan projek langat 2 tu...

      Delete
    9. nk watpe amik air dr phg,kt slangor ujan cket je banjir..lg mau ckp air xckup,ni projek kroni umngok sbb tu nk sgt langat 2 tu.

      Delete
    10. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal30 April 2014 at 22:45

      Pada anon2 macai PR kat atas tu....aku kesian kat ko orang ni tau. Dah lah bodoh, bangang pulak tu. TAk larat aku nak balas jawapan bangang tahap gaban ko orang tu. Cuma satu saja aku nak habaq....kalau Langat 2 tu tak baguis, Abag Khald G ko orang tu tak akan sign dengan federal gomen utk teruskan projek Langat 2. Sebab dia dah termalu dapat advice BANGANG TAHAP GABAN dari punaisihat ekonomi Selangor, tak lain tak bukan anuGAYrah pooojaan bangang ko orang macai2 semua, terpaksalah dia telah kahak lengau hijau ko orang macai2 P'Gay'R dan PR semua untuk teruskan projek Langat 2 tu. Pada langau yang bodoh tahap gaban kat atas tu, aku nasihatkan pi belajaq lagi dengan orang yang BERILMU dan bukannya BAng Non poojaan ko orang tu.

      Delete
    11. Kalau kau sembang langat 2 patut start 2010 aku nk ckp khalid mintak penstrukturan industri air pun 2010.

      Khalid dah kata takde langat 2 tanpa penstrukturan air..

      So komen tu jangan menjilat bn sngat

      Delete
    12. pada aq PR lgi bgus mmbela dn mntdbir dr umno yg byk penyelewengan...xyah ckp psal isu air jer la...isu ni terjdi sbb kte hdapi kemarau bru2 ni.. tp isu pnyelewengan duet rakyat, negara dn sgala hsil nya mmg keje umno..pmimpin hdup mewah sdangkn rakyat tgung beban

      Delete
    13. Kerajaan PR KENA SIAP KAN projek Langat 2 bukan lah sbb isu air sangat, sbb dalam Langat 2 tu umngokno lembu seMalaysia dah masuk kan kepentingan ORANG BESAR sehingga kan Tan Sri Khalid dah tak berupaya menolak lagi. Betul lah kata orang, pemikiran PENCACAI-PENCACAI UMNGOK NI BERTARAF LEMBU.

      Delete
    14. Setahu aku...macai tu exclusive term utk umno bn je...ahhaha.

      Delete
    15. Bodoh punya blogger, yang buat keputusan catu air tu exco Selangor lah bodoh dan bukan nya kerajaan persekutuan. Kalau dah bodoh tu tolongselidik fakta sebelum menulis, kerana blogger bodoh macam ni lah punca bangsa lain memandang rendah terhadap orang Melayu.

      Delete
    16. Fakta.. Perkataan Macai diperkenalkan dan khas utk Umno BN sahaja.. Mohon jgn salah gune utk PR pls.. Mohon cari perkataan laen.. Nk bhn PR amik modal org.. Zzzz

      Delete
    17. masalah ayaq bukan tahun 2010 malah 2000 lagi dh ader kat s'gor psl org kg saya dulu menetap kat s'gor skrang pindah kt melaka dari pimpinan YAB dato seri mohd khir toyo ader masalah bukan masalah air saja maslah sedut pasir secara seludup pown dari pimpinan nya BN jugak yang kena kerana dek masalah itu khir toyo wat bodo ps2 sibuk2 dgn kekayaan dier....

      Delete
    18. Dey..badigol..sapa yg kata projek langat 2 tu..
      Tau tak..dgn projek langat 2 tu la nanti KERAjaan umno bongok nak jadikan modal utk naikan tarif air..
      Tau2 selangor PR ambil alih.. menteri besar segera stop projek Kroni bangsat tu..sbb ikut keperluan semasa blom lagi perlu penambahan empangan..yang ada perlu diurus dgn betul..tu sbb kerajaan selangor nak ambil alih Syabas yg bangang tu..
      So kroni dah panas bontot..projek hold..income tk masuk..
      Gunakan IWK tiba2 ada sungai tercemar.. ada sapa or mana2 media buat siasta susulan pasal sungai tercemar tu?
      Lagi satu..alasan hujan tk turun di kawasan tadahan konon..woit..mangkuk la. Air Empangan datang dari sungai..bukan hujan..dok pampang gambar empangan kering..ada sapa yg tunjuk keadaan sungai2 yg salir masuk ke empangan? Tk de.pon lagi sapa berani buat laporan sungai dah kering..
      Semua otak dah dom kat lobang jamban..
      Percaya je semua cakap setan2 tu..
      2+2=5..BAGANG!!!

      Delete
    19. pengurusan air diselangor dipegang oleh kroni sape?
      empangan kurang air sebb kekurangan sumber air sungai yg mengalir disebbkan laluan sungai telah berubah atas sebb pembalakan haram. sape punye keje.
      jom kite kaji mengapa, bagaimana, siapa, dan apakah yang berlaku.

      Delete
    20. aku rase kan
      diorg cbe nak 'cekik' rakyat selangor
      supaye kembali umno

      melainkan pembangkang dapat pgg kerajaan, mmg bende2 akan tros terjadi
      and berhentilaa mencarot2,nnti otak jd cetek...

      Delete
    21. Langat 2 kepala abah kau...sibuk dgn air selangor tu adik aku dok pahang.ump xda air brapa lama dah xdapn sibuk ko ye.umngok betul.

      Delete
  2. Haluuuuuuu. ......

    Suruhanjaya pengkhianat air negara....pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
  3. Krisis air adalah TALIAN HAYAT Umno di Selangor. Kalau rakyat tak sedar lagi permainan Umno, wa tak tau lagi nak kata apa. Lu fikirlah sendiri...
    -Cicit Hang Jebat-

    ReplyDelete
    Replies
    1. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal30 April 2014 at 16:16

      JAwapan standard macai2 PR. Hang Jebat pun malu nak ngaku ko ni cicit dia. Masalah ayaq ni semua orang dah tahu sejak 2010 nanti. Itulah sebabnya Langat 2 kena buat. Datang punaisihat anyGAYrah pooojaan ko orang tu habih di racunnya fikiran Khalid G dan macai2 macam ko orang semua ni...ini lah akibat nya. Macam mana pun aku nasihat kat macai2 semua pi lah berhimpun dalam perhimpunan haramjadah ko orang tu esok lusa ni. Kalau nasib baik, ko orang semua yakni macai2 boleh mandi ayaq free courtesy dari FRU.....kahkahkah.

      Delete
    2. anti lgbt ni.. dasar anak haram tul la... bodoh punya keturunan...hakk ptuiii kahak hijau kat muka hang sampi tujuh keturunan ... dasar manusia bangsat..klau dh bodoh tu jgn tunjuk kan semua.. simpankan utk keturunan akan datang....

      Delete
    3. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal beria sgt sokong projek langat 2 tu.. sila senaraikn kebaikkn dan keburukkn projek tu.. beserta bukti yg mnyatakan projek tu bagus dan perlu.. statement tnpa hujah cuma auta ibarat tin kosong bunyi je lebih.. isi tarakk

      Delete
    4. anjing suda bersuara la..wolf3..xckp mkn ke..g mntk kt bos ko..haha macaiiii

      Delete
    5. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal30 April 2014 at 22:35

      Kepada Anon2 yang bengap kat atas tu....kalau Langat 2 tak baguis awat abang Khalid G ko setuju nak buat??? Ko orang ni kalau dah bangang sangat tahap gaban pi sekolah balik...cerdik tak boleh diikut, bangang tak boleh diajaq!!!!!!

      Delete
    6. Kepala otak ko letak kat jubo ke? Macai umno tetap macai terulung dr otak mem busuk sampai ke usus... org selangor dah tau la taktik busuk umno tu...projek mega hanya utk kroni je pas tue hentam rakyat dgn kenaikan harga brg cukai ape haramjadah la... kerajaan selangor snd beri air pecuma 12m padu pada rakyat selangor.. negeri bwh bn ade?... ngko yg jd macai mcm anjing kurap yg cr makan kat tong sampah je pas tu tau menyalak... puiiii

      Delete
    7. isu air yg dh nk sttle ni ko kecohkn...catuan dh nk berakhir sudah la..xde modal lain nk hentam PR?? isu2 pmimpin umno yg ko puja tu seleweng duet sne sni ko nk ltak mne???

      Delete
    8. Anti LGBT weh.. Ko melaluk asal? Org mintak fakta baik buruk projek tu ko spin sana sini plak.. Jwb la wahai pandai macai..

      Delete
    9. sila jawab soalan diatas macai anti lgbt.. ??

      Delete
    10. Anti lgbt..no ekor OK..arak OK pelacuran OK..rasuah OK..gadai felda OK..
      Piiiiirah

      Delete
  4. Shahidan kassim babi..sama la ngn adik beradik dia..sekolah takat darjah 6 tapi jadi menteri..butuh la

    ReplyDelete
  5. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm byk2 komen sy suke komen ni.. ingt kembali kepada rukun islam dan rukun iman.

      Delete
  6. Bodoh dan tak faham perlembagaan. Air dibawah bidang kuasa negeri. Siapa yg keluarkan surat penarikan catuan bekalan air? SUK Selangor lah dengan kebenaran mesyuarat exco.

    SPAN hanya badan kawal selia syarikat bekalan air. Bukan boleh arahkan kerajaan negeri pun. Semalam lg MB dah maklumkan kepada SPAN utk tarik balik catuan.

    Tak cerdik langsung puak PKR ni. Benda macam ni pun tak reti. Senang2 jer kena putar belit dgn omakkau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni sekolah ke tidak ? Setakat darjah dua ye ke? Atau memang buta huruf. Alif Mim Nun Wau memanglah Sarkis!!! Bodoh macam babi mati tepi longkang, tapi suka tunjuk kebangangan kepada dunia.

      Delete
    2. Dia nie PenganutPAS.....bukan PAS parti politik kut...tapi yang lagi satu.....Parti Ajaran Syaitan dikenali......

      Delete
    3. alaaa...biasalah macai.....kaki pusing sana...pusing sini....kalu kau dan macai2 lain betul2 faham air dibawah kuasa negeri.... dan betul2 praktikkan......projek langat tak jadi dibuat......tapi sekarang negeri selangor dikang kalikong dgn tindakan yg nampak benornyer nak menipu......jadi wahai2 macai..jgnlah pandai bercakap...tapi praktikalnyer elek........nampak sgt munafik kamu tu....simpanlah utk anak cucu kamu tu sifat munafik kamu itu......

      Delete
    4. Please tell me u are not a lawyer......

      Delete
    5. Lu jgn jd bodoh la bro. Notis catuan air di taiping perak tempat gua duduk ni dikeluarkan oleb span. Bukan lembaga air perak. Lu tak nk kata kat kerajaan negeri umno perak ka? Jgn tunjuk sgt bodoh tu

      Delete
    6. SPAN hanya akan lakukan atas permintaan kerajaan negeri!!! abis yang selangor bg air percuma atas arahan SPAN ke???

      Delete
    7. Budus mana ada air percuma, 20m³ tu disubsidi kerajaan negeri, cuba tgk bil Syabas tu

      Delete
    8. Kesian tgk macai umnok kebodohan sebab terlebih makan duit haram rasuah.. tue yang buduh macam lembu...

      Delete
    9. tunggu la kerajaan negeri beli syabas.. nanti setel la masalah tuh.. nak beli dah ari tuh.. dah bagi harga.. tapi dorang nak naikkan lagi harga.. biasa la.. lubuk duit.. susah la nak lepas.. kalo dah tak boleh buat kerja.. biar orang lain amik alih.. jgn menyusahkan rakyat.. mcm kes sampah ari tuh la.. rakyat selangor cerdik la.. yg x berapa cerdik jer yg sokong bn.

      Delete
  7. Tak guna maki2, kita tahu dah isi perut UMNO. Kita terusje eeee perjuangan. Kerja kuat. Sebarkan kejahatan UMNO YNG SELALU LEMPAR BATU SeMBUNYI TANGAN TU. Dengn undi sahaja mereka akan tumbang. Mula2 jom 1 mei ini

    ReplyDelete
  8. Omak kau kena study dalam dalam dulu pasal authority dalam isu air ni. Jangan nampak xberapa cerdik sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana kau terlalu cerdik tu yg senang ditipu ngan parti lanun UMNO/BN tu......

      Delete
  9. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  10. Bodohnye..mana2 kerajaan negeri yg ingin membuat catuan kena dptkan approval dari span, ini ade dlm akta air..sekiranya nak tarik balik catuan, proses yg sama kena inform span..apa yg bebal sgt tuan punye blog ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu semua atas kertas jer......kenyataannyer semuanyer lanun2 dan penyamun......

      Delete
    2. jap2..Anonymous30 April 2014 14:54 ckp ape sebenarnya?mula2 bg fakta menyokong kerajaan selangor..pastu kutuk blog ni bebal pulak..dah kalau nk buat catuan kene minta pproval n nk hentikan pon kene mintak approval tu maknenye kuasa mencatu n menghentikan catuan kt tangan SPAN..!! kalu SPAN xapprove utk stop catuan maka xblh la kerajaan negeri nk stop..xgitu..

      Delete
    3. Tu laa pasal. suke sangat di kate org bodoh, blog ni bodoh etc.. sendiri cakap tapi sendiri tak boleh pikir? nak catu kene mintak SPAN; sah-sah kene catu sebab air empangan dah kurang.. so selangor kene mintak SPAN stuju untuk catu. Bile air dah melimpah2 (alhamdulillah ujan turun banyak) boleh laa selangor nak berenti catu.. but then nak berenti pon kene mintak SPAN. tapi kalau SPAN kate takbleh berenti atau die diam seribu bahasa buat bodo.. mmg tak boleh berenti. kene teruskan dgn catuan gak lagi. Alhamdulillah SPAN setuju tak catu lagi (yeay!!)

      Harapnya SPAN tuu mmg Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara yg mmg bertanggung jawab and amanah.. bukanlah "SPAN" yg pandai menyerap kesulitan rakyat dan menukarkannya kepada kepentingan politik - SPAN penyerap duit rakyat secara "indirectly". how ironic "SPAN" dgn "isu air" - serap air, pastu tak kluar2 selagi takde org perah span tuu.

      Delete
  11. Umno is Syaitan Yang Dikenali

    ReplyDelete
  12. I like ur comment

    ERTINYA YANG MENGARAHKAN CATUAN DIBUAT IALAH SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AIR NEGARA (SPAN) YANG DI PENGERUSIKAN OLEH ADUN UMNO TAMBUN TULANG, PERLIS MERANGKAP ADIK KEPADA SHAHIDAN KASSIM, DATO' ISMAIL KASSIM.

    BILA RAKYAT MERUNGUT DIA BUAT MATI KUTU .. BILA NAK BATALKAN CATUAN DIA MELOMPAT DULU NAK DAPATOLITICAL MILAGE

    ReplyDelete
  13. air! air! air! takder cerita lain ker? buat ler cerita lain, cerita ayam laga ker, cerita nenek kucing nak kahwin lagi ker?
    -seniman bujang lapok-

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita kau asyik senang ditipu penyamun dan lanun UMNO/BN nak???

      Delete
    2. Khuat Khong Qek30 April 2014 at 19:00

      Hati Syaitan Umno vs Hati Syaitan PKR. Pi gali perigi la mcm kat Kelantan..
      Inilah melayu..

      Delete
  14. Syarikat2 babi unmo la yang banyak buat hal.

    smlm mb kata nk tamatkan catuan air babi umno la yang dok kuat menyalak.

    klau mb khalid lembut mcm menteri bapok auw auw tu sampai raya la catuan air bru tamat.

    melayu hutan dok diam2 la dr dok komen pasal sgor.

    kikiki

    ReplyDelete
  15. salah satu cara puak2 umno/bn nak salahkn pkatan..dasar pnyamun..

    ReplyDelete
  16. SHAH ALAM - Kerajaan negeri Selangor akan melaksanakan program catuan air secara bergilir di seluruh negeri mulai esok bagi menyeimbangkan penyaluran air di kawasan yang mengalami gangguan bekalan sejak 7 Februari lepas.

    Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata melalui program itu kawasan yang terbabit akan mendapat bekalan air selama dua hari diikuti catuan bagi dua hari berikutnya.

    "Menerusi program catuan ini, kita janji setiap pengguna akan dapat bekalan air cuma ia akan dicatu iaitu penyaluran bekalan air dilakukan selama dua hari dan dua hari (berikutnya) tiada air dan seterusnya. 

    "Sekurang-kurangnya dalam seminggu, empat hari pengguna akan dapat air sepenuhnya dan catuan akan berlarutan sehingga ke suatu masa yang kita rasa sesuai untuk hentikannya iaitu apabila musim hujan bermula, dijangka akhir Mac," katanya selepas menghadiri perjumpaan bulanan penjawat awam di sini hari ini.   

    Beliau berkata program catuan air dilakukan bagi mengekalkan jumlah air sedia ada di empangan di negeri ini supaya ia dapat bertahan untuk dua bulan akan datang seandainya musim panas terus berlarutan. 

    Abdul Khalid berkata jika musim hujan tiba lebih awal, catuan itu akan dihentikan dan pihaknya akan memaklumkan keadaan sebenar krisis air pada pertengahan Mac depan untuk tindakan selanjutnya. 

    Beliau berkata menerusi program catuan itu, kawasan di Selangor akan dibahagikan kepada dua zon dan notis terperinci berkenaan pencatuan bekalan air mengikut kawasan itu akan dikeluarkan selewat-lewatnya petang ini untuk hebahan lanjut.

    Tambahnya, kerajaan negeri akan berbincang dengan pihak berkuasa tempatan di kawasan yang teruk terjejas bekalan iaitu di sekitar loji Cheras Batu 11 dan Bukit Tampoi untuk mencari jalan terbaik membantu meringankan beban masyarakat yang mengalami kekurangan bekalan air.

    Justeru, pihaknya menasihatkan orang ramai supaya menggunakan air sewajarnya dan menyimpan air mengikut keperluan bagi mengelak kekurangan bekalan selain mengurangkan aktiviti yang boleh membazirkan bekalan itu dalam keadaan cuaca yang panas dan kering sekarang. 

    Sementara itu, Abdul Khalid dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata pengurangan pelepasan air mentah dari Empangan Sungai Selangor akan dibuat di loji Sungai Rasa, Sungai Selangor 1, 2 dan 3 esok. 

    Ini akan menyebabkan kawasan yang menerima bekalan air dari loji-loji itu akan mengalami gangguan bekalan, dan pengumuman kawasan yang terlibat akan dilakukan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) esok, katanya. 

    Beliau berkata bekalan akan mula dikurangkan sebanyak tujuh peratus pada peringkat pertama diikuti dengan 10 peratus bagi peringkat kedua, 15 peratus (peringkat ketiga) dan 20 peratus (keempat).

    Abdul Khalid berkata semua pihak berkuasa tempatan (PBT) juga diarahkan untuk lebih proaktif membantu penduduk yang terjejas.

    Sementara itu, pegawai pelaburan PBT pula diarah memantau kawasan industri masing-masing bagi memastikan penjadualan bekalan air memberi kesan minimum kepada para pengilang, katanya.

    Abdul Khalid berkata kerajaan negeri akan berusaha melakukan pembenihan awan pada masa yang sesuai bagi menghasilkan hujan dan berharap rakyat dapat menggunakan air secara berhemah berikutan cuaca panas sekarang.

    Sementara itu, Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur berkata Syabas akan membuat pengumuman perincian air berjadual di kawasan Hulu Langat dan Kuala Langat esok. 

    Menurut suruhanjaya itu kedua-dua kawasan itu sebelum ini mengalami gangguan bekalan air sejak 28 Jan lepas ekoran penutupan dua loji rawatan air (LRA) iaitu Cheras Batu 11 dan Bukit Tampoi kerana peningkatan kandungan ammonia di dalam sumber air mentah akibat cuaca panas dan kurangnya hujan. 

    Menurut SPAN, kerajaan negeri Selangor yang bertanggungjawab dalam mengawal sumber air secara dasarnya bersetuju dan telah mengarahkan Syabas mengaktifkan pelan tindakan kecemasan termasuk mengagihkan air secara berjadual kepada pengguna-pengguna yang mengalami gangguan bekalan air. 


    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa Abdul Khalid tu??? ketua SPAN ke???

      Delete
    2. Blog ni pun bebal elok span saman je blog ni

      Delete
  17.  tugas span adalah menasihati dan merancang.. pengawalan lesen dan kuasa akta span.. jika span menasihati catuan air.. yg mempunyai kuasa laksana adalah krjn negeri dan konsesi.. PAKATOON MEMANG BODOH SUKA KENA KENCING.. DALAM KEPALA ADA TAIK BUKAN OTAK

    ReplyDelete
  18. biasalah apabila rakyat marah nak lepas diri salahkan orang lain.. masa bagi air percuma kenapa pulak mengaku ada kuasa???

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. P'GAY'R 2x BANGSAT!!!!!!

      Delete
    2. Setuju. selagi badan berkanuan, suruhanjaya, dan jabatan kerajaan ada talibarut dan macai UMNO dan BN. profesionalisme, dan integriti musnah. Lagi menyusahkan rakyat Selangor dan Malaysia

      Delete
    3. khalid Ibrahim tu UMNO ke???

      Delete
    4. Najib umno? Untuk Manusia No Otak..macai2 umnok/be end jgn jd ejen dajjal...kalakar najibtuya kne ketawa dgn repoter...

      Delete
  20. Fitter ×-500 fire extingusher warranty 4 tahun...500grm..service penghantaran dalam lembah klang adalah percuma.harga rm50/botol..sesuai kegunaan kenderaan dan rumah.0192733277

    Video utk rujukan:
    Watch "FITTERS Fire-X Video" on YouTube - FITTERS Fire-X Video: http://youtu.be/ePhttNr8tPM

    ReplyDelete
  21. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  22. Mcm mcm kutuk Umno tuh kenapa? Ko anak Selangor Ker... Mak bapak ko anak Selangor ker? Atok moyang ko asal Selangor ker...

    Suka tak suka kenyataan tetap kenyataan, kalaulah Menteri Besar Bangang dan MP kambing yg buat kenyataan secara terbuka kemana nak salahkan Parti Lain.. Pergi salahkan tanya MB sendiri
    Admin nie cuma Batu Api HARBi..

    Kuramg Cerdik jika komen tak pakai Otak.

    ReplyDelete
  23. Hmmm... org ni ckp org tu bodoh.. org tu ckp org ni bodoh.. lau rase pandai sgt blajar tinggi2 pkat jadi wakil rakyat.. jd pemimpin.. same2 brsatu padu.. utk selesai kn masalah ni.. n len2 masalah.. baru lau malaysia maju.. megah dimata dunia... drpd menunding jari sesama sndiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. di malaysia tidak perlu belajar tinggi tinggi untuk menjadi wakil rakyat, hanya sekadar boleh membaca,mengira dan menulis , yang penting sekali pandai berbohong,temberang, bla.....bla..... BN

      Delete
    2. atau jadi perasan ensem and try tackle+kawen anak2 menteri yg berpengaruh, then jadikkan landasan untuk kiss ass sape2 on the top.. mesti ade perancangan rapi to do this. I salute U that "mude" guy yg always there !!! please write a book on how to play the game.. I'm so lonely lorr but don tell me to sell my buntut.

      Delete
  24. Politik dan agama tidak boleh d'pisahkn..krna dgn politik la kita boleh sebarkn dakwah..tp jgn kerana politik kita lupa p'juangan agama smpai kerana politik b'balah m'carut sini sana msing rse btol..adalah lbih baik b'bahas secara sopan...krn dgn b'bahas b'debat lah akn m'hasilkn ilmuan..inshaAllah..

    ReplyDelete
  25. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  26. Span ni talibarut umno takkan dia nak dgr ckap mb khalid.bdoh btul melayu hutan ni.kt phg sakai pun byk masalah air.

    kikiki

    ReplyDelete
  27. Wooowwww...gaduh Melayu....gaduh....gaduh lagi....gaduh lah sampai bpecah belah antara sesama bangsa....maki lagi...maki....sebut lah semua sekali makian yg ada sampai habis....apa nak jadi laaaa......Allah Maha Adil...

    ReplyDelete
  28. SPAN tu ikut arahan ajer...semua kuasa dibawah pemerintah negeri

    ReplyDelete
  29. x guna nak gaduh sesama kita,yg kt atas senang lenang,berkawan antara satu sama lain,kita yg bawah dok bergaduh sesama sendiri

    ReplyDelete
  30. kalu x puas hati,buat permohonan quo warranto di mkh,bgtahu yg pemimpin2 yg korang x suka dilucutkan jawatan.....

    ReplyDelete
  31. United Malay No Otak.....umngok banggang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO=Untuk Manusia No Otak..sebenarnye geng...1mei jom turun..

      Bhahaha..phuiih najituya

      Orang duk utan

      Delete
  32. Bismillah..Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar.

    ReplyDelete
  33. Dalam pada itu SYABAS menjelaskan kekeliruan yang masih wujud terhadap peranan syarikat itu dalam pelaksanan pelan catuan bekalan air. Keputusan untuk meneruskan atau melanjutkan tempoh pelan catuan bekalan air, adalah di bawah kuasa kerajaan negeri Selangor.  Keputusan kerajaan negeri itu mendapat kelulusan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, Span. Pada masa sama, cubaan ramai pengguna menghubungi pusat panggilan Syabas Puspel bagi mendapatkan maklumat menyebabkan kesesakan talian itu.

    bagi yang tak faham atau buat2 tak faham.. air dibawah bidang kuasa kerajaan negeri!!!sebabtu selangor bagi air percuma dapat kredit pada kerajaan negeri... jangan bila catu takmau bertanggungjawab pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan negeri selangor baru je ambil alih Syabas

      Delete
  34. Di Melaka pun masalah air dari dulu sampai sekarang tak selesai...ejaan air masih lagi "ayer"....keroh pula tu...sampaikan di kediaman ketua menteri melaka pun "ayer keroh"...hehehe

    ReplyDelete
  35. Feri karam...pm korea letak jawatan...mh370 hilang..pm msia selfie dgn obama...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ops sori.. dah abis modal ke???najib ada pemimpin suci kau ada??? kahkahkahkahkah

      Delete
  36. Orang kita tak habis-habis nak gaduh sama sdri. Berbahas tu ok lagi, tapi menyumpah-nyumpah tu macan dah jadi makanan orang kita. Untung kat mana mananya dok menyumpah seranah sama sendiri dalam blog.

    ReplyDelete
  37. Time skg lah baru nak sebut salah orang tu. ..salah orang ni.....rmh khalid tu ade pulak airnyer sejak catuan dibuat takde pulak org nk kecoh2..

    ReplyDelete
  38. Semua yg ckp kt cni keypad warrior. Apa yg sy blh ckp 1 jari korg tunding krburukkan org lain 4 jari lg tunjuk keburukkan dr sndr. Sy xrsa mna2 parti bersalah tp individu itu sndr yg bmsalah.
    Hormat pemerintahan setiap negeri kamu n kerajaan so kamu tidak akn bermasalah. Melayu gaduh dgn melayu bangsa asing bertepuk tgn. 10 org bkn melayu dpt gaji lbh 100k 1 bln tp org melayu bru dpt 1k dh bangga mcm dialah jutawan dunia.
    Pkir sblm menghina org lain mna tau 1hr nti kamu akn bersaudara dgn org yg kamu hina.

    ReplyDelete
  39. Dimana ada masalah disitu ada peluang kroni hamno buat duit..sambil memberi servis kpd rakyat sambil tu mencatu duit rakyat..ini modus operandi hamno..ini yg cuba dihalang kerajaan sngor..projek langat 2 sangat baik utk sngor tetapi jika projek ini dimonopoli oleh kroni hamno maka ia akan menjadi satu lagi KLIA2..kos akan meningkat seperti projek KLIA2 dimana tambahan landasan ERL hanya 1km sahaja bernilai 100 juta..dan akhirnya poket rakyat juga akan dicatu tanpa disedari oleh kita pun..pertempuran sebenar adalah untuk melantik kontaraktor yg pro hamno atau pro kerajaan negeri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkahkah... PKR parti suci.. pemimpinnya hidup sederhana...kahkahkahkahkah

      Delete
    2. Umno parti kaya, rakyat lembu mcm ko kne sembelih pastu campak dlm lubang najis...kahkahkah..jilat jubo jibby..bodo2..

      Delete
  40. http://www.span.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=178&Itemid=229&lang=en

    ReplyDelete
  41. Ini lah dunia akhir zaman , mengumpat dan mengata di laman sosial sama saja dosanya .orang islam sedarlah dunia dah nak
    k hampir ke penhujung

    ReplyDelete
  42. Comments without facts. Stupidity prevail.

    ReplyDelete
  43. otak pemimpin tahap longkang !!

    ReplyDelete
  44. marah pada MB ke sebab catu air???

    ReplyDelete
  45. baik PR-PRK/PAS/DAP dgn BN-UMNO/MCA/MIC dan sebagainya semuanya macam PUKIMAK DAN PANTAT

    ReplyDelete
  46. Ikuti lah ajaran islam yg sbnr..ikutilah ajaran dan akhlak Rasulullah yg mulia..insyaAllah hdp kita semua akan diberkati oleh Nya..hidup kita didunia ni hanya sementara..semua bnd pn hanya sementara dan pinjaman Allah semata2 kpd kita..kembalilah kpd fitrah yg sbnr saudara2 ku..ingatlah kita kelak akan disoal dan dihisab amalan..stp bait perkataan pn pasti akan dikira kelak..kembalilah ke jln yg diredhai Nya...carilah syurga Allah yg ABADI..

    ReplyDelete
  47. SPAN mengawalselia catuan bekalan air melalui peruntukan di bawah Seksyen 54, Akta 655. Catuan dibuat atau ditarik balik dgn permohonan atau feedback dari State. State nak buat permohonan catu atau hentikan catu setelah berbincang atau mendapat inputs dari pelbagai pihak sprt Puncak Niaga, Syabas dan LUAS terutamanya. SPAN tidak berbuat atau menggunakan Akta sewenangnya kerana kebajikan rakyat dan keluhuran perlembagaan adalah fokus utamanya.

    ReplyDelete
  48. "Dalam satu kenyataan lain, Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Datuk Ismail Kasim memberitahu mulai esok, pengguna air di kawasan terbabit dapat menikmati bekalan air seperti biasa.

    Beliau menerima surat rasmi bertarikh 29 April 2014 dari Kerajaan Negeri Selangor yang ditandatangani Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berhubung keputusan menarik balik catuan tersebut.

    Dalam surat tersebut, Mohamed Khusrin telah menyatakan keputusan itu telah dipersetujui di dalam mesyuarat Jawatankuasa Pemantauan Air Negeri Selangor mengenai catuan bekalan air yang dipengerusi oleh Menteri Besar pada Isnin lalu."

    Source : Harakah

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/27511-catuan-air-di-selangor-tamat-esok

    ReplyDelete
  49. Wei.tkk yah layan macai umngok ni.memang kalau dah umngok.perangai serupa hanjing babi laknat. Depa x malu.masuj blog sini nak bangkang2 puihhh babi umngok. Kalau jumpe macai ni u all lempang je.deme berjuang kerana nak duit.kite berjuang pasal hak rakyat. Nak contoh tgk perhimpunab bersih. Berapa ramai pejuang2 kitr turun tanpa dpt apa2 ganjaran pun.walau tau akan ade sekatan bom air.pemedih mata.deme umngok .kalau buat perhimpunan.haa kena kuar suray pekeliling.wajib hantar wakil setiap cwgan. Diberi ganjaran.ha nampak sgt x ikhlas.haahahaha.memang bangsat lah kan...puih lah umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tinggal maki hamun aja akhirnya... dah takleh nak jawab dengan fakta ke??? mana fakta mengatakan air bukan dibawah kuasa kerajaan negeri???

      Delete
    2. im proud of u sir ( above )

      Delete
  50. X guna ckp dgn macai umngok...dia nmpak yg surface je...otak x leh pk dalam lagi...bg fakta pun x guna kat macai umngok...bodoh nk mampossss

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai dah terkedu... akhirnya yang tinggal memaki hamun ajalah jalan terakhir... macai..macai...

      Delete
  51. Umno@bn ni penyusah,penipu.kalo org pk duit,ppwn,rasuah,lucah,bodo,kroni,fitnah,gila seks,penolak hukum,penghina hukum,secara automatik org akn pk umno@bn.klo ckp pssl keadilan,islam,perangi bnda sshkn rakyatmorg akn pk PR..mmg dh fakta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai dah terkedu.. mana fakta air bukan kuasa kerajaan negeri???

      Delete
  52. MB: Henti catuan bukan kerana pemilihanRadzi Razak | 2:50PM Apr 30 2014Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan penamatan catuan air adalah kerana desakan parti beliau ataupun ekoran kempen pemilihan parti.

    Sebaliknya keputusan itu dibuat bersama pihak yang berkepentingan dalam industri air negeri demi kebaikan rakyat Selangor.

    "Kalau saya nak buat (hentikan) catuan untuk pemilihan, saya dah hentikan awal-awal," kata beliau dalam sidang media hari ini.

    Semalam ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan meminta agar Khalid menghentikan catuan air negeri kerana paras empangan Sungai Selangor telah melebihi tahap kritikal.

    Bagaimanapun Khalid dengan jelas menyatakan keputusan itu bukan disebabkan tekanan dari penasihat ekonomi Selangor itu.

    "Ini bukan arahan Anwar.

    "Tak ada kena mengena dengan pemilihan PKR, keputusan ini dipersetujui oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air (Negara) LUAS, JPS, dan KSSB," katanya.

    Khalid juga tidak mahu mengulas mengenai pemilihan parti yang sedang berlangsung tatkala ini.

    Khalid mencabar penyandang timbalan presiden PKR Azmin Ali dan Setiausaha Agung parti itu Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam pemilihan parti yang bermula minggu lalu dan bakal berakhir 12 Jun depan.

    ReplyDelete
  53. Check balik agreement 2004 syabas n khir toyo-kerajaan negeri selangor masa tu.. Syabas is BN's creation, check balik sape Rozali Ismail, check balik sape pemilik golden share PUNCAK NIAGA a.k.a SYABAS.. boleh google or wikipedia.. ape yang selangor buat sekarang strictly follow ape yg termaktub dlm earlier agreement.sebagai contoh CAPEX kene open tender bukan direct nego seperti yg SYABAS cube lakukan.. damage was done since 2004.. bukan sekarang.. -KOREL-

    ReplyDelete
  54. faktanya pkr diketuai oleh orang kaki liwat kuat main burit babi punya anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lahanat ko x abis2 dgn isu liwat. Klau ko kna liwat dgn org tua knapa x mlawan? Itu soalan mndiang karpal singh. Apa pula jwpan sayfooool? Dia kata no komen,,, jd apa pndapat ko? Soalan lain knapa x mandi smpai 2 hari? Apa lg sayfooollll kata? Tidak brkaitan n no komen..tulah ko kna ikuti prbicaraan sepenuhnya n fikir bukan dufuk goang tlor ja...cuba ko tanya nenek ko,, klau dia nak kna rogol,, dia mlawan x? Ko bagaimana? Klau nak kna liwat/ rogol ko tadah jalah,, lpas tu heboh ckp kna paksa,,, bodohnya punya manusia,,,,,, knapa c buat lapiran polis dlm masa 24 jam yg ko kna liwat/ rogol,,,, bodosssssss

      Delete
  55. Yg pntg slangor aman..sape yg pgg air kat slangor tu xpntg..bila catuan air brlaku baru thu nikmatnye ade air..kite patut bersyukur Allah s.w.t masih beri nikmat air kat kite..bgadoh smpi bila pun xhbs..

    ReplyDelete
  56. banyak betul MACAI... MACAI PR dan MACAI BN.. hahaha..

    ReplyDelete
  57. OMAK KAU LAH SURUH CATU AIR.... org tak berakal je suka menyalah orang lain... ikut mana pun tetap orang yang salah... OMAK KAU yang SALAH DIDIK kau...

    ReplyDelete
  58. OMAK KAU yang banyak guna air... OMAK KAU yang silap lahirkan kau... OMAK KAU yang tak reti didik kau... SEMUA OMAK KAU yang tak betul... OMAK KAU yang BERSALAH dalam hal ini... ambik KAU!!!

    ReplyDelete
  59. apa rasa OMAK KAU kena kutuk... Moralnya jangan KUTUK orang lain BANYAK SANGAT kelak KAU yang terseksa akibat FITNAH yang KAU publish... ini akibat bila OMAK KAU tak beri didikan AGAMA secukupnya pada KAU... IMAN kurang AKAL lemah FITNAH berleluasa sebagaimana sabda Rasulullah SAW mengenai umat akhir zaman... wallahualam

    ReplyDelete
  60. Ape lah. Naik nguap aku baca. Xhabes2. End up maki hamun eachother. x habes2 cerita psl liwat. Jagalah diri sndri sblm dok kutuk org. Cerita air pon nak kaitkan ngn liwat. Apa bangang da. Lepas tu kalau nak ungkit psl liwat xnak plak cite lps tu makan karipap n minum kopi? Lol

    ReplyDelete
  61. Alhamdulilah..byk sungguh keyboard warrior..bravo..bravo..

    ReplyDelete
  62. Nak berbahas tu boleh, tapi jaga lah budibahasa. Perkataan menyumpah tu seolah2 dh jadi darah daging org melayu bila berbicara. Ingatlah..skrg kita sudah di akhir zaman.

    ReplyDelete
  63. Xpaham aku ngn korang nie. Blaja tnggi2 tp xnmpak bagusnye.mcm mne la bdak2 zman skrg x kurang ajo... Da sbb org tua nye mmg kurang ajo. Come on laa.. Xkisa korang nk pilih mane.. Tpi jgn malukan diri dan keturunan korang tu. Pape pn, aku bsyukur hidup di negeri slangor nie n aku ank jati slangor. Pasal air pn mau gadoh ka.. Nie yg jenis idup xpernah susah mmg akan merungut. Jaga la ayat2 korang tu.

    ReplyDelete
  64. tu la ... dua2 pon bodo.. dah besar tua pun tapi still bodo lagi.. gadoh sesama sendiri.. malu je puik.. knapa tak korang je yg setel kan masalah air ni.. ckp byk bayar kurang puik..

    ReplyDelete
  65. bodo betol kera kera pakatan dalam blog nih...Air tu dalam bidang kuasa kerajaan negeri la bodo....bukan bidangkuasa kerajaan persekutuan....sebab itu dalam kawalan kerajaan negeri la Selangor bertindak bagi free air terawat kat rakyat kononnya atas dasar kebajikan....bodo kan....

    oiii kera....korang tak tak tau ka kerajaan negeri mempunyai bidangkuasa ke atas empangan dan menentukan caj perkhidmatan ke atas kos air terawat....so, PAKATAN dan telan balik taik palat yang diorang bagi masa PRU13....bagi la air lombong, air parit, air basuh berak buat minum lagi kat rakyat Selangor...

    SAPA BODO???? LU MAI CIBAI LA!!!

    ReplyDelete
  66. Omakkau tanggung dosa fitnah dan share orang ngumpat dan berbalah sebab fitnah dia..,MasyAllah...kalau tak sedar2 lagi.....

    ReplyDelete
  67. langat 2 tu projek. bila sebut projek . faham2 je la.. he.he

    ReplyDelete
  68. Hati2 dengan tulisan kalian kerana Ada yang MENCATAT...

    ReplyDelete
  69. Berdebat la dengan fakta.. air tu dlm bidang kuasa ker.negeri? ade betul dan salah.. Selangor ade cube ambil alih SYABAS melalui KDEB, tapi ditolak.. Selangor kemudian mendesak kerajaan pusat selaku pemegang saham emas untuk ambil tindakan berdasarkan akta undang2.. pada hakikatnya syabas selaku konsesi GAGAL menjalankan tugas mengikut perjanjian. Selangor xluluskan CAPEX sbb syabas masih cube untuk buat tender direct nego.. yg melanggar perjanjian asal.. jgn caci maki sumpah seranah.. mohon semak sebelum berbicara -KOREL-

    ReplyDelete
  70. Sedihnya pakcik baca komen2 anak kat sini..ramai yang bercakap tampa fakta dan bukti..dan yg paling sedih bila perkataan yg tak baik digunakan..cuba lah kita memberi pandangan dangan menggunakan fakta dan bahasa yg baik..x de siapa yg menang dan kalah..yg penting biarlah dapat ditingkatkan ilmu dalam sembang2 disini..bangun dan sedarlah bangsa melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 ... melayu sudah mula ilang keindahan berbahasa ... bahasa lambang bangsa .. aku tengok susah sudah melayu nak maju klu terus dgn cara begini .. aku yakin malaysia satu masa nanti akan di miliki oleh bangsa lain kerana melayu sentiasa terus membuta kan diri ...

      Delete
  71. terus terang aku bagi taw kat kalian bahawa aku dulu mmg penyokong kuat amnok ni .. yg betul2 buat aku mula tak yakin dgn umnok setelah isu air selangor dari beberapa thn sudah .. aku tertanya siapa kah kalid ni menteri besar selangor ni sebenar nya .. bile aku kupas background dia baru aku taw dia bukan org seberangan .. dia adalah org yg bijak ,bagai mana dia buat keuntungan dlm sime darby .. apa yg belaku dgn isu air sebenar nya
    sy ingat lagi kerajaan umno mencadangkan empangan utk cover masalah air dgn belanja bilion ringgit ,bukan senang nk buat empangan air itu sudah tentu memakan belanja yg besar sangat2 tapi adakah itu masalah sebenar .mb kalid menolak cadangan tu setelah dia memangil beberapa pakar mau pon dari dlm negara juga dari luar negara .ternyata isu air bukan di sebab kan empangan tak cukup .kita kaji dari negara sebelah kita pon dh cukup berapa besar empangan tadahan air meraka utk cukup penduduk yg berkali2 lebih ramai dari penduduk kita di malaysia .. apa sebenar nya belaku .. ternyata bukan masalah empangan tapi masalah syestem paip yg bermasalah dari zaman umnok lagi .seolah2 masalah paip ini seperti sengaja di adakan kerana utk dpt kan kelulusan berbelion ringgat pada sebuah syarikat milik umnok .kita pon sedia maklom la amnok mmg nak kan projek mega utk kaut untung besar .tapi ni bukan cara nya kerana ia akan menjejas kan ekonomi negara .. bijak nya mb selangor mula melantik beberapa syarikat utk menjalan kan pembaik pulih dan pump yg berkuasa tinggi utk support air ke kawasan kurang tekanan dan memperbaiki masalah kebocoran pada paip2 sudah cukup utk menyelesaikan masalah air selangor tampa belaku pembaziran yg tersangat banyak .. terima kasih pada mb selangor kita mmg dia seorang yg terbaik .mmg la utk beberapa bulan ini mungkin kita akan ada masalah air tapi masalah itu juga ada yg sengaja di adakah oleh puak2 umnok kerana gagal utk mendapatkan projek mega yg diorng impikan utk kaut untung bnyk .sian amnok .. hahaha ... kami doa kan mb khalid berjaya bukti kan kejayaan ....

    hidup kalid ....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai,fakta lu lansung tak betul.pi la tanya jurutera2 kat SPAN tu sebab apa air tak cukup kat Selangor untuk perkembangan masa depan.ada empangan pun kalau kawasan tadahan air tak dak nak buat apa?..agak2 la sikit kalau nak komen tu bhai....TS khalid dah cerdik sikit dari korang.sebab tu dia sign langat2.Tak perlu dengar punaisihat lgbt yg nak main politik survival dia tu.,,

      Delete
  72. Bru skrng nk suarakn? Yo yo je... poh dah...
    Sampai kitorg solat hajat kasi banjir 2x bru nk lepaskn...

    ReplyDelete
  73. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  74. NOTIS CATUAN BEKALAN AIR PERINGKAT KEEMPAT DAN LANJUTAN TEMPOH CATUAN DI PERINGKAT PERTAMA DAN KETIGA BAGI NEGERI SELANGOR, WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR DAN PUTRAJAYA
    Adalah dimaklumkan berikutan keputusan Kerajaan Negeri Selangor untuk meningkatkan jumlah pengurangan pelepasan air mentah dari 500 Juta Liter Sehari (JLH) kepada 1,000 JLH dari Empangan Sungai Selangor dan 30 JLH dari Empangan Klang Gates, pihak SYABAS telah diminta oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk menyediakan Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ke Empat untuk dilaksanakan bagi menghadapi pengurangan bekalan air terawat yang disebabkan oleh keputusan ini.

    Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ke Empat ini telah diluluskan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) pada 28 Mac 2014. Perlaksanaan Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ke Empat ini melibatkan beberapa kawasan baru sebagai tambahan kepada kawasan-kawasan yang terlibat di dalam Pelan Catuan Peringkat Ketiga di sembilan (9) wilayah iaitu daerah Gombak, Hulu Selangor, Kuala Lumpur, Petaling, Klang/Shah Alam, Hulu Langat, Kuala Langat, Sepang dan Kuala Selangor. Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ke Empat akan berkuatkuasa mulai 4 April 2014 hingga 30 April 2014 atau ke satu tarikh yang akan diputuskan oleh Kerajaan Negeri Selangor. Pada masa yang sama Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Pertama dan Ketiga yang sedang berjalan pada masa ini dilanjutkan mulai 1 April 2014 sehingga ke satu tarikh yang sama seiring dengan Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ke Empat.

    ReplyDelete
  75. Selamat hari pekerja.....

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum saudara2ku mohon maaf tumpang lalu ya.....saudara2ku jangan ler kita semua maki memaki sesama kita hanya di sebabkan isu air ini...saya faham saudara2ku semuanya mengaku yang saudara2ku semua muslim tetapi sayang bukan mukmin klu saudara2ku mukmin saya pasti saudara2 tidak akan maki memaki apa kata mari kita semua berdoa pada allah swt memohon dilimpahkan air....saudara2 ku sekelian sebelum ini negara kita pernah dilanda MUSIM PANAS.JEREBU dan sekarang ini isu AIR (KEMARAU) ini semua balasan allah swt pada kita semua kerana negara kita sekarang ini dilanda bermacam2 isu sebagai contoh AKIDAH dan AKHLAK lebih2 lagi golongan orang melayu muslim kita bermula daripada atas sampai bawahan semuanya SENDIRI LIHAT jangan lihat pada satu pehak tetapi semuanya...saudara2 ku semua marilah kita semua belajar daripada sejarah aceh RENUNGKAN.dan ingatlah sesungguhnya dalam agama islam pun ada kafir.melainkan seseorang itu mukmin.dan janganlah kita melaknat seseorang itu meski pun seseorang itu orang kafir karana melaknat ini bukan kerja kita sesungguhnya itu kerja allah swt ...mohon maaf tumpang lalu ya.

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum saudara2ku mohon maaf tumpang lalu ya.....saudara2ku jangan ler kita semua maki memaki sesama kita hanya di sebabkan isu air ini...saya faham saudara2ku semuanya mengaku yang saudara2ku semua muslim tetapi sayang bukan mukmin klu saudara2ku mukmin saya pasti saudara2 tidak akan maki memaki apa kata mari kita semua berdoa pada allah swt memohon dilimpahkan air....saudara2 ku sekelian sebelum ini negara kita pernah dilanda MUSIM PANAS.JEREBU dan sekarang ini isu AIR (KEMARAU) ini semua balasan allah swt pada kita semua kerana negara kita sekarang ini dilanda bermacam2 isu sebagai contoh AKIDAH dan AKHLAK lebih2 lagi golongan orang melayu muslim kita bermula daripada atas sampai bawahan semuanya SENDIRI LIHAT jangan lihat pada satu pehak tetapi semuanya...saudara2 ku semua marilah kita semua belajar daripada sejarah aceh RENUNGKAN.dan ingatlah sesungguhnya dalam agama islam pun ada kafir.melainkan seseorang itu mukmin.dan janganlah kita melaknat seseorang itu meski pun seseorang itu orang kafir karana melaknat ini bukan kerja kita sesungguhnya itu kerja allah swt ...mohon maaf tumpang lalu ya.

    ReplyDelete
  78. Astafirullahalazim...awat la bangsa kita jd mcm ni..gaduh2 sesama sendiri...cukup2 la tu..pasai pa kita sesama kita nk bergaduh bermaki makian..sedangkan ahli politik boleh duduk semeja..ini smua mainan politik..bangun la wahai bangsa melayu sedar la daripada lamunan mimpi...bangsa lain sentiasa memerhati tindak tanduk kita..menantikan perpecahan peperangan antara kita..jgn la kita alpa..setiap apa yg jadi semuanya ketentuan Allah..bukan nk sembang pandai..tp renung2kan lah..smpi bila kita nk mcm ni..kita 1 agama...satu bangsa..Allah ada ajar suruh kita mcm ni ka?smpi bila pon xberkesudahan kalau asyik jd mcm ni..sedih tgk bila bangsa sendiri jd mcm ni..

    ReplyDelete
  79. Ismail had said that the decision was taken following an application FROM THE SELANGOR GOVERNMENT t to end the water rationing and likewise from Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) which distributes treated water in the state and the federal capital.


    Read more at: http://english.astroawani.com/news/show/water-rationing-withdrawn-after-selangor-governments-assurance-on-supply-ongkili-35005?cp


    WEI PAHAM BAHASA TAK?maksudnya SPAN BERPERANAN MENGAMBIL ARAHAN DARI KERAJAAN NEGERI! yang keluarkan arahan umum adalah SPAN....keputusan tetap di tangan kerajaan negeri...bangang!

    ReplyDelete
  80. tak paham gak.. apsal derang sangup gaduh camni semua.. org atasan rileks je.. bro politik, politik gak.. lu susah.. lu sendiri tanggung ma.. barang naik u bayar sendiri.. bukan najib atau anwar yg bayarkan.. kite perhati, tau cerita sudah.. next pilihan raya time tu kita wat pilihan.. nak pangkah bn atau pr..walaupun hati berat ke arah PR hehehe... tp semua bleh berubah..

    ReplyDelete
  81. Minta perhatian ayat MACAI tu hanya utk penyokong UMNO shj .....kikikii jgn salah faham yea

    ReplyDelete
  82. Assalamualaikum kepada semua yang sudah dan telah membaca post ini, saya sendiri sebagai seorang muslim malu dengan kamu semua di mana tiada kematangan dalam mengekspresikan perasaan kamu semua dalam blog ini, kutukan, cacian, makian, segala-galanya kamu lepaskan di dalam blog ini, beginilah. Bagi siapa yang fanatik tidak kira umno ataupun pkr, janganlah bergaduh sampai orang luar baca post ini, malu kita sebagai orang melayu yang ade kesopanan dalam pertuturan, anda semua fikirlah baik-baik, ini ke yang anda semua nak tunjukkan kepada generasi muda yang semakin lama semakin ramai??? Anak-anak kita dalam proses mengetahui semua perkara tidak kira baik ataupun buruk, jadi kalau anda semua yang mungkin lebih tua dari saya, berperangai seperti ini, nak ke anak-anak bangsa kita mengikuti jejak langkah yang anda semua telah karyakan ini.. fikir baik-baik dan muhasabah diri masing-masing. Saya pun hanya insan yang lemah dan hanya mampu menasihati abang-abang dan kakak-kakak yang membaca post ini. Terpulang pada anda semua untuk menilainya. Ikhlas dari hati yang tidak mahu bangsa melayu jatuh dan digelakkan oleh orang asing

    ReplyDelete
  83. Umno bitch....jubur saiful je penyalamat umno....umno sama taraf dgn lubang jubur saiful...dasar penjilat jubut saiful la umno ni....keturunan penjilat jubur....

    ReplyDelete
  84. memalukan sesama melayu bergaduh....

    ReplyDelete
  85. Kesian puak pkr ni..bru dpt ujian sket dh mcm org xdaiman..kesian kesian..dh la mcm tu kejenye asek slhkn org.org.ape yg org x slh? Sume salah.ape yg diex slh? Sume betol.smpi msuk kubur betul aje dia tu..haha..teruknye perangai.kesian tgk otak kurniaan ALLAH tu dipenuhi dgn hasutan2 jht pkr..sok kt akhirat tanggung sndri jgk..jgn suka main tuduh2 aje..tgk bc lps tu buat tduhan.psl langat 2 pn slh info.nmpk sgt trlalu ikut nafsu dan bisikan syaitan.then ikut je ape yg pkrckp.mcm xde otak.hmmm biaselah manusia..antra prkra baik dan prkra jht manusia mmg mudah ikut prkra jht especially mazmumah..tu lah kejenye asek nk slhkn org je..24 jam kot..entah2 sejak dr lahir..itu jela yg ada dlm kpla.

    ReplyDelete
  86. SPAN ni penjaga air dekat Malaysia. Bila paras air rendah, automatik dia akan isytiharkan catuan atau darurat jika perlu. Macam Bank Negara la. Ko uruskan sendiri duit ko. Tapi bila sampai tahap ko bankrap, Bank Negara akan automatik isytiharkan ko bankrap. Segala duit ko dibekukan. Ko tak boleh buat pinjaman lagi. Harta akan disita utk langsaikan hutang. Adakah itu bermakna Bank Negara jahat? Aku harap analogi tu boleh buat semua orang faham.

    ReplyDelete
  87. Setelah meneliti hujah2 dari kedua pihak...keputusannya adalah kerajaan pr lebih byk mengutamakan rakyat dari kerajaan bn semasa perintah selangor...ini fakta bukan auta....pendapatan tahunan yg kerajaan pr perolehi berlipat kali ganda dari kerajaan negeri bn perintah...soalannya....kenapa jadi begitu?

    ReplyDelete
  88. Aku nmpk puak pembangkang especially pkr ada 1 mslh besar.mslh dorg takabbur teramat.sjk kewujudan dorg ni keja dorg hnya cari slh org.knp tu je keja dor? Sbb hakikatnya xda bukti pn yg dorg ni wt keja utk rkyt dan ngra.sbb keje dorg setiap hr cari slh org je berdemo.sebarkn bnda2 x elok spya nmpk kbrukn org lain dan tnjuk kt suma org dorg tu bgs sgla.smpi aku pelik kt mna yg bgus? Sbb setau aku ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS.words bnyk tp action? Berdemo caci maki jelah yg plg bnyk.plg teruk pengikut la.nauzubillah.knp takabbur? Sbb slama ni dorg trllu bnyk mencari keburukan org, bila tiba 1 masa keburukan @ kekurangan tu berpatah blk kt dorg (contohnya trdkt isu air d slngor, kerajaan pakatan kn?), dorg x dpt trima kekurngn tu.mlh berusaha krs nk burukkan org lain smpi la ke hari tamatnya catian air iaitu hr ni.nmpk x kt situ contoh org takabbur ni?pernah ke dorg ni merendah dri dan mengaku kesilapan diri.xkn la x prnh ada kesilapan? MAKSUM ke? TAK PERNAH MENGAKU SILAP.tu bru 1 contoh.aku manusia biasa ni dh lama perhati je..manusia ni xkn perfect kt mana.umno ke bn ke pkr ke.tp klau dh TERANG LAGI BERSULUH, BUKAN SETAKAT CAKAP BUAT KESIMPULAN SNDRI & TUDUH YE, TERANG LAGI BERSULUH attitude teruk gila, huh mmg la aku takkan pangkah.buat apa? Buat heret aku masuk neraka.klau kita tuduh sekurangnya tuduhan tu belum tentu betulnya, lebih baik elakkan, tp klau trg lg bersuluh bnyk sgt sikap mazmumah, mcm cik kak cik abg pnya bhsa kt atas ni, haii mcm x takut neraka ALLAH je..so x usah la takabbur sgt, air tu ujian ALLAH.mcm mana kita melalui tu menentukan siapa kita di sisi DIA.klau bru psl air nk maki hamun bagai, nk tuduh org sana sini,hmmmm..boleh fikir sndri la.DAJJAL belum kuar scra nyata, teknologi belum hilang, dan bnyk lg dugaan akhir zmn belum betul2 berlaku lg, dh mcm ni, aku terfikir jika berlaku, adakah puak2 pkr ni akn salahkan umno dan bn??? Sbb dlm kbnykn 30 juta rkyat malaysia dorg lah kelompok utama dan pertama yg suka dan plg cepat menuding jari trhdp org lain...nauzubillah..mntk kita dijauhkan dr kelompok begini.sbb trlalu leka dgn mncri slh org lain smpi lupa sumenya dtg dr ALLAH dan lupa utk mndktkn diri dgn ALLAH di kala dunia hampir menemui penamatnya.
    P/S : dr kau caci maki memcarut kt org lbh baik kau berzikir.insyaalllah zikir tu dpt selamatkan kau kt akhirat.amiin..

    ReplyDelete
  89. Malas nak layan......sma jer masing2......buat baik pun x guna.....dah tau bijak pandai pi la jmp khalid tu ..bg pendapat....ada org ats kisah.....pi mampos la....klu cr macai buat cara macai..kita ni org bwh...sesama kiga bertelagah pun x guna....

    ReplyDelete
  90. 1malaysia hari2 kene kencing sampai hancing

    ReplyDelete
  91. kalau jd melayu yng bersikap.cam umno....bukan sj digelar org asing.

    Digelar anak setan. pencabar Allah.
    Baik takyah gelar melayu.
    jd lah bangsa Muslim baik drpd kamu berbangsa melayu. sbb umno malu melayu.

    ReplyDelete
  92. Pelik sungguh...mengutuk bukan kemain. Tp duit BR1M tu terhegeh2 nak juga... hahaha...yg x sokong kerajaan tu patutnya xlayak dapat...hahahah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Salam sedara.mintak maaf ye saje nak bgtaw yg BR1M tu duit yg dikutip dr rakyat ye bkn duit dari tabung UMNO.tlg phm.kalau xnk bg kt geng2 pr boleh dgn syarat geng2 pr xpayah bayar cukai la.so tlg pakai akai sblm komen ye.jgn nmpk sgt kurangnye cerdik tu

      Delete
  93. ini semua poyo....keputusan di tangan MB Selangor bukan di tangan adun tambun tulang...lg pun ape kejadahnye adun tambun tulang yang kat perlis tu nak suh teruskan catuan....die sapa..?? phuiiii

    ReplyDelete
  94. Tahniah admin. Sebab post bodoh tanpa usul periksa ni, ko dah berjaya membangkitkan permusuhan sesama MELAYU ISLAM.
    *admin ni RBA ke?

    ReplyDelete
  95. Yang bodoh dan bangang nya adalah macai pr dan macai umno sebab berjaya memecah belahkan kaum sendiri termasok orang yg keluarkan fakta ney.tahniah anda bakal berperang sesama sendiri.cina india dok tepu gelakkan korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..stuju....kata politik ngn agama xle dipisahkn..tp tgk la atas2 ni pnya komen....politik ja...agama lnsng xda....ksbran lg la xda...memaki sana sini...agaknya maki2 ni dah jd bahasa harian kot....agama mana la kn...opss sori jgn pgl saya macai....saya manusia xde kpentingan pn dgn pgaduhan anda2 yg hebat2 ni.....salam.

      Delete
  96. Sebenarnya perkataan Macai digunakan oleh orang Cina pada pekerja dia sebab pada mereka macai tu macam kuli Pencacai untuk melakukan kerja2 remeh dan selalunya Cina hardcore DAP banyak menggunakan macai. Terserahlah orang Melayu yang kurang pendidikan menjadi mangsa dia. Sebab tu kita tengok banyak Melayu yang beri pendapat menyokong PR semua nya tahap MACAI je. Kalau boleh lebih baik gelar mereka2 ni PENCACAI je. Sebabnya semuanya banggang2 beri pendapat dan menyokong PR tahap gaban serta memecah belahkan Melayu itu sendiri.- Chin Peng....

    ReplyDelete
  97. ‘Perfect Women’ - This is What Men Really Like!!
    Anda Pasti Mahukannya !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  98. Memang betullah zaman sekarang ni merupakan zaman fitnah. Sayang sekali kaum melayu sanggup memaki hamun sesama sendiri dan menganggap dirinya betul dan orang lain salah. Mereka tidak sedar yang mereka membuktikan betapa bodoh dan cetek akal fikiran melalui kata2 dan komen2 dengan menggunakan bahasa2 kesat. Mereka sebenarnya lupa dengan apa yang mereka lontarkan secara biadap sebenarnya memberi kesan seolah-olah menunjukkan yang ibubapa mereka tidak ajar cara mereka beradap atau ertikata lain yang mereka ini tergolong manusia yang kurang ajar dan teramat bodoh dan tak berguna. Insaflah..

    ReplyDelete
  99. Sesiapa pun yg memerintah pasti ada pihak yg tak puas hati..so dua2 sama...kita org bawah ni yg bodoh gaduh sesama sendiri...sedanhkan mereka yg diatas semua senang lenang...apa yg kita dapat....sekarang ni saya masih boleh pergi kerja dengan aman...tidor pun aman..tinggal anak isteri dirumah pun tak risau...bayangkan kalau negara kita kacau bilau...siapa yg susah??? Mereka yg diatas masih diatas....kita yg dibawah ini yang menanggung akibatnya...

    ReplyDelete
  100. Gaduh la smpai bertumpah darah pon mslh catuan xkn selesai jugak kalau asyik nk bergduh

    ReplyDelete
  101. Buat Report polis blogger bodoh ni...boleh dakwa bawah akta hasutan...biadap...bodoh kayu plak tu..pui...

    ReplyDelete
  102. Berita diatas adalah sesuatu yang cukup tidak betul. Di sini aku ingin membuat beberapa pembetulan dan penjelasan.

    1. SPAN adalah satu badan berkanun yang di tubuhkan untuk mengawal selia pengurusan air di seluruh negara.

    2. Pengerusi SPAN Ismail Kassim memang adik kepada Shahidan Kassim namun jawatan pengerusi tidak mendatangkan apa-apa kuasa kerana ianya adalah jawatan lantikan berdasarkan kontrak tahunan, Yang berkuasa adalah CEO. Pengerusi tidak lebih dari tugas sebagai rubber stamp.

    3. Pengurusan Air Selangor adalah di bawah Syabas. Cadangan asal catuan adalah dari pihak Syabas. Cadangan tersebut di bawa ke pihak SPAN dan SPAN berbincang sendiri dengan MB Khalid sebelum cadangan di laksanakan.

    4. Jika ditanya pihak yang manakah patut bertanggungjawab diatas isu air Selangor sekarang ini....jari patut di tujukan kepada kerajaan negeri Selangor yang berdegil dan pihak syabas yang sengaja menyukarkan urusan dengan kerajaan negeri dan sengaja bertindak agar kerajaan negeri kelihatan tidak cekap menguruskan air.

    Kerajaan Selangor pulak berdolak dalik dengan isu Langat 2 walaupun telah diberi amaran seawal 2010 bahawa krisis air bakal melanda pada tahun 2014.

    Untuk semua....percayalah...apa yang dialami sekarang hanya sedikit kerana musim kemarau akan kembali dan lebih teruk bermula dari Julai sehingga october 2014.

    ReplyDelete
  103. Para menteri keajaan m'sia cakap....tak nak bayar tol guna jalan bias..minyak mahal jangan pakai minyak,jangan makan ayam kalau harga ayam naik....so...macai2 tak suka jangan duduk selangor, sekurang2nya kerajaan selangor sekarang bg air utk rakyatnya, kerajaan dulu bwh si khir toyo buat duit sendiri...

    ReplyDelete
  104. pr bodoh...umno pon sama bodoh...2x5...bertekak la korang kat atas sana sampai kiamat...tq

    ReplyDelete
  105. gaduh2 lah sama sendiri sampai abis licin semua lagi bagus! perang terus pun ok jugak! dah bosan duduk negara yang aman!

    ReplyDelete
  106. Peyokong tegar pakatan selangor2 May 2014 at 08:17

    anjing anwar ni salak lebih la
    selangor mandi minum pakai air kencing kalip gagap
    puiiii indup pkr..
    sayangi selangor yakini pkr..
    dapat minum mandi air kencing kalip ggap

    ReplyDelete
  107. Ketirisan...

    ReplyDelete
  108. Rasa2 bila nk kiamat ye... .baru lah tahu siapa salah.siapa btol...siapa boleh lari dari hukum karma.

    ReplyDelete
  109. Sedih tengok kelakuan caci-mencaci, hukum-menghukum dan tahap budi bahasa yang amat rendah. Melayu, oh Melayu, kalau umat Islam, ambillah iktibar dan berubah. Ramadhan dah nak menjelang........

    ReplyDelete
  110. Anjing najib lg byk mkn sampah daa.sbb tu otak bengap tahap gaban.isu air ni tetap ada walaupun bn jaga.x cya tnya khir toyo.dah hbs korek pasir.tebing pun runtuh.selangor pun bnjir.bnjir mcm pantat puteri umno berair stim tgk jibby.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak lu anjing kalib gagap

      Delete
  111. Org2 bodo je pecaye masalah air selangor bepunce dr kerajaan negeri selangor.. Politik kotor.. Umno kebulur sgt nak selangor..lepas ni aku pangkah bn la..kesian tgk kebulur sgt dgn selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau ni..skolah x abis..

      Delete
    2. sapa nak selangor..mandi air lombong..entah air taik kalip gagap

      Delete
  112. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  113. hoi anjing kalib gagap
    makan air taik la..air percuma

    ReplyDelete
  114. Aku tak kisah atas perbezaan politik korang, tapi cubalah kritik secara membina.. dengan kata2 dan hujah2 yang bernas..ini tak, masing2 maki hamun satu sama lain..please laa..jadilah umat Islam bertamadun sikit..kalau yg satu pihak tu salah, doakan supaya Allah buka pintu hati dia untuk bertaubat, bukannya dengan panggilan anjing, babi..esok kat akhirat semua tu Allah tanya..dah kalau org yang ko kutuk salah, itu dia kena tanggung depan Allah dan org yang dia aniaya, tapi yang ko maki sana sini tak pasal2 terlibat sama dapat dosa free.. Common la, aku ni tak la pandai sangat, so aku harap bila baca blog ni dapat la tambah pengetahuan tentang isu2 semasa dengan komen2 korang, tapi bukan komen macam ni yang aku nak baca...Please la..tolong didik pembaca2 lain dengan ayat2 yang bernas dan sopan..aku merayu kat korang, tak kisah la samada korang dari kerajaan atau pembangkang..kita ubah corak kita mengkritik.baru kawan atau lawan respect kat kita..aku mintak maaf kalau menyinggung korang, tapi aku sebagai orang islam, org melayu dan rakyat malaysia sedih tengok fenomena kritik mengkritik macam ni di blog2..wallahu'alam..

    ReplyDelete
  115. Semua org dok komen pasal pengurusan air selepas ianya keluar dari empangan....kenapa xcuba sentuh pasal jabatan yg menguruskan empangan itu sendiri....yang 100% kontrol pintu kawalan air n spillway empangan....jika sungai yg mengalir masuk xpernah kering maksudnya apa?

    ReplyDelete
  116. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  117. Siapa kata UMNO itu Melayu?
    Keling pariah yang melalak nak membela Melayu kunun nak letak mana?
    Jadi, betul ke UMNO itu Melayu?

    Betullah macai mudah lupa...

    ReplyDelete
  118. Kenyataan Yang Paling Pening!

    http://bit.ly/1i9HLSR

    ReplyDelete
  119. ‘Perfect Men’ - Rahsia lelaki Sebenar !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>>

    This is What Women Really Like !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete