Tuesday 15 April 2014

PEMILIHAN KEADILAN 2014 .... KALAU MAU UBAH BN DI PUTRAJAYA MAKA KEADILAN MESTI UBAH KETUA WANITA KEADILAN GANTIKAN DENGAN PEMIMPIN BARU!!!!!



JOM UBAH ... INI KALILAH .. PR GANTI BN .... Begitulah bergemanya bunyi slogan dan laungan ketika PRU 13 lalu.

Rata-rata para pemerhati dan penganalisis politik sama tempatan maupun luar negara menyatakan PRU 13 lalu adalah peluang terbaik dalam sejarah akan berlaku pertukaran parti pemerintah dengan Pakatan Rakyat mampu menang majoriti mudah.

Akhirnya walaupun PR menang 53% undi popular tetapi sekadar mampu menang 89 kerusi parlimen .. suatu pencapaian yang jauh tersasar .

Selain dari undi awal dan pos undi warga luar bandar dan pendalaman terutamanya di Rancangan FELDA tidak memihak kepada Pakatan Rakyat yang terdiri dari KEADILAN/PAS/DAP.

Secara rambang dipercayai bahawa undi kaum hawa majoritinya memberikan sokongan kepada UMNO/BN setelah kepimpinan Wanita UMNO telah bertukar tangan dari Rafidah Aziz ke Shahrizat Jalil.

Pengundi wanita terutamanya di luar bandar lebih tertarik kepada Sharizat Jalil berbanding dengan Rafidah Aziz yang di gelar Iron Lady of Malaysia ketika itu.

Kaum wanita sebagai naluri semulajadi kurang minat dan terpikat hatta terpegun dengan pemimpin wanita yang bersikap garang, bengis dan panas baran .. Tidak boleh menerima teguran dan kritikan sama ada dari ahli sendiri maupun rakan-rakan dalam satu gagasan... Dilihat tidak mesra dan perhubungan awam amat lemah sekali.

Kena terima kenyataan sama suka atau tidak bahawa untuk memimpin wanita kenalah mencari pemimpin yang mempunyai sikap kewanitaan sama ada dari segi penglihatan maupun persepsi.

Perlu ingat, politik kini ialah bagaimana nak mengurus persepsi.

Jadi untuk menjadikan PRU 14 menuju ke Putrajaya menjadi kenyataan perlunya perubahan secara total diperingkat tertinggi Wanita KEADILAN.

Omak Kau memberikan penilaian dan analisis bukan sahaja sebagai pemerhati politik dan penggiat blog tetapi juga sebagai aktivis parti diperingkat akar umbi, oleh itu bolehlah dikatakan Omak Kau sedikit sebanyak mempunyai autoriti untuk membicarakan isu wanita ini.

Secara jujur dan ikhlas walaupun pahit tetapi demi kebenaran dan kemenangan, wanita KEADILAN patut mempunyai Ketua Wanita Pusat yang baru.

Untuk itu Wanita Movers yang diketuai YB Hajah Rodziah Ismail Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap ADUN Batu Tiga wajar diangkat sebagai Ketua Wanita KEADILAN Pusat yang baru sempena Pemilihan kali ini.

Memiliki ciri-ciri yang mampu memberi saingan kepada Wanita UMNO Malaysia khasnya malahan dilihat lebih baik dari Ketua Wanita UMNO itu sendiri... tidak memiliki sebarang bagasi politik .. merendah diri .. berjiwa rakyat .. faham permasalahan wanita selain memiliki pendidikan dan kepimpinan yang tinggi.

Cukup-cukup yakin dan percaya boleh membantu parti misi ke Putrajaya menjadi realiti.

Dengan pasukan yang cukup mantap, berkebolehan dan berkemampuan serta berpengalaman luas WANITA MOVERS bolehlah dikatakan dan ditafsirkan sebagai Pasukan Idaman Wanita KEADILAN yang dinanti-nantikan sekian lama selepas diterajui oleh YB Fuziah Salleh, Naib Presiden KEADILAN merangkap Ahli Parlimen Kuantan.

Wanita KEADILAN kini amat memerlukan era kegemilangan itu .. dan akan hanya tercapai jika anggota wanita berani melakukan perubahan dan anjakan kelebih baik.

Dengan menawarkan 5 prinsip berasaskan misi bersama memimpin reformasi, Omak Kau cukup yakin Wanita Movers adalah pasukan wanita yang terbaik pernah ditubuhkan oleh wanita KEADILAN sejak penubuhannya tahun 1999.

Pertama :- Mendokong Politik Berteraskan Nilai.....
Kedua:- Komited Dalam Menguruskan Kebajikan Dan Merealisasikan Harapan Wanita.... Ketiga:- Mencapai tahap minimum 30% penglibatan wanita di semua peringkat kepimpinan parti.... Keempat:- Menyemarakkan kepimpinan yang meraikan kepelbagaian wanita anggota parti dan Kelima:- Menitikberatkan ketelusan dan tatakelola yang baik dalam pengurusan organisasi Wanita Parti Keadilan Rakyat.

BERSAMA ... BERWIBAWA  MEMIMPIN REFORMASI.

17 comments:

  1. SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    SEMUA JANGAN RISAU ANWAR BOLEH SELESAIKAN DALAM SATU SAAT

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. Ko gle meroyan ape anon21.03...phuiihh..ko mesti blue wave army kn..ni mesti nk ckp kak rosmeh badak je layak kd ketua wanitA..tp aku sokong kalau omak ko jd ketua putri...



    Amk kahang timur



    Ubah ini kali lah dh tukar lh...dh jd wu whey hu

    ReplyDelete
  3. Macai umgok..memang macam ni..dah tak ada modal..BODOH. ..kalahkan..lembu..dah tak ada point..nak kau blog orang.

    ReplyDelete
  4. Anon 21:03 itu je hujah yg kau ada....kesian kau, tak siuman rupanya!!! Macai belaan UMNO tahap sampah!

    ReplyDelete
  5. Setuju sangat2 ketua wanita patut ditukar. Dah lama dh lgpun tak bawa perubahan kat mana pun. Ketua wanita yang ada ni tak de ciri2 wanita melayu. lembut, bersopan, pendekatan keibuan langsung hampeh..nak tunjuk garang baik dok dalam zoo. Gedik pun bukan kepalang. Kalau dengan jantan lain bicara namun dengan mak cik2 tak berjawatan sebelah mata pun tak mandang...ko ingat ko kebal sangat ke nyah!!

    Barisan seperti omak kau kena berani memperjuangkan kepada yang hak. Wanita PKR ketandusan pemimpin seperti Fuziah Saleh. Izzah masih mentah memimpin wanita. Bimbang megah tak keruan namun dia bijak membangkitkan semangat golongan puteri.

    Bila dah tua2 tak boleh ditegur, hak akar umbi tukar pada yang lebih bertolak ansur. Kadang2 pemimpin pun lupa. A good leader is a good follower.

    Den memang menyampah pada wanita over..Biarlah tak over asal semua senang, sayang dan berjuang bersama-sama. Ada lagi diluar sana yang menanti untuk digilap bagi persediaan pilihanraya akan datang.

    Pada yang diberi kuasa mengundi, jangan takut, jangan bimbang, jangan ragu-ragu. Tak perlu takut pada Zuraidah. Niat mengundi kerana Allah. Hak kita memilih. Bila lagi?

    ReplyDelete
  6. tau pulak mengundi kerana Allah. Otak ada tapi pilih dan angkat pemimpin yg
    terbukti lakukan kesalahan jenayah. Pemimpin yg bagi kunci kondo kat sepol.hihi


    Jadikan Khalid Presiden PKR!!!

    Jadikan Zuraidah penjual buah semula..hihi

    ReplyDelete
  7. Apela th ada kt Mak Lampir tu..Klau jual buah balik pon kompem tak laku!

    ReplyDelete
  8. AMNO dan dubur berpisah tiada! Kah kah kah kah. -AMNO cawangan Israel-

    ReplyDelete
  9. Presiden PKR apa cita. Tak pernah berlaku dlm dunia sejak Adam lagi laki bini bertanding satu lawan satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhahahaha...PKR ni mmg mcm clown ler,mcm2 ada.Laki bini tidur sebantal,esok lawan berebut jawatan President.....LOL!!!

      Delete
    2. Laki bini bertanding sama jawatan kau rasa pelik ke ?

      Itu menunjukkan bahawa kau pencacai taraf sampah. Bodoh yang tidak boleh diajar. Pandai tidak boleh diikut.

      Dalam PKR tiada siapa yang membantah laki bini bertanding dalam jawatan yang sama kerana itu adalah strategi parti berhadapan dengan musuh yang berkuasa.

      Jangan kau buang masa jadi pencacai 50sen. Lebih baik kau halang kerajaan haramjadah dari laksanakan cukai GST kerana itu lebih baik untuk keluarga dan keturunan kau pada masa hadapan.





      Delete
  10. MACAI UMNO memang buta!!! bini ambik alih jawatan PM pun pernah berlaku....tk caya tanya badak air negara...hehe...

    ReplyDelete
  11. This is what happen when a pot call a kettle "BLACK"....aku kesian umat melayu berpecah berbalah semata-mata nak ampu sana ampu sini...baik BN atau PR...semua sama dua kali lima. Kesian...kesian....korang terus miskin merana duduk sampai mampos kat Flat PPR pun takkan berubah nasib kalau selamanya macam ni. Melalak lah korang berguling-guling kat padang-padang, dataran-dataran, jalan-jalan, si Zuraidah takkan bagi sebijik Mercedes S Class yg dia ada untuk korang tumpang balik rumah lepas Demo, apatah lagi nak bagi pinjam! Kami majoriti senyap perhati je dari jauh....bisnez makin maju, dtglah GST 100% pun kami masih mampu beli minyak Ron 97! :) Peace No War.
    (People's Guerilla)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kamu dah rasa cukup dengan apa yang kamu miliki, pergi main jauh- jauh dan jangan ikut dan buat semak dalam kumpulan yang hidup susah.

      Lebih baik jaga apa yang kamu ada sebelum penyangak ic biru merompak kamu.

      Delete
  12. Omakk boleh tk kempen " tolak tepi" tu pompuan curang lagi mandul yg tinggalkan suami, kejar suami org...yg bikin malu parti...yang yb campak isteri pertama tu....kalau kelulusan takat spm, panas baran...( kawan baik zuraidah) tkyah la bertanding mpp.cari pemimpin yg berkualiti dan baik akhlak...

    ReplyDelete
  13. Anon 13:59 tak payah ko nk kesian2,, kt org melayu....sbb ko tk prnah fikir Bagaimana berbilion saham bumiputra lesap ko tk pernah fikir kelantan dinafikan hak royalti minyak tk pernah fikir rakyat miskin trpaksa mnanggung harga barang naik melambung,tol yg tak tau bila akan berakhir,petrol,bil letrik ,gst dll..sbb kamu adalah anjing kerajaan!!!

    ReplyDelete
  14. PKR pun dah serupa umno... ada dna umno..
    dah dapat jwatan MB dok berebut pula....
    Apa yg kau nak lagi ha.. dah dapat kuasa tak boleh nak jaga.... macam kera dapat bunga.... lingkup... selamat berebut jwatan nanti cepat padam....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...