Wednesday 15 October 2014

AKHIRNYA TIMBALAN KETUA AMK AKUI SECARA TERBUKA PEMILIHAN PKR 2014 YANG LALU PENUH DENGAN KONTROVERSI DAN KECACATAN.



Kepimpinan baru PKR, dengan Rafizi Ramli sebagai setiausaha agungnya, mempunyai tanggungjawab yang besar untuk membawa parti ke hadapan, dan ini termasuk menambah baik sistem pemilihan parti, membaiki hubungan dengan PAS dan meningkatkan sokongan orang Melayu.

Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Dr Afif Bahardin berkata Rafizi yang juga naib presiden PKR, mesti melihat kecacatan dalam parti dan sistem pemilihan yang sarat dengan kontroversi.

PKR hanya menjangkau usia 15 tahun tetapi telah mengharungi dua pemilihan parti yang dramatik.

"Rafizi perlu memainkan peranan yang lebih besar tentang bagaimana untuk memberi tumpuan kepada pengukuhan sumber dan keahlian dalam parti. Salah satu isu terbesar yang kita  hadapi dalam pemilihan parti, ialah keahlian.

"Beliau mesti mempunyai pasukan yang baik untuk membantunya. Kita mesti terus menjadi parti yang paling demokratik di negara ini," katanya, dengan pemilihan pemimpin secara langsung tetapi sistemnya boleh diperbaiki dan diubahsuai.

Katanya, parti itu akan menghadapi pemilihan menjelang pilihan raya umum ke-14 (yang dijangka pada 2018).

Oleh itu, tiada salahnya untuk bercakap mengenainya sekarang,  kata ketua Pemuda PKR Pulau Pinang itu, yang juga ahli exco termuda dalam kerajaan negeri Pulau Pinang.

Pada hari Isnin, presiden parti Dr Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan pelantikan Rafizi sebagai setiausaha agung yang baru, menggantikan Datuk Saifuddin Nasution Ismail. Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin akan menggantikan Rafizi sebagai pengarah strategi PKR.

Pemilihan PKR tahun ini - yang berlarutan selama lima bulan - penuh dengan tuduhan penyelewengan dan penipuan, insiden keganasan, manakala keputusan pemilihan di beberapa cawangan digantung, dan 26 lagi terpaksa mengadakan pemilihan semula.

Afif juga berkata kepimpinan baru juga perlu membincangkan strategi untuk memenangi sokongan orang Melayu, dan bagaimana untuk menarik pengundi muda untuk mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU-14.

Rafizi dan pasukannya harus merancang untuk memperbaiki hubungan dengan rakan sekutunya PAS dan mengukuhkan perpaduan dengan DAP, dan kedudukan parti dalam Pakatan, terutama selepas krisis menteri besar Selangor.



Ulasan Omak Kau:-



Bangkai gajah tidak mampu ditutup hanya dengan menggunakan sehelai kertas akhbar ... bukan sahaja tidak mampu menutup bau busuknya malahan lebih teruk rupa bentuk bangkai itu juga tidak mampu disorokkan.

Telah menjadi rahsia terbuka bahawa pemilihan Keadilan 2014 yang lalu penuh dengan kontroversi, pergaduahan, rungutan, aduan dan ketidak puas hati anggota parti.

Itu jelas dan tidak siapa pula menafikannya...

Parti kini mau tidak mau suka mau pun tidak kena terima hakikat telah berpuak-puak dan berkomplot ... hubungan antara serakan dalam Pakatan Rakyat bertambah renggang .. antara anggota parti yang berlainan kem dan kartel semasa pemilihan lalu masih suram dan berjauhan.

Apa yang lebih menyedihkan ialah mendapat berita anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas di parlimen Hulu Selangor di PRU 13 lalu di angkat menjadi orang agak penting dalam saf kepimpinan yang baru di bentuk. .. Sudah sedia maklum mana-mana anggota parti yang bertanding sebagai calon bebas semasa PRU 13 lalu secara automatik keanggotaan partinya gugur dan dipecat seumur hidup... Tetapi berlainan pula layanan yang diberikan kepada pemimpin ini yang dikatakan berstatus Datuk Seri.

Nak katakan pihak Ibu Pejabat Tropicana tidak perasan dan sedar pasti tidak masuk akal dan mustahil.

Anggota parti KeADILan secara keseluruhannya terutama di kalangan anak-anak muda, mereka kebayakannya berjiwa merdeka jenis bukan main telan mentah-mentah tanpa kunyah setiap maklumat yang dihidangkan... Setiap maklumat akan di fikir dan nilai mengikut ilmu dan fakta dengan menggunakan akal logik... tidak mudah terganggu dan goyah serta perpengaruh dengan hasutan murahan.

Mereka bencikan kezaliman, fitnah, penipuan dan cakap tidak serupa bikin dan bikin tidak seperti cakap.

Omak ada maklumat siap dengan gambar akan individu yang bertanding sebagai calon bebas pada PRU 13 lalu dan kini menjadi orang penting dalam hiraki PKR peringkat pusat.

Kalau di cabar akan dedahkan .. tapi sebaik-baiknya, biarkan  sahaja pihak yang diberi amanah oleh anggota parti untuk menyelesaikannya secara terbaik.

Omak masih menaruh harapan tinggi kepada kepimpinan parti yang baru dilantik melakukan sesuatu untuk pulihkan imej dan kekuatan parti .. masih mau menerima kritikan dan teguran demi keutuhan parti atas prinsip kebenaran, keadilan dan kebebasan yang mula di laungkan oleh DSAI pada tahun Reformasi 1998 lalu.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

14 comments:

  1. Rafizi patut masuk umno...kerana banyak langkah tempang yg beliau syorkan .ahli parti dah nampak beliau telah menyebabkan ahli parti marah kepada PKR oleh itu..jawatan SU ni hanya menambahkan kebencian terhadap beliau..letak jawatan jeeer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik.. Setuju...

      Tukar Suka Sama Suka...

      Rafizi drp PKR Tukar dgn Khairy Jamaluddin atau pon HASAN MALEK..

      Amacamm.. Nak ker Tak Nak..

      Aper Tak Nak.. Nak Rosmah Mansor....,

      Ahli tuakr dgn Ahli ajer, lupakan Jawatan...

      Nanti lah kita tanyer Ah Jib Gor .. Ok tak?

      Nuar Brahman tak akan meroyan ker??? Kekasih Gelap nak ditukarkan...

      Delete
  2. Sifat sombong sudah mula ditunjukan oleh rafizi..hinggakan ahli yg menyokongnya pada pru 13 dia cakap tak kenal...sifat angkuh dqh mula ditonjolkan dan bahaya untik semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuh Ooh Yeah... Kesian.. Kesian...Kesian..

      Memang jelas perwatakkan tuuh sesuai untuk jadi Pemimpin UMNO tuuuh...

      Jadi layaklah untuk tukar yeah...

      Delete
  3. Mamat jambu ni biasa la..da kena sondol dgn nuar berahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom nie BERSAMAAN PENDAPAT LAH dgn Kebanyakkan Orang dalam Pakatan Rakyat..

      Laa Nie AMK nak cuba2 Tonggeng Ponggong buat Nuar, juadah terakhir sebelom jadi Perdana Menteri Wilayah Sungai Buloh...

      Kiiih kihhh kihhh

      Delete
    2. Subhanallah... Tak takutkan saudara dgn neraka ALLAH.. jgn ingat neraka.. mcm mimpi mimpi tidur... semoga saudara yg mencela atau menuduh di beri pertunjuk oleh ALLAH ke jalan yg benar

      Delete
    3. Kaum nabi luth akhir zaman yg buat kerja jubo menjubo pantat memantat tu le yg tak takut neraka jahanam.

      Delete
  4. PRU 14..PKR akan terjunam teruk...ahli dah hilang kepercayaan...PKR tak relevance lagi...MPP..JPP...MPN..semua sikap talam dua muka dan bahaya jika memerintah negara atau negeri..nyahkan PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woooi Pebenda lah Kau nie dok Meroyan sakan...

      Orang UMNO Pengundi BN pon sama dok meroyan kata PRU 14 UMNO BN kalah teruk..

      Orang PAS pulak kata PRU14, PAS bakal hilang banyak kerusi..

      WOOOOOI MELAYU

      hang sedor dok aper hang dok cakap nie weeeiii..

      Melayu PKR kata PKR Kalah

      Melayu PAS Kata PAS kalah

      Melayu UMNO kata UMNO Kalah..

      Dah tuuuh Semua Parti Melayu Kalah.. kenaper yeah??

      Semua Orang Melayu sokong DAP Laknatullah, Haramjaddah, BABI, Racist tuu ker???

      Nak Orang Cina Memerintah Negara Ker????

      WOOOOI MELAYUUUUUU...

      BILA HANG NAK BERSATU JADI KUAT HAAH????

      Delete
  5. Kalau nak ikutkan Rafizi karektor dia amat merbahaya untuk sesebuah parti .kerana beliau sangat menyusahkan semua ahli parti Pengundi Pandan dah tertipu...dia ni memang tak boleh membantu...percayalah..dia ni kaki rongeng. cakap tak serupa bikin....Pandan tak perlukan dia..suruh balik ganu....

    ReplyDelete
  6. PKR /DAP mesti dihalau dpd arena politik malaysia . .hampeh....double standard....chauvis. anti islam....kronisma...non- relevance...PRU 14 ..tutup terus ...no mercy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii malai. Gua cakap DAP sudah berjaya tau.. sekarang melayu lawan sama melayu..

      Delete
  7. MPP belum di pilih lagi?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...