Friday 17 October 2014

PULAK DAHHHH!!!!! .... SEKARANG ISU LEBUHRAYA KIDEX SUDAH MENJADI TANGGUNGJAWAB PUTRAJAYA.


Sebelum ini bukan main punya garang dan bengis para wakil rakyat terutamanya dari DAP mendesak TSKI hentikan Projek Lebihraya Kinrara-Damansara (KIDEX) sampai menuduh beliau sebagai ada kepentingan peribadi ... dan dijadikan salah satu alasan utama mengapa perlunya beliau diturunkan dari takhta Menteri Besar Selangor dalam kadar segera jika tidak peluang Pakatan Rakyat untuk mempertahankan Selangor pada PRU 14 akan datang dikira tipis.

Dijajalah satu Selangor dengan roadshownya ... alih-alih hari ini Putrajaya pula dipersalahkan bukannya tanggungjawab kerajaan Negeri Selangor.

Patutlah sejak kebelakangan ini Tony Pua senyap macam dah tertelan kapur barus .. langsung tidak berbunyi sepatah haram pasal KIDEX ni.... rupa-rupanya ini adalah tanggung jawab kerajaan Pusat dan tidak ada kena mengena dengan kerajaan negeri.

Sebab itu alasan-alasan yang dijaja dan dihebahkan kenapa perlunya TSKI turun dari jawatan Menteri Besar, rakyat yang berfikiran waras yang mampu berfikir dan menilai tidak mau menerimanya.

Nah!!! sekarang satu persatu terbongkar terburai habis... Sebab itu hentikan politik sandiwara keliru rakyat ini... Bukan kerja mudah nak buat pulih imej yang tercalar teruk.

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali mahu Putrajaya bertanggungjawab terhadap syarikat konsesi Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex) yang akan tamat tempoh peluangnya mengendalikan projek itu bulan depan.

"Itu (tanggungjawab) kerajaan persekutuan, bukan negeri. Kena rujuk (kerajaan) pusat," katanya kepada pemberita selepas program turun padang kawasan Pelabuhan Klang di Pulau Ketam, hari ini.

Azmin berkata, pihaknya sedia berbincang dengan Putrajaya bagi menyelesaikan isu pembinaan lebuh raya kontroversi itu serta beberapa projek sistem pengangkutan yang diumumkan dalam Bajet 2015 minggu lalu.

Antaranya, Lebuhraya Sungai Besi-Ulu Kelang bernilai RM5.3 bilion, Lebuhraya Pantai Barat Taiping-Banting (RM5 bilion), Lebuhraya Damansara-Shah Alam (RM4.2 bilion), projek MRT2 Selayang-Putrajaya (RM23 bilion) dan projek LRT3 Shah Alam-Klang (RM9 bilion).

"Di Parlimen, saya meminta pembangunan yang libatkan Lembah Klang dan Selangor perlu dibincangkan bersama kerana melibatkan kepentingan rakyat," katanya.

Azmin semasa perbahasan di Dewan Rakyat semalam mempersoalkan projek mega yang dircancang Putrajaya tanpa melibatkan perbincangan bersama rakyat dan kajian kesannya terhadap berjuta penduduk yang dianggarkan terlibat.

"Adakah kajian dilakukan untuk mendapatkan pandangan rakyat yang terlibat? Apakah kesan kepada penduduk yang terlibat dalam jajaran yang dirancangkan?" katanya.

Beliau turut mempertikaikan Putrajaya yang enggan mengadakan perbincangan dengan kerajaan negeri sebelum meluluskan sesuatu projek.

"Mengapa tidak ada perbincangan sama sekali dengan kerajaan negeri Selangor yang bertanggungjawab dan yang dipilih oleh rakyat untuk menjaga kepentingan mereka?" soalnya.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

26 comments:

  1. tony pua...ma cibai.puki lu punya mak lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siannn...ini saja kah bakat yang ada pada Cyber Trooper HAMNO??? Betul lah kata Mamak Kutty Kerala...yang cerdai, yang pandai sudah masuk parti lawan...tinggal yang bangang-bangang saja lagi dalam hamno....siannn....

      Delete
    2. 1757...
      ko pun sama. Bangang.
      Kena tipu bang non bulat2

      Delete
    3. Anon 18:07 Fuck U

      Delete
    4. 18.26...fuck you too

      Delete
  2. Aku dah kata dah, Kidex dan Konsesi air hanya torak gang-gang Papaya Kongkang Move saja. Ini bodek tahap legend.dgn memperjuangkan Bini Boss paling tertop jadi MB. Macam mana mau bikin.... Fitnah dan Pecat TSKI. Macam mana nak pecat, buat satu ribu satu malam punya alasan

    Tapi nasib kita baik, Tuanku melantik Azmin. Seorang yang professional dan jujur macam TSKI juga.

    Habuan kpd Kongkang Move, turunkan pangkat Saifuddin, bagi Secretary World (Setiasuaha Agung) kat dia.

    Wushhhhhh hebat sungguh bodek kongkang. Sekarang dlm blog Omak Kau keluar plak circular suruh grassroot datang berbas-bas untuk kegembiraan Boss dan Bini Boss.

    Kesian CheGu Bard, Kesian TSKI, kesian Saifuddin.

    Sorry Bro, there is a rabid zombie in the top echelon of the party

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiiii dol...itu hari bukan main ko julang zizah...
      ari ni ko julang TSKI pulak?

      berapa hinggit ko dapat?

      Delete
    2. Sebenarnya aku pecat si gagap khalid tu bukan pasal air pun. Bukan pasal lebuh raya pun. Sebenarnya aku nak rasa jadi mb. Ye la...sebelum aku rehat panjang kat bamboo river garden tu....... hehe

      Delete
  3. Apa la yang Khalid Ibrahim kasi pada Minah Omak ni....sayang benar dia pada bekas MB tu aku tengok.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apsal?
      Baru tau kelentong rapizi?
      Tanya bole?
      Apa beza Azmin dgn TSKI pasal isu air ngan Kidex?
      Ada beza??

      Pegi Lanchowwwwwwww la.

      Delete
  4. Budak2 nuar terlopong mulut
    Tepok dahi tak sudah2
    Baru sedar kena kelentong
    Tapi nak buat cam ner? Nasi dah jadik bubur

    ReplyDelete
  5. seribu sebulan mana cukup. Tu yg kena beria sket kejekan azmin. org lain dpt pencen ratus ribu, mau x dengki...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sekor lagi budak nuar.
      berapa kali tepuk dahi?

      Delete
    2. knapa budak2 nua bengap sangat ha?
      kena nasi kangkang ker hapa?

      Delete
    3. Apa hal bro.... kau budak najib hebat sangat ke ?

      Delete
    4. Apa hal bro.....kau budak bang non hebat sangat ke ?

      Delete
  6. Kalau Khalid Ibrahim tak kena terajang.... mana mungkin orang awam boleh tahu projek kidex itu urusan kerajaan pusat....

    Projek kerajaan pusat buat dalam kerajaan negeri.... boleh buat ikut suka saja kah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko suruh la azmin rejek...
      tak kan azmin pun nak ikut mcm TSKI?
      sembang aje buat apa....

      Delete
  7. Ini permainan umno nak pekena negeri PR.Bila negeri maju seperti PP dan selangor diluluskan projek oleh kerajaan ianya adalah untuk menyusahkan penduduk secara tidak langsung penduduk akan tidak puas hati kpd tadbiran PR.kenapa tak salurkan peruntukan itu kenegeri kelantan sarawak dan sabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ker buat highway ko kata susahkan rakyat...bangang ker hapa?
      ko ingat seronok ker duduk kat jem berjam2

      ngok betol la

      Delete
    2. Bukan najib tak nak bantu....
      Kan ker kelantan dah boleh buat highway sendirik......nak bantu apa lagi?

      Delete
  8. Peruntukan berbilion dari pusat tidak termasuk dengan pemindahan terancang dan pampasan kepada penduduk yg terlibat.masaalah rakyat pusat "tendang" kepada kerajaan negeri utk selesaikan.inilah yang akan difiestakan media umngok bahawa kerajaan negeri rampas tanah usir penduduk padahal masalah sengaja dicipta untuk mengolah suasana menolak pr.

    ReplyDelete
  9. Kalau salahkan khalid sekarang ada pulak puak2 yg meroyan terbabas nanti kata tak abis2 hina khalid... bila tuding ker pusat, kata menipu selama nih.... kalau negeri tak approve, pusat takleh wat apa2.... contoh hiway klorr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupon negeri tak approve ianya tetap membawa masaalah kepada rakyat dan walaupon projek belum jalan rakyat akan perlahan2 diusir dengan undang2 /perintah makamah.

      Delete
    2. budak2 bang non ni kencing aje kuat. Macam bang non jugak....

      Delete
  10. Pembalasan akan tiba buat pkr dan dap... hukum Allah itu pasti bagi individu yg aniaya khalid

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...