Thursday 23 October 2014

BERITA KECEWA UNTUK PEMBENCI TSKI .... LAGI SEKALI AZMIN MEMBUAT SUMPAH IKRAR BERJANJI TIDAK AKAN BATALKAN PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA.



Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia ingin melihat kualiti dan pengurusan air yang berkesan di negeri itu dan tidak berniat untuk membatalkan perjanjian air yang dimeterai di antara kerajaan Persekutuan dan negeri.

“Saya tidak akan membatalkannya (perjanjian). Saya mahu pelaksanaan disempurnakan secepat mungkin agar rakyat mendapat bekalan air yang mencukupi di masa hadapan,” katanya seperti yang dilaporkan oleh akhbar The Star.

Azmin bagaimanapun berkata dia akan tetap mendesak agar kerajaan Persekutuan mendedahkan kandungan perjanjian secara sepenuhnya.

“Bagaimana saya dan pentadbiran baru dapat mempertahankan keputusan yang diambil sekiranya kami tidak dapat menjelaskan terma dan syarat-syarat, kadar tarif yang dikenakan serta bagaimana ia akan memberi kesan kepada pengguna?” kata Azmin dalam wawancara itu.

Azmin diminta mengulas mengenai desakan sesetengah pihak yang mahu beliau membatalkan perjanjian tersebut yang menganggap ia perjanjian di antara bekas menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim dan UMNO.

Akhbar itu turut berkata bahawa Azmin  turut menerima dokumen memorandum persefahaman (MOU), perjanjian mengenai persefahaman dan perjanjian induk namun ia dilindungi Akta Rahsia Rasmi (OSA).

“Oleh kerana itu, saya tidak boleh dedahkan butiran yang terdapat di dalam perjanjian. Ia hanyalah perjanjian biasa dan transaksi perniagaan di antara negeri dan Persekutuan. Ia bukan berkaitan keselamatan negara,” tambah beliau.

Azmin juga berkata beliau telah menulis kepada Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Seri Dr Maximus Ongkili meminta kerajaan Persekutuan mendedahkan butiran perjanjian itu kepada orang awam tetapi ia tidak dibalas.

Namun Dr Ongkili berkata Peguam Negara tidak membenarkannya dan pihak syarikat juga tidak bersetuju.

Pada 12 September lepas, Kerajaan Persekutuan dan kerajaan Selangor memeterai Perjanjian Utama bagi memuktamadkan penstrukturan semula industri perkhidmatan bekalan air.

Dengan termeterainya perjanjian utama itu, Air Selangor Sdn Bhd (ASSB), sebuah entiti baharu, akan mengambil alih operasi dan penyelenggaraan loji rawatan air serta perkhidmatan pembekalan air yang sebelum ini dilakukan empat syarikat konsesi.

ASSB mengambil alih tiga syarikat konsesi air negeri Selangor iaitu Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), PNSB, Konsortium ABASS Sdn Bhd (ABASS) dan pemegang lesen perkhidmatan iaitu Konsortium Air Selangor Sdn Bhd (KASB).

ULASAN OMAK KAU:-

Tak tahu nak kata apa dah!!!! ... speechless .. tergigit lidah terkedu sampai bisu dari berkata-kata.

Punyalah gebang kencang semasa kempen memburukkan TSKI tempoh hari betapa perjanjain Air Selangor-Putrajaya penuh dengan keraguan, sangsi yang kononnya TSKI menjadi hamba abdi kepada para kroni UMNO sebab gopoh dan gelojoh mementrai perjanjian air Selangor-Putrajaya yang menjadi agenda utama mau ianya diteliti segera (batal) jika kerusi MB Selangor berjaya di ambil alih.

Dah baca perjanjian serta di beri taklimat oleh Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB), nada pun sudah bertukar, rentak pun sudah melencong dan agenda pun sudah berubah.

PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA tidak akan dibatalkan!!!! Diulangi sebab ramai dikalangan pembenci TSKI jenis pekak tuli ... PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA TIDAK AKAN DIBATALKAN!!!!!

Paling kecewa mungkin ialah DAP dan Tony Pua kot!!!! .. tetapi peliknya sampai sekarang sepatah haram tidak keluar kenyataan dari mana-mana wakil rakyat maupun pemimpin DAP yang sergah bantah kenyataan Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin "Jokowi" Ali ini yang bercanggah dengan inspirasi dan niat ikhlas suci mereka menyokong TSKI ditukar ganti dengan melakukan serangan peribadi... Mana slogan Cekap, Akauntabiliti, Telus (C.A.T)?????

Kepada jurukempen menjatuhkan TSKI sekarang rakyat ingin bertanya  ... Perjanjian Air Selangor-Putrajaya sudah berada dalam keadaan sempurna puas hati ke????

Sebab itui jangan kecewa jika ramai anak-anak muda dan rakyat atas pagar cukup kecewa dengan kemelut MB Selangor yang bermula dari Langkah Kajang... Cakap Tidak Serupa Bikin .. Bikin Main Wayang Tinggi Tidak Serupa Cakap.

Persepsi mereka kini ialah TSKI adalah mangsa politik fitnah matlamat menghalalkan cara... NOKTAH!!!!.

Jangan berbicara tentang Keadilan, Ketelusan, Kezaliman dan Kebenaran jika kita sendiri gagal dijadikan contoh teladan.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

15 comments:

  1. Ni Sumer Poyo...23 October 2014 at 12:37

    Haktuihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang amanah dipecat kerana Kajang Move untuk memastikan keluarga tertentu dipelihara

      Dek Rafizi, PR mungkin hancur.
      Dek Rafizi, PKR gadoh PAS.
      Dek Rafizi, PAS gadoh DAP.
      Dek Rafizi, keyakinan rakyat pada PR jatuh menjunam.
      Dek Rafizi, Anwar kena maki.
      Dek Rafizi, PAS, PKR berpecah.

      Delete
  2. Aku nak tengok sejauh mana omak kau nak bersama dgn TSKI. Zaman TSKI dah habis. TSKI tadbir negeri seperti syarikat koperat. Orang koperat suka tengok duit banyak. Seorang pemimpin politik yg baik akan belanjakan duit untok rakyat. Buat apa negeri kaya tapi rakyat menderita? TSKI is never a good leader. He can manage but not governing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What the fuck punya Anon 12:48. Weihhhh kat Permatang Pauh tu ramai orang susah. Siapa MP. Siapa Chief Minsiter.

      Kalau dah langsi idiot fanatic kepada seseorang tu memang jadi Tapir

      Delete
  3. 12:48.elok ko jilat balik ludah fitna pemimpin ko tu..buat terhadap tski buat malu jer..elok ko makan babi lagi bagus..

    ReplyDelete
  4. tak payah la u letak logo pakatan..Suka sangat condem pakatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan hak rakyat. Tapi ada orang buat hak keluarga. Siap pasang gang2 pembodek ala Kajang Move. Kalu kamu nak, lantak pi la kamu nak jadi pembodek you know who !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  5. Omak kau bukan condemn pakatan. Tetapu dia condenm anwar dan geng kajang move yang memfitnah khalid. Ada faham ke?

    ReplyDelete
  6. I cume phm anjg tu pnjg best

    ReplyDelete
  7. Buat cerite baru lah omak kau.... buang masa je. Bukan salah siapa pun. Salah Anwar dan orang-orang kanan pilihan nya..

    ReplyDelete
  8. dia ni gunakan cara yang paling sial untuk jatuhkan TSKI..dh duduk kerusi mb cakap serta merta berubah..pukimak betul . aku masih ingat lagi lima ekor yb beruk hentam TSKI dalam TV3 tak termasuk jelajah selangor lagi. 12:48 13:01 komen ko setakat suruh omakkau buang logo pakatan tu melambangkn ko memang bangang.12:48 kalau selangor tak ada 3b macammana tak tolong rkyat susah.nak guna duit mak bapak kau ke...siapa yang kumpul 3b kalau bukan TSKI...kau pun memang pukimak!!!

    ReplyDelete
  9. Kisah perjanjian air, Kidex adalah kisah evergreen .. kisah tidak ditelan oleh zaman dan tak lapuk dek hujan ... selagi tidak mendapat jawapan dan respon yang memuaskan lagi menyakinkan, selagi tiu akan tetap didendangkan ... rakyat maukan kebenaran terungkai biar pun terpaksa mengulanginya berkali-kali. Itu jelas dan tegas . tiada tolak ansur dan berkompromi.

    ReplyDelete
  10. Nampak gayenye x dpt lg je air percuma, Khalid dulu pun ade cakap lepas sain agreement kenaikan bil air x boleh dielak dh, memang beso cilaka kerajaan umno/bn mcm mane pun nk cari jalan nk mengajo rakyat selangor pasai tk undi deme, lepeh anwar masuk penjara nnti tah ape lg umno/bn nk buat kt negeri selangor ni, selagi tk dapat rampeh balik ade je le muslihatnye ...memang cilaka bebeno..

    ReplyDelete
  11. Tski sebelum letak jawatan dah sign head of agreement(HOA).kalau kerajaan Selangor batalkan kena bayar ganti rugi yang banyak.kalau bodoh duduk diam2 ye

    ReplyDelete
  12. Ni Sumer Poyo...24 October 2014 at 12:21

    Haktuihhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...