Friday 24 October 2014

MACAM INILAH RAKYAT MAU LIHAT SETIAP ANGGOTA KEADILAN BERTINDAK



"Program Gotong Royong Anjuran Pusat Khidmat ADUN Sikamat Bersama KEADILAN Cabang Seremban dan AMK serta WANITA Cabang di rmh seorg ibu tunggal di Tmn Desa Permai, Sikamat. XTVT yg melibatkan menebang 4 batang pokok yg telah tumbang serta yg berkeadaan merbahaya yg blh bila2 masa sahaja menimpa rumah beliau. XTVT ini juga melibatkan bantuan penduduk setempat serta jiran jiran dari 5 keluarga. Turut hadir program ini Ketua Cabang Dr Ahmad Azam, ADUN Sikamat YB Aminuddin Harun, Ketua AMK Sdra Mohamad Afif Melaw dan rakan rakan KEADILAN CABANG, AMK dan WANITA SEREMBAN...."

JOM UBAH, DEMI RAKYAT

Begitulah ayat yang terdapat pada satu akaun laman sosial Facebook ....  Pada Omak inilah yang sepatut dan seharusnya dilakukan oleh setiap anggota KeADILan diperingkat cabang dan Ranting terutamanya sayap AMK untuk rapati dan santuni rakyat yang sedang memerlukan bantuan dan pertolongan.

Bukannya turun padang apabila nampak dan dapat maklumat pembesar negeri terutamanya MB atau Exco kerajaan negeri akan buat terjahan .. pakai smart jadi tukang eskort bukannya senseng lengan baju membantu apa yang perlu.

Cara begini baru rakyat rasa terharu dan tersentak serta terguris kalbu  ... sudah pasti bantuan ini mereka akan terhemahkan rasa syukur dan terima kasih dengan memberikan undi dan sokongan pada PRU 14 nanti.

Ini yang Omak sarankan betapa setiap anggota AMK kena ikuti dijadikan suatu budaya amalan setiap hari, bukannya kaki perasan bagus jadi tukang ekor bontot pembesar negeri.

Kena akui hakikat kebanyakkan anggota AMK kini amat sukar nak berperangai seperti mana yang ditunjukkan oleh AMK Cabang Seremban, Negeri Sembilan ini.

Tahniah dan jutaan syabas di ucapkan ... teruskan amalan mulia ini sehingga menjadi sebahagian dari budya hidup kalian ... menghulurkan bantuan atas rasa tanggung jawab yang penuh jujur dan ikhlas bukannya bersikap berpura-pura turun padang bila pembesar negeri ada bersama.

Tahniah dan syabas sekali lagi  ... Wa caya lu lah!!!!!!! ... Azmin "Jokowi" Ali pun tumpas dengan cara gerak kerja kalian.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

10 comments:

  1. Syabas AMK. Rafizi sila buat kerja menolong Rakyat marhaen. Rafizi rentikanlah kerja move move tu yg menganiaya pemimpin yg Adil. Rafizi sudah sudah la kipas boss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah AMK..walaupon aku org pas yg slalu kna kutuk dgn org pkr..aaku sokong usaha ni..dn bleh sarankn pada pas kwsn aku..tahniah skali lg..

      Delete
  2. Nurul Izzah rentikanlah buat kerja tak faedah macam program sentuh anjing. Naik kau melawat orang miskin kat pantai dalam

    ReplyDelete
  3. Wong Chen, drop kau tergedik Oktoberfest tu baik kau llayan pprt

    ReplyDelete
  4. Xavier, semi Muda tu Dah semak sangat. Pergi la tinjau

    ReplyDelete
  5. AMK Cabang Seremban tak jemput Azmin "Jokowi" ke mb terjah tuuuu

    ReplyDelete
  6. Tulanv besi Dari kau buat cerita politik low class baik kau masuk sop tulang

    ReplyDelete
  7. PKR klu nk pergi jauh buang anwar...jijah...nurul...rafizi dan ckgu bard...baru pkr boleh peegi jauh...

    ReplyDelete
  8. Ni Sumer Poyo...24 October 2014 at 21:08

    Haktuihhh

    ReplyDelete
  9. Ni saja nak bagi ingat kat org muda PKR
    Jangan cuba cuba nak tiru bebudak baju merah PAS
    Bukankah pihak bekuasa OMNU dah bagi oning jangan menyibok
    Kerana di Melaya, hanya OMNU saja tau cara mana nak mmerentah rakyat

    Org lain dari OMNU toksah dok perasan, kalu rakyat suka pon OMNU tak suka
    Ingat... ingat... ingat, di Melaya selain dari OMNU lembu belaka

    HANYA OMNU saja yang tahu chara chara mmerentah rakyat
    orang lain toksah perasan nak buat baiklah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...