Saturday 18 October 2014

AZMIN BIDAS KERAS LENSA ANAK MUDA MALAYSIA (LENSA) KERANA MEMBIDAS DSAI




Sebelum di lantik menjadi Menteri Besar Selangor nadanya lain .. sudah di lantik lenguk bahasanya terus berubah ... itu yang Omak dapat nilaikan akan kritikan beliau kepada LENSA.

Langsung tidak konsisten .. Omak akui tidak bersetuju dengan pandangan LENSA dan sudah pun semalam memuat naik artikel berkaitan di blog,  tetapi dalam pendirian politik mesti ada prinsip teguh tidak berganjak lebih-lebih lagi jika ianya datang dari seorang bergelar pemimpin tertinggi parti.

Mengapa Omak berkata begitu???? .. Sebabnya sebaik sahaja keputusan PRU di umumkan ketika Pakatan rakyat mau mengadakan himpunan Blackout 505 ..  masih ingatkan lagi apa Azmin beritahu satu dunia?????

Jom terjah demi mencari pencerahan sebab Melayu mudah sangat lupa.

Sebelum itu di perturunkan apa komen Azmin mengenai keceluparan LENSA.

Azmin berkata tiada sebab wujud kritikan daripada kumpulan tertentu yang memandang sinis himpunan Rakyat Hakim Negara.

Katanya, himpunan berkenaan juga sebagai lambang demokrasi di negara ini dan tiada sebab himpunan berkenaan perlu dihalang jika ia diadakan secara aman.

"Ini dalam proses demokrasi untuk menyatakan perhimpunan aman satu perkara yang dibenarkan dalam Perlembagaan.

"Jika mereka bercakap soal demokrasi, mereka juga tidak boleh halang pihak lain untuk mengadakan perhimpunan secara aman," katanya.

Semalam, Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa) menggesa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersara daripada arena politik tanah air.

Jurucakapnya, Ekhsan Bukharee berkata rakyat tidak perlu diheret ke jalan raya setiap kali Anwar menghadapi kes di mahkamah kerana semakin ramai yang bersikap negatif ke atas ketua umum PKR itu.

"Apa yang amat kami harapkan ialah, demi rakyat, Datuk Seri bersaralah, berhijrahlah. Nyata semakin ramai yang tidak menggemari Datuk Seri.

"Setiap kali Datuk Seri akan disumbat ke dalam penjara, maka setiap kali itulah rakyat akan diheret ke jalan raya.

"Datuk Seri, sampai bila rakyat akan terus terheret dalam semua ini?," katanya dalam satu kenyataan.

Ini pula kisah 1 tahun lebih yang lalu:-


Memetik kenyataan Timbalan Persiden PKR merangkap Dato' Menteri Besar Selangor, YAB Azmin Ali dalam laman Twitternya pada 8hb Mei 2013 lalu, menyifatkan Anwar mengamalkan "politik melampau" justeru menggesa Ketua Pembangkang itu menerima keputusan yang dibuat oleh rakyat.

“Rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman. Muhasabah diri. Akui kelemahan. Maju ke hadapan. Tumpu rakyat bukan kerabat.
 
“Terima keputusan rakyat. Maju ke hadapan dengan dasar peduli rakyat bukan membuli rakyat demi kesejahteraan dan kemakmuran negara.

“Laungan reformasi harus bermula dengan bisikan dalam hati sendiri. Jangan heret rakyat kalau kita sendiri gagal,” kata Azmin dalam Twitter.

Azmin turut dilaporkan ketika itu memulaukan himpunan Blackout 505 di Stadium Kelana Jaya, sebagai protes  keputusan PRU13 lalu,  malahan Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin juga turut memboikot tidak kelihatan ketika himpunan Blackout 505 itu.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

11 comments:

  1. Ape nk jadi dgn pkr ni...ketua umum dh nk disumbat ke sungai buloh, presiden pkr kene saman 200 juta dek felda, nk harap yg lain dlm pkr mengabihan boreh yo....apasal boleh jadi mcm ni?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UTK KAKI FITNAH/ KAKI AMPU/ KAKI KIPAS/ KAKI LAGA/ MACAI/ HANJING & BABI BELAAN:

      FUCK. U

      Delete
  2. Kami ahli2 PKR bawahan dah fedp up tahap gaban dgn kebodohan strategi PKR dan meloya sebab Boss PKR pun dok layan baikkk torak kelas pertama gang2 Kajang Move

    Cuba suruh Boss2 PKR jawab satu per satu isu2 ni. Bubuh kat youtube. Kalau logic kami terima, kalau jawapan bodoh kami buang monitor PC keluaq kat tingkap.

    Reformasi mesti bermula dalam Parti. Reformasi semua, katakan tidak pada Nepotisme Kezaliman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck U umngook

      Delete
    2. 19:25, kau ni perlu rawatan, otak kau tu x sihat tu sbb perkataan tu je yg kau ulang2....bwk2 bertenang ye...

      Delete
  3. Masa ko dibawah dulu asyik kritik orang atas, skrg ko duduk di atas org bawah pula kritik ko, itulah check and balance dlm demokrasi. jangan marah ya.

    ReplyDelete
  4. Macam mana pkr nak merentah negara ni? Baru dapat selangor,dah macam nak kiamat jadinya.
    Itu lah.terlalu sangat di keldaikan oleh DAP.
    Kalau dapat putrajya,agaknya ,? Entahlah. Tak boleh nak bayangkan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...