Tuesday 23 October 2012

AKHIRNYA KHIR TOYO MENGAKU DIMAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR YANG BELIAU MEMFITNAH EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR RONNIE LIU!!! INGATKAN TERER SANGAT,RUPA-RUPANYA JENIS PENGECUT JUGA!!!



Pada 6 Okt 2008 yang lalu, YB Ronnie Liu telah menyaman Dr Mohamad Khir kerana didakwa memfitnah dengan mengaitkan beliau dalam usaha menghalang penghapusan kegiatan pelacuran di Negeri Selangor.

Ronnie Liu mendakwa Dr Mohamad Khir mengeluarkan perkataan palsu dan berunsur fitnah mengenai perkara itu dalam satu artikel yang dicetak dan disiarkan di sebuah akhbar berbahasa Cina pada 9 Mei 2008.

Hari ini secara secara terbuka tanpa dipaksa dan diugut,  dalam keadaan mental yang normal dan siuman,  di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Khir Toyo mohon ampun dan maaf dari hujung rambut sampai kehujung kaki, kerana memfitnah YB Ronnie Liu.


Pengakuan mohon ampun dan maaf itu dilakukan didepan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad.

“I implied that YB Ronnie Liu Tian Khiew had obstructed the officers of the MPSJ and the police in closing down a hotel in Puchong, which I insinuated was a centre for prostitution activities.

Dr Khir apologised and shook hands with Selangor executive councillor Ronnie Liu in court to seal the settlement.
“I also apologise to YB Ronnie Liu for further insinuating that he was involved in such activities which insinuation is totally untrue,” Dr Khir was reported to have said in court today.
“Saya benar-benar menyesal kerana menyebabkan Liu mengalami kesusahan akibat penyiaran artikel itu dan saya dengan ini menarik balik kesemua kenyataan yang dibuat terhadapnya seperti mana terkandung dalam artikel serta memohon maaf tanpa syarat terhadap beliau,”

Khir Toyo membuat permohonan maaf terbuka di mahkamah dengan membaca kenyataan yang disediakan dalam bahasa Inggeris dan kemudian Bahasa Malaysia.


MULA-MULA CABAR SUPAYA SAMAN.. BILA SAMPAI PERINGKAT PERBICARAAN TERUS MINTA AMPUN DAN MAAF MENGAKU DIA TELAH MELAKUKAN FITNAH JAHAT LAGI JIJIK.

SEBELUM INI, UTUSAN MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA KERANA MEMFITNAH YB TERESA KOK.

INGAT UMNO INGAT FITNAH..INGAT UMNO INGAT POLITIK LUCAH.

UMNO TUMBANG, ISLAM DAN MELAYU GEMILANG... UMNO KECUNDANG RAKYAT SENANG.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...