Wednesday 24 October 2012

KAMERA AES (KAMERA 1M'SIA) SATU SKIM CEPAT KAYA DIJALANRAYA UNTUK KRONI UMNO/BN!!!!!



Setakat pelaksanaan kamera AES  Malaysia @ Kamera 1M'sia untuk FASA 1 ini, seramai 63,558 pesalah trafik telah pun berjaya dikesan  sama ada memandu melebihi had laju atau melanggar lampu merah.

Dalam erti kata lainnya, mereka-mereka ini telah menjadi “pelanggan” kepada 2 syarikat ini, Beta Tegap Sdn Bhd dan juga ATES Sdn Bhd

Kalau sebelum ini ada kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) meminta Kementerian Pengangkutan Jalan supaya menangguhkan & mengkaji semula pelaksanaan kamera AES Malaysia (Sistem Penguatkuasaan Automatik) @ Kamera 1M'sia.

Rakyat tiada masalah dengan sistem kamera AES Malaysia. Tetapi biarlah ada logik daripada aspek pelaksanaan dan lokasi yang dipilih untuk diletakkan kamera AES Malaysia @ Kamera 1M'sia ini.

Bagaimana Kamera AES Malaysia Ini Beroperasi?
Secara ringkasnya, lokasi kamera AES Malaysia akan ada satu garisan hitam (sensor) di pasang melintangi “lane” pada “certain points. Dan sensor tersebut dinamakan Piezo Sensor

Kereta akan lalu atas garisan dan jikalau kelajuan kereta tersebut melebihi had yang sepatutnya, sensor (yang telah diprogram untuk mengesan kelajuan yang telah melebihi had) akan hantar signal kepada kamera AES Malaysia ini dan secara automatiknya ia akan “trigger” kamera tersebut untuk menangkap gambar kereta yang telah menjadi “sasaran”

Manakala pada waktu malam, akan terpancar cahaya flash yang menerangi wajah pemandu dan penumpangnya.

Terdapat pemasangan 831 kamera AES Malaysia ini di seluruh negara, syarikat konsesi berkenaan – ATES Sdn Bhd dan Betap Tega Sdn Bhd

Terus-terang kami katakan, jika kamera AES Malaysia ini diwujudkan untuk bertujuan dan diharapkan mampu mengurangkan kadar kemalangan di Malaysia, admin kurang bersetuju.

Walaubagaimanapun, ia mungkin boleh dilakukan sebagai salah satu usaha tetapi admin sangat yakin impaknya untuk mengurangkan kadar kemalangan amatlah kecil.


Kemalangan atau sebarang kesalahan jalan raya ini semua atas sebab sikap dan mentaliti pengguna jalan raya. Contohnya, apa yang mungkin kita sama-sama perhatikan perhatikan beberapa senario di jalan raya di depan mata kita seperti berikut …..

       1)  Kereta masing-masing membawa laju....Sampai ke highway Kajang, ada sebiji kamera AES Malaysia ini menyala.  Kereta BMV yang tengah laju nampak lampu kamera AES Malaysia ini menyala, terus brek secara mengejut, tak tentu arah jadinya kereta-kereta di belakang brek mengejut takut langgar belakang kereta, Sudah pasti akan hampir-hampir berlaku kemalangan.
       
       2) Jumpa kamera AES Malaysia contohnya punyalah “bersopan-santun memandu kereta” tetapi selepas sahaja melepasi kamera tersebut..masing-masing menekan pedal minyak. Kesudahannya?

.
Janganlah sampai ruang dan peluang yang diberikan itu diambil kesempatan dengan meletakkan kamera AES Malaysia syarikat anda secara membuta tuli, bersepah-sepah sehingga lokasi yang tidak sepatutnya diletakkan kemera AES Malaysia, dipacak juga disebabkan atas nama keselamatan. Jaja nama keselamatan sebab mudah rakyat diperdaya dan ditipu sedangkan hakikatnya demi keuntungan segera dengan memerah wang rakyat menjual nama alasan 'KESELAMATAN JALANRAYA"
Hanya di Malaysia, seperti biasa kerajaan sedia ada akan buat kajian secara  secara serius apabila sesuatu projek itu sudah berjalan. Seperti apa yang berlaku pada kes meter baru TNB. Apabila sudah siap dipasang barulah keluar arahan mahu dihentikan seketika atas alasan nak kaji balik.

Walaubagaimanapun setakat Kementerian Pengangkutan masih lagi belum ambil pusing saranan suara dari Dewan Rakyat….

KALAU SUARA RAKYAT, UMNO ENGGAN DAN DEGIL MAU MENDENGAR MAKA TUNGGU SAJA BALA YANG BAKAL UMNO TERIMA PADA PRU 13 NANTI.

SIKAP SOMBONG DAN ANGKUH DENGAN MENGGUNA PAKAI APA YANG KERAJAAN BUAT SEMUANYA BETUL BELAKA DAN RAKYAT DIPAKSA AKUR SEGALA-SEGALANYA AKAN MENGUNDANG PADAH.

BELAJARLAH DARI SEJARAH KEJATUHAN BEBERAPA REJIM DINEGARA-NEGARA LUAR BARU-BARU INI. JANGAN INGAT KERAJAAN UMNO YANG SEKADAR KEKUATAN HIDUP SEGAN MATI DAH HAMPIR ITU AKAN KEKAL SELAMA-LAMANYA.. NAK LEPASI PRU 13 PUN BELUM TENTU.

SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT.

2 comments:

  1. Istilah AES bgi UMNO @ Umat Melayu Naif Otak tu Ape Engkorang Susah? bayo je lah saman tuu! Ape Engkau Susah2 nk demo2, nk protes2 hl tuh!?
    Kesimpulanya, UMNO Be End dah tak boleh diharap lgi ntk jga rakyat marhaen! Bgi mreka negara ni mak bapak dia punya & rakyat ni hamba mreka so kena patuhi apa gk yg mreka sogokkan pd kita waimah pkra tu menyusahkn kita.
    Jom sepakt tolak Umat Melayu Naif Otak nya Be End pd PRU ke 13 nti. Tiada jln lain selain memenangkn Pakatan Rakyat. Katakn tidak pd UMNO Umat Melayu Naif Otak nya tu kroni Be End!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...