Thursday 18 October 2012

BLOGGER UMNO SUDAH BERPALING TADAH???....BLOGGER UMNO SENDIRI AKUI SISTEM AES ( KAMERA 1M'SIA) SEBAGAI SALAH SATU PENYUMBANG UTAMA TUMBANGNYA UMNO PADA PRU 13 NANTI!!!!!!...


BACA KERATAN DARI BLOG PRO-UMNO TOTOK YANG HENTAM DAN SERANG UMNO PASAL PELAKSANAAN SISTEM PENGUATKUASA AOUTOMATIK @ AES ( KAMERA 1M'SIA)..

BUKAN MAIN DIA PUNYA MARAH BLOGGER NI BEB!!!!


Pelaksanaan sistem AES terus mendapat perhatian rakyat , penyokong kerajaan mahupun pembangkang. Tidak terkecuali juga pemimpin di Dewan Rakyat . Ada yang menyokong malah ada juga membantah dan minta ia ditangguhkan .

Mengapa ia menjadi topik hangat ?? Sebabnya yang nak kena hukuman ini adalah rakyat termasuk GPB sendiri ! Apa tidaknya duit gaji bakal habis tiap bulan dok bayar benda haramjadah ni...

Bagi pemilik kereta jenama Mercedez , BMW , Harrier itu ..depa tak heran la ..setakat saman ini semua boleh settle ..rugi la beli kereta mahal-mahal kalau drive hanya 110 KM/J atau 90 KM/J kan ...

GPB sendiri dari awal tak menyokong perlaksanaan kamera AES ini dan seterusnya menjadi SM1M a.k.a Saman Rakyat 1Malaysia . Sebabnya speed track Polis & JPJ ini pun dah berlambak kena , ini ditambah lagi kamera haramjadah AES ini .

Alasan malas orang JPJ ..

- nak kurangkan kemalangan

-nak save nyawa rakyat

-negara lain spt Perancis dah berjaya kurangkan kemalangan ..

- AES tak kaut untung ...


Ini semua ayat retorik penuh hipokrasi kepala otak cerdik pandai pegawai kerajaan di JPJ, MIROS , MOT dan sewaktu dengannya ..

Kamera haramjadah AES ini sebenarnya bukan untuk kaut untung...kah kah kah ... Bullshit !!! ... Kalau depa ini pi sembang dekat kedai kopi , mampuih la kena maki berkandaq ...

Dikhabarkan Harga Sebuah Kamera AES(Redflex) yang Dipasang oleh Syarikat Beta Tegap Sdn Bhd ialah 30,000 Euro bersamaan RM129,611.34sen. X 825 Buah Kamera == $$

Tak kan tak kaut untung kot wahai JPJ bila pasang alat ini ?? Yang nak bayar harga pasang ini sudah tentunya Rakyat 1 Malaysia la sekali dengan komisyen ...

Nak save nyawa rakyat ke ?? Sebelum nak salah pemandu bawa laju sebagai faktor utama..pergi la check dulu keadaan jalanraya hang pa tu macamana , ikut spesifikasi ke tak . Nak harap kontraktor JKR ini buat kerja betul .. hahaha... sendiri mau ingat la ..


GPB menentang AES ini bukan sebab sokong supaya orang bawa laju . Tapi kita kena ambil kira juga beban ditanggung majoriti rakyat yang mana semakin hari berdepan kos sara hidup tinggi terutama yang berkeluarga dan berpendapatan rendah/sederhana.

Cuma yang tak sedap dengar itu ada pihak mula melabelkan penyokong kerajaan seperti blogger menentang sistem AES adalah menyokong pembangkang.

Apa hal ini ?? Kritik sikit dah tak boleh ke ?? Najib sendiri pernah berkata ''era kerajaan tahu segalanya dah berakhir "..

Hari ini rakyat dah boleh bersuara & memberi pandangan tentang dasar-dasar diperkenalkan kerajaan .Tak kan semua benda dibuat kerajaan adalah perfect , mesti ada yang perlu ditegur.

Sudah la nak hampir PRU 13 ... takut nanti kerana nak pertahan sangat kamera AES syarikat kroni , rakyat akan lepas geram kepada kerajaan di kertas undi .

Buta je Anwar dapat jadi PM dek kerana kebodohan benda-benda mengarut ini !!...

Lu pikir la sendiri .........AMENO WORLD.

BETUL LAH APA YANG DIKATAKAN OLEH PARA PENGAMAT DAN PENGANALISIS POLITIK NEGARA... MAKIN LAMBAT DIBUBARKAN PARLIMEN MAKIN TERUK HAYAT UMNO UNTUK PERTAHANKAN PUTRAJAYA...


ITU BELUM DIKUPAS SECARA HALUS LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2011.

1 comment:

  1. Projek nak kayakan diri,rakyat tanggung masalah.Padan muka org tamak selalu rugi. Insuran kereta dah naik melambung.Kereta kancil thn 1996 ,dah pakai 16 thn, insuran nilai RM12,000, kena bayar cukai jln dan insuran RM 300.00. Pada hal kalau jual balik kereta ni RM3,000 pun tak laku. Di parlimen semua MP BN sokong usul naikkan bayaran insuran sebab kroni mereka punya bisnes. AES juga mereka luluskan walaupun MP PR tentang, tapi suara BN ramai. Salahnya rakyat yg undi mereka. Bukan menolong rakyat, tapi menekan. Sokong MP, DUN,PR yg boleh tolong rakyat.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...