Monday 19 November 2012

DOA PAS YANG BUAT UMNO MENGGELUPUR... JIWA TAK TENANG..CAKAP BERTAMBAH MEROYAN!!!!.



Ya Allah mudahkanlah perjalanan kami ke putrajaya - 3x
Ya Allah hukumkanlah UMNO BN - 3x

Dalam pilihanraya ke-13 ini, kezaliman UMNO BN 50 tahun lebih kepada agama Mu, kepada hamba Mu kepada negeri kami. Ya Allah, Engkau lebih mengetahui tentang hal kami.


Kami hambaMu datang dari tempat jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang penuh berkat, di malam bersejarah ini. Ya Allah Engkau lebih mengetahui mengenai kami. Kami hamba-hambaMu Ya Allah, datang dari jauh dan dekat berkumpul di malam yang berkat.


Ya Allah ampunila dosa kami. Dosa kedua ibu bapa kami - 3x.

Janganlah Engkau mengazabkan kami Ya Allah, kami hamba-hambaMu.

Sekiranya Engkau ampuni dosa kami, Engkau Tuhan pengampun lagi maha penyayang penuh kasih sayang.


Ya Allah, kuatlah iman kami. murahkan rezeki, amankan rumahtangga, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami.


Anak-anak kami adalah amanah dariMu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan di akhirat nanti. Berilah mereka berjaya untuk menolong Sunnah Muhammad SAW.


Ya Allah hukumkan UMNO.


Ya Allah hukumkan UMNO BN.


KO BN, KO BN, BN KO, KO BN, BN KO, KO BN, BN KO, dalam pilihanraya ke - 13 ini Ya Allah.


Mudah-mudahan perjalanan kami ke putrajaya Ya Allah dengan begitu mudah sekali, permudahkan dengan pertolongan Mu Ya Allah.


Kalau la Engkau Ya Allah pernah tenggelamkan Firaun di dalam laut, Engkau telah izinkan bumiMu telah Qarun, Ya Allah, Engkau telah melaknatkan Namrud.. dan begitu juga Abu Lahab, maka sungguh mudah untuk Engkau bagi jahanamkan UMNO dan BN dalam pilihanraya ke - 13.


Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami dalam suasana tidak selamat, dalam dan luar rumah.. ragut, rogol, bakar, cincang manusia dan macam-macam jenayah, Ya Allah habislah negara kami ini dijual oleh UMNO.. Singapura dah habis Ya Allah, Batu putih.. putih Ya Allah.. Ya Allah Tanjung pagar.. rapat ke pagar Ya Allah ...


HANCUR UMNO.. TUMBANG BN.. [secara beramai-ramai]


Firman Allah SWT yang bermaksud : "Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah)-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran."
(Surah al-Baqarah ayat 186)

Rasulullah SAW  menyifatkan doa sebagai senjata orang Mukmin dan menjadi tali penghubung antara seorang hamba dengan Allah. Diantara berbagai macam doa yang dipanjatkan oleh seorang hamba kepada Allah, ada doa yang dikabulkan dan ada pula doa yang tidak dikabulkan oleh Allah SWT. Oleh itu, seseorang hamba yang berdoa harus memahami keutamaan dan adab-adab ketika berdoa.


Berdasarkan beberapa hadis-hadis Nabi SAW terdapat tujuh golongan manusia doa mereka mustajab disisi Allah SWT. Golongan tersebut adalah seperti berikut :

Pertama : Doa orang tua kepada anaknya.


Kedua : Doa seorang musafir sampai ia kembali dari perjalanannya.


Ketiga : Doa orang yang dianiaya.


Keempat : Doa orang yang berpuasa sampai ia berbuka puasa


Kelima : Doa seorang pemimpin yang adil.


Keenam : Doa seorang sahabat kepada saudaranya dikejauhan yang keduanya saling bertemu dan berkasih sayang hanya mengharap redha Allah SWT. semata.


Ketujuh : Doa anak yang soleh kepada kedua ibu bapanya


Yang makbulkan doa ialah kerja Allah SWT.

Sebagai seseorang Muslim memang pelik kalau sampai ke dalam doa-doa, orang kita sibuk nak pertikaikan. Samada dia doakan keburukkan orang atau kebaikan orang atau merintih meminta keadilan atau apa itu adalah hak masing-masing. Hak kita untuk berdoa. Dan hak Allah SWT untuk makbulkan pula.


Kalau UMNO rasa doa pas itu doa berniat jahat, kejam, zalim dan doa keburukkan maka UMNO tak perlu risau.


Pasal Allah SWT takan makbulkan doa yang meminta keburukkan untuk orang lain. Bahkan UMNO boleh rileks dan steady2 jek. Hak sebegini.. apa nak ditakutkan.. samada benda yang kamu doakan baik atau buruk terpulang kepada perhitungan Allah SWT.

Sebab Allah Maha Kuasa atas sesuatu kejadian!

TAK TAHULAH KALAU UMNO MERASAKAN DIRI PAS GOLONGAN YANG DIANIAYA DAN PARA PEMIMPINNYA PULA SEORANG YANG ADIL.

4 comments:

  1. DOA ADALAH HAK MASING2,SAMADA INDIVIDU,ATAU BRKUMPULAN.TETAPI SAMADA DI TRIMA ATAU DI TOLAK,ITU HAK ALLAH.SBAB ALLAH LEBIH MENGTHWI,DAN MAHA BIJAKSANA.KLAU UMNO BN RASA DIA TAK ZALIM ,DIA TAK RASUAH,DIA TAK JUAL NEGARA.UMNO BN TAK PRLU BIMBANG,DAN HAWATIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...hanya org yg bersalah je akan terasa dan dalam ketakutan...wallahualam.

      Delete
  2. Siapa pun rasa rugi kalau tak dapat apa-apa..doa itu indah kalau diperkenankan...doalah yang baik-baik agar semua mendapat keberkatannya.....wallahualam

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...