Saturday 19 January 2013

DENGAR...DENGAR...DENGAR...PARLIMEN BANDAR TUN RAZAK BAKAL DIRAMPAS KEMBALI OLEH MCA/BN.....CERAMAH ANJURAN PKR PADA 17HB JANUARI 2013 DI FLAT KOS RENDAH, BANDAR TUN RAZAK TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN PENDUDUK TEMPATAN!!!!!



DENGAR....DENGAR...DENGAR....LIHAT...LIHAT...LIHAT...

Kesiannnn....... Parti KeADILan Rakyat....ceramah dikubu kuatnya di Parlimen Bandar Tun Razak bertempat di Blok B, Flat Kos Rendah, Bandar Tun Razak, Tarikh 17hb Januari 2013 jam 9.00mlm, langsung tidak mendapat sambutan.

Warga flat kos rendah langsung tidak mau turun mendengar penerangan yang cuba disampaikan oleh para pemimpin PKR.

Parlimen ini kini diwakili oleh  Datuk Menteri Besar Selangor YAB Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim.

Lihatlah sendiri ..mana ada orang datang nak dengar...

Ooppss....gambar pertama dan kedua memanglah nampak tak de orang sebab tempat mereka berlongok agak jauh dari tempat ceramah...

Cuba lihat gambar ketiga sampai ke sebelas....

Lihat betapa sambutan hebat dan meriah diberikan oleh penduduk Flat berkenaan tanpa sebarang cabutan bertuah, hamper, minum dan makanan percuma...malahan para hadirin diminta hulurkan derma lagi beb!!!!

Sebagai warga berpendapatan rendah, sudah pasti kutipan tidaklah seberapa sangat tetapi keikhlasan itu yang lebih dipentingkan.. Kesudian sama-sama membantu menumbangkan UMNO untuk rampas Putrajaya itu yang membuat Ommakkau tersentuh jiwa dan kagum.

Membawa erti yang Parlimen Bandar Tun Razak, INS'YALLAH, akan kekal ditangan PKR/PR pada PRU 13 nanti.

.






14 comments:

  1. Kebangkitan warga kolar biru di kota menentang UMNO dan menyokong Pakatan semakin terserlah. Mereka dah tak takut dgn auta ketuanan melayu tajaan UMNO. Hidup rakyat, hidup kaum proletar!!!

    ReplyDelete
  2. KECELARUAN PAKATAN RAKYAT????

    GEORGETOWN - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh berharap pendirian Pas berhubung isu kalimah ALLAH tidak bercanggah dengan pendirian Pakatan Rakyat (PR).Beliau menyeru Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkaji semula pendirian Majlis Syura yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.
    Karpal juga berharap Abdul Hadi akan menentukan semula pendirian Pas agar selaras dengan keputusan yang telah dicapai Majlis Pakatan Rakyat pada 8 Januari lepas."Adalah penting untuk Majlis Syura Ulama Pas mengambil satu pendirian yang sama dengan PR dan saya harap Abdul Hadi dapat menentukan pendirian Majlis Syura itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
    Isu kalimah ALLAH dibangkitkan oleh Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam perutusannya sempena sambutan Hari Natal Disember lepas yang menggesa kerajaan persekutuan membenarkan kalimah ALLAH digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.
    Diminta mengulas tindakan Guan Eng yang enggan mengulas mengenai isu itu, Karpal berkata: "Bukan Guan Eng tidak mahu mengulas... dia tidak tukar pendirian dia. Itu maksudnya apabila dia tidak mahu mengulas." – Bernama


    KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini dengan tegas meminta semua pihak termasuk pemimpin Pakatan Rakyat (PR) menerima keputusan Majlis Syura bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh bukan Islam.
    Nik Aziz berkata, perkara itu tidak perlu ditimbulkan semula setelah Majlis Syura pada Ahad lalu menetapkan larangan penggunaan kalimah yang eksklusif bagi orang Islam itu diterjemahkan mana-mana kitab agama bukan Islam kerana salah dari segi maknanya.
    Menurutnya, biarpun ada yang beranggapan wujudnya percanggahan pendapat selepas keputusan ditetapkan Majlis Syura itu terpulang kepadanya untuk membuat dakwaan.
    “Itu ikut dia, tetapi saya tidak mahu cakap benda yang terang dan jelas ini, benda ini sudah jelas dah dan kenyataan bertulis telah dikeluarkan. “Sampai bila nak selesaikan isu ini, kalau tutup buka, tutup buka.
    Majlis Syura sudah membuat keputusan bertulis dan saya sendiri telah menandatanganinya,” katanya kepada media ketika ditemui di sini, hari ini.
    Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmi Ali semalam, yang menegaskan Pakatan Rakyat mempunyai keputusan sebaliknya daripada ketetapan Majlis Syura dan berpegang kepada kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu.

    ReplyDelete
  3. KECELARUAN PAKATAN RAKYAT????

    PETALING JAYA - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, pihaknya berpegang pada pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 8 Januari lalu yang membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.
    Azmin juga menegaskan, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat (PR) telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu tanpa menterjemahkannya ke bahasa lain dan tidak boleh disalahgunakan.
    "Pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula oleh kerana beberapa kenyataan, tetapi pendirian Pas dan PR tidak berubah. "Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari," kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR, di sini hari ini.
    Azmin juga menjelaskan keputusan itu dicapai berdasarkan persetujuan bersama secara kolektif dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR pada 8 Januari lalu dalam banyak perkara dengan mengambil kira kepentingan bersama.
    "Oleh kerana kita terikat dengan dasar-dasar yang telah dipersetujui secara kolektif dalam majlis presiden PR, maka kita berpegang kepada keputusan itu," katanya.
    Mengulas lanjut keputusan Majlis Syura yang bertentangan dengan pendirian Presiden Pas itu, Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor menegaskan, ia hanya sebahagian daripada struktur organisasi parti itu yang tidak terikat dengan polisi bersama PR.
    "Majlis Syura terikat dengan ahli-ahli Pas, tetapi kita Keadilan (PKR), DAP dan Pas, kita terikat dengan dasar bersama yang telah dipertimbang, dibincang, dilulus dan disahkan dalam Majlis Presiden PR," jelasnya.
    Bagaimanapun Azmin tidak menolak pandangan yang dilontarkan Majlis Syura sebagai menghormati hak berdemokrasi dan hak bersuara mana-mana pihak. "Pandangan Majlis Syura harus kita hormati, kita tak boleh halang orang daripada bercakap," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorilah bro,ni petikan akhbar utusan ke?kalau ye gua minta maaf la,last sekali wa tgk papar tu mamak wak bungkus roti canai je bro..aku lama dah tak baca papertu..ntah la,zaman makin canggih..tapi paper utusan tu still beso cam rosmah lagi..buat la utusan mini ke? Cam iPad mini tu,baru ikut trend,berita yang tak perlu cam berita fitnah tu x yah la letak lam tu..letak lam longkang je la..ni cadangan ni barula utusan tu kekal relevan..hehehe

      Delete
    2. sama ah aq pown lama x baca UTUSAN MALAYSIA aq istihar boikot UTUSAN walaupown ada UTUSAN kat rumah

      Delete
  4. Boooo Macai UMNO....takyah nak main sentimen agamalah wei. Orang2 PPRT dah tak nak dengar auta korang dah wei.......Takyahlah nak main sentimen agama......Rakyat semakin bijak..... At least bawah Pakatan rakyat, masjid subur dgn program agama di sanan sini, bawah UMNO, hampir tiada, masjid lebih tiang dari jemaah......Bawah UMNO, kroni je yg kaya,....bawah PR di Selangor, kebajikan rakyat dipelihara.......Macai Umno bodo.....Booooooo......

    ReplyDelete
    Replies
    1. YE LA KAT SELANGOR DULU TAK ADA USTAZ2 SEBAB BAWAH PEMERINTAHAN BN???...SEJAK EMPAT TAHUN NI BAWAH PKR BARULAH ADA USTAZ2 KAT SELANGOR...??? HAHAHA.... (PKR Parti Kroni anuwaR) --Presiden Isteri..Naib Presiden Anak...Jawatan tertinggi lain banyak yang KRONI...

      Delete
    2. Kerana die berjaya membentuk diri dan keluarga die dengan akhlak dan ciri kepimpinan yang baik,maka x hairanlah kalau rakyat yakin dan pilih mereka sebagai wakil rakyat yang sah..so what,s da prob? Bro?

      Delete
  5. giler ramai..sgat rmai...rmai nk mampos!hahahahha...bodoh!tu ke kate rmai?nk kate lebih dari sorg dh ramai??hahaha..org dh sedar sapa PR sebenarnyer...korg yg xsedar2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm...aku rasa bile rais yatim pencen nanti!nko calon sesuai untuk ganti tempat die..ciri2tu dah ade..cuma perlu diasah je lagi...ahaksss

      Delete
    2. SOKONG....

      Delete
  6. tolol.tolol.tolol.. sape tu... umno.umno.umno... kih.kih.kih...

    ReplyDelete
  7. UMNO a.k.a Umat Mahathir Non Otak..ni idea asal aku ni..Jgn ciplak tau..hahaha..A.B.U- Alergik Bau Umno..

    ReplyDelete
  8. La! ini bukan penyokong TS Khalid. Jangan nak klentong aa, Aku tau la, aku ada ramai sedara duduk kat situ, selalu silatur rahim dengan deme. Ini smua ahli umno mohon nak masuk PKR/PAS... Ini kali lah, ini kali maa, ini kali dei, ini kali bah!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...