Tuesday 1 April 2014

YANG DIKATAKAN MUALAF MENGAMALKAN BUDAYA ADAT MELAYU ITU APA DIA?????? .... MAKAN DENGAN TANGAN DUDUK BERSILA????



Bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah berkata hanya mualaf yang mengamalkan ciri-ciri Melayu seperti yang ditakrifkan di dalam Perlembagaan Persekutuan wajar menikmati keistimewaan orang Melayu.

Beliau berkata ciri-ciri berkenaan ialah menganut agama Islam, bertutur bahasa Melayu dan mengamalkan adat resam Melayu.


Mohd Noor yang juga Penaung Persatuan Darus Sa'adah Negeri Sembilan menjelaskan perkara itu terkandung dalam Perkara 160 (2) Perlembagaan Persekutuan.


Beliau menjelaskan anggota-anggota Darus Sa'adah adalah mualaf yang menepati Perkara 160 (2) Perlembagaan dan mereka layak menerima keistimewaan itu.


Mohd Moor berkata mereka sepatutnya layak diberi peluang membeli tanah rizab Melayu, melabur dalam Amanah Saham Bumiputera (ASB) serta melanjutkan pelajaran di institusi pengajian tinggi berdasarkan kuota bumiputera.

Amalkan ciri-ciri Melayu itu bagaimana?????

Adakah makan dengan tangan duduk bersila atas tikar mengkuang pakai kain pelekat????

Bila bersalam dua tangan dan tarik kedada???? .. Majlis perkahwinan diadakan acara renjis merenjis kepada kedua mempelai atas pelamin????

Macam mana nak disahkan mualaf itu benar-benar mengamalkan budaya Melayu .. Siapa yang boleh sahkan??? .. Adakah perlu bawa klip video setiap kali nak beli ASB, beli tanah rizab Melayu dan kouta ke IPTA/S?

Atau paling tidak diadakan ujian khas dan sijil lulus dikeluarkan????

Bukan mau bersifat rasis .. tetapi Omak Kau merasakan ada yang tidak kena dengan syor dan saranan yang dikemukkaan oleh bekas Hakim Mahkamah Rayuan yang kontroversi ini.

Ini sebagai tiket bagaimana bukan Melayu masuk Islam bukan kerana agama tetapi kerana nak dapatkan hak sebagai Bumiputera Istimewa .. Ini lebih teruk dari cara Ali Baba.

Setahu Omak Kau .. bukan Melayu memeluk Islam atas kepercayaan benarnya Islam bukan berniat mau merebut peluang yang diberikan dalam perlembagaan kepada kaum Melayu dan Bumiputera.

Bukan Melayu tidak merungut pun hak keistimewaan yang diberikan kepada rakyat Melayu/Bumiputera seperti mana yang termaktub dalam Perlembagaan negara .. apa yang mereka maukan ialah semangat dan roh Perlembagaan itu benar-benar dilaksanakan seperti Keadilan dan tidak berlaku diskriminasi.


Tidak perlu memberikan cadangan yang karut marut mengundang malu semata-mata kerana menjadi penaung persatuan.

20 comments:

  1. Pengadu domba dah bangun

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak pencen mamat ni jd bengong plak ....

      Delete
    2. ni la padahnya bila melayu mengatasi islam...cuba tanya mamat tu melayu sangat ke dia..

      Delete
  2. jangan tambah pening kepala org , woii bengong.

    ReplyDelete
  3. Lg penting jd muslim yg baik dr jd melayu...jd muslim yg baik blh g syurga,jd melayu nk g mne wahai tuan hakim!!!

    ReplyDelete
  4. Saja nak cari publisiti murahan ke mangkuk hayun nih?

    ReplyDelete
  5. mualaf yg amalkan adat melayu?? aku rasa ini ciri2 kot,yg akan ckp 'Kalo x mau sokong BN,jgn guna jalan raya la' ..

    ReplyDelete
  6. Liwat ngan berzina jgn masukkan taw tu amalan fuckatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk tambah lgi sikit, kena ada sifat "PHD", fitnah, maki hamun, berpegang prinsip "biar mati anak, jgn mati adat" baru layak jadi melayu!

      Delete
  7. Roh perlembagaan? Roh lembaga Altantuya camne pulak yek?

    ReplyDelete
  8. Bagaimana dengan melayu yg dh tak ikut adat melayu. Makan dengan sudu & garpu. Tidak lagi bersila atas tikar mengkuang. Bila bersembang sesama sendiri azyik bahasa Inggeris atau Arab. Adakah gulungan ini harus disingkirkan dari mendapat hak istimewa orang orang melayu???

    ReplyDelete
  9. Aku seorg melayu yg brgaji 5-6k sbulan,tp susah nk bli rumah kt kl ni,jd ape yg pnting nye jd melayu!!
    Ape keistimewaan nye jd melayu?aku beli beras dll pn sama mcm bangsa lain,mne dtg istimewa nye wahai pemempon umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dapat beli.. melayu masuk hutan la kalau malas.

      Delete
    2. Hutan pun dah tarak beb balik cina n india la

      Delete
  10. biak betoi ni

    ReplyDelete
  11. mengarut..mamat nie...ini smua POYOO..

    ReplyDelete
  12. Orang dok sibuk dengan MH370, mangkuk ni sibuk pula dengan kemelayuan dia. Apa punya bekas tuan hakim daaaaaaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebok sgt ka taw sebok nak tabur fitnah

      Delete
  13. Seterusnya giliran Hanisya (Blogger Omakkau) pula yang akan disetubuhi. Sebenarnya Hanisya dah cukup horny melihat dua kawannya yang memadu asmara. Cukup banyak air Hanisya pada waktu itu, rasanya tak payah foreplay pun dah boleh masuk.

    Hanisya diarah Anwar Ibrahim untuk naik diatasnya. Tanpa perlu arahan seterusnya, Hanisya sendiri yang mengacukan batang Anwar Ibrahim ke cipap berairnya. Batangnya tenggelam perlahan-lahan di dalam cipap Hanisya. Hanisya memulakan henjutan badannya. Batang Anwar Ibrahim masuk sedikit demi sedikit semakin dalam ke dalam telaga buntingnya. Sedang Hanisya sedap didayung tiba-tiba Hanisya rasa cipapnya menjadi sendat, penuh dan sesah. Hanisya menoleh ke belakang. Rupa- rupanya Stopa yang memasukkan batangnya.


    Inilah pertama kali Hanisya disetubuhi dua lelaki serentak di dalam lubang yang sama.rasanya cukup nikmat. Memang tak dapat aku bayangkan beginilah rasanya kalau disetubuhi oleh batang mat saleh pada fikiran Hanisya. Sempit terasa batang dua lelaki keluar masuk . Cipap Hanisya seakan memahami apa yang perlu dibuat untuk menambah sensasi. Air cipap Hanisya dirembes lebih banyak dan akhirnya Hanisya mencapai klimaksnya yang pertama selepas 10 minit dihenjut. Hanisya menjerit mengejang dan terkencing squirting. Cukup nikmat.

    Stopa dan Anwar Ibrahim seakan lebih terangsang melihat Hanisya begitu. Selepas klimaks Hanisya reda, mereka kembali menyutubuhi Hanisya. Petang itu Hanisya squirt sebanyak 4 kali. Cukup exhausted. Kering kehausan tapi lega bila dipuaskan. Yang paling surprise apabila Anwar Ibrahim dan Stopa sama-sama terpancut dalam cipap Hanisya. Air meleleh keluar membasahi cipap Hanisya. Aku, Izzah, Anwar Ibrahim dan Stopa tertidur kepenatan. Tak tahu apa cerita dengan Teresa Kok. Memang tak larat dan tak tahu berapa lama mereka berdua bersetubuh. Yang pasti jam 7 malam Hanisya terjaga apabila katil bergegar akibat Anwar Ibrahim dan Teresa Kok sedang bergelumang dengan dosa.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...