Friday 24 October 2014

DARI MB MENJADI "PESAWAH".



Hebat sungguh Dato' Menteri Besar Selangor, YAB Azmin "Jokowi" Ali ini ... bermula terjah sampah .. lepas itu lompat longkang tersumbat kini turun ke sawah bendang. .. Kira MB Of All Season .. MB Setiap Musim.

Terkini menyembur racun perosak di sawah bendang di Sekinchan pagi tadi .. Azmin "Jokowi" tukang sembur, ADUN Sekinchan tukang tunjuk ajar, ADUN Seri Kembangan tukang perhati dan ADUN Bukit Lanjan tukang snap gambar.

Amat-amat diharapkan ianya akan menjadi amalan setiap musim menanam padi dan bukannya sekali ini seumur hidup .. doakan agar hasil padi tahun ini cukup lebat sebagai ambil berkat.

Pada sesiapa rakyat Selangor yang ada buat projek ternak ikan atau udang dalam sangkar, pelihara kambing atau lembu, pekebun getah maupun sawit, jika nak dapatkan berkat semoga hasil berganda, disyorkan agar jemput Dato' Menteri Besar kita lakukan sesuatu.

Mohon harap ianya bukan turun lapang bermusim, sebaliknya sebagai sebahagian dari amalan tuntutan.

Kerja baik turun lapangan memang wajar diberikan pujian tapi janganlah dilakukan jika menyimpan niat sekadar main wayang.

Tapi yang tidak seronoknya ialah melakukan penyemburan di sawah bendang yang ternyata subur dan kurang gangguan makhluk perosak ... sepatutnya terjahlah sawah bendang yang bermasalah.

Demi bersangka mulia dua ibu jari angkat ke atas sebab mau merasai bagaimana susahnya pesawah mencari sesuap nasi dan berani menyembur racun perosak tanpa menggunakan topeng keselamatan.

Falsafah perjuangan Omak mudah ... mana program dan projek serta gerak kerja yang membantu rakyat terutamanya yang berpendapatan rendah dan susah, Omak akan sokong padu tidak kira siapa yang lakukannya.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

31 comments:

  1. Ini yang x kuar tibi 1/3 ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kali pertama dan kali terakhir dia akan pergi kaw itu
      Tak caya??
      Tunggguuuuuuuuuu...

      Delete
    2. Untung MB dtg... Ada berapa ribu kpg di selangor... bukan ada 10 kpg... dendam kesumat yg tak baik... bersangka baik dan tulis yg baik2.. agar kita tak di soal oleh ALLAH taala kelak.. jgn ingat neraka mcm mainan mimpi.

      Delete
  2. Mujur tak bawak Deramang Malaysia Waves @Tulang Besi. Kalau tak berdegar-degar dia tunjuk eksyen sama Omak Kau.

    Aloooooooo Deramang takder la PKR Selangor nak ambil kao jadi calon PRU-14. So jangan eksyen aaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. Jgn jadi mcm si Ahmad Maslan cukup la....noreh getah pukul 11.00 pagi....ha4

    ReplyDelete
  4. Aku nak pinjam alat semboq tu, mau semboq blog Kedahlanie, Addin, Greenboc dan Malaysia Waves. Ramai sangat BARUA d PAPA NEPOTISM. Lepas spray baru sedar reformasi adalah untuk perjuangan rakyat bukan perjuangan Mahligai Segam-Boot.

    So, aku spray kepala hangpa pakai ayaq dettol alrite. Otak blog2 ni penuh dengan cacing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai baju hijau tapi pro Mat Nepotism. Mana hak mana bathil pun tak tau.

      Blogger Kedahlanie, Malaysia waves, greenboc dan Addin kena keluar tabligh 40 hari. Baru nampak clear sikit

      Delete
  5. Of la bukan off ...apa la ..opps org siam kata kan..AA anda lulus.

    ReplyDelete
  6. Sudah tu sudahlah. Mcm tak puas hati je. Jangan jadi virus. Lebih teruk jangan jadi syaitan. Boring......

    ReplyDelete
  7. Pemimpin yang amanah dipecat (TSKI)
    Pejuang hak marhaen digantung (Che Gu Bard)
    Rakan sendiri diludah (Unit Amal PAS)
    Sahabat Setia diturunkan pangkat dari Setiausaha Agung (Saifuddin Nasution)
    Ketua PKR Selangor pun diwar warkan mahu diganti dgn mama kipas remote control
    Anjing dibelai lebih dari anak yatim
    Oktoberfest dibela, Pekerja estet dan anak2 mereka tidak dipeduli

    Wuiiiiiiii cakap korang nak buat list. Boeh jam tangan aku taip. Macam bangsat kelaku.

    Tapi yang paling biol adalah blog2 Kedahlanie, Addin, Greenboc dan Malaysia Waves yang mengagungkan pahlawan family first rakyat last.

    Korang dengar tak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. Assmin sembur racun membaawa makna yg significant.....sembur racun pada anwar ibrahim dan geng kajang move....hihihi

    ReplyDelete
  9. Puji salah .. tegur salah di label pengkhianat .. jadi apa lagi para pengampu Azmin mau ha???? .. Itu hari ajak berdamai kata Omak tidak ada prinsip buat U Turn... Jadi nak buat macam mana ah???? ... Moralnya ... jangan mengalah demi kebenaran dan keadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he..he.. mereka kan jenis penjilat buntut cina ! Apa saja melayu buat di kondem sampai tulang hitam.

      Apa-apa pun 'Guru BESAU' Azmin itu Anwar. Cara Anwar itu juga cara Azmin. Cara Azmin juga bayangan Anwar. Sudah sinonim.
      UNLESS... Azmin kata, dia sudah bertaubat. Jadi MB, perintah cara sendiri, kata nya...Azmin 'join' tidak ceramah Anwar ?

      Omakkau beri Azmin 100 hari pertama era MB Azmin. Kemudian nilai. TSKI sudah berlalu. Beliau balik ke alam koporat. Beliau telah keluar dari belenggu hidup saman 100 juta. Ini bererti warisan nya sudah balik sediakala. Let it be.

      Saya sokong Melayu Islam yang Benar ( dalam Redha Allah ) tidak kira politik apa. Jika dia memusnahkan bangsa Melayu, Negeri dan Malaysia yang SAH nya Tanah Pusaka Melayu, maka otomatik dia itu MUSUH MELAYU ! yang sahih nya juga MUNAFIK MELAYU !

      Delete
  10. sudah2 ,omakkau klau dh macai TSKI xyah nk meroyan2 dh menyampah masuk blog ko,klau x bagus selangor nih balik nogori,sokong kak mah lak.....bingai nak mampus....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin boleh d harap berilah dokongan padu kpadanya dah tk ada sapa lg dh yg boleh diharap.

      Delete
  11. Eleh omak kau.khalid dlu pernah ka trun sawah.gila gila boto kau nak sokong khalid ni.apo yg kau dapek dr khalid ni sobona ehh.cubo cito..

    ReplyDelete
  12. Salam, minta che GU bard. TSKI Dan Saifuddin buat wadah baru. PKR Dah rosak sangat ni kerana keparat2 kajang move.

    Azmin, jaga2 gang2 kajang move sedang berusaha menendang kamu keluar dqr PKR

    ReplyDelete
  13. Terbaik dari MB Azmin!! Thumbs Up! Menteri Besar Selangor yg terbaik

    ReplyDelete
  14. Nak selamat tendang anwar ibrahim ke sg buloh....dan buang azizah dan nurul serta rapizi.....baru pkr dilandasan yg betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umngok yg ngok nk buang sape pulak?byk org bngok kt prti dia.xkn nk simpn,dh byk sgt bongok2 dlm parti tu ha.

      Delete
  15. Saya nk kawin sapa yg sudi..hntaran biasa2 n rm4k je pn tak apa. Yang penting soleh, jaga saya sbaik2nya. Tinggalkn email@no fon utk saya hubungi.

    ReplyDelete
  16. Baguih la dah tukaq salah ejaan ...nnt malu org geng tski tak spelling...melawak nooo...

    ReplyDelete
  17. Wahai pakatan rakyat harap peka dgn musuh kamu si umno/bn- si umno/bn ada agenda tertentu utk memecah belahkan perpaduan kamu-ingatlaa bahawa umno/bn adalah musuh kamu yg nyata-

    ReplyDelete
  18. brsngka baiklh kpd mb bru ni. jgnlh buat spekulaso yg negtive.sptutnya kta myokng dgn aktvti yg dlakukn dpdg. klu mb x klr dpdg dktakn dudk mkn gji buta bla turn kpdg dcerca yg ngative. mcmnalh melayu nk mju. sikp hasd dngki. busk hti ni x bolh dpishkn olh bgsa mlyu x kira mna mna ketogeri sma sja.

    ReplyDelete
  19. Puji pun salah ke???

    ReplyDelete
  20. Ni Sumer Poyo...24 October 2014 at 18:30

    Haktuihhh

    ReplyDelete
  21. Esok lusa bila DAP bangkit isu ladang babi..mb kita ni pun pergi lawat ladang babi...hehehe..

    ReplyDelete
  22. mb yg tak thu nk pikir apa keja dia ng exco nya, jauh berbeza dngan cra TSKI dan barisan exco nya tengok je lahhh masing2 ada otak boleh pikir mana elok mana tak
    elok

    ReplyDelete
  23. Dari dulu lagi aku dh cakap. Tolak azmin buruk padahnya. Dia pejuang dn pengasas pkr Dari bawah. Skrg dia dh menteri besar. INI lah habuan Dan balasan Dari Allah trhadap perjuangannya yang telus.

    Pkr gombak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...