Friday 17 October 2014

RAFIZI KELUARKAN SURAT KEPADA SEMUA KETUA CABANG KEADILAN SELURUH NEGARA HANTAR PARA PENYOKONG MINIMUM 5 BAS SETIAP CABANG KE PERBICARAAN KES RAYUAN MAHKAMAH PERSEKUTUAN LIWAT II DSAI?????



Betulkah Setiausaha Agung KeADILan baharu keluarkan surat perkeliling ini?????? .. Macam tidak percaya jer .... macam ada yang tidak kena jer .... macam tidak betul jer... macam tipu jer .. macam edit jer.

Sebabnya, sebelum ini belum pernah terjadi ,sejak era Reformasi 1998 anggota dan penyokong KeADILan maupun Pakatan Rakyat dikerah, dengan menggunakan bas ke sesuatu program yang melibatkan DSAI sama ada ceramah maupun perbicaraan dimahkamah.

Mereka akan hadir secara berduyun-duyun dalam angka yang cukup ramai dengan rela tanpa kerahan dan dipaksa.

Tetapi inilah julung kalinya jika benar, suatu surat arahan mengerah anggota parti dengan memaksa setiap Ketua Cabang KeADILan negeri yang diperintah Pakatan Rakyat paling minimum 5 buah bas sarat dengan penyokong dan negeri yang bukan diperintah oleh Pakatan Rakyat paling kokak pun kena hantar penyokong 2 buah bas.

Yang negeri langsung tidak ada wakil rakyat, Ketua Cabangnya kena hantar paling tidak sebuah bas.... Aduhhh!!!! .. Macam mimpi bila dapat tahu akan hal ini.

Terkejut sungguh bila terbaca akan surat perkeliling Setiausaha Agung baharu KeADILan ini ( jika benar)  .. terkejut sungguh!!! ... Bertanya dalam hati ... Apa sudah jadi dengan jati diri dan semangat juang para anggota KeADILan kini???? ... Apa sudah jadi????? .. Kena ikut cara budaya UMNO yang kita selama ini kutuk keras sebagai suatu budaya mau meramaikan majlis dan program???? .. Mengapa perlu ada semacam kerahan secara paksa????

Tidak cukup dengan kerah ahli, disediakan pula bas sebagai pengangkutan???? .. Jika ramai yang hadir waima sebilangan besar yang hadir datang secara persendirian dan sukarela tanpa paksaan dan di sediakan pengangkutan, tetapi persepsi terbentuk kini ialah setiap program dan acara KeADILan kini jika mau ramai yang hadir terpaksa ikut cara UMNO/BN yang selama ini dijadikan bahan kutukan dan senda gelak ketawa.

Nanti akan kedengaran puak-puak UMNO akan berkata .. KATA DULANG PAKU SERPIH ... KATA KAT ORANG KAMU YANG LEBIH.

Sebab itu Omak pernah cakap .. Himpunan kali ini sudah nampak bayang-bayang kegagalan apabila dua siri flashmob langsung tidak mendapat sambutan ... tiada kerjasama erat dengan Dewan Pemuda PAS Pusat maupun NGO-NGO pro PR yang sekian lama terbukti rekod kejayaan menganjurkan program himpunan raksasa. ... Mengapa AMK terus mau berlagak sombong bodoh!!!!!

Omak cukup yakin jika AMK kini diterajui YB Amiruddin Sahri ADUN Batu Caves merangkap Exco Selangor, suasana tidaklah seburuk ini.

Apakah masih mau enggan terima kenyataan betapa kedudukan PKR kini agak genting selepas pemilihan 2014 dan pemecatan TSKI sebagai MB Selangor????

Masih mau mendabik dada kedudukan PKR kini semakin utuh dan kukuh?????

Omak sejak mendakap perjuangan KeADILan atas semangat Reformasi 1998 lagi, tidak pernah terfikir yang suatu hari nanti nak kumpulkan para penyokong dan pendokong Reformasi dan anggota KeADILan terpaksa menyediakan bas secara percuma dengan membuat kerahan secara paksa .... TIDAK PERNAH TERFIKIR DAN TERMIMPI SAMA SEKALI.

Masih mau anggap LANGKAH KAJANG hebat dan berjaya meningkat sokongan rakyat???? .. Berpijaklah dibumi yang nyata ... terimalah hakikat dan kebenaran .. hentikan politik dendam kesumat .. berusaha keraslah menyatukan parti yang kini jelas rapuh dan goyah.

Apa-apa pun perlu dengar respon dari Setiausaha Agung KeADILan untuk pengesahan sama ada surat ini sahih atau dipalsukan.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

45 comments:

  1. Benarrrrr atau palsu...nmpk mcm copy paste....tp jika benar...something new in our opposition party...jgn marah ya...

    ReplyDelete
  2. Jika sebelum,aku pasti akan turun.namun dek kerana sikap bongkak serta keceluparan pemimpin,penyokong,blogger dan keyboard warrior maka aku pasti tak akan pergi.dan aku percaya suasana perhimpunan pada 28,29 pasti akan lengang.biar ler hishamuddin rais jadi coodinator dan mountdweller jd penyambut penyokong.abe8,monkeyshooter,1Cronny jadi pemegang banner.kah.kah.kah.kah.kita lihat berapa ratusan puluhan yg hadir.tunnnngguuuuuuuuu.

    ReplyDelete
  3. saya setiausaha cabang tak terima pon pekeliling ini. cukup2 la buat onar! kalau ea pon bagusla sebab dulu semua kita pergi sendiri bila dah menang apa salahnya disediakan pengangkutan. mudah urusan kita. hahahhaha....ini semua poyo!

    ReplyDelete
  4. Dulu kutuk umno sekarang tiru..apa celop thoq...aku nak tgk puak pkr ni telan kahak sendiri. .

    ReplyDelete
  5. Omakau terbaik...kami tetap bersamamu wahai srikandi cintaku...kejap lagi macai pkr akan memakimu...sabar omak...

    ReplyDelete
  6. kami kalau tak diberi arahan pon nak sediakan bas untuk semua yang nak pergi. tak perlu tunggu arahan! So Omak Kau jangan jadi balaci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko la balaci nuar. .sokong peliwat

      Delete
  7. Jika benar surat ini , Pizi akan hancurkan PKR sebab ramai ahli tidak suka dgn .sikap dia, Dalam hal ini tiada paksaan atau arahan untuk hadir

    ReplyDelete
  8. "( jika benar) .. terkejut sungguh!!!"

    apa yang nak terkejut, org2 politik semua kerja macam ni. tunggu dan lihat sajalah.

    ReplyDelete
  9. Kepada Ketua Umum, President, Setiausaha Agung, Ketua AMK dan lain2


    Che Gu Bard kamu halau. TSKI kamu halau. Masalah Felda tak dengar.

    Masalah rakyat marhaen tak peduli. Ada datang jengok kat flat2. Ada jengok anak yatim? Ada jengok Maahad Tahfiz? Ada buat gotong royong rumah orang cacat?

    Seburuk2 PAS unit AMAL dia rajin jugak buat kerja amal repair rumah orang miskin, tolong orang banjir.

    Seburuk2 Che Gu Bard. dia bersama rakyat Marhaen,

    Seburuk2 TSKI, Anak yatim, Sekolah Ugama, rakyat berpendapatan rendah bukan sahaja hujah tapi tetap disantuni dgn hemah.

    Seburuk2 ANAK, mereka perihatin kpd rakyat Felda tanpa mengenal garisan politik

    Se Cool Cool kamu semua yg berpangkat dalam PKR takder atau kurang sangat buat benda2 tu. Sampaikan Arwah Ustaz Ramli Ibrahim (Setiausaha Agung Keadilan Pertama) meninggal pun kamu tak peduli. Alasan tak sempat !!!!!!!!! Pirahh


    Cuba Pikiaq sikit rakyat memerhati. Orang buat reformasi 1998 sebab mahukan yg terbaik untuk rakyat bawahan. Kamu semua mengkhianati perjuangan ini kerana untuk mempertahankan keluarga boss dan pangkat

    Bangsat sungguh kamu kamu ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR lebih bangsat dari UMNO tengok la pemilihan hari tu penuh najis

      Delete
    2. Perjuangan yg baik akan rosak jika memilih jln yg durjana... munculnya PKR adalah semata2 untuk mempertahankan anwar ..lalu tetap juga ia jatuh kerana ..manusia merancang Allahswt yg Maha Menentukan...teringat aku sewaktu PRU 1999 dimana setelah puak khawarij PAS melakukan U-turn yg paling hebat.. natijahnya dapat dirasai oleh sebahagian besar dari kepimpinannya pada waktu ini ..puak khawarij ini kembali membela dan melindungi anwar ..bukan kerana berpandukan syariat tetapi mabuk pada keuntungan politik..adapun khabar mengenai sifat biseksual anwar berlegar dari penghujung tahun 80an..PAS dan DAP antara pihak yg paling awal mengetahuinya ..PRU 1995 isu anwar turut berkumandang..puak khawarij itu pun membawakan kisah kaum Nabi Luth dan menjadi satu lagi sebab utama umat islam wajib menumbangkan UMNO kerana berketuakan seorang pelaku homo ..Maha Suci Allahswt..UMNO masih kekal berkuasa yg tumbang hanyalah anwar ..lalu bagi golongan yg berfikir dapatlah ia mengetahui betapa jeliknya perilaku PAS ..bukan ia menyambut dengan rasa syukur terlucutnya kuasa dari pelaku homo ..malah ia menjadikan si homo itu sebagai batu loncatan..jika PAS benar2 berpandukan syariat maka tidak akan lahir PKR ...kini kamu sedang menuai pada apa yg kamu kerjakan wahai puak khawarij ...

      Delete
    3. 1401....saudara nampak macam cerdik dan kuat agama apabila menyelitkan komen dgn kisah puak khawarij. Nampak macam ilmu agamanya tinggi setanding dengan ulamak ternama dlm membela Islam.

      Namun apabila diteliti ucapan fitnah turut dijadikan sandaran bukti, maka jelaslah bagi saya bahawa saudara tidak lebih seekor anjing yg mengongong tahi atau seekor babi yang belaan kafir laknatullah.

      Adakah lagi bahasa yg lebih elok boleh saya gunakan kepada seorang penyebar fitnah yg berulang2 setelah banyak kali dinasihati??

      Delete
    4. 14.01...
      Pandai ko main wayang....
      Ko ni hanjing ke khinzir?
      Ke ekor hanjing kepala khinzir?

      Ptuiiiii

      Delete
    5. Hanjing mabok minom bir kot....

      Delete
  10. Madey kata Melayu mudah lupa tapi kami rakyat selangor tak mudah lupa macam mana PKR tendang Khalid dgn cara kotor dan jijik!! Hak tuiih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr buat onar cina dapig naik kepala pijak Islam

      Delete
    2. Puak khawarij PAS sekali lagi membuktikan betapa hinanya keadaan mereka ..setelah tersebarnya video lucah .. kemudian disahkan 99.90 % sipelakunya adalah anwar.. lebih malang.. jam omeganya turut di jadikan bukti ..berkatalah si presiden video tak boleh dijadikan bukti kerana sifatnya tidak melihat dan tidak mendengar .. nauzubillah ..maka tertolaklah pembuktian itu walaupun disahkan oleh ilmuan yg haq ..tertolak juga pembuktian jam omega ..walaupun diberatkan kepada sipenuduh(trio datuk t) ..untuk membuktikan bahawa jam tersebut dlm simpanan polis sebagaimana yg datuk t dakwakan..bukankah lebih bijak anwar kekal memakainya jam omega itu sebagai mematahkan dakwaan ..mengapa disimpan bininya sampai sekarang .. maka datuk t pun bersumpah ..atas niat apa hanya Allahswt yg tahu .. Dan tertolak juga kerana datuk t itu bukanlah tergolong dlm mereka yg boleh diyakini ..maka terselamatlah anwar atas sifat khianat khawarij PAS yg kekal berjual beli pada Qalam Allahswt.. Ada juga pembelaan dari pentaasub anwar..perbezaan saiz perut punggung dan sideburn anwar..dimake up pada johari abdul untuk menyerupai arwah p.ramlee..paling kelakar ada bayang2 sidirector dll..pengesah tulin sesuatu rakaman dan wajah seseorang bukanlah dari mata kasar tetapi diambil dari struktur keseluruhan tengkorak pihak yg hendak dipadankan.. Bukankah lebih bijak jika PKR turut melantik pakar dlm ilmu pengimejan..bukan berpegang pada pembuktian yg semborono..

      Delete
    3. Nauzubillah.....
      Ucapan saudara umpama seorang ulamak. Namun isinya penuh fitnah.
      Saudara tidak lebih seekor anjing pemakan tahi atau tidak kurang umpama seekor babi belaan kafir laknatullah

      Delete
    4. Ngapa la HAMNO mengupah budak terencat akal UNKNOWN ni jadi siber trooper...bangangnya mengalahkan HASSAN MALIK!. Orang berbincang tajuk lain dia melalut ke topik lain. Kalau peperiksaan SPM lingkop mangkuk bengap ni......Orang ajak main dam haji dia keluarkan batang pelir ajak lawan merancap siapa pancut cepat.

      Nak menumpang semangkuk berblog pun kena la ada tahap ilmiah yang minimal bro.....Nak jadi penulis upahan HAMNGOK lagi la kena belajar jadi cerdik dulu.

      Delete
    5. Sedikitpun aku tidak berniat untuk berkiblatkan pada sesuatu puak@golongan .. Dan apa yg aku tuliskan adalah perkara yg benar .dan berada dlm lipatan sejarah ..apakah aku mengajak kamu supaya menyokong UMNO ..aku hanya mengajak supaya kita bersyukur dan berpegang pada syariat dlm (perihal sokongan politik) jika apa yg aku tuliskan adalah fitnah ..tidaklah ia menjadi kesalan padaku.. Kaum khawarij akan mencela..mengadu domba..memfitnah..hatta menumpahkan darah ..ia melakukannya pada setiap pemerintahan yg dikuasai oleh umat islam..kerana itulah PAS dikiaskan kepada sifat khawarij...harap maklum..sorry saudara simpan saja celaanmu kepada org lain ..

      Delete
    6. Aku aminkan pada tanggapan pertama kamu padaku..dan minta dijauhkan pada tanggapan kedua kamu ..ingin lagikah kamu jika aku berkisahkan pula pada kes memali ..kes sembahyang dua imam dlm satu mukim....bukankah kita sebagai manusia akan memberi tanggapan awal ..pada sesuatu perkara atau seseorang..melalui pancaindera ..berpandu pada ilmu yg kita miliki..apakah manusia yg suka mencela itu boleh dikatakan berilmu..ketahuilah kebenaran yg dibawa dengan jln yg buruk akan gagal..PAS mendakwa ia berlandaskan syariat.. tetapi lisan para pemimpin dan pengikutnya cukup membuatkan aku menjauhkan diri dari mereka ...tanyakan pada hassan ali..nashrudin mat isa..hassan basri nakhie ahmad..dll masihkan mereka disapa dengan ucapan dan doa yg baik ..tidak sama sekali ..kini hadi awang..tantawi ..nik abduh..dll hampir sama keadaannya...langkah kajang merupakan peluang pada golongan yg mahu berfikir ..tahaluf siayi PR bukanlah tunduk pada syariat ..ini diakui oleh setiausaha MSU..PAS itu 1/3 PKR Juga 1/3 demikan juga DAP1/3 .. Tiada ketua untuk diwala keputusannya..tiada nakhoda untuk disepakati..tiada kuasa pemutus untuk dimaufakatkan..cukup sekurang2nya dua pihak bersetuju maka yg satu wajib menurut.. apakah itu syariat islam dlm tahaluf siayi?..cukuplah jng diperdaya rakyat yg tidak mengetahui..

      Delete
    7. Apa ko merepek ni?
      Mabuk arak oktoberpest lagi ker?

      Delete
    8. UNKNOWN.......
      KELENTIT MAK HANG LAA

      Delete
    9. 15.39... Nak tanya ni.
      Ko ni anjing ker babi?
      Ker kepala anjing ekor babi?

      Cakap tak serupa bikin....ptuiiii

      Delete
    10. Unknown......... Kepala buto la

      Delete
    11. Bukan merepek hanya sebagai panduan ..kepada generasi baru .. Kamu sedang menempah bencana atas sikap kamu yg tidak mahu berfikir..tidak mahu bersyukur..ada yg berkata kami menantikan peristiwa 13mei untuk berulang .. jika dengan naiknya PR sebagai pemerintah mereka berlaku lebih buruk dari pemerintah sekarang .. Bukan sedikit dari anak muda yg melihat banyaknya tanda yg mempertikaikan hak bangsa melayu dan akidahnya sebagai umat islam juga dipersoalkan...tetapi tetap juga mereka berani memberikan peluang pada golongan ini untuk memerintah...

      Delete
    12. 1623
      Buto la

      Delete
    13. rakyat selangor jg tidak lupa bagaimana jasa 2 adun PAS menyelamatkan selangor dpd jatuh ke tgn umno UG dan khalid.

      jika itu berlaku maka PR akan tinggal sejarah semuanya.. dan....

      bersedialah rakyat selangor utk bayar penuh bil air... dll lagi.

      Delete
    14. Tak rocklah ..PAS itu islam dan islam tu PAS ..

      Delete
  11. Ok tu boleh tercapai 1 cabang 5 bas penuh....semua boleh dibayar bayang kan 1 hengget klaim 15 juta kalau ....kalau gaji 5 henggit dah 75 juta....10 hengget juta juta jutaa.....ahakss...ongkos mesti lumayan baru boleh turun....no money no guling guling atas jlnraya

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1424.....apa la punya merepek ko ni....ko ingat lawak ker?

      Delete
  12. Pkr dah jadi umno. Dulu takyah bas2 skang da jdi umno sedia bas, cabutan bertuah, hadiah dsb utk tarik org dtg sokong. Kesian. Jgn aniaya org kelak mkn diri. Sudahlah ko pecat khalid ko fitnah pula dia.

    ReplyDelete
  13. Apa salahnya jikabenar pun Rafizi hantar surat pekeliling minta ahli hantar penyokong datang. Sesiapa yang terpanggil untuk memberi sokongan moral kepada DSAI sila lah datang. Sesiapa yang tak nak datang tak payahlah. Takkan PKR nak ambil tindakan disiplin kepada sesiapa yang tak nak datang bagi sokongan moral kepada pemimpin mereka. Yang nak meroyan tak tentu hala macam janda lapar batang buat apa.

    Sebenarnya kita yang bermain politik ini adalah ibarat pelacur dengan pelanggan. Hari ini Omak Kau tak suka Anuar Ibrahim dan lebih sayangkan TSKI. Jadi sesiapa yang hampir dengan DSAI akan terkena bahangnya. Besok pulak boleh terjadi sebaliknya.....keadaan mungkin berubah jika ditakdirkan suatu masa nanti Rafizi berupaya menaikkan martabat Omak Kau dengan Jawatan Penting atau pemberian projek lumayan, kebarangkalian Omak Kau mengalih haluan bertukar menjadi penjilat Rafizi adalah besar. Kita bermain politik ibarat Pelacur dan Pelanggan...tiada kesetiaan berpanjangan...tiada cinta sejati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaklah penyokong dap cina dan exco pkr pompuan tu dtg sekali. Mintak kawan baik pkr iaitu dap hantar 5 bas bagi 1 bhgn.

      Tengok cina dap ada dtg talk?
      Klu pemuda dap dtg 10 Bas, aku sunat lagi sekali.....

      Jgn lupa ajak Tamrien BA

      Delete
  14. Kalo palsu pon sapa nak peduli...haktuihhh..pkr dah lupa daratan...amk? Ckp besar konon dah kuat sgt..tk sedar selama ni betapa banyk unit amal pas berkorban utk pr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek ni?
      Mabuk tuak ker?

      Delete
  15. dari segi grafik surat itu mcm palsu.

    dibelakang tulisan kenapa mcm bintik2.

    disekeliling tandatangan mcm bentuk kotak, mcm tempelan.

    tp boleh jadi surat dlm format template komputer

    tak pasti lah.

    yg pasti krisis kecil MB selangor tidak dapat menghalalkan fitnah berdekad kpd anwar.

    kita menentang fitnah liwat bukan kerana ia dikenakan kpd anwar semata.

    tetapi kerana fitnah liwat meang satu dosa besar yg disebar dilkalangan umat2 dan menjadi tambah nilai kpd umat yg tidak sunyi dr dosa ini.

    MENENTANG FITNAH LIWAT ADALAH WAJIB walau kpd siapa ia dikenakan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana jika apa yg dipertuduhkan itu benar sifatnya..

      Delete
    2. Surat palsu pale lutut lu.....
      Pi la tanya rapizi.

      Delete
    3. Unknown....kelentit mak ko la

      Delete
  16. Aku cuma mnjd PEMERHATI
    aku bukan ahli umno
    bukan pas
    bukan pkr

    tetapi aku sbg RKYAT punya naluri HATI
    aku RASA ada pengkomem2 yg JUJUR tetapi amat2 sikit skali

    begitu juga dgn BLOGER sgt sdikit skali jy jujur
    kbnykan BLOGER adalah disponsor krn KEBULOR
    mrk hanya brNAFSU kpd tuan yg sggup mnghuloor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi Lanchowwwww la lu
      Sikit2 sponsor.
      Sponsor pale lutut opahhh lu

      Delete
    2. 1549
      Pegi perhati kelentit mak ko la

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...