Monday 20 October 2014

MANTAN MUFTI JOHOR BIDAS KERAS PENGANJURAN SENTUH ANJING SEBAGAI PERCUBAAN MENGHINA ULAMA DAN PIHAK BERKUASA AGAMA.



Bekas Mufti Johor Datuk Nooh Gadut berkata penganjuran program "I want to touch a dog" anjuran umat Islam di Selangor semalam sebagai satu percubaan untuk menghina ulama dan pihak berkuasa agama.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (Maij) itu berkata, perbuatan menyentuh anjing secara sengaja adalah haram kerana ia merupakan najis berat iaitu najis mughallazah yang dipandang secara serius dalam mazhab Shafie dan Hanbali.

"Jangan cuba mencipta budaya yang bercanggah dengan Islam dan mazhab Shafie, apatah lagi mempunyai unsur menghina ulama di negara ini," katanya seperti dilaporkan Berita Harian hari ini.

"Perkara ini dilarang kerana tiga perkara iaitu agama, kesihatan dan budaya yang bercanggah dengan Islam. Perlu diingat di Malaysia kita berpegang teguh kepada mazhab Shafie,” katanya.

Menurut Berita Harian, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mewartakan pada Oktober tahun lalu haram bagi umat Islam menyentuh anjing yang kering tanpa darurat.

Sementara itu, Mufti Pahang Datuk Seri Abdul Rahman Othman berkata pihak berkuasa agama perlu memberi perhatian dan menyiasat tujuan penganjuran program itu yang jelas bertentangan dengan pegangan umat Islam negara ini.

Berita Harian melaporkan beliau berkata, umat Islam tidak seharusnya mengambil mudah mengenai perkara ini dan perlu merujuk pihak berkuasa agama terlebih dahulu sebelum melakukan sesuatu yang bercanggah dengan mazhab Shafie.

Semalam Siti Sakinah bersama 4 anaknya hadir ke Central Park, Bandar Utama, Selangor, untuk mengambil bahagian dalam acara "I Want to Touch a Dog", satu acara untuk mengatasi ketakutannya terhadap anjing.

"Ia juga untuk menunjukkan menyentuh anjing tidak haram. Ramai yang bimbang menyentuh anjing lebih kerana ia satu dosa, bukannya takut kepada dosa yang lebih besar," kata Siti Sakinah, seorang bekas guru agama yang kini bekerja dengan sebuah NGO.

Beliau berkata, suaminya, seorang ustaz, memberi izin untuk menghadiri majlis hari ini.

"Saya mahu melompat gembira apabila dia berkata ya dan saya beritahu anak-anak, mereka harus pergi. Dan mereka semua datang hari ini dengan saya untuk mengatasi ketakutan mereka dan apabila mengetahui anjing juga makhluk yang dicipta Allah yang memerlukan cinta dan kasih sayang," kata Siti Sakinah, yang sejak pagi menyentuh dan mengelus anjing saja.

"Saya masih takut pada anjing besar jadi saya menyentuh yang kecil terlebih dahulu," katanya dengan gembira.

Siti Sakinah dan anak-anaknya antara keluarga yang hadir pada majlis itu yang dihadiri lebih 1,000 orang.

Penganjur acara itu, Syed Azmi Alhabshi, berkata dia berpuas hati dengan hasilnya.

"Kami hanya jangka 60, tetapi ini sudah lebih daripada 60. Ini amat menggalakkan dan saya harap saya menyediakan air yang cukup untuk anjing dan meminta maaf ke atas sebarang kekurangan," katanya.

74 comments:

  1. Orang betina diketuai nurul izzah pelik
    Anjing yang nak dipegang suami sendiri geli
    Inilah hasil didikan bapak luar tabii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu rencat otak kah ? Tidak tahu membezakan yang baik atau buruk ? Betul dan salah ? Mengapa perlu tunggu orang lain beritahu apa yang salah dan apa yang betul ?

      Anjing adalah juga ciptaan ALLAH. Kalau muslim dilarang untuk memegang anjing, buat apa ALLAH mahu ciptakan anjing ?

      Jangan percaya sangat mufti "half-past six" UMNO. Kesemuanya munafik dan kaki jual agama. Melayu memang bodoh kerana senang dicuci otak. UMNO memang tidak suka orang yang pandai kerana takut hilang kuasa. Wahai orang-orang Melayu, terus lah bodoh dan bangan supaya saya boleh terus berkuasa.

      Delete
    2. Anonymous20 October 2014 13:14.
      ayat hang memang sah ,hang ni dari keturunan anakharamjadah umno

      Delete
    3. Serius anon 13.47 tu bangang abadi... kalau macam tu same juga la nape tak makan babi kalau Allah dah cipta babi... ang ni bodo sungguh tau... dan cakap orang jual agama... yang kau selitkan agama dengan politik, tak jual agama tu... bodoh bangang abadi..

      Delete
    4. Setuju dgn 13.47 .. jwpan yg tepat

      Delete
    5. Thn depan buat acara rasa daging babi.. nnt dorang yg sokong kempen touch dog ni akan ckp.. rasa tak pe.. tak haram.. bukan makan... tak pe.. tak haram..rasa je...

      Delete
    6. Lain kali kalau nak belajar cara mandi junub, mungkin ada orang cadang buat praktikal pulak kot?.

      Delete
    7. Anjing geli nak pegang....tapi bab rasuah, ....Ada orang Islam tak malu meminta rasuah.....dapat duit rasuah siap cium lagi, simpan baik2 dalam kocek dan beli barang dapur untuk bagi makan anak-bini....tak rasa najis pun makan dari hasil rasuh yang haram....Wahai ...Mufti Johor ....apa kah Melayu yang ambil rasuah itu tidak menghina agama...Adakah adat Melayu kena rasuah dulu baru dapat kontrak
      Wajai Mufti Johor....dari marah2 orang pegang anjing....baik kau dakwah Melayu dari berhenti makan rasuah.....kerana ini mereka telah menyebabkan Islam terhina...

      Delete
    8. Cai 2232...adakh mana mufti atau fatwa yg mnhalalkn rasuah...jika camtu kita mesti bebas buat apa saja...sbb tkda sapa berhak tegur atau larang...jgnlh kerana politik lu snggup nmpk cam bangang..tak salah cai utk jd bangang, yg salah klu bangga jd bangang. ..tkkn lh kerana isu anjing maka mufti kena berckp tntng a to z jenayah yg dilarang...lu tau kn rasuah tu haram dan salah...ehh lu tau dari mana cai??? KETUM ckp baru lu tau ke...

      Delete
    9. Ya Alllah ya Tuhan yg maha pengasih lagi penyayang....kau berikan hidayah dan pertunjuk kepada hamba2 mu ini....bebas dr memfitnah mempercayai perkara yg tak dapat dibuktikan secara hukum hudud.yakni undang2 mu...nescaya azab siksaan mu amat berat Ya allah dan sesungguh kami akan mati itu pasti

      Delete
  2. Kenapa diperbesarkan benda2 yg tak elok.

    ReplyDelete
  3. Semakin menjadi-menjadi perangai dan majlis yang mencari kemurkaan Tuhan.

    Tak sedarkah kamu, bahawa puting beliung juga sudah berlau di Malaysia?

    Kalau segala yang berlaku hanya menimpa golongan sombong yang suka memprovokasi, tidak mengapa juga. Tapi semua akan terkena.

    Apapun fahaman politik kamu, selagi beragama Islam, takutlah kamu kepada azab Tuhanmu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nnt ada pulak umat yg jawab..ada aku kisah? Puting beliung tu kat Pendang, kat Bandar Utama masih aman..

      Delete
    2. Bkn lu ke yg akan ckp cam tu cai.. sbb bkn ustaz lu mngaku ustaz dgn niat utk mnyindir...Allah lbh mngetahui niat dan kelebihan hambaNya...jgn sbb politik lu mnjd manusia bangsat...

      Delete
  4. Wah..terbaik lah pimpinan PR Sgor yang baru ni... sebelom ni tak penah pulok jadi macam gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa salahnya sentuh anjing ? Orang yang kata tak boleh sentuh anjing itu sudah sms dengan ALLAH dan diberitahu ALLAH bahawa muslim tak boleh sentuh anjing ?

      Delete
    2. Apalah bangang sgt pd yg sokong blh sentuh anjing .. sdgkan dlm hadis sdh beritahu.. sengaja memegang anjing adalah haram.. kecuali dlm darurat.. lbh baik tangan yg sentuh anjing tu .. sentuh.. pegang tangan ibubapa dan anak yatim dapat pahala...

      Delete
  5. Inilah kerja taghut.

    Disana ada orang miskin, Disana ada anak yatim, Disana ada OKU.... ada kamu timang2.

    Sudahlah Nurul Izzah, Try cari political mileage murahan. Puan Leha (Refer Paper Kosmo) yang lumpuh di PPRT Pantai Dalam kamu dah jengok kerr. Anak dia yang ada asthma teruk kau tengok ker.

    Yelahhh TSKI yg berjasa kpd PKR pun dipecat. Apalagi rakyat marhaen.

    Sanggup pi lepak dgn anjing untuk publisiti murahan.

    Orang dah jemu dgn jenis2 macam kamu.

    Kawan2. Print Statement Nurul Izzah kat twiiter dan persoalkan ada budak jatuh mati kerana kotak pensil. Mana Kamu!!!!!!!!!!!! Mana Kamu!!!!!!!!!!

    Mengata orang memang best !!!!!!!!!!!!!!! Ni kamu sampaikan kat bapak kamu. Cakap sama dia, sekarang orang susah. Pi la melawat Kat Permatang Pauh tu bersepah orang susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang memang bodoh. Mengapa suruh Nurul pergi tengok orang miskin dan anak yatim. Nurul kah yang kutip Zakat dan Cukai Pendapatan dari rakyat ?
      Najib suami-isteri pergi melancung ke luar negara menggunakan duit rakyat berjuta-juta, hang pula suruh Nurul pergi tolong orang miskin. Otak hang terletak di dubur. Itu lah balasan sokong UMNO --- lama-lama jadi sama bodoh macam pemimpin UMNO.

      Delete
    2. Bukan kerajaan negeri selangor juga ade pendapatan sendiri... ni mesti anon yg sama bebal... tak abis nak alih isu... cakap orang punya otak kat dubur, otak mak pak ang letak kat butuh anwar ape dapat anak macam ang ni....

      Delete
  6. Lepas Promosi minum arak..ini anjing pulak...thn depan promosi makan babi pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jemputlah juga awet2 yang sentuh angjing dan sekutu2 mereka ke majlis ini.

      Delete
    2. Thn depan buat acara rasa daging babi.. nnt dorang yg sokong kempen touch dog ni akan ckp.. rasa tak pe.. tak haram.. bukan makan... tak pe.. tak haram..rasa je...

      Delete
    3. M'sia punya la byk mufti..yg komen mantan mufti jer..ooo..lupa, mufti lebih kpd...

      Delete
    4. Cai 2012...lu nk ckp kerajaan bn yg anjurkn program ni ke...takutlh kpd Allah klu tk takut kpd manusia...

      Delete
  7. Sekarang hal agama luar tabii pun nak kait politik
    Memang takde akidah puak ni

    ReplyDelete
  8. Lu tengok pasal anjing dh ade macai2 mempersendakan islam tengok komen 13:55, dia ni memang betul2 anjing beribukn babi...punye lh sial 13:55 ni ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara begini lh penganjur tu nak....

      Delete
    2. 1429..mak dia manusia macam mak ko jugak. Bapak dia juga manusia macam bapak ko jugak. Janganlah berlebih2 kalu marah sekalipun.......

      Delete
  9. Lepas ni buat acara sentuh babi..tenuk..biawak..tetek...pukimak dia...sial

    ReplyDelete
  10. Habis tu wahai noh gadut macamna dengan penganjuran pesta2 ke arah maksiat halal ke bersentuhan lelaki perempuan ajnabi...dedah aurat...terkinja2...pakaian ketat....
    ..mabuk....zina yang setiap masa dibawa pemerintah dengan pelbagai tema dan justifikasi....jangan disempitkan islam kepada islam ala melayu....perempuan tak sembahyang sebab tak ada telekung atau mekanik tak sah solat sebab kotor...common la pak2 mufti

    Inilah hasilnya apabila agama dipisahkan dari kehidupan muslim yang jelas hukumnya haram malah berdosa besar diberi galakan yang remeh temeh dibesar2kan

    Berani ke keluarkan fatwa macam al marhum datuk ishak baharom???

    ReplyDelete
  11. Noh Gadut? Apa kelas budak bangang nih? Mat Monggol izinkan penggunaan kalimah Allah kat Serawak pastu Noh anak Gadut pun senyap... Sebelum tu bukan main lagi dia menyalak! Ambik kau Noh anak Gadut, Hiiiiiyaaaaark, tuuuuuuuih! Kaaaah kah kah kah.

    ReplyDelete
  12. Bab remeh temeh saja yang ulamak sibuk dan bising. Bab yang berat berkait dengan agama ulamak jadi syaitan bisu.

    Apakah jika anjing itu makan rasuah, minum arak, berzina seperti yang dulakukan oleh pemimpin negara maka orang islam dibenarkan memegang anjing tanpa rasa terhina terhadap agama islam dan dihujung kata selepas pegang anjing perlu disamak ?

    Nak mengajar atau nak menghukum ?

    ReplyDelete
  13. Wei korang nak lawan dg siapa?? , kalau dg nohgadud senanglah langgar dia sampai mati puun boleh. Tapi ingat korang sekarang lawan dg ALLAH, di kubur nanti ko tau apa yg menunggu kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah itu siapa bro... Tolong bagi pencerahan !

      Delete
    2. Ko tanya sendiri dg

      Archbishop Anthony Soter Fernandez, Archbishop Emeritus of Kuala Lumpur

      Dia pun boleh beri pencerahan juga

      Delete
    3. Cai 17.10...ini libatkn hukum agama islam...tk sentuh pun agama lu...lu blh bg pncerahan tntng segala batu dan patung yg lu 'JADI'kn tuhan tu apa hal...tuhan lu bnyk ya...semua batu dia blh duduk...bodoh betul kafir laknatullah ni...

      Delete
    4. 1710/ 1736/1812....
      lu ni apa hal?
      Dah buang tebiat ker?
      Orang lain yg pegang hanjing, korang bertiga pulak nak kafir mengkafir....
      Dah ler tur...istigfar la banyak2 bhaiii

      Delete
    5. anus 17:19..ko terlebih makan taik anjing. .dan selalu sedut lubang jubo anjing gila untk mendapatkan najisnya tu pasal ko bodoh...wkakakaka

      Delete
    6. Cai 2246...lu rasa cai 17.10 tu islam ke...

      Delete
  14. Betina yg bertudung litup tu yg lebih...

    ReplyDelete
  15. Umat islam melayu d semananjung malaysia akan di laknat Allah tunggulah kebinasaan yg akan menimpa kamu aibat perbuatan srgelintir dari kamu yg smakin menyisih dari islam yg sebenar kami d sabah n sarawak sangat terbuka dan libral dlm pergaulan dgan non muslim tapi sampai tahap memeluk anjing adalah perbuatan yg sangat dangkal menghina agama yg antara perkara kami elak jauh2 utk lakukan..melayu akan lesap dari bumi melaysia satu hari nanti kalau pihak berkuasa agama gagal mengajar melayu yg sangat2 aneh dan pelik ini..nauuuzubillah.

    ReplyDelete
  16. Thn depan buat acara rasa daging babi.. nnt dorang yg sokong kempen touch dog ni akan ckp.. rasa tak pe.. tak haram.. bukan makan... tak pe.. tak haram..rasa je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi belajar agama islam dengan guru yang betul mahir tentang agama..

      Jangan jadi bodoh tak boleh diajar... Dah pandai tidak boleh diikut.

      Delete
    2. Kau tu yg bodoh sejati.. dlm hadis dh terangkan hukum memegang anjing tanpa sbb adalah haram... kalau kau tu bodoh jgn tnjik semua.. simpan sikit utk anak cucu kau spya blh jd keturunan bodoh abadi..

      Delete
    3. 1725...Bhaiii...bukan macam tu bahasa nak mendidik org kurang sempurna akal...
      Gune ler cara yang baik2.....
      Tak gitu Bhaiii??

      Delete
  17. Wooof woof wooof rufff rufff ruff

    ReplyDelete
  18. Salam,
    Dalam islam byk yg haram tetapi kenapa takut sentuh anjing tak takut buat maksiat. Dosa mana lg besar??? Maka terpulang pada individu mahu tak mahu langsung tiada kaitan dgn islam. Islam satu ajaran ke arah kebaikkan tetapi bukan menghina pada pihak lain, bagi penganutnya berhak berfikir atas budibicara individu terpulang pada mrk sebab ini hak mrk bukan islam. Kalau itu ini tak boleh kenapa yg curi yg nyamun yg banduan yg tipu yg kianat dll tidak ke islam juga haramkan namun dibuat juga , tak pula pihak agama ambil berat masalah ini. Maka masalah bukan islam tetapu masalah manusia melayu yg terlalu pandai berkata dan berfikir namun mana logiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukun ada banyak dan berubah2 bergantung pada niat.
      1. tersentuh - di maafkan
      2, sengaja - haram
      3.tak tahu hukum- dimaafkan
      4.sengja sentuh dengan niat menghalalkan apa yang disepakati haram - boleh menjadi kufur

      kena selalu dengar kuliah di masjid2

      Delete
    2. Cai 17.55 adakh lu mmng tk kisah atau selalu melakukn dosa kecik2.. dan pastinya org yg snggup lakukn dosa besar tk kisah pun dgn dosa2 kecik kn...utk melakukn dosa spti mnyamun, merogol, membunuh dan apa saja jenayah bkn kerana agamanya...jika beragama tntu dia tk buat kn...lu islam kn, lu buat ke segala dosa kecil dan besar secara sengaja!! Cam cerdik tp bangang gak..

      Delete
    3. 1755...org larang pegang anjing bukan bermaksud benarkan pula lakukan maksiat.... salah sangkaan ko tur... pegang anjing kita tegah. Buat maksiat pun kita tegah jugak.....tak kira la mana berat ker mana kurang berat ker....kalu tak betul tu sama2 kita tegah. Janganlah melenting tak tentu pasal.....

      Delete
  19. Ayat ayat klise pemikiran hanjing...ala pegang awek boleh? Amik rasuah boleh...anjing punya hal pun nak bising2...kecik punya hal....ini lah pemikiran si anjing kurap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni mmg makan taik.. la aoa punya keturunan.. kau susah kena nk fhm.. haram memegang anjing tanpa sebab.. kecuali darurat.. kau ni lbh teruk dr anjing.. rasuah.. maksiat zina.. mmg haram.. tp ini sbb memegang memeluk anjing tanpa sebab.. bodoh .. dasar keturunan lbh teryk dr amjing...

      Delete
    2. Cai 1924...fhmkn dulu mksud ayat cai 1756...

      Delete
    3. Cai 1924....betul kata cai 2012 tu. Cai 1756 buat ayat sindiran tur... Bacalah betul2. Baru dapat tangkap makna! jangan main tibai semacam!

      Delete
  20. HATI-HATI DENGAN RED BEAN ARMY.mereka ni sengaja nak memecahkan perpaduan melayu.Wahai bangsaku dan seagama denganku..melayu dan semua umat islam janganlah kamu hidup dengan bertuhankan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woof..woff..woff20 October 2014 at 20:20

      Klu takut dgn bayang-bayang sendiri, tak perlu la kaitkan dgn ugama dan bangsa..jujurlah dgn diri sendiri..

      Delete
    2. Cai 1823...aku setuju dgn ckp lu, sbb jika diamati komen2 anon (tnpa detail) bnyk yg lbh kpd mm provokasi umat islam...diaorg akn mmberi komen seolah2 mereka islam yg jelas sekular dgn persoal hukum islam...sdgkn hukum ni klu mak bapak mngamalkn islam wlupun tahap lemah, pasti anak2 akan tahu hukum sentuh anjing..

      Delete
  21. Biarkan aja nurul izah bergelumang dgn anjing. Inilah penggal terakhir dia jadi yb. Tak apa yang bolih dilakukanya utk rakyat dah geli pula dgn PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jugak yang ko salahkan..
      Bila Pas halang, ko kata pas tak boleh nak kerjasama dengan sekutu
      Bila Pas buat bodo, ko kata pulak pas macam2
      Habis tu ko nak Pas buat cam mane?
      Ko nak Pas kuar PR?
      Nanti ko kata pulak Pas nak berUG dgn Umno.......

      Delete
  22. Lalu mereka pun mempertahankan pada kemungkaran yg mereka lakukan...sambil membawakan pada kemungkaran yg lebih besar yg diperbuat oleh pihak lain...demikianlah betapa sombong dan jahilnya mereka .. pada sesiapa yg mempertahankan oktoberpest dan pesta sentuh anjing ... maka tatkala kamu berhadapan pada pengadilan Allahswt .. maka masihkah kamu mampu berkata mereka berbuat kemungkaran yg lebih hebat dari perbuatanku ini.... inilah golongan yg akan berbuat kerosakkan pada kuasa yg ia perolehi... nyahlah kamu dari tampuk kuasa wahai ..khawarij PAS dan sekutu yg kamu muliakan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jugak yang kena....
      Orang lain minum arak, pas dapat nama
      Orang lain pegang anjing, pas jugak dapat nama
      Pas nak kuar PR, ko kata Pas nak berUG......
      Pas halang kalu, ko kata Pas tak boleh nak bekerjasama...
      Pas buat bodo, ko kata pas dah jadi barua....

      Habis tu pas nak tuju arah mana?
      Cer cerita sikit kalu2 boleh kongsi idea

      Delete
  23. Buatlah apa sahaja menurut pada nafsu kamu wahai golongan yg sombong lagi bodoh .. dan pertahanlah pada perbuatanmu itu dengan berkata .."kamu lebih banyak menurut pada nafsumu..berbanding denganku".. selagi kamu berkuasa..maka bagi golongan yg mempunyai akal tahulah ia betapa benarlah janji Allahswt akan muncul dari kalangan kamu pemimpin yg lebih buruk dari yg sebelumnya ...setelah kamu tiada lagi sifat syukur(tidak berterima kasih..mendoakan pengampunan dan kebaikan pada pemerintah) pada nikmat yg kamu perolehi hasil dari usahnya pemerintah itu... wahai khawarij PAS ..bukankah kini kamu dan sekutu kamu yg berkuasa.. Masih lagikah kamu mampu bersikap sombong dengan berkata ...kamilah pemerintah yg lebih baik dari yg sebelumnya

    ReplyDelete
  24. Lepas ini kita anjur acara pegang dan kenali C4, bolehlah kita tahu rupa c4 ni.mudah2an suatu hari nanti kaki tidak berkecai terpijak benda yang tidak dikenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, bagus lepas ni kita pakat2 sama kontraktor alibaba buat acara tidur dengan duit atas angin.ali punya projek baba buat kerja.....fuh sedapnya tidur atas duit % segera

      Delete
    2. Cai 2002..apa yg boleh dipolitikkn kita politik kn...yg pntng kita ttp betul dan benar...politik hidup lu.. hidup lu politik...

      Delete
  25. Hukum Allah disendakan.Isyallah,Allah akan memelihara agamaNya.Tunggulah balasan akan sampai kpd perosak agama Allh ini.

    ReplyDelete
  26. Sepatutnya pada hari tu kita tangkap beberapa ekor anjing kurap lepas tu suruh diorang peluk dan belai. Kau rasa diorang nak tak? Aku nak tengok yang tudung kuning tu peluk dua tiga ekor anjing kurap sambil senyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai 2242....Bernas jugak idea lu ni Bhaii. Lagipun bukankah anjing2 kurap inilah yang sepatutnya perlu diberikan lebih kasih sayang oleh wanita2 yang bertudung itu??

      Delete
  27. Mudah-mudahan daripada dua kejadian baru-baru ini iaitu peristiwa Oktoberfest dan Mari pegang anjing; kita mendapat pengajaran daripadanya. Mudah2an perkara itu tidak akan berlaku lagi di negara kita. Mudah2an umat Islam akan semakin bertakwa kepada Allah dengan melakukan apa2 yang disuruh dan menjauhi apa2 yang ditegah.

    ReplyDelete
  28. Salam
    Rasululah menggalakkan membelai anak yatim. Bantu anak yatim, bantu orang miskin, bantu orang OKU.

    Q: Adakah Rasulullah buat aktiviti sukaria membelai anjing? Pernahkah diajar membelai anjing?

    Kempen ini seolah-olah kita tak tahu hukum hakam tentang pegang anjing. Aktiviti ini didesign seolah-olah selama ini kita zalim pada anjing.

    Semoga aktiviti ini tidak dilakukan lagi.

    ReplyDelete
  29. Anjing cantik korang nak bela
    Kalau ada anjing buruk dan lapar, adanye nak membelai
    Piirraaah kempen tak senonoh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...