Monday 30 September 2013

BERITA BARU MASUK!!!! .. SILING HOSPITAL SERDANG BERHARGA RM690 JUTA, RUNTUH UNTUK KALI KETIGA SEMENJAK SIAP DIBINA PADA TAHUN 2005!!!



Sebahagian daripada siling berhampiran wad bersalin di Hospital Serdang runtuh awal pagi ini.


Menurut sumber Hospital berkenaan  ...Tiada siapa yang telah dilaporkan cedera daripada kejadian jam 2:55 pagi itu.


Ini adalah kali ketiga sejak 2011 bahawa kejatuhan yang berlaku , dengan empat orang cedera dalam satu utama pada tahun 2012.


Bagaimanapun, menurut sumber, terdapat "sekurang-kurangnya 10 lagi insiden " yang tidak dilaporkan secara terbuka dan disimpan di bawah balutan.


Ketika dihubungi , pengarah hospital , Datuk Dr Ardi Awang mengesahkan kejadian itu hari ini tetapi mengecilkan keseriusan .


"Ya, kejadian itu ada berlaku , tetapi ia adalah hanya sekeping siling jadi saya tidak fikir anda media perlu melaporkan tentang itu, " kata Ardi  kepada Astro Awani .


Beliau menambah bahawa tidak ada orang yang cedera.


Pada 13 Ogos 2013 , tiga jururawat dan seorang pegawai perubatan wanita di Serdang Jabatan Kecemasan Hospital ' cedera apabila 15 keping siling berukuran 2 kaki x 2 kaki setiap runtuh pada 2:45 .


Ardi kemudian berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila skru yang memegang kepingan siling bersama-sama telah terkeluar , menghantar keping runtuh .


Salah satu daripada jururawat menerima jahitan untuk kecederaan tangannya manakala selebihnya cedera di kepala dan belakang mereka.


Kejadian pertama dilaporkan Januari 2011 melibatkan lobi utama di mana tidak ada orang yang dilaporkan cedera dalam beberapa minit runtuh selepas tengah malam.


Hospital ini telah beroperasi sejak Disember 2005 dan dibina untuk berkhidmat kepada kira-kira 570,000 penduduk Serdang, Putrajaya, Kajang dan Bangi.


Hospital ini dibina dengan kos RM690 juta untuk membina dan merupakan salah satu rangkaian e- hospital dibayangkan oleh Kerajaan.

4 comments:

  1. Petanda lah tu. Mula2 bukit bakau runtoh lepas tu siling2 dalam bangunan runtoh kemudian bangunan pula runtoh dan akhir sekali kerajaan BN akan runtoh.

    ReplyDelete
  2. Biarlah nak runtuh 10x pun nak sibuk2 sgt apehal..
    syukurlah malaysia masih aman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman babi lu...lu ckp mcm taik....oi..aman ke rakyat hidup dgn beban hrga barang yg akn naik?? Lu pk aman ni xde perang la?? Otak lu letak mana???bg sapa??? Babi??? Sial la

      Delete
    2. Sabor2 sabor bang.....dia tu sindir sinis tu! Jangan la ambik hati sangat.....

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...