Sunday 1 September 2013

SEJAK BILA KITA MENENTANG NEGARA CHINA KOMUNIS UNTUK MENUNTUT KEMERDEKAAN??????


Setahu Omak Kau kita menentang Parti Komunis Malaya pimpinan Chin Peng dan bukannya Negara China Komunis.

Tapi mengapa dalam satu persembahan menyambut Hari Kemerdekaan semalam di Kuantan, Pahang seorang anak muda sedang melakunkan suatu kisah tentang penentang kepada para penyokong dari Parti Komunis Malaya (PKM), mengibarkan bendera negara Republik Rakyat China pula?

Adakah pengarah persembahan pentomin ini tidak tahu membezakan bendera Parti Komunis Malaya dan bendera negara China Komunis?

Patutlah sejarah menuntut kemerdekaan negara menjadi lintang pukang dia punya fakta.

Yang patut diberikan kredit diedit ... yang berperanan kecil dianggap sebagai pejuang hebat.

Betul-betul memalukan sekalilah negeri yang diperintah oleh UMNO ini dalam buat kerja.

17 comments:

  1. MAAF BRO,

    PADA MASA ITU PARTI KOMUNIS MALAYA MENGGUNAKAN BENDERA NEGARA CINA KERANA MEREKA INGIN MENGGAMBARKAN MEREKA MENDAPAT DOKONGAN REPUBLIK TERSEBUT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa ramai yang komen di sini tak boleh bezakan Bintang Tiga dan Bintang Lima. Mana satu Cian Kuomintang dan mana satu Cina Komunis?

      Delete
  2. Tak apa la kau ni omak kau...tahu hantam org jee. Bodoh punya betina la kau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gunakan bendera kominis plak nnt ada yang naik angin satu badan nnt macam marahnya kt filem tanda putera plak.lainlah kalu filem tindih putera.

      Delete
    2. Kesian omak kau ni.bodoh jugak rupanya.Patut ler jadi lauk jer...

      Delete
    3. La apa salah nyer.kan ker kita melalui kerajaan menghantar rakyat kita utk memperlajari doktrin kominis.kan ker kerajaan beend bertukar tukar pegawai kerajaan dengan negara cina.yg tak boleh nyer bila orang lain pergi.kerajaan takpe.umno tlh menghantar delegasi ke negara cina untuk memperlajari cara cara kerajaan komunis memerintah.

      Delete
    4. x bolih ikut jg sbb kt china klu rasuah kena hukum TEMBAK...

      Delete
  3. umno xboleh diharapkan utk belakan rakyat...menindaskan sepuas2nya adalah utk kekalkan kuasa wpun cara putarbelit..sbb tu dia bodoh..nak membodohkan org lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bodoh tapi sesat dan menyesatkan

      Delete
  4. setelah meneliti komen2 di atas..ternyata...komen dr puak umno spt tidak berpelajaran tnggi...nk baca pun xsnggup kerana..d blog2 lain pun sma..pungkoq...liwat..puki..dan lain2..apabila nma najib atau rosmah di sebut..mereka bertukar mnjd babi kepanasan..gelisah kerana memikirkn ayat sesuai utk melawan balik...kesmpulan yg bleh d buat...macai umno yg semmgnya bodoh..bngang..gila ni..patut d maki habisan...uji dgn ayat..najib mulut merah..rosmoh king kong...hisham bapuk pet2..zahid kl gengster...bapak dafi..ijat lembu..pasti...kmarahan mereka memncak......p/s oi bodoh...ucap la trm ksh kt cing peng..mat indera sbb mereka lawan british...apa macai bodoh sgt...xkenang budi...yg melayu diorg tmbak tu sbb geng dgn british..mmg patut pun....jd barua sgt....skrg ni ada lg barua british....kt malaysia brlmbak...

    ReplyDelete
  5. Tahu kah anda mengapa UMNO Baru amat sensitif dengan nama dan perjuangan komunis ?

    Baca sejarah sebelum merdeka... Siapa yang menentang komunis ? PKM adalah diantara parti yang begitu agerasif menentang British dan barua-barua yang diupah.

    Selepas 31hb. Ogos 1957 sebuah parti baru ditubuhkan oleh Beitish diberi nama United Malays National Organisation dan nama itu digunapakai ke saat ini. Pemimpin UMNO ketika itu menggunakan tarikh tersebut sebagai hari merdeka bagi mengelirukan rakyat sedang kan tarikh tersebut adalah hari menerima watikah menjajah dalam bentuk baru oleh British melalui barua mereka penduduk tempatan.

    PKM dapat mengesan permainan itu dan mereka melancarkan perang keatas UMNO walaupun didalam parti itu majoritinya adalah melayu. Oleh kerana tidak tahan dengan tekanan yang dilakukan oleh PKM maka UMNO memilih jalan damai. Sila rujuk sejarah.

    UMNO terpaksa menggunakan jalan itu kerana mahu melindungi identiti mereka sememangnya barua penjajah. Onn Jaafar dikatakan pernah mengeluarkan kenyataan "jarum sebatang orang melayu tak tahu buat ada hati nak merdeka.........?"

    Oleh kerana itu UMNO Baru akan jadikan komunis sebagai penjajah bagi mengelirukan fikiran rakayat bahawa merekalah waris penjajah berwajah bumiputra.



    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pulak berwajah taik, taik kominis...lebih baik berwajah bumiputera daripada berwajah taik mcm ko...hahahahaha.

      Delete
    2. hak alah....ko la taik..main taik..mkn taik...minum taik...haram jadah la ko ni....ko mst pndai buat jarum..kohkohkoh....

      Delete
  6. Ameno taik anjing.ko ko ko

    ReplyDelete
  7. Bendera kominih cume ade satu bintang disudut sebelah kiri menghadap bendera..

    ReplyDelete
  8. TERIMA KASIH OMAK KAU,
    Kerana menunjukkan betapa orang Melayu ni BUTA SEJARAH.
    Kalau suruh tanda dalam peta pun tak tahu mana negara Cina Komunis ini.
    Jangan terkejut ada guru Geografi Kanan di N9 yang tidak boleh bezakan Sungai huang He (Hwang Ho) dengan Rio Grande. Bererti dia tak boleh bezakan dua benua Asia dengan Amerika Utara.
    Bayangkan tahap ilmu guru yang usia 30an ke bawah ini.
    Kalau guru kencign berdiri maka murid kencing berlari.
    Tak heran inilah akibatnya bila tak tahu sejarah dan tak tahu Geografi.
    Baik hantar budak2 PLKN cuci jalan selepas perarakan 31 Ogos agar minda mereka dapat dicuci dan dibersihkan dari maklumat salah dan memalukan Menteri Pelajarand an Ketua Pengarah Pelajaran yang jugak berasal dari Pahang sendiri!!!!

    ReplyDelete
  9. pembetulan...pembetulan... umno bukan taik british tapi sebeanrnya umno makan taik british

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...