Tuesday 3 September 2013

WALAUPUN RAKYAT BERPUSU-PUSU KE STESEN MINYAK NAK ISI PETROL SEBELUM HARGA RON95 DAN DIESEL NAIK 20 SEN SELITER SEBELUM JAM 12 MALAM ... TAPI STESEN MINYAK PETRON LENGANG!!!!


Dalam kesibukan rakyat berpusu-pusu ke stesen minyak untuk isi petrol RON95 atau Diesel sebelum dinaikan harga 20 sen secara rasmi mulai jam 12.00 malam sebentar tadi namun ada sebuah stesen minyak jenama Petron kelihatan lengang tidak seperti pemandang di kebanyakan stesen minyak diseluruh negara.

Apakah sebab musababnya?.. Adakah kerana stesen minyak ini mempunyai kaitan dengan kilang pembuat arak terbesar di Asia Tenggar San Miguel dimana anak lelaki kesayangan Tun Dr Mahathir, Mirzan Mahathir adalah salah seorang pemegang sahamnya.

Apakah rakyat boikot petrol jenama Petron? .. Sebab sebelum ini pernah Omak Kau terbaca dalam laman sosial betapa ada rakyat cakap walaupun keretanya kering kontang tiada minyak nak isi di stesen minyak Petron jauh sama sekali .. sanggup berjalan kaki dan tolak kereta ketempat stesen minyak lain.

Pemandangan ini bolehlah ditafsirkan betapa jenama Petron tidak diminati sangat oleh rakyat ketika ini setelah bertukar wajah, logo  dan jenama dari Exxon Mobil.

9 comments:

  1. ye ke?. tpt aku ok je. bg aku terpulang la pd org tu. kalau sanggup bersusah payah tolak keta sbb tak mau isi kat petron terpulang. aku tak sanggup sbb bg aku tu kerja bodoh. isi sikit dulu kat petron lepas tu isi la byk2 kat tpt lain. itu baru bijak.

    ReplyDelete
  2. Apa punya bodo lah mamat ni..jangan bubuh langsunglah kat petron. Kan mirzan madey paria tu dah kaya raya. Aku sanggup gi cari minyak tumpang orang kat tempat lain nisbah aku nak bubuh minyak kat petron sorilah bro. Sesen pun aku takkan tolong madey paria tu. Sori bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besok semua rakyat satu mesia akan berhimpun di KL untuk demo. Mari kawan2 kita bangkit mari tentang kezaliman najib umno mari.

      Delete
    2. anon atas sekali. ko terasa ke? mesti ko pernah gitukan. hahaha. terpulang ikut masing-masing k.

      anon no.2. kalau betul ada himpunan esok mmg aku turun. aku sanggup tak pi kerja. tp aku tak dpt apa-apa msgpun?. KL sok nak kumpul mana?. aku gerak mlm ni jugak. minyakpun penuh ni.

      akak Omakkau, jom kita pakat2 pi. aku tak sabar ni. anon atas, jom pi tp kalau minyak ko abis aku tak tau....hahaha

      Delete
    3. Betul ke ni nk turun????aku nk join la oi..oi......jom..ttg habisan kerajaan....

      Delete
    4. sampai la ni aku tak terima apa-apa msgpun. Mata aku tak boleh lelap selagi UMNgok tak dihancurkan. oi anon, kau tipu ke apa ni?. KL nak kumpul kat mana?

      Hancur UMNgok.....Hancur UMNgok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  3. Hadiah dari kerajaan Parti LembUMNO untuk rakyat Malaysia sempena kemerdekaan negara ke 56.

    ReplyDelete
  4. Sepatutnya penyokong BN Yg memberi undi sbyk 46% dikecualikan dari kenaikan harga minyak. Tp org bodoh mmg begitu selalu ditindas oleh pemimpin2 mereka yg kurang siket bodohnye dari mereka....

    ReplyDelete
  5. JANJI DI TEPATI..................................JANJI DI CAPATI........................JANJI DI TAHI..................

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...