Wednesday 4 September 2013

NAK COVER LINE BILA DAH KANTOI!!!!.. MULAI JAM 12.01 MALAM INI RON97 AKAN DINAIKAN SEBANYAK 15SEN SELITER!!!!


Bila pendedahan sudah dibuat betapa petrol RON97 lebih murah dari RON95 dan bukannya sebaliknya .. maka mulai jam12.01 malam ini harga petrol RON97 akan dinaikan kepada 15sen seliter lagi menjadi harganya kini RM2.85sen seliter.

Perkara tersebut disahkan oleh presiden Persatuan Pengusaha Petroleum Perak, Lee Chee Seng, sebentar tadi.

Kenaikan itu lebih rendah berbanding peningkatan 20 sen untuk harga diesel dan petrol RON95 yang diumumkan kerajaan semalam.

Harga pasaran RON97 pada kebiasaannya ditentukan secara "apungan terurus" yang melibatkan perubahan mengikut faktor pasaran dan tidak melibatkan subsidi kerajaan.


Kerajaan menetapkan subsidi sebanyak 63 sen seliter untuk RON95 dan 80 sen seliter untuk diesel.


Ini merupakan peningkatan harga pertama untuk petrol RON97 selepas harga runcitnya meningkat 20 sen pada Mac lalu.


Harga runcit berkenaan turun 20 sen selepas pilihan raya 5 Mei.


Harga RON97 mencatat paras tertinggi RM3 seliter pada September 2012.

Inilah perangai dan sikap UMNO .. bila dah kantoi terlondeh barulah nak lakukan sesuatu untuk tutup malu dan pembohongan!!!

15 comments:

  1. Bagus teruskan usaha anda...

    ReplyDelete
  2. Yea yea naik lagi. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus naikkan sampai rm 3.50 sebab ron 97 untuk orang kaya seperti keluarga2 menteri kita. Memang patutlah naik kalu boleh sampai rm 5.00 lagi bagus.

      Delete
  3. lagi sekali macai angguk angguk akan bergembira sakan kerana kenaikan yang terbaru ni...kau orang patut.wujudkan anugerah khas untuk pm yg kita sayangi. kalau cek det dapat anugerah wira sejagat..maka untuk pm kita.yg ada la.ni hangpa fikiaq la sendiri nak bagi anugerah apa.. hadiah pertama percuma isi minyak ron97 selama setahun. terbuka kpd semua macai angguk angguk dan juga penyokong pr..

    ReplyDelete
  4. apa ada hal minyak naik.. kelije kasi kuat la.haiyaa.malas punye melayu.tengok kita olang cina. apa mau kasi banding itu 97 and 95? ada duit kasi byr itu 97. mau subsidi kasi byr itu 95. apa ada hat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasat wa suruh itu najib jangan naik minyak 95 oi. Itu pasat itu pm sulah manyak mohong lo. Itu seme pm dulu janji tarak naik tapi ini naik manyak sial lo. Itu pm banyak jahat lo. Itu rakyat manyak susah ho.olang cina cakap ho "lang bo ciak lang bo lang" olang tarak makan olang ho bukan orang itu macam pm ho manyak makan olang ho. Itu sial tarak ong punya pm lo.

      Delete
  5. Jika saya PM,ky jelly saya janji akan pertahankan tidak akan naik. percayalah.

    _Anuwar Ibrahim_

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong!

      -Pak Mustape-

      Delete
    2. Dasar penipu.. Sebelum PRU-13 tabur macam2 janji kat rakyat, dah menang kau khianat.Cakap tak serupa bikin. Sekarang rakyat Malaysia dah sedar yang mereka tak didahulukan tapi dahulu dibebankan.Dah la duit rakyat kau habiskan untuk kepentingan kau sendiri, skrg rakyat pula kau suruh bayar balik duit tu.Seluruh rakyat Malaysia kau tipu !! . Kami yang kau zalimi selama ini .. akan berdoakan akan kehancuran kau.

      Delete
  6. JANJI DI TEPATI.......................JANJI DI CAPATI...................JANJI DI TAHI..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. haipppp!! tahi jgn sebut ar. tu tmpt kesukaan pemimpin pkr kita tau.

      Delete
    2. Dulu rosmoh pernah ke hospital pakar periksa dia punya jubo. Doktor kata lu punya jubo itu sudah banyak luas itu lubang. Doktor tanya apa pasal? Rosmoh diam aje. Doktor kata itu lu punya laki tarok ke? Rosmoh diam sebab malu. Hehehee.

      Delete
  7. Naji(s)b pon suka tahi.......apa hall.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16.12 najib jangan sebut itu macamlah sebab najib juga tutuh bontot rosmoh dia punya kilang taik. Hehehe

      Delete
    2. Anon 21.24. Awak jangan banyak cakap nanti i tarok awak punya jubo.ada berani ke?

      -Najib-

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...