Tuesday 12 November 2013

KERANA MENUNJUKKAN TANDA RABA'A PENYERANG KELAB BOLASEPAK MESIR AL-AHLY DI GANTUNG TANPA GAJI.



Kelab bola sepak Mesir Al-Ahly berkata ia telah menggantung penyerang sensasinya Ahmed Abdul Zaher tanpa gaji kerana menggunakan isyarat tangan empat jari (Raba'a) yang  dikaitkan dengan penyokong Presiden Mesir digulingkan Dr Mohamed Morsi semasa menyambut membuat sumbatan gol, menurut Associated Press .

Kelab bolasepak yang baru dinobatkan sebagai juara kelab Afrika berkata penyerang berumur 28 tahun itu telah digantung pada hari Isnin untuk menunjukkan tanda selepas menjaringkan gol kedua dalam kemenangan 2-0 ke atas Afrika Selatan Orlando Pirates di pertandingan akhir Liga Juara-Juara Afrika pusingan kedua di Kaherah pada Ahad lepas.

Ahly menang 3-1 pada agregat untuk kejuaraan kali kelapan kelab tersebut.

Penyokong gerakan Islam sering menunjukkan Islam tanda empat jari , yang dipanggil Raba'a (empat) dalam bahasa Arab, protes anti- tentera sejak tindakan keras maut ke atas penyokong Presiden digulingkan Morsi di Raba'a al- Adawiya  Kaherah pada 14 Ogos yang mengakibatkan ratusan rakyat tidak berdosa terbunuh.

Seorang anggota kanan kelab itu memberitahu agensi berita AFP dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan bahawa langkah untuk menggantung Abdul Zaher itu diambil kerana "dia mencampur adukkan politik dengan sukan".

Tindakan ganjil dan zalim kelab itu mendapat restu dan sokongan padu dari Menteri Sukan Mesir Taher Abu Zeid.

7 comments:

  1. Padan muko. Ikut lagi Morsi syiah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12 November 2013 11:13.... Bodoh bertingkek tingkek. Syiah dengan Ahlus Sunnah pun tak kenal. Pegi balik belajar agama. Entah2 fardhu 'ain dgn fardhu kifayah pun tak kenal. Anak siapa la ko ni. Jadi macai tak berilmu.

      Delete
    2. 11:13 ialah yahudi laknatullah..

      Delete
    3. 1113.terserlah kebinatangan ko.

      Delete
    4. nampak sangat ilmu agama kau rendah.tu yang ko boleh cakap mursi tu syiah.macai,macai sampai mati kau dah buta hati.

      Delete
  2. Org gila (Anonymous 12 november 2013 11:13) di atas. Org syiah mana ada nak hafal kitab Quran, keturunan dia pun hafiz hafizah. Ko kalau bangang jangan menyerlah sgt bangang ko. Kan dh kena bangang. P membaca la wey. Fitnah org suka hati. Aku jarang membangang2kan org. Tp sbb aku jumpa komen bangang ko, berapi aku jdnya...

    ReplyDelete
  3. Kalo mursi tu syiah dah lama najib hantar bantuan ketenteraan kat sana..kahkahkah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...