Thursday 14 November 2013

PELIK TAPI BENAR!!!! ... RTM MAKNA PAS PUN TIDAK TAHU!!!!


Punyalah sengkek Radio Televisyen Malaysia (RTM) dibawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia makna PAS pun tidak tahu .. bikin malu kompeni betul!!!!

PAS dah wujud sekian lama lebih 50 tahun begitu juga RTM.

Surat Timbalan Pengarah Berita Ehwal Semasa Jabatan Penerangan Malaysia, Abdul Muis Shefii kepada Ketua Penerangan PAS bertarikh 11hb November 2013 mengenai liputan media pihak RTM Muktamar Tahunan PAS pada22 - 24 November 2013 di Shah Alam dengan menyatakan Ketua Penerangan Parti Islam Semenanjung (PAS) Lajnah Dawah PAS Pusat ... dahlah perkataan dakwah silap tulis dawah saja ... tapi paling menyedihkan dan menggelikan sekali ialah PAS di tulis sebagai Parti Islam Semenanjung dan bukannya Parti Islam SeMalaysia.

Inilah akibatnya apabila RTM kerja asyik menjadi media suruhan membuta tuli kepda UMNO/BN sekian lama.

Kalau dah makna PAS pun tidak tahu .. lebih baik berhenti saja sebagai pegawai RTM berjawatan Timbalan Pengarah Berita Ehwal Semasa.

8 comments:

  1. Depa saja buat lagu tu supaya modal ini boleh digunakan di lain kali.
    Ada faham....?

    Harap harap pihak pejabat setiausaha agung PAS atau Setiausaha Agung PAS sendiri membuat teguran kepada RTM dan arahkan satu surat baru yg lengkap dihantar semula untuk tindakan lanjutan. kalau tak....JANGAN DI LAYAN!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bagi petugas tu masuk sebab jawapan ditujukan kepada pihak yang salah.

      Delete
  2. Replies
    1. kalau yg membawa kebaikan memang la tak popular, tapi kalau yg dok ajak orang buat maksiat memanglah amat popular mcm umporno tu...
      tanya diri, nak popular kat Allah ke atau popular kat manusia?

      Delete
  3. Tersalah tulis seperti dalam surat itu boleh dianggap sebagai kesilapan memori kerana selama ini mereka amat jarang berkomunikasi dengan parti lain selain dari Barisan Nasional.

    Namun kesilapan itu juga boleh dianggap sebagai memberi peringatan kepada semua ahli PAS yang terbabit dalam muktmar itu bahawa membuat liputan berita itu adalah tidak ikhlas ada kemungkinan gambar dan suara rakaman akan dijadikan unsur sabotaj ketika mereka memerangi parti itu pada suatu ketika nanti.

    Bersangka baik dan bersangka jahat perlu diberi pertimbangan apabila pihak musuh bersikap mesra kawan.

    Persoalannya sejak bila media arus perdana memberi liputan adil kepada pembangkang seperti parti PAS ?

    ReplyDelete
  4. Mereka terdiri dari generasi yg sebelum PPSMI agaknya. Pelajar yg mengikuti PPSMI tentu teliti tentang nama parti. Jangan tanya berapa CGPA mereka tu.

    ReplyDelete
  5. dah kena lembu dengan depa la 2,tkkan taip tk cek balik kalau silap taip.sebelum hantar,

    ReplyDelete
  6. Riwayat Tunggu Mati .RTM

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...