Thursday 7 November 2013

TWEET WARGA KAWALAN PRIMA DULU SOKONG UMNO KINI BERHIJRAH SOKONG PR TERSEBAR LUAS DI ALAM MAYA!!!!


Syarikat Kawalan Prima Sdn Bhd syarikat kawalan keselamatan yang di tarik permit dan lesen kini berdepan dengan isu ketidak puas hati bekas pekerjanya yang terpaksa berhentikan kerja ekoran kelalaian dan kesilapan yang dilakukan pihak pengurusan yang mengajikan seorang warga asing yang memiliki MyKad palsu sehingga salah seorang pengawal keselamatannya telah menembak mati seorang pegawai operasi wanita di AmBank cawangan Subang Jaya dengan melarikan kira-kira RM450,00 baru-baru ini.

Isu ini boleh dilihat betapa kesilapan dari dua belah pihak iaitu pengurusan Kawalan Prima dan para pegawai Kementerian Dalam Negeri (KDN) sehingga warga Kawalan Prima yang lain menjadi mangsa.

Omak kau lebih melihat kesilapan besar harus di pikul dan di hadam oleh pihak Kementerian Dalam Negeri sendiri.

Suatu kementerian yang meluluskan permit dan lesen untuk para pengawal keselamatan membawa dan menggunakan senjata api.

Mengenai MyKad pula Jabatan yang mengeluarkannya ialah Jabatan Pendaftaran Negara yang juga terletak dibawah Kementerian Dalam Negeri juga.

Jadi permasalahan penyelarasan atau koordinasi langsung tidak timbul ..

Kepada warga Kawalan Prima hanya berubah sokongan dan berhijrah dari UMNO/BN ke Pakatan rakyat hanya dilihat apabila merasakan dirinya dizalimi dan menjadi mangsa kepada keadaan bukannya kepada percaya dan yakin kepada perjuangan dan polisi yang dibawa oleh PR itu sendiri.

Sauatu penghijrahan dan sokongan yang tidak ikhlas ... mau menggunakan isu lompat sokongan sebagai senjata ampuh untuk pastikan pihak KDN mengembalikan semula lesen dan permit kepada Kawalan Prima.

Jika nanti lesen dan permit di berikan semula kepada Syarikat Kawalan Prima Sdn,  Bhd Omak Kau cukup yakin sokongan akan kembali semula kepada UMNO/BN.

Sokongan hanya berpaksikan kepada kepentingan diri sendiri saja.

Jadi tweet yang dihantar atas nama Tok Gajah dan Yuhaniz di ragui datang dari warga Kawalan Prima yang bertugas sebagai Pengawal Keselamatan.. tetapi lebih iainya datang dari pihak pengurusan Kawalan Prima itu sendiri yang mau mengugut Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi.

Omak Kau bersimpati nasib yang menimpa keatas warga Kawalan Prima .. Semoga suatu penyelesaiaan menang menang harus di laksanakan segera tanpa menjejaskan keselamatan negara.

27 comments:

  1. INI DINAMAKAN UNDANG-UNDANG RIMBA LANGSUNG TAK MASUK AKAL ... YANG LANGGAN KENA HERET KE MAHKAMAH .. YANG MEMBERI LANGGANAN TIADA SEPATAH PERKATAAN PUN NAK DI HERET.REALITI DAN LOGIKNYA SYARIKAT KAWALAN KESELAMATAN ITULAH YANG PATUT DI BERIKAN KEUTAMAAN UNTUK DI HERET KEMAHKAMAH KERANA MENJALANKAN PERNIAGAAN KAWALAN KESELAMATAN DENGAN BERSENJATA API TANPA PERMIT, LESEN DAN KEBENARAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dulu..

      sekarang bila sokong PR

      Omak Kau bersimpati nasib yang menimpa keatas warga Kawalan Prima .. Semoga suatu penyelesaiaan menang menang harus di laksanakan segera tanpa menjejaskan keselamatan negara.



      Delete
  2. zahid boleh selesaikan benda ni,menteri Umno kan serba boleh.nnt dpt brim 650 boleh mkn untuk setaun 6 bulan

    ReplyDelete
  3. apapun hudud kenapa tiada dalam manifesto.. takkan asyik perkara dunia aja.. asyik nak benda free..

    ReplyDelete
    Replies
    1. suroh la umno buat. dosa kalu ada kuasa tapi tak nak buat.

      Delete
  4. Aku ingatkan macai umno ni semuanya kaya raya..tak kan kerja. guard je kot..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 12:53.. sekarangni kan mereka dah mula nak berhijrah..harap berilah sokongan pada mereka.. jangan diungkit kisah lama.. kita buka luas2 pintu untuk mereka.. dulu DSAI pun macam perangai depa.. tapi lihat sekarang.. Tuan Mat Sabu pun tak mampu nak angkat kepala lagi kat DSAI.. dulu Tuan Mat Sabu menggelar AlJuburi kepada DSAI.. nah bila tuhan nak bagi hidayah.. DSAI adalah contoh terbaik.. Tuan Karpal Singh yang mula2 bangkitkan isu DSAI dalam Parlimen pun sekarang menghormati DSAI.. jadikan mereka kawan bukan lawan demi Parti..

      Delete
    2. najib n mahadir je x hijrah2,bile nak suruh bini tutup aurat?Islam ic betul,macai x nampak ke purak2 x nampak

      Delete
    3. 13:00....ada ko nampak mahadir macam nak berhijrah?? ada ke??

      Delete
    4. Mahadet misti hijrah punya x lama lg.. alam dunia ke alam barzah.. tu pon x sedaq diri lagi... tobat2 laa...

      Delete
  5. macai keje guard n nak hudud,pelik kan.pemimpin umno tolakhudud,mcai nak hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah dihina orang kerja guard.. sekian harap maklum..

      Delete
    2. macai guard terasa la pulok,borang brim ble kuar macai?

      Delete
    3. kerja guard tu okey...tapi macai tu yg tak okey........

      Delete
    4. tu bukan pekerja guard yg tulis tu........

      Delete
  6. Ini serupalah mcm peneroka felda di Jempol (kecuali hardcore PR)...bermati-matian aktivis PR bantu mereka utk lawan penindasan felda...mereka gunakan PR utk lepaskan kepentingan mereka sahaja...waktu mengundi,tetap beri pd BN...PR diperbodohkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR tak bodoh.. PR tak bodoh.. PR tak bodoh..

      Delete
    2. Pr x bodoh,peneroka felda yg undi bn yg bodo,myk naik 20 sen,gula naik.macai n najib pandai.

      Delete
    3. najib pandai...pandai menipu jer ler.....sbb macai bodoh sgt.......kene tipu....redho jer.....syukurrr.....itu yg dikatakan jgn diptuk ular pada lubang yg sama......tuhan dah bg akal...tak pakai akal samer ngan lembu.......

      Delete
  7. yg sokong umno tu tokey dia..pak guard majoriti sokong pakatan dari dulu lg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada pak2 guard sokong pr.... suma sokong umno. elok la dibatalkan pon sykt turr

      Delete
  8. yg hilang jeje tu toksah mengelohlaaa...banyak syarikat perlukan anda...apa pun zahid serta kementeriannya perlu dipeersalahkan cuai serta ada unsur rasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam laa tak ada syarikat guard lain kat malaysia nih...

      Delete
  9. Tindakan membatal lesen adalah tindakan terburu-buru dan tidak bijak serta berbau politik. Bila batal lesen yang jadi mangsa ialah pekerja dan pelanggan... inilah contoh menteri umno buat kerja... buat keputusan secara adhoc tanpa pikir panjang. Sepatutnya pemilik syarikat dan pegawai yang bertanggungjawab dihadapkan ke mahkamah secara serta merta (seperti kes-kes berat yang dulu2). tapi malangnya langsung tiada tangkapan atau tahanan reman keatas pemilik syarikat dan pegawai yang bertanggungjawab itu... heran kan? polis cuma jadi budak suruhan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok pon batalkan... sykt ni gaji org tak berkelayakan sampai seorang anak kehilangan ibu. Pemiliknya dah kaya raya pon.

      pekerja yang hilang pekerjaan boleh kerja dengan sykt lain yang lebih baik dan telus. kat msia ni melambak2 sykt guard..... tak payah laa nak mengeloh. Hari ni cari, besok dah bole mula kerja.

      Delete
  10. Dengaq kta yg dpt lesen buka syarikat tu datuk umno jugak.. ambik lesen snjata pun suap...esok2 register syrkt baru pkai nma anak.. pentas opera ja undang2 banglasia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila bagi nama Datuk UMNO tu.. fitnah memang mudah..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...