Friday 11 April 2014

APA NAK JADI DENGAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR PIMPINAN KHALID IBRAHIM INI?????? .. SIBUK SANGAT NAK MEMBANTU RAKYAT YANG SUSAH!!!!!



300 peneroka Bukit Botak gagal dapat pinjaman bank memiliki kediaman dibantu
Kerajaan negeri terus membantu lebih 300 peneroka bandar yang gagal mendapat pinjaman bank untuk memiliki kediaman di Bukit Botak.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Peneroka Bandar, Iskandar Abdul Samad, berkata Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS) diberi tempoh sebulan untuk mengemukakan cadangan bagi menyelesaikan masalah terbabit.

“Menteri Besar akan berjumpa penduduk sebelum tarikh akhir pembelian. Setakat ini ada tiga cadangan iaitu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) akan membeli dengan harga RM170,000 ditolak harga asal penduduk akan dapat baki bersih sebanyak RM71,000.

“Kedua kita membenarkan penduduk mendiaminya dengan membayar secara sewa beli atau ketiga peneroka bandar berkongsi untuk membeli dengan kerajaan negeri dan beli secara berperingkat,” katanya lagi.

Sementara itu, katanya Kerajaan Selangor memberi tempoh selama enam bulan dari sekarang kepada setiap pemaju yang sudah mendapat kelulusan untuk membina rumah mampu milik di negeri ini bagi mengemukakan permohonan kebenaran merancang mereka.

Ini bermakna pemaju perlu mengemukakan kebenaran merancang mereka pada bulan November ini dan memulakan kerja pembinaan di tapak projek pada November 2015 seperti yang dijanjikan.

Beliau berkata meskipun ada pemaju yang sudah mendapat kelulusan untuk membina rumah mampu milik sejak tahun 2011, namun kebanyakan daripada mereka belum mengemukakan permohonan kebenaran merancang.

Katanya sebuah jawatankuasa khas untuk memantau pemaju juga sudah diwujudkan dan sekiranya mereka didapati melanggar syarat yang ditetapkan, maka tindakan tegas akan diambil.

“Jawatankuasa ini akan menghantar notis kepada pemaju serta panggil mereka untuk bertanya mengapa telah dapat kelulusan untuk membina tetapi masih tidak hantar permohonan kebenaran merancang.

“Kita juga akan ambil tindakan sekiranya ia berlarutan (jika gagal laksanakan), maka kita akan tarik balik (kelulusan),” katanya pada sidang Dewan Negeri Selangor (DNS).

16 comments:

  1. Alhamdulillah, diharap selepas PR menang pru14 nanti tegakkan lah kembali konsep adil yang kita pakai pada tahun 70an ke bawah dulu, kasihan lah kami yang bersungguh sungguh belajar nak skor spm.

    Kembalikan degree berasaskan kepandaian.

    SPM 5A > degree dan guru
    4A - 3A diploma 
    2A - 1A sijil
    0A buruh, pembantu rumah dan pekerja am

    Syaratkan sesiapa yang sudah terlepas SPM & hendak ambil degree ambil spm calon persendirian & wajibkan skor 5A, 

    Dengan ini tiada lagi perebutan jawatan degree dan kurang kebergantungan kepada PATI untuk kerja buruh dan pembantu rumah. Degree juga akan kembali dihormati. Adil buat semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pooraaah!! min tiek!! masih bermain3 dgan fucktor angka,300 penenon bandar/ratus ribu penenon luar bandar gigit jari masih dihalusinasi dgan jumlah angka../hey tambai yanaday!tito kaaa..

      Delete
    2. yg ko sakit ati nape???ohhhhh patut la melalak meroyan rupa nya dia tak dpt pasai bkn org selangor hahaha....sabo2

      Delete
    3. Entah mamat ni...cakap malaysia pun x betul ada hati nk sound2 org...apa kena mengena kau dgn malaysia...

      Delete
    4. tengok kerajaan Selangor di bawah PR, siap ada beberapa cara lagi utk
      menyenangkan rakyatnya memiliki rumah. Tinggal pilih saja cara mana yg paling mudah dan sesuai utk diri sendiri. Kalau kerajaan bengap be end Terengganu, rumah flat di kampung Ladang yg dijanjikan kpd penduduk, terutamanya penduduk asal yg tanah mereka telah diambil, masih menyewa dan entah bila mereka boleh memilikinya. Itulah perbandingan di antara kerajaan pintar Selangor dengan kerajaan bengap Terengganu.

      Delete
  2. Kerajaan negeri bn ado ke...

    ReplyDelete
  3. Hidup TS Khalid...habisler ko Azmin....mmg sah kena tendang lepas ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah le tu.....tak abis2 nak laga kan org.....ni la perangai org melayu keje nya tak abis2 nak lagakan org mmg busuk tul ati korang ni....cuba la try laga kan presiden umno ko ngan timb. apa respon lepas tuh....hehehe

      Delete
    2. alamatnye tinggal hotel jeriji besi makan nasi bungkus la bro hahahah

      Delete
    3. Tak der apa yg nak dilaga2 kan bro...TS Khalid sorang jer yg buat kerja...,yg lain tu modal main air liur politik 24/7 dan sibuk dgn nuar jer,paling jauh pun komen BN tak buat kerja...tu jer la.Ko ada dengar TS Khalid sibuk dgn benda2 bingai cam orang lain tak? Tak der bro.....hidup TS Khalid.....

      Delete
    4. 23:01 klu u ckp mcmtu pun tak bley la bro....TS khalid dari krebilti mmg terbaik tetapi yg mengerakkan jgn lupa yg di bwh umpama kapal klu tiada kapten pun sesat klu takder jurumudi pun hanyut....tiada mekanik kapal tersadai tgh laut bro...hehehe

      Delete
  4. Bagus...bagus Khalid! Fokuslsh ngan tugas MB tu! Tugas dan Jawatan parti biar orang bijak berpolitik yang pegang!

    ReplyDelete
  5. penyokong BN otak dengki khinat tak habis2..kebaikan yg dibuat PKR ko org tak boleh terima ...mcm Yahudi
    rase dia je bagusss...Bagilah PKR perintah SatU Malaysia....tengok ape yg mereka boleh lakukan. Bodooh,,tak sudah sudah.....Pemimpin yg ade Bangang Bertinkek2.
    masih dok sokong.........Phuiiii

    ReplyDelete
  6. Xdela plak c keza bangsat tu

    ReplyDelete
  7. Tahniah mb khalid. Good job. Bagus dikekalkan. Teringat rakaman tersembunyi video dijumpai dalam pejabat mb. Ternyata rakaman tersebut menunjukkan mb kerja bertungkus lumus. Tak hairan jika mb selalu keletihan. Lain pulak dengan rakaman kamera tersembunyi yg sorang lagi tu. Kerja 'kerassss' jugak si Azmin.

    ReplyDelete
  8. Ini sumer poyo... haktuihhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...