Friday 11 April 2014

BERITA YANG UTUSAN DAN BERITA HARIAN TERLEPAS PANDANG NAK SIARKAN ... SKIM CARUMAN WANITA SELANGOR KHUSUS UNTUK MEMBANTU WANITA YANG TIDAK BEKERJA TERUTAMANYA IBU TUNGGAL, AKAN DI LAKSANAKAN MULAI TAHUN HADAPAN.



Skim Caruman Wanita Selangor dijangka akan mula dilaksanakan mulai tahun hadapan selepas beberapa data dilengkapkan.

Exco Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita, Rodziah Ismail, berkata Kerajaan Negeri ketika ini masih dalam proses penyediaan maklumat dan melengkapkan beberapa data.

Katanya, hal itu termasuk penyediaan maklumat berhubung struktur mekanisme pembayaran, jumlah bayaran, peruntukan keseluruhan dan cara operasi perlaksanaan itu.

“Kita ingin sediakan satu jaringan sosial kepada keluarga dan satu dana kebajikan bagi membantu mereka khusus kepada kaum wanita tidak bekerja terutama ibu tunggal bagi memastikan nasib golongan berkenaan terbela.

“Terdapat empat modul yang akan kita kaji antaranya mereka akan dapat caruman seperti Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan boleh gunakan wang itu ketika usia emas,” katanya yang menjawab soalan daripada Haniza Talha (PKR-Taman Medan) di Sidang Dewan Negeri Selangor, di sini, hari ini.

Skim caruman itu adalah salah satu perkara yang terkandung dalam Agenda Wanita Pakatan yang dijanjikan sebelum Pilihanraya Umum ke-13 lalu dan sebagai salah satu usaha untuk mengiktiraf wanita yang tidak mempunyai tempat bergantung.


POLITIK BERTERASKAN NILAI.

10 comments:

  1. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

    ReplyDelete
  2. sahabar karib anwar ibrahim, bomoh ibrahim mat zin, yg membuat pendedahan dahulu pernah 'menjaga' wan azizah semasa anwar di dlm penjara, akan ke australia utk upacara mencari mh370. apa pendapat macai pkr sekelian?



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kezakera dah google ker kat maner jalan ampang.google ler supaya tidak terserlah kebodohan ko.lol.....sejak bila plak bomoh 1M mendaftar ahli pkr.pengakuan bomoh 1M tu sebagai ahli umno sudah cukup membukti kebodohan keza sebagai balaci kesayangan umno.

      Delete
    2. Mak Bapak Keza pun sama bodoh

      Delete
    3. Heheheh seronok bila tengok Macai Keza mati akal terpaksa attack peribadi. Itulah Macai sejati. Orang highlight isu kebobrokan rompakan harta negara. Macai akan jawab guna serangan peribadi.

      Syabas Keza.... anda hanya memperbodohkan diri sendiri.

      Delete
    4. DR.MAHATHIR CAKAP,BN ADALAH SYAITAN YANG DIKENALI,APA PENDAPAT MACAI BN SEKELIAN?

      Delete
    5. Hurmm sekadar nk ubah citer jek puak2 nie..

      Delete
  3. Salaam.

    Teruskan psiko camni 'Omak Kau'
    Pedas bila kena kat macai.

    Terbaik ^^

    ReplyDelete
  4. X sia sia undi pr...bn ado ke.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...