KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 6 April 2014

LEBIH 900 PENDUDUK DI JOHOR BAHRU MELAKUKAN "BUGHAH" KERANA BERANG RUMAH FLAT YANG DIBELI MEREKA SUDAH 10 TAHUN TIDAK SIAP!!!!



JOHOR BAHRU – Keluhan, rungutan dan kekecewaan sukar digambarkan lebih 900 penduduk yang telah membeli rumah flat Taman Mount Austin, di sini selepas projek dijanjikan siap pada 2008 sehingga kini masih terbengkalai.

Pengerusi Pembeli Rumah Flat Taman Mount Austin, Suhaimi Mat Isa, 37, berkata, daripada 10 blok yang mempunyai 911 unit, hanya sebuah blok sahaja berjaya disiapkan pemaju tahun lalu.

Bagaimanapun menurutnya, kediaman yang mula didiami seramai 126 keluarga itu berdepan masalah apabila bukan sahaja tidak dilengkapkan dengan kemudahan asas, malah rumah di tingkat paling atas mengalami kebocoran dan paling bawah berdepan sistem saliran tersumbat.

“Kami duduk dalam keadaan terbengkalai kerana longkang tidak diselenggara dengan baik dan urusan sampah-sarap tidak diuruskan sehingga kami terpaksa mengambil inisiatif sendiri membakar sampah secara bergilir-gilir.

“Mereka siapkan projek dalam keadaan kelam-kabut sehingga ada antara kami yang berdepan masalah bumbung bocor di tingkat paling atas dan masalah sistem saliran yang tersumbat di tingkat paling bawah,” katanya kepada pemberita, semalam.

Pembeli sudah bosan

Penyelia, Anuar Othman, 46, berkata, pembeli sudah bosan dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi supaya projek perumahan itu dapat disiapkan segera kerana masing-masing terpaksa menanggung beban hutang bank dan bayaran rumah sewa.

Menurutnya, selepas beberapa perbincangan diadakan bersama pemaju sebelum ini, mereka memberi alasan berdepan masalah dana yang tidak mencukupi, tetapi masih mahu meneruskan projek itu.

“Mereka (pemaju) seolah-olah menggantung kami seperti tidak bertali, sedangkan setiap bulan sejak 2002 kami terpaksa menanggung beban bayaran dengan pihak bank dan bayaran rumah sewa.

“Kami merayu kerajaan tolonglah ambil tindakan segera kerana kami sudah buntu dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi, sedangkan secara terang-terangan mereka telah menipu kami dengan pelbagai janji,” katanya.

Pembantu Kemas, Siti Zaharah Mustafa berkata, hasrat untuk memiliki rumah sendiri masih belum tercapai, sedangkan segala bayaran telah dilakukan sejak membeli rumah berkenaan pada 2004.

Menurutnya, dalam keadaan kos sara hidup yang semakin meningkat, mereka sekeluarga dalam keadaan tersepit kerana perlu memperuntukkan lebih RM700 untuk kos kediaman termasuk bayaran rumah yang dibeli.

“Sedih dan kecewa sehingga tak dapat digambarkan kerana hasrat untuk memiliki dan mendiami rumah sendiri masih kabur, sedangkan setiap bulan kami terpaksa menanggung bayaran bank dan sewa rumah.

“Masa mula-mula nak beli dulu, macam-macam mereka janjikan dan kami memang tak menyangka boleh jadi sampai macam ni.

“Kami merayu dan berharap pihak bertanggungjawab dapat memainkan peranan dalam hal ini kerana kami dah tak tahu nak buat apa lagi. Kasihanilah kami dan bantulah kami,” katanya.

Kontraktor beri jaminan projek akan siap

Dalam pada itu, wakil kontraktor yang dikenali sebagai Errick ketika dihubungi Sinar Harian berkata, pihaknya sedang berusaha untuk menyiapkan projek itu walaupun bergerak secara perlahan.

“Saya tak mahu komen banyak, cuma saya boleh bagitahu projek tetap akan disiapkan. Apa-apa hal boleh berhubung dengan bos,” katanya.

Bagaimanapun apabila diminta nombor ‘bos’ untuk dihubungi, dia memberi alasan tiada dalam simpanan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Tebrau, Datuk Khoo Soo Seang berkata, pihaknya sebelum ini telah memanjangkan perkara itu kepada Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mengisytiharkan projek perumahan terbengkalai bagi menggantikan pemaju baharu.

“Sebelum saya menjadi Ahli Parlimen saya sudah memanjangkan perkara itu kepada pihak kementerian, tetapi pemaju ketika itu tidak bersetuju dan masih mahu meneruskan projek itu apabila tindakan menggantikan pemaju baharu ingin dibuat,” katanya.

Katanya, tindakan terbaharu, beliau ada menyuarakan secara lisan kepada Timbalan Menteri  Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Halimah Mohamed Sadique, selain bakal menyusul dengan surat rasmi kepada menteri terlibat.

“Saya akan segerakan membawa perkara ini kepada menteri bertanggungjawab supaya mencari jalan untuk menyelamatkan projek ini dan memenuhi hasrat pembeli memiliki rumah sendiri selaras dengan bayaran yang telah dibuat,” katanya.

DIMANA UMNO KUAT DI SITU RAKYAT AKAN DI LAYAN MACAM WARGA BANGSAT .. BN MENANG RAKYAT SENANG DI PERBODOHKAN.

60 comments:

  1. Replies
    1. Kalau tak mahu duduk dirumah duduk dalam hutan. Ini kata2 orang umno laknatullah. Klu ayam mahal jangan makan ayam. Klu harga minyak naik jangan pakai kenderaan. Memang umno bangkai babi.

      Delete
    2. Ini sumer poyo... haktuihhhhhhh

      Delete
    3. Beli kapal selam scorpane boleh, tak kan nak bantu baiki rumah rakyat ahli karat umno pun tak boleh......bukan sampai 24 juta mcm rega cencen tu ponn.......

      Delete
  2. Sapa suruh beli rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut la ko pun tak ada rumah lagi. Komen bodo

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
    3. Anak tiri didulukan, rakyat joho dikambingkan

      Delete
  3. Hehehe kesian...berbeza dgn negeri yg diperintah oleh pr...padan muka .. .sape suruh undi umno...inilah akibatnya...

    ReplyDelete
  4. Bila cakap dgn org umno, kata mereka kita patut bersyukur sebab BN masih memerintah............Hidup Melayu X3

    BN menang rakyat senang.................

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Burit emak hang tak elok hang tunjuk kat sini. Tak sapa nak beli

      Delete
    2. Oooi benda busok jangan sebut nanti marah mak semah sebab benda dia lagi busok beb.

      Delete
    3. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
  6. Kroni diutamakan rakyat johor dikencingkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dikencingkan je tapi diberakkan terus bertepek2 kat muka diorang. Koh koh umno bangkai.

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
  7. Brim yg najib bg hari tu tak cukup ke buat repair rumah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu setakat 6 ratus hennget mahal lagi seluar dalam mak semoh beb. Harga seluar dalam mak semoh usd 1500 dolar bro. Takkan mak semoh beli cuma sehelai je tentu berpuluk helai. Kalikan jelah ....boley beli sebuah kereta ezora atau alza bro.

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
  8. Orang Johor bila tercelik mata baru tersedar negeri sudah tergadai. Tapi tak pa lah yang untung orang Melayu juga (hasil gadai negeri).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danga bay dah lesap jual kat singapore. Heheh hidup umno sial.

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
  9. Balasan kepada bangsa bodoh, tolol dan bangang. Allah bagi peluang tukar kerajaan penipu kepada yang lebih baik tak mahu gunakan, sekarang tanggunglah. Jangankan rumah, tanah perkuburan orang melayu Johor pun habis diangkut oleh lori2 umno. Kalau tak ye sedar2, orang melayu Johor akan jadi macam oranr melayu P Pinang sepanjang umno/bn memeritah..... tanah dan kampung halaman terlepas kepada bangsa asing melalui tipu daya JKKK dan pemimpin2 umno.. akhirnya penduduk melayu merempat buat rumah setinggan di pesisiran pantai. Kat Johor Bahru masih ada pantai ke yang orang melayu merempat nak buat penempatan setinggan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
    2. Ko ni buat semak sini je lah poyo..

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh gak lagi

      Delete
  10. Haluuuuuuu. .......

    Bkn sja tnah melayu hlang kat johor nih..gua bilang lu kubur islam pun lu sapu...hahhahhaha...yg sdihnyer pmbantu kmas pun kna kncing jgk...slalunyer lu yg kncingkn org.....

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
    2. Ko ni buat semak jela poyo..

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh gak lagi

      Delete
  11. Bukankah darah halal apabila bughah? Mana Harussini? Tidak mahu bunuh pembughah kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
    2. Buat semak jela ko ni poyo...

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh gak lagi

      Delete
  12. Ha klu kita komen kata bughah.pemimpin umno bn yg cekik darah ko org ko org julang.tak sedar2 nak buat cam na.teruslah pangkah umno.jb dah banyak kena jual dgn singapo dan negeri cina.skrg org umno dgn sult pun tengah mganas jual tanah johor.ko org tak nak pcaya ta pa twruskan tido.kang pru pangkah lagi umno.kita org dah tukar dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskandar masia juga dijual kpd singapura selama 999 taun masa tu umno dah lama berkubur tapi singapura masih berkuasa dan hak kepunyaannya. Bengap punya umno celaka ko bangkai ko.

      Delete
    2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

      Delete
    3. Keturunan ludah bersepah...kah...kah..kah...poyossss...

      Delete
    4. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh gak lagi..

      Delete
  13. Padan ngan muka ko.. Padan mukaaaaaaaaaa! Kaaah kah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  14. mmm......bn semakin zalim,,,,,semoga tuhan membalasnya ....http://bit.ly/1snlsgE

    ReplyDelete
  15. Johor kan kubu kuat UMNO, camana boleh jadi cam ni? UMNO taknak tolong melayu lagi kah? atau... UMNO letak calon apa apa pun hatta tunggul kayu pun, orang johor tetap undi umno? malaslah nak fikir... lantak kau orang lah...

    ReplyDelete
  16. bn je yg pandai memerintah negara...hakk tuihhh

    ReplyDelete
  17. Rmh elit je yg slalu siap.kt jb pun buat umh yg melayu x blh bli. Yg bli org singapura org cina. Agent rmh pun cina.10 thun kedepan jb jdi hak singapura secara x rasmi....org melayu jdi pelarian kt tmpt sndiri....skrng dh pun jdi....

    ReplyDelete
  18. Apa susah? Bagi je BRIM 350... confirm diorg jilat balik ludah mereka kahkahkah

    ReplyDelete
  19. Hahahaha. baca betul2....last2 cari menteri BN jugak bila dah tersepit...ni baru betul2 khaarkkk tuihhhh!!!!

    ReplyDelete
  20. Pilih orang bengap jadi wakil dan pemimpin, sendiri mahu tanggung laa!!! Orang dah bagi tau jangan sokong penyamun, sokong jugak, sendiri mau ingatlaa!!!

    ReplyDelete
  21. La aku ingat masalah kat Malaysia ni belaku kat kelantan, pp ngan selangor je...

    ReplyDelete
  22. nasib la ko org johor...tau dh umno tu bangang...sokong jugak....dh jd cmni nk salahkn sapa?? salahkn pr?? jgn jd bodoh la....jgn bebal sgt...undi la umno lg....pru 14 pun undi lg...mnyak naik..gula naik pun undi....bodoh nk.mampus.....sbb undi korang la rakyat malaysia ssh....jhanam...celaka....sial...

    ReplyDelete
  23. KOMEN JUBO

    DS Anwar Ibrahim

    Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Kemudian beliau melanjutkan pelajaran ke UM di mana beliau aktif sebagai pemimpin pelajar.

    Kalau tak betul betul pandai jangan mimpi nak dapat masuk MCKK!

    ko ado?
    AKU KOMEN PLAK

    dulu masuk MCKK pun bapak dia pakai kabel gak tu....dulu punya student MCKK semua spoon feed...pasal tu la bila masuk UM pengajian sain social jerr....bukan LAW Doctor atau Akauntan....klas 3 genral degree...nnpk SSgt la masuk MCKK bapak dia guna krooni....babi punya family

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bezanya dgn aljubtuya?
      Apakah aljubtuya belajar di mongolia tanpa pengaruh bapanya? Adakah ini juga bermaksud "babi punya family"?

      Delete
    2. Klu masuk MCKK tak mungkin jadi macai umno

      Delete
    3. Yang pasti jabatan yang memberi kebenaran duduk untuk flet adalah diterajui oleh orang Melayu UMNO...Ini bahana kalau orang bodoh dan kaum kerabat yang toada kelayakan diambil berkerja di jabatan kerajaan.. Disebab kebebalan dan ketololan Melayu cap Ayam, rumah yang mempunya masalah bumbung bocor dan masalah sistem saliran yang tersumbat diberi permit dan selamat untuk dihuni...

      Delete
  24. Pasal mamat ni la melekat nama MCGaygay....cissss!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Kedah pangil "TU DIA" asalnya drp pekataan "JUBOTUYA". Melekat sampai skang.

      Delete
  25. Ramai juga yang tak bekerja jadi hamba keparat ameno. Tukang maki orang dan tukang mencarut. Nak berhujah tak tau. Sekolah kantoi. Kalau ada degree pun tak laku. Cakap Inggeris macam orang mabuk. Grammer hancus. Bila anak Cnia dan India pegang jawatan-jawatan tinggi swasta marah. Awak tu banggang jahil murakab tak sedar. Kesian Melayu. Tapi elok juga ada ramai yang bangang!! kalau tidak siapa nak kerja despatch hantar surat hantar bunga, hantar pizza, hantar spare part, bawak teksi dan jadi gro!! Kah kah kah hidup Melayu!!!

    ReplyDelete
  26. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhh

    ReplyDelete