Monday 17 September 2012

BERITA GEMPAR!!!!!.. SEORANG AHLI EXCO NEGERI SEMBILAN BERLAGAK SEPERTI COWBOY!!!!!... TELAH MELEPASKAN SATU DAS TEMBAKAN KEARAH SEORANG LELAKI DIRUMAHNYA DISEREMBAN, NEGERI SEMBILAN!!!



Seorang ahli Exco Kerajaan Negeri Sembilan dari UMNO didakwa telah melepaskan satu das tembakan ke arah seorang lelaki misteri di rumahnya di Seremban beberapa hari lalu.

Ketua Pemuda DAP merangkap ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke Siew Fook menulis di laman Twitternya  tadi mengatakan:

@anthonyloke Dpt info seorang ahli EXCO NS melepaskan 1 das tembakan dirumahnya. Minta Polis NS siasat segera spt mana kes bodyguard DSAI"

Manakala di laman Facebooknya, Anthony menulis:

"Saya mendapat maklumat dari sumber yang boleh dipercayai bahawa seorang Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) Negeri Sembilan dari UMNO telah melepaskan satu das tembakan melalui pistolnya ke arah seorang lelaki misteri di rumahnya di Seremban dalam satu pergelutan beberapa hari yang lepas. Saya harap tidak ada usaha untuk "cover up" kes ini oleh pihak berkuasa dan siasatan terperinci mesti dijalankan serta merta. Kalau kes mengacukan pistol yang melibatkan bodyguard Datuk Seri Anwar Ibrahim diberikan perhatian serius oleh pihak polis, maka kes ini juga perlu disiasat dengan segera!"

Terdapat 10 ahli Exco negeri yang kesemuanya dari Barisan Nasional (BN) dengan lapan daripadanya dari UMNO, manakala masing-masing satu dari MCA yang diwakili ADUN Chennah, Siow Chen Pin dan ADUN Jeram Padang dari MIC, VS Mogan.

Anthony menggesa polis bertindak tegas ke atas exco berkenaan seperti mana yang dilakukan ke atas pengawal peribadi Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang yang mengacukan pistol tanpa melepaskan sebarang tembakan.

Ketua Polis Negeri, Datuk Osman Salleh belum memberi sebarang kenyataan berhubung perkara itu dan masih menunggu laporan lanjut.

Sementara itu Menteri Besar, Mohamad Hasan  enggan mengulas lanjut siapa yang terbabit dalam kejadian tersebut sambil menyerahkan kepada polis untuk menyiasat lebih lanjut.

BILA DAH ENGGAN TU BERMAKNA BETULLAH TU.....TAPI EXCO YANG MANA SATU EK?...DESAS DESUS KATA LELAKI ITU KEKASIH GELAP ISTERINYA?....APA-APA PUN KITA SERAHKAN KEBIJAKSANAAN POLIS UNTUK MENYIASAT.

3 comments:

  1. seorang lelaki mistri, masuk kedalam rumahnya, bergelut2 lalu ditembak?

    aku tak faham. apa salah beliau menembak lelaki yg menceroboh tu?
    kau nak suruh exco tu jadi satu lg statik mangsa jenayah ker? bodow punya artikel

    ReplyDelete
    Replies
    1. mksud dia, knape pihak polis x brtindakk sbgaimane kes bodyguard anwar yg hanya mngacu pistol shaja, tapi disiasat bgai nk runtuh dunia. bodyguard anwar pon ade sbb acu pistol,bkan suke2... so knape exco ni terlepas plak,siap tembak lagi,tapi xde siasatan... org awam mane bley suke2 nk nembak even ko ade lesen.bodyguard anwar de lesen,tapi exco ni x tau la ade x lesen pistolnye..

      Delete
  2. "Terdapat 10 ahli Exco negeri yang kesemuanya dari Barisan Nasional (BN) dengan lapan daripadanya dari UMNO, manakala masing-masing satu dari MCA yang diwakili ADUN Chennah, Siow Chen Pin dan ADUN Jeram Padang dari MIC, VS Mogan."

    kalau hampa bagi PR (penipu rakyat) menang di NS , mesti punya number ni terbalik, Terdapat 10 ahli Exco negeri, lapan geng dap dan pkr (bukan melayu), 2 melayu (boneka)

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...