Tuesday 18 September 2012

PUAK-PUAK UMNO MEMANG GEMAR BUAT LAWAK!!!!.. SURUH SETIAP MAHASISWA LELAKI PAKAI TANJAK BILA KEKULIAH DEMI MEMPERKENAL DAN MEMPERTAHANKAN BUDAYA MELAYU!!!


Apa punya cadangan boleh terfikir diotak dan terhambur keluar dari mulut ni?

Cuba bayangkan apabila semua mahasiswa Melayu di IPTA/S diwajibkan memakai tanjak?

Kalau pakai tanjak sudah pasti kena padankan dengan pakaiannya.

Tidak mungkin boleh dipakai dengan memakai baju kemeja dan seluar slack. sudah pasti akan merosakkan keindahan tanjak itu sendiri.

 Jadi mau tak mau kenalah pakai pakaian yang menggunakan bahan kain songket juga.

Kain songket dipakai diwaktu cuaca sepanas negara kita?

Yang mencadangkan ini apabila bercakap tak gunakan akal ke?

Oopss.. namapun NGO berjiwa Melayu pekat konon.. NGO berdarah pekat UMNO.. GPMS beb!! Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung.

ADMIN CADANGKAN AGAR AHLI-AHLI GPMS MENJADI PELUPORNYA...JADIKAN MAHASISWA CONTOH....KITA TENGOK RAMAI-RAMAI...

INILAH APABILA BUDAYA AMPU BODEK MELULU MENJADI SALAH SATU BUDAYA
TEGAR DALAM UMNO.

INI DINAMAKAN CERDIK TAK BOLEH DIIKUT... BODOH TAK BOLEH LAGI DIAJAR!!!

7 comments:

  1. alahai.. sedih melihat yg berfikiran jumud, dari kita MELAYU ISLAM sibuk bertelagah sesama kita menabur fitnah, membenihkan retak dalam MELAYU ISLAM, ayuh bersatu, bangsa lain dok sibuk bersatu buat gerakan masing2 utk menjahanamkn kita orang MELAYU ISLAM di TANAH AIR sendiri, kita dah macam nk bertikam mati dah gayanya,

    kpd yg xtau tentang asal usul program ini, suka saya ingatkn, program MERDEKARAYA anjuran GPMS caw.khas UNISEL BJ ini, tiada sebarang unsur politik, sebaliknya ingin mengembalikan JATI DIRI org MELAYU ISLAM di sebalik pemakaian. MOHON utk SAUDARA semua utk kaji dan fahami pakaian BUSANA MELAYU terutamanya TENGKOLOK/STANJAK/DESTAR.

    Sebagai penutup, diharap pihak admin menyiasat perkara ini sedalam2nya sebelum mgulas lebih lanjut, kami tiada kepentingan POLITIK semasa membuat program ini HARAP MAKLUM,

    DEMI ALIFF BAA TAA..WA LILLAHHITAALA

    ReplyDelete
  2. Aku selalu je pakai tanjak.. Pergi keluar jalan2 kat KL pun aku pakai tanjak.. Tapi aku bukan orang UMNO pun.. bukan penyokong apatah lagi ahli.. Tiap kali time pilihanraya, aku pangkah PAS jugak.. Tak percaya, pergi rujuk kat blog aku tu..

    So apa ke halnya sampai pemakaian budaya Melayu pun nak di politikkan ni..? Jangan jadi bangang laa..! Kalau cuaca zaman sekarang panas nak pakai songket, habis tu zaman tok nenek korang dulu kat Tanah Melayu ni ada salji..? Jangan jadi jumud laa derr..

    Budaya adalah budaya.. Politik adalah politik.. lain tajuk laa..

    ReplyDelete
  3. Artikel ini hanya menunjukkan kecetekan minda penulis. Tak pasal2 nak dipolitikkan. Letih. Setuju dgn Tun Farul. Tak semestinya Tanjak buat drp songket dan kena pakai dgn songket juga. Cantik budaya dan pemakaian orang Melayu ni, sebenarnya. Tapi sekarang ni disebabkan politik habis semua jadi busuk!

    ReplyDelete
  4. Bangsa Melayu itu wujud sebelum wujudnya Malaysia, maknanya satu parti politik pun belum wujud. Itu jelas menerangkan Melayu Itu ialah bangsa dan bukan parti politik sama juga dengan Islam itu agama dan bukan parti politik.

    Bangsa Melayu itu wujud apabila wujudnya bahasa,adat,budaya dan cara hidup dan bukan disebabkan ekonomi, parti atau kuasa politik.

    Maka Perlukah dihapuskan Bangsa Melayu hanya sebab marahkan parti?

    ReplyDelete
  5. Salam penulis...
    Rasanya, eloknya dan cadangya agar entri nie dibuang.. Ini bab warisan yang di galak kan bukan paksaan.. Tidak ada kena mengena dengan politik.. pejuang warisan nie ramai..Pejuang warisan boleh hidup tanpa politik kepartian.. Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga...

    jangan terlalu ekstremis dalam menilai semua perkara.. jangan mudah menjadikan isu perkara yang tidak perlu diisukan..Bersederhanalah.. sebaik baik perkara itu bersederhana..

    Kami tidak mewakili mana-mana parti..Juga bukan pencacai mana-mana parti politik.. Kami pejuang warisan budaya melayu..Jaga sensitiviti hidup masyarkat..Sekadar nasihat sesama Islam..

    ReplyDelete
  6. Menteri2 Malaysia pergi opis... tanak pakai tanjak ke?

    ReplyDelete
  7. pahami dlu maksud n asal usul tanjak baru kritik...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...