Friday 21 September 2012

PENGERUSI DAP PERAK, NGEH KOO HAM SUDAH PUN MEMOHON MAAF....APA KISAHNYA DENGAN CHUA SOI LEK PRESIDEN MCA YANG MENGHINA ISLAM... ADAKAH BELIAU MEMOHON MAAF?



Ngeh tarik balik 'tweet', minta maaf kepada umat Islam

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham hari ini memohon maaf dan bersedia menarik balik mesej yang dipaparkan melalui laman mikro Twitter berhubung tindakan umat Islam mahu mengadakan demonstrasi membantah filem Innocence of Muslims.

Admin secara peribadi agak tersentuh dan amat tidak bersetuju dengan mesej Pengerusi DAP Perak ditwitternya mengenai demonstrasi yang bakal diadakan selepas Solat Jumaat ini.

Tetapi sekurang-kurangnya dia sedar akan kesilapannya dan memohon maaf secara terbuka.


Apa yang cuba dibangkitkan disini ialah..

Semasa Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek menghina Islam pasal isu salam antara bukan mahram antara lelaki dan perempuan telah dibidas keras oleh Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan mendesak supaya Chua Soi Lek memohon maaf.

Insiden yang berlaku kira-kira 2 tahun yang lalu.

Adakah Chua Soi Lek memohon maaf sehingga ke hari ini?

Adakah Pemuda UMNO/PERKASA/PEKIDA/KIMMA dll NGO yang berjiwa dan berdarah pekat UMNO membuat bising terjerit terlolong?


Apabila bab yang menyentuh Islam perlu ada kesepakatan seiya sekata walaupun berbeza anutan politik.

Janganlah disebabkan yang bersuara itu rakan sekutu paling akrab UMNO maka juak-juak UMNO terus senyap membisu tanda memberi restu.

Sebab itu rakyat sentiasa meperttikai dan mempersoalkan tentang keikhlasan Pemuda UMNO bersama-sama dengan NGO yang berjiwa pekat UMNO mau mengadakan demonstrasi.

Tempat demo pun dipersoalkan inikan pula niatnya.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...