Monday 20 October 2014

AKHIRNYA AKUI JUGA KERAJAAN SELANGOR PIMPINAN AZMIN ALI, TIADA MEMPUNYAI CADANGAN SAMA SEKALI UNTUK BATALKAN PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA!!!!



Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali meminta Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA), Datuk Seri Dr Maximus Ongkili memberi penjelasan berhubung nasihat yang diberikan oleh Peguam Negara sehingga  menyebabkan dokumen perjanjian air tidak boleh didedahkan.

Azmin berkata, beliau sebelum ini telah meneliti dokumen tersebut dan mendapati tiada perkara yang boleh menjejaskan keselamatan negara sehingga menyebabkan Peguam Negara menghalang dokumen itu daripada didedahkan kepada umum.

"Perlu beri penjelasan kenapa (dokumen) ini ditolak kerana perjanjian itu tidak melibatkan isu keselamatan. Hanya kontrak perniagaan antara dua pihak. Kenapa perlu disembunyikan.

"Jika terma itu melindungi kepentingan rakyat, maka tak ada sebab kerajaan pusat bersungguh-sungguh menghalang daripada dokumen ini didedahkan

"Apa nasihat dia (Peguam Negara)? Saya nak tahu. mesti ada justifikasi kenapa dokumen itu dihalang," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Majlis Perhimpunan Bulanan Jabatan-jabatan kerajaan di Shah Alam.

Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa berkata beliau sehingga kini belum menerima surat rasmi daripada kementerian itu berhubung penolakan untuk mendedahkan dokumen perjanjian air tersebut.

Beliau menjelaskan dokumen itu perlu didedahkan kepada umum bukan bertujuan untuk membatalkan perjanjian berkenaan sebaliknya hanya untuk kepentingan rakyat.
"Sampai sekarang saya belum terima surat rasmi daripada kementerian dan menteri. Lebih adil jika saya teliti dulu jika kerajaan persekutuan tolak permintaan kerajaan negeri untuk dedahkan perjanjian tersebut maka saya akan teliti dulu surat tersebut.

"(Saya) bukan nak batalkan (perjanjian) tapi mesti ada ketelusan kalau tidak akan membebankan rakyat," katanya.

Pada Sabtu lalu, Maximus berkata kandungan perjanjian air antara Putrajaya dan kerajaan Selangor belum boleh didedahkan kepada umum selepas mendapatkan khidmat nasihat yang diberikan Pejabat Peguam Negara.


ULASAN OMAK KAU:-

Pergh!!!!! .. sebelum ini bukan main kencang menyerang alasan utama mau TSKI ditumbangkan dari jawatan MB Selangor ialah kerana perjanjian air Selangor-Putrajaya. .... Nah!!! sekarang apa cerita?????

Bila sudah melihatnya lain pula ceritanya terus buat pusingan 360 darjah kona baring cicah pipi.

Langsung tidak ada simpan sekelumit pun niat nak batalkan perjanjian berkenaan.

Itulah namanya politik demi mencapai matlamat sanggup menghalalkan apa jua cara.. Sudah dapat apa yang dicita terus putar cerita.

Jadi macam mana rakyat nak percaya akan kredibiliti dan integriti kerajaan Negeri Selangor yang sedia ada.

Patutlah selama ini Tony Pua yang cukup kuat menyalak terlolong menjerit berkenaan isu ini terus membisu terkedu mati kutu.

Mohon Tony Pua dan lain-lain wakil rakyat DAP bangkit membidas sikap Azmin "Jokowi" Ali yang tidak konsisten dwngan nafsu politik DAP semasa mau mengantikan TSKI dulu .. Bukankah DAP terkenal dengan sikap berprinsip konon .. Cekap, Akauntabiliti dan Telus (C.A.T)????

Pelik bin hairan .... negeri Selangor ada Penasihat Undang-undang negeri yang duduk dalam barisan Exco bertindak untuk menasihati kerajaan negeri Selangor terutamanya Dato' Menteri Besar Selangor perkara-perkara yang berkaitan dengan perundangan... Mengapa tidak diminta nasihat beliau???.. Atau sudah di minta tetapi cuba main politik cantik dan murni????

Persepsi rakyat kini ialah isu perjanjian air Selangor-Putrajaya yang digembar gemburkan semasa kemelut MB Selangor dulu, tidak lain tidak bukan lebih kepada isu diputar begitu rupa demi mengambarkan yang TSKI seorang pengkhianat kepada perjuangan Pakatan Rakyat.

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.
 

21 comments:

  1. Kepada Omak Kau,

    Sebenarnya yang jahat adalah gang2 Kajang Move yang menabur fitnah memburuk-burukkan TSKI.

    Orang yang berjasa dipecat kerana gang2 pembodek Kajang Move.

    Sekarang Agenda Kajang Move melalui agenda Rolling Marhaen adalah untuk memalukan MB Azmin macam mereka lakukan kpd TSKI.

    Sudah2 lah tabur fitnah, gang kajang move. Please.

    Orang yang berjasa kpd parti dengan mederma office, bus dll tiada nilai bagi kamu. Pada yang sama anjing kamu lihat dengan simpati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah...kah..kah.. Masih berada dalam langkah kajang lagi ke ..
      Kah...kah...kah

      Delete
    2. Kami kajang movie menyokong rapizi jadi mb selangor

      Delete
    3. omak kau, sudah sudah la tu..dulu cakap selepas pemilihan kita akan bersatu..menang kalah perkara biasa..nampak nya luka terguris tak kan sembuh sembuh selagi garam ditabur..

      Delete
  2. Saya bersimpati kpd YB Azmin. Dia berhadapan dgn Komplot gang Kajang Move.

    YB Azmin menolak jawatan MB awal2, tapi kerana dendan kesumat gang2 Kajang Move dia mungkin kena sabotage.

    Pandai dan jahat gang2 Kajang Move, kamu lagakan Azmin dgn TSKI dulu. Kamu taruk TSKI sampai dia kena pecat. Sekarang kamu mahu menghancurkan karier YB Azmin.

    Betul2 jahat lah Gang2 ini. Freddie Krueger akan lari dari Elm Street kalau dia tgk kelaku Gang Kajang Move

    ReplyDelete
  3. Saya berharap TSKI dan rakan2 reformist akan membina wadah baru untuk rakyat. Wadah sekarang hanya memeprjiangkan untuk dinasti keluarga dan kaum2 pembodek dari Kajang Move.

    Betul Anjing dilihat dgn begitu kasih. Tapi kasih dimata tiada pada rakyat yang susah.

    Lari topik sikit

    For your infromation Nurul Izzah, bagi stgh murid di estet2, roti canai adalah kemewahan. Pertahankan hak mereka. Lihatlah pelajar2 miskin dgn kasih. Kurangkan sifat hipokrit dgn melihat anjing dgn kasih tapi rakyat miskin tiada dalam hati Kamu.

    ReplyDelete
  4. JANGAN BUAT SEBARANG SPEKULASI LAGI .. WALAU KITA MENYANJUNG TSKI .. PERSOALANNYA KENAPA DIJADIKAN AKTA RAHSIA RASMI? TIDAK ADA LANGSUNG NILAI KESELAMATAN PERJANJIAN AIR.. BUKAN PERJANJIAN BELI SENJATAPUN.. SETELAH PERJANJIAN DAPAT DIDEAHKAN BARU KITA TAHU SIAPA YANG BENAR SIAPA YANG MENYALAHGUNA KUASA...SABAR YA

    ReplyDelete
  5. Pas jadikan assmin mb tersingkat di bomi sgor......tunggu

    ReplyDelete
  6. Omakkau...
    Apa yang dilakukan Azmin adalah betul.

    Tidak timbul soal AKHIRNYA AKUI JUGA KERAJAAN SELANGOR PIMPINAN AZMIN ALI, TIADA MEMPUNYAI CADANGAN SAMA SEKALI UNTUK BATALKAN PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA!!!!.

    Projek sudah dilaksanakan duit sudah banyak keluar... Kalau dibatalkan kerajaan negeri akan tanggong kos semua perbelanjaan. Itu adalah permainan yang jelas dalam perniagaan air Selangor.

    Tapi kenapa perjanjian air diletakkan dalam OSA ? Kenapa ketika Khalid menandatangani perjanjian tidak bertindak seperti Azmin supaya perjanjian itu didedahkan pada umum ?





    ReplyDelete
  7. Omakkau. Den taknak mandi air lombong doh.... omakkau tak mandi xpe, masih wangi 24 jam ! Konar baring cecah pipi arrright jer...

    Yang baik jadikan tauladan. Yang jahat humban dalam longkang ! Isu air isu sejagat. Jangan politikkan. Bulan April / May tahun 2015 masih lagi Selangor mesti di catu air berbulan-bulan ? Orang-orang kaya masih bersenang lenang !

    Walaupun omakkau bukan kem Azmin, isu air yang sudah termetrai harap jangan di jadikan beban. Rakyat Selangor perlu kepada penyelesaian segera.

    Saya pro Kerajaan Pusat berharap pihak kerajaan campur tangan menyelesaikan kemelut air yang sudah berpanjangan sehingga ke hari ini. Terowong air dari Pahang sudah di peringkat akhir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak kau x marah psl air...omak kau perli pasal dulu kato tski menipu psl perjanjian air...alih2 xdo mondo nk tukar psl perjanjian air...setuju bonar plak. Ekau tu yg x faham apo dibaco...kesian omak kau.

      Delete
  8. Wakakakakakak...

    Jawab Lah Wahai Mak Lampir Pontianak Giler Seks, Mana Rafuzi Pondan...

    Azmin Tak salah dlm kes MB, yang salah Nuar Berahi Juboq, Jijah Perasan Kipas..

    Macai PKR Macai Haramjaddah...Bodoh nak mampus..termasuk lah aku nie pengundi PKR

    Nasib ada Omak Kau menyedarkan mana yang betul dan mana yang salah.

    Syabas Omak Kau.. Tahniah Omak Kau dan Terima kasih Omak kau..

    ReplyDelete
  9. Tahu... kilang arak pun takde plan nak tutup.. dulu tu saje je kempen.. undi bn redha kilang beroperasi...undi pr pun tak tutup juge alasan sbb pemimpin umno rasmi kilang tu.. kubur masing masing.

    ReplyDelete
  10. Dalam hal ni parti pas bole la tutup kedai...bubar....jln terbaik...org pas suma bodo bodo...sib baik x penah pangkah parti pas...syukur alhamdulillah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi orang sembahyang selagi ITU ada pas
      Yang takde kAmu je.kapior

      Delete
  11. Nampaknya saudari Omak kau maseh pergh dengan TSKI...itulah sokongan yang terbaik tapi jadilah neutral jangan terlalu anggok sangat....apa pun Omak Kau berani itu benar.....kah...kah...kah jgn lupa ABU

    ReplyDelete
  12. Ngok lensa x nak ker nasihatkan asmin nih.kalau nak jadi mb tugas utama ialah bongkar dan dedah perjanjian air tu.kalau x tahan kena maki gara2 OSA lensa boleh buat u-turn cam pas.

    ReplyDelete
  13. Dah menenggek kerusi mb cakap pun dah berubah.pukimak betul adik beradik mulut macam cibai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhaiii....dia tu mb selangor bhaiii. Dia bukan MB orang PKR aje bhaiii...

      Delete
  14. Lancau la lu azmin

    ReplyDelete
  15. Sudah2 Omak Kau klau kerajaan pimpinan PR x bagus,jadilah UMNgOk cybertrooper,tuan ko dh x jadi MB lg.Derhaka pd sultan kerna yg dia pilih azmin.Keluar dari Parti PKR jd jurucakap Khalid Gagap ko,kita tgk ko popular x lepas nih....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...