Friday 24 October 2014

ISU PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA ... KENYATAAN AZMIN "JOKOWI" ALI, SEBELUM DAN SELEPAS MENJADI MB.



4 hb Mac 2014 :- Timbalan Presiden PKR Azmin Ali hari ini berkata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak boleh berselindung di sebalik Akta Rahsia Rasmi (OSA) untuk membuat perjanjian rahsia.

Demi parti dan penduduk Selangor yang terjejas dengan bekalan air, Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa menggesa Khalid segera menjelaskan isi kandungan perjanjian itu.

Minggu lalu, Khalid menandatangani memorandum persefahaman (MOU) dengan kerajaan persekutuan pada penstrukturan semula aset air negeri hampir RM10 bilion.

"Ia adalah satu MOU, secara undang-undang tidak terikat. Sejak bila Pakatan Rakyat terikat dengan Akta Rahsia Rasmi (OSA)?

"Sedangkan Selangor, sebagai contoh, kami telah pun meluluskan dalam Dewan Undangan Negeri, Akta Kebebasan Maklumat ini," kata Azmin yang juga ketua PKR Selangor kepada Malaysiakini.

Ahli parlimen Gombak itu juga bersetuju dengan isu  yang dibangkitkan Pengarah Strategi PKR  Rafizi Ramli semalam, antaranya ialah kemungkinan peningkatan dalam tarif air.


23hb Oktober 2014 :- SHAH ALAM: Perjanjian air yang dimeterai antara kerajaan Selangor dan Persekutuan tidak akan dibatalkan, demikian kata Menteri Besar Selangor, Azmin Ali.

Katanya, perjanjian itu tidak akan dibatalkan ekoran mengambil kira kepentingan rakyat.

"Saya tidak akan membatalkannya. Saya mahu perkara ini diselesaikan secepat mungkin supaya rakyat boleh menikmati bekalan air yang mencukupi pada masa depan," katanya yang ditemubual secara eksklusif oleh The Star.

Bagaimanapun, Azmin berkata, beliau akan terus mendesak Putrajaya supaya mendedahkan butiran mengenai perjanjian tersebut.

"Bagaimana anda mengharapkan saya dan pentadbiran baharu untuk mempertahankan keputusan yang diambil terhadap projek itu sekiranya kami tidak dapat menjelaskan kepada rakyat mengenai terma dan syarat, kadar tarif yang akan digunakan dan bagaimana ia akan memberi kesan kepada pengguna,' katanya.

Pendirian tersebut mungkin mengejutkan pengkritik yang menganggap perjanjian itu sebagai perjanjian sulit antara bekas menteri Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Umno.

Ramai termasuk rakannya di dalam Pakatan Rakyat menjangka Azmin akan membatalkan perjanjian itu.

Azmin berkata kerajaan negeri mahu menamatkan spekulasi mengenai perjanjian air dan hanya ada satu cara iaitu mendedahkannya kepada rakyat.

Azmin yang menerima salinan asal perjanjian persefahaman itu berkata dokumen itu tertakluk Akta Rahsia Rasmi.

"Oleh sebab itu, saya tidak boleh mendedahkan butiran mengenai perjanjian itu. Ia hanya perjanjian biasa, transaksi perniagaan antara kerajaan dan kerajaan Persekutuan. Ia bukan mengenai isu keselamatan nasional," katanya.

Beliau turut menulis kepada Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr. Maximus Ongkili meminta kerajaan Persekutuan mendedahkan butiran perjanjian tersebut tetapi belum menerima sebarang maklum balas.

Namun, Dr Ongkili memberitahu media bahawa Peguam Negara tidak membenarkan perkara itu dan syarikat konsesi turut menentangnya.

"Adakah mereka melindungi syarikat atau rakyat? Rakyat perlu tahu terma dan syarat kerana kadar tarif akan memberi kesan kepada mereka," kata Azmin.



CUITKAN MINDA DAN TANYA AKAL LOGIK. ... TEPUK DADA TANYA IMAN ... PEJAMKAN MATA BAYANGKAN KEBENARAN.


OMAK CUKUP YAKIN ... JIKA KAK WAN YANG JADI MB SELANGOR GANTI TSKI HARI ITU, MUNGKIN FLIP FLOP BUAT PUSING 360 DARJAH KONAR BARING CECAH PIPI INI TIDAK AKAN BERLAKU.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

19 comments:

  1. kahkahh...... mcm anwar spin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak ni ada macai supply info ke? Sampah!

      Delete
  2. memang tak baik maki orang apatah lg hari jumaat tengahari.tapi aku terpaksa...sbb ko memang layak kena maki...ko memang sial .aku ulangi ko memang sial..kami tak sanggup bersekongkol dgn pemimpim macam ko ni keturunan pondan siam..keturunan puaka..

    ReplyDelete
  3. Kah4...
    Mcm si najib spin

    ReplyDelete
  4. Inilah akibatnya apabila pembangkang yang cakap tak serupa bikin mendapat jawatan sebagai pemimpin. Sama sahaja.

    Saya tidak boleh bayangkan apa yang terjadi terhadap negara jika Anwar peliwat yang menjadi PM, sama sahaja.

    Mereka perlu lihat dalam konteks yang lebih jauh demi masa depan negara. Bukan hanya pandai bising tetapi sama sahaja apabila dapat jawatan...

    Tiada kerajaan yang inging menganiayai rakyatnya, hanya ada pembangkang yang cuba sedaya upaya untuk mendapat kuasa. Fikir-fikirkanlah

    ReplyDelete
  5. Akta OSA tetap menjadi penghalang utama. Individu yang berani melanggar akta tersebut kena menyiapkan dirinya dalam tembok penjara. Apa pun rakyat masih faham akan halangan akta ini. Jika ada yang masih tidak faham atau sengaja buat tak faham itu bermakna dia sendiri menyokong segala macam ketempangan dan kepincangan yang cuba disorokkan di sebalik akta tersebut.

    ReplyDelete
  6. Nk x nk azmin tepaksa akur dgn kehendak umno/bn, hentaman terhadap khalid dulu menghentam balik ke muka dia, semangat perjuangan yg berkobar kobar dulu pun dh lenyap di bawa arus kemewahan hidup dn status...begitu lh ceritenye.....LAWAN TETAP LAWAN SAMBIL LAWAN MAKAN KAWAN....

    ReplyDelete
  7. tibalah masanya azmin kena ganyang...jom ramai ramai ganyang dia..macam dia gantang khalid dulu...LAWAN TETAP LAWAN..

    ReplyDelete
  8. yg di cerai tski..yg giler talak omak kau..cukuplah usaha meruntuhkan rumah sendiri..

    ReplyDelete
  9. Tulang Besi isu macam ni dia menyorok belakang pokok taugeh. Cakap poyo ping pong ping pong. Tak tau nak jawab cari Bigfoot

    ReplyDelete
  10. Azmin akan tubuh parti baru andainya partinya singkir dia seprtimana khalid dibuang dulu. Azmin ada pengaruh tanpa Azmin dan Anwar dipenjarakan PKR akan hanya bertaraf persatuan belia kampung Wan Azizah takkan mampu mengangkat parti itu bergerak jauh tanpa Azmin dan Anwar.gelora dalam parti sangat kencang kocaknya..Nurul izah sangat muda banyak perkara yg akan membeliti ibu muda yg brtstatus tunggal ini.akhirnya PKR akan lenyap.PKR tiada pemimpin berkerisma selepas 2A (Anwar&Azmin) khalid memang layak ditanam dan ditimbus dari awal lgi dia berlagak baik hanya apabila dia menyedari ramai dalam parti yg tak sukakan idologi pentadbiran ala2 kedai runcitnya yg disemboyankan oleh pecacainya sebagai pentadbiran ala koprat yg sebenarnya kaparat dia sengat tiada karisma cakap pun tergagap time musuh sergah.mungkin rafizi boleh dikenang sebagai perisdn PKR yg trakhir paling dibenci pengikut sebelum PKR lenyap.

    ReplyDelete
  11. Kalau nak pr selamat dan teru berjuang buang anwar bin Ibrahim. ...azizah kipas remote control..nurul...rafizi dan cikgu bard mereka semua musuh dlm selimut....yg penting hapuskan pengaruh anwar bin ibrahim dari politik mesia

    ReplyDelete
  12. Omak kau.kenapa taksup sangat dgn khalid.sudah sudahlah.khalid skrg tak da parti dah.teruk sgt ke azmin.tp ada kerja yg azmin blh buat yg khalid tak blh buat.

    ReplyDelete
  13. "ISA sebetulnya tidak langsung menguatkan Melayu, hanya menguatkan Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir seorang saja."

    BUKTINYA DI SINI :

    http://asas2020.blogspot.com/2014/10/isa-bukan-menguatkan-melayu-tapi.html

    ReplyDelete
  14. Apa nak panjang cerita lagi ni Azmin Jokowi.... Ko nak dedahkan MoU tu kat rakyat, pastu ko nak suruh rakyat yang buat keputusan ke?

    Ko kan MB, ko baca betul2 dokumen tu, lepas tu buat je la keputusan cepat... Nak teruskan, cakap je teruskan... kalau nak batalkan, cakap awal2 nak batalkan.. Jangan lembab sangat buat kerja. Awak tu MB, bukan pesawah... tak payah buang masa banyak sangat nak bergambar sana sini, nak berselfie la bagai.

    MB buat kerja MB... Kalau MB dah buat kerja pesawah, kerja MB siapa nak buat?

    Boleh faham kan... sifir satu je tu..

    ReplyDelete
  15. Elok omak kau yang jadi Dato MB munkin lebeh baik dari apa yang ada....kah....kah...kah omak kau Dato MB....

    ReplyDelete
  16. TSKI ahli PKR lg ke omak kau?

    ReplyDelete
  17. Apa yg mengganggu fikiran MB utk membuat keputusan yg memihak kpda rakyat . MOU bukan dokumen resmi dan treaty . MOU cuma , dokumen persetujuan preliminari yg tidak punya weight sebagai treaty . MOU cuma sebagai asas utk melaksanakan perjanjian2 khas atau treaty . Jika pihak perseketuan , SPAN , pihak konsesi dan AG tidak memberi laluan utk diteliti dan disemak semula asas2 perjanjian ini , Kerajaan Selangor dan MB boleh menunda treaty yg akan dimetrai dan projek ini boleh bawa ke satu masa yg lain sehingga semua pihak sampai kpd titik perersetujuan yg selesa . Tak perlu batal cuma , KIV . Apakah , keputusan beginipun sukar utk dibuat MB ? Kenapa mahu jadi MB jika tidak decisive ? Seorang MB mesti punya gut/keberanian dan bijaksana dlm membuat keputusan yg selari dgn kehendak rakyat . Jika tidak , letak jawatan.......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...