Tuesday 14 August 2012

LAGI KISAH LAYANAN KEPADA ANAK YATIM YANG MENGGURISKAN HATI DAN PERASAAN OLEH UMNO..AMAT MENYEDIHKAN.. ADA BERBEZA DARJAT DALAM JIWA DAN PERJUANGAN UMNO.



BIAR GAMBAR BERBICARA..

Lihat saja cara UMNO melayan anak-anak yatim dalam majlis Iftar..

Kali ini anjuran Pemuda UMNO.

Makanan berbeza selai bekas hidangan pun berbeza..Anak -anak yatim dan ibu tunggal diberikan makanan dalam bentuk bekas plastik sedangkan para pemimpin Pemuda UMNO bukan main lagi.. macam menjamu DiRaja.

Peliknya Ustaz Fathul Bari boleh sampai hati melihat senario sedemikian rupa..Licin anak tekaknya menelan hidangan yang disediakan.


PROGRAM TADARUS DAN KHATAM AL-QURAN PERINGKAT NASIONAL BERSEMPENA BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK ANJURAN PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA. BUNYI CUKUP GAH DAN HEBAT.


REALITINYA?..ANAK-YATIM DAN IBU TUNGGAL DIBERIKAN LAYANAN YANG JAUH AMAT BERBEZA.






17 comments:

  1. UFB klu dah lpar ape boleh buat...
    sian btol bdak2 tu,bagi air kosong jek
    baik bukak dkat rmh anak2 yatim lg best mkan...
    damn....shit UMNO BN

    ReplyDelete
  2. Mmg x patot......

    ReplyDelete
  3. VIP kan................ Yang lain ................

    ReplyDelete
  4. Amno dulu kini dan selamanya - tak berubah2... mana dia ikut slogan hari ini lebih baik dari semalam! Amno will not change - still primitive live!

    ReplyDelete
  5. udah2 le tu kalau nak menipu pun... tengok perbezaan gambar kedua dan terakhir... nampak tak apa bezanya... satu, gambar anak yatim itu diambil ketika cuaca masih cerah.. maksudnya belum masuk waktu berbuka, dan mungkin hidangan itu adalah utk berbuka sementara untuk solat magrib sebelum menu sebenar disediakan (sebab di kawasan saya mengamalkan cara berbuka secara ala kadar, kemudian solat maghrib dan selepas itu barulah ke acara makan malam yang sebenar) lihat gambar perbandingan (geng2 umno), diambil ketika cuaca telah gelap, maksudnya gambar mungkin diambil selepas solat maghrib,dan ketika itu acara sebenar makan malam bersama anak yatim dijalankan....
    kawan2... kalau boleh elakkan lah fitnah dibulan puasa ni.. yang buat komen tanpa usul periksa, tanpa mengkaji sejauh mana kebenaran situasi tersebut dan terus memberi komen negatif bagi menjatuh dan memburukkan org lain... sama-sama kita beringat dosa pahala kita... bersama-samalah bermohon maaf.. wassalam..

    ReplyDelete
  6. aku skong anon 14 august..gmba anak2 yatim tu adalah waktu sblm berbuka..jd kebiasaan kt mn2 masjid klo wt mjlis iftar akn mkn mnde ringan2 dlu mcm kue,kurma,air or bubur...lps tu solt berjemah..lps solt br mkn ns..xtau la plak klo masjid org2 pr time berbuka terus melantak mkn nasi smpi kenyang...sudah2 la menipu tu wahai penganut2 ajaran pr..moga korng akn dpt balasan setimpal sbb menipu..ni la die tanda2 akhir zaman..fitnah berleluasa..

    ReplyDelete
  7. Tema yg sesuai....BIAR GAMBAR YANG BERBICARA...ehehehehehe.

    ReplyDelete
  8. aduh kantol menipu blog nih.. kene tukar tema nih, BLOGGER KANTOL MENIPU DI BULAN PUASA..

    ReplyDelete
  9. Rasanya ini bukan pbezan darjat...tetapi pbzan akal n fikiran yang boleh bfikir secara logik dan x logik...kpd geng2 PR btaubat la...jngn cepat sngt nk melatah...manusia diberi akal fikiran utk bfkir...jadi gunala sbaik mungkin...maf kalau tkasar bahasa...selamat hari raya maf zhir n batin.

    ReplyDelete
  10. Siapa yang menipu siapa yang kantoi!!!.. ok.. kita lihat gambar pertama sekali waktu masih cerah, gambar KJ dan Pemimpin ulung Ulama Muda UMNO ( ILMU ) Ustaz Dr Fathul Bari...sila klik untuk gambaran yang lebih jelas dan besar...cuba lihat meja-meja dibelakang beliau.. meja-meja VIP...bandingkan dengan meja untuk anak-anak yatim dan ibu tunggal.. sama tak cara hidangannya.. SAMA TAK?

    ReplyDelete
  11. haha apela OMAK KAU nih emo xtentu pasal..mmg la berbeza sebab lauk utk VIP terus dihidangkan atas meja..manakala yg lain tu amik makanan secara bufet..tp menu diorg same je, lauk yg same..aiyo..

    ReplyDelete
  12. Untuk pengampu2 UMNO yang anonymous dan tak berani bersemuka,

    Islam mengajar kita memuliakan anak2 yatim. Jadi memanglah amat2 patut jika mereka juga dihidangkan makanan sepertimana VIP dan bukan disuruh beratur mengambil makanan secara buffet.

    Soalnya, dimana dan dari siapakah anda ini semua belajar adab menyambut dan memuliakan tetamu?? Dalam Islam, tidak ada perbezaan darjat dan kasta. Lebih2 lagi dalam bulan puasa, dan sememangnya inilah falsafah puasa - supaya si kaya dan si miskin sama2 berasa lapar dan bersyukur atas pemberian Tuhan.

    Gunakanlah otak,wahai juak2 UMNO yang selama2 nya anonymous.

    ReplyDelete
  13. Manusia Bertopengkan Syaitan. Dunia ana yang punya!

    ReplyDelete
  14. kalau hati dah dibutakan.....apa saja yg dianjurkan oleh pemerintah/BN/umno tetap akn salah dimata pembangkang.biasalah tue....kita tak perlu melatahnatau emo dgn mereka nie....dah tabiat diaorang begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihatlah perangai UMNGOK : hanya mampu menuduh orang lain emosional dengan bertopengkan identiti Anonymous.

      Cakap bisik2 je pandai. Kat depan terkial-kial.

      Kak Ijat pun tak kurang emosional masa singsing lengan baju dan panggil orang lain "jambu"---Emo tahap Gaban tu

      Delete
  15. buat pengampu2 Umno yg mgkin trsentap agaknye kt sini.. x de bezanya pun dgn kalian skiranya hati digelapkn dgn plbagai $ogokan, so kudrat pun hnya mmpu mngiyakan saje stiap majlis anjuran 'syaitan yg dikenali' wlupun scara terang2an mlampaui batas adabnye.. jd kata pepatah tu da terang lg bersuluh mmg brtepatan sbb dpt dilihat sape sebenarnya yg melatah @ emo kt sini.. so any statement @ percubaan utk mnutup ke'malu'an dgn mmberi alasan prbezaan masa brbuka la & ntah hape2 lg tu rasanye mmg mane2 cikgu skolah pun wajib bg markah kosong dgn pen merah. ianya x lebih dr nk sedapkn ati je pun.. toksah nk defensive sgt la ye,.. da lbih 60 thn pun, mustahil x knal stiap inci muslihat licik Umno..

    ReplyDelete
  16. Kalau banding epal biar dengan epal.. gambar makanan VIP tu bila hari dah gelap dan untuk anak2 yatim hari still siang.. jadi pada pendapat aku makanan untuk anak2 yatim belum dihidangkan.. bagus kalau ada gambar pada masa yang sama untuk anak2 yatim.. baru kita dapat menilai.. andai kata layanan umno tidak macam yang digambarkan seperti blog ini (layanan baik diberikan).. maka blog ini sudah memfitnah hamba2 Allah yang cuba melakukan kebaikan..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...