Friday 10 August 2012

BLOGGER SHARPSHOOTER TELAH DIJATUHKAN HUKUMAN PENJARA 3 BULAN BERKUATKUASA SERTA MERTA OLEH MAHKAMAH TINGGI KERANA DIKATAKAN MELAKUKAN KESALAHAN MENGHINA PERINTAH MAHKAMAH!!!!!!


Penulis blog SHARSHOOTER @ Amizudin Ahmat, AMK telah dijatuhkan hukuman penjara 3 bulan serta merta oleh Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur atas alasan menghina perintah Mahkamah atas satu keputusan supaya tidak terus menerus menyiarkan kisah Rais Yatim.

Pada 20hb Julai 2011 yang lalu Amizudin Ahmat  diarah membayar Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr. Rais Yatim RM400,000 berhubung satu artikel berkaitan dakwaan merogol pembantu rumah Indonesia berkata, beliau tidak terkejut dengan keputusan itu, sebaliknya menegaskan akan "terus lawan."

"Saya akan terus lawan. Saya akan meneruskan perjuangan... akan membuat rayuan," kata Amizudin ketika dihubungi The Malaysian Insider malam tadi.

"Sebenarnya saya tidak terkejut dengan keputusan ini... jumlah RM400,000 yang diarah dibayar pak menteri (kepada Rais)," kata beliau.

Pengendali laman sharpshooterblogger.blogspot.com ini menambah, keputusan mahkamah mengarahkannya membayar RM400,000 juga tidak akan menghalangnya daripada terus menyiarkan tulisan-tulisan kritikal mengenai pemimpin-pemimpin kerajaan.

"Saya akan terus menulis. Tindakan pak menteri hanya mahu menakut-nakutkan blogger Pakatan Rakyat, saya tidak akan patah semangat," katanya lagi.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan Amizudin membayar ganti rugi RM300,000 kepada Rais. Selain itu, mahkamah juga memerintahkan Amizudin membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 1 Januari 2011 yang lalu, Rais memfailkan saman terhadap Amizudin, 42, yang juga ahli jawatankuasa Angkatan Muda PKR, berhubung artikel yang disiarkan dalam blognya pada atau sekitar 28 Disember 2010.

Rais diwakili peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan Azad Bashir manakala Amizudin diwakili peguam William Leong.

Dalam komen disiarkan di blognya, Amizudin berkata, "sebenarnya kalah sebab gagal bawa saksi Migrant Care dan Robengah ke mahkamah dan semua tahu bahawa laporan yang menuduh pak menteri rogol itu adalah laporan tiga muka surat Migrant Care."

"'Sharpshooter' diberi pilihan sebelum perbicaraan pada Isnin 4 Julai 2011 lalu untuk mohon maaf secara terbuka kepada Rais Yatim, namun 'sharpshooter' tolak pilihan tersebut kerana sudah pasti jika 'sharpshooter' mohon maaf secara terbuka... akan ada tuduhan 'berapa ribu sharpshooter terima duit daripada Rais Yatim untuk minta maaf'."...

9 comments:

  1. boleh la..ade backup 3 billion ringgit man..stkat 400k tu ape la sgt..hahahaha..senang2 je 3biliion ringgit man blh tlg..hahaha..so truskn memfitnah wahai blogger..hukumn dunia blh la dibayar..ye x..hukumn akhirt..lu tnggung la sndri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah nmpak...ade ape2 ke..

      Delete
    2. ceh cakap orang fitnah. cermin diri tu dulu bro. yang pasal 3 bilion tu lu ada bukti ke??

      Delete
  2. aku rilek je..siap gelak2 lg..hahaaah..terpksa kerajaan selngr tlg byar rm400k lps ni gune duit rkyt sel..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tau kerajaan selangor akan bayar? Bangang punya statement dr seorang UMNOngok

      Delete
    2. kerajaan selangor akan bayor...kalo x bayo ko suruh la mamat bodoh ni jilat batang nuwar aljuburi...kalo pakej kena liwat skali dapat la sejuta...

      Delete
  3. tengok la penyokong totok umno yang buat statement tah hape hape...kata org fitnah... sendiri tak ingat... sengal

    ReplyDelete
  4. oi sengal...si rafizi tu kn kerajaan sel yg tlg tngung kos guaman die..hahaha..sudah2la..rkyt semakin muak..bli tnah syarikt kroni beratus juta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat gay tu mmg sengal...meluat aku tengok dia mcm babi...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...