Tuesday 14 August 2012

MANTAN TIMBALAN PRESIDEN PAS NASHARUDDIN MAT ISA, SUDAH MULA BERJINAK-JINAK DENGAN UMNO.. MUNGKINKAH BAKAL MENJADI CALON UMNO DIPARLIMEN BACHOK PADA PRU 13 NANTI????



BIAR GAMBAR BERBICARA.

Dulu pernah admin buat artikel bagaimana mantan Presiden PAS Ustaz Nasharuddin Mat Isa semasa mengadakan majlis perkhawinan anak perempuannya tidak menjemput para pemimpin tertinggi PAS maupun PKR tetapi majoriti tetamunya adalah dari kalangan pemimpin UMNO ataupun pemimpin-pemimpin NGO bersemangat dan mempunyai roh UMNO.

Kini gambar beliau bersama-sama dengan Datuk Seri Najib Razak di Makkah menjadi tanda tanya yang lebih menebal bagi menguatkan rasa hati admin betapa beliau kini seolah-olah sudah mula mau berpinda arah perjuangan setelah tumpas mnerebut jawatan Timbalan Presiden dan juga namanya sudah ditolak oleh akar umbi dari menjadi calon mempertahankan Parlimen Bachok pada PRU 13 nanti.

MAKKAH, 14 Ogos -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak (dua, kanan) mendengar penerangan dari Tokoh Ulama Arab Saudi Sheikh Dr. Abdullah Hamad Al Jalaly (kanan) semasa pertemuan beliau dengan tokoh-tokoh ulama sempena Persidangan Luar Biasa Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) Keempat di sini pagi ini.

Turut hadir (dari kiri) Mufti Mas

jid Haram Makkah, Sheikh Dr.
Sulaiman Al Salumi dan Anggota Parlimen Bachok " Ustaz Nasharudin Mat Isa."..BERNAMA

11 comments:

  1. Saya sangat suka jika dia mauk Umno harap dia masuk cepat

    ReplyDelete
  2. KNAPA PAS MASIH SIMPAN LAGI PMIMPIN MCAM NI.KLUARKAN SHJ LAH SBLUM MASAALAH MNJADI LEBIH PARAH LAGI.RAKYAT MNYOKONG SEPNUHNYA us Nasaruddin dikluarkan dari senarai calun pada pru ke 13 nanti.org2 mcam ni bahaya.

    ReplyDelete
  3. aku rasa najib yg ajak Ust nasha untuk mengiringi beliau.menteri agama umno pun tak layak bila berhadapan dgn mufti Saudi...kerana org umno mana ada yg layak camtu....nak harap ILMU?....bercakap pasal akademik boleh la....bercakap pasal politik antarabangsa hanyut....

    ReplyDelete
  4. die jadi translator tuh..biarkan..kiki..

    ReplyDelete
  5. Tunggu je.., dkt nk PRU nti dia keluar pas n masuk umno tak.. Klu tak, susah jgak nak pecat dia..ada kemungkinan dia akan ganti hasan akidah dlm pas...

    ReplyDelete
  6. Alim ulama dah pupus dalam UMNGOK. Kalau dulu, Tun Mamak Bendahara boleh bawa Hamid Othman, Wan Mokhtar, Yusof Noor ke Middle East sebab semua org nie Arabic-speaking dan mengaji agama, sekarang tak nampak tokoh yg seumpama ni yang ada dalam UMNGOK.

    Mungkin kot Fathul Bari tu cuba2 nk gilap buah epal, mana tau esok2 dapat Datuk atau Tan Sri di belakang hari. Sedap gakk telinga dengar bila org panggil kita Datuk sana sini----

    Tapi mengapa Najib perlu membawa Ustaz Nasha dan bukan orang lain dalam PAS? Padahal dalam PAS tu tak kurang tokohnya macam Datuk Mujahid Yusof, yang bapanya dulu terkenal dalam network gerakan Islam sedunia.

    Seperti kata orang putih, there's more here than meets the eye.

    ReplyDelete
  7. Baretta aku pun rase btl jgk ckp ko.
    Xpe la,biarkan la dia.kalo buat baik kite pun xde masalah,tp jgn la menunjuk2 jd baik,padahal dpn mate yg jelas xnk tegur pulak..
    Silap2 mau jd calon bebas nnt kat bachok.hehehe.mane le tau.sedihh

    ReplyDelete
  8. aku takut ust nasha jd tali barut umno lak...harap2 & kita berdoa supaya beliau istiqomah dlm gerakan jemaah PAS..buat masa ni beliau masih boleh dikawal lg oleh pimpinan pusat

    ReplyDelete
  9. Balik kepada nawaitu kita, kalau dari awal penglibatan kita dalam kancah politik demi duniawi, itulah yang kita dapat! Talam 2 muka atau bahasa kasarnya "Manusia Bertopengkan Syaitan" Terlalu sedikit diantara kita nawaitunya berpaksikan semata-mata ALLAH swt. WalALLAHualam.

    ReplyDelete
  10. berani ker isytihar keluar parti??? dah buat biah...lompat parti jatuh talak....takuuuttttt..
    so tunggu kena pecat mcm Hassang Ali ler...

    ReplyDelete
  11. Elok Karpal Singh bersara politik demi Pakatan.

    Ramai org tidak tahu UMNO ada satu rakaman ucapan Karpal Singh di Australia yang berbau rasis anti Melayu dan anti Islam. Tidak mustahil Karpal ini diugut oleh UMNO dan ditekan oleh UMNO untuk pecahkan tembok Pakatan. Jika Karpal Singh enggan berbuat apa yg disuruh oleh pemimpin BN, maka rakaman ini boleh dibocorkan dan DAP akan rugi besar. Mungkin Karpal lebih sayang DAP dari Pakatan Rakyat.

    Walaupun ada pimpinan PAS pernah dengar ucapan anti melayu dan anti Islam ini, dan tidak mustahil Ustaz Nasarudin juga pernah dengar, PAS sedia maklum, Karpal Singh ini bukan Islam, maka tidak mengapa dia TOLAK hudud sebelum ini dan belum HINA hudud. Sebab itu PAS boleh bekerjasama dgn DAP. Hudud ialah ajaran Islam dan tidak ada dalam agama lain. Manakala pemimpin UMNO yang mengaku Islam pula TOLAK HUDUD dan HINA HUDUD dan kerana itulah PAS tidak mahu kerjasama dengan UMNO.

    PAS boleh terima lagi DAP buat masa ini sebab DAP secara organisasi TIDAK HINA hudud, cuma yg HINA HUDUD secara terang-terangan ialah individu Karpal Singh. Maka Karpal Singh patut diperangi. Kalau dia TOLAK tidak apa, tetapi kini dia sudah MENGHINA HUDUD, sama macam UMNO.

    Tapi kalau DAP secara organisasi MENGHINA HUDUD, maka PAS harus ajar DAP bahawa jangan perangi aqidah umat Islam. UMNO memang terang-terangan perangi aqidah ummah. Kita harap DAP faham beza antara TOLAK hudud dengan HINA HUDUD. UMNO dan MCA serta Karpal Singh TOLAK dan HINA HUDUD.

    DAP kena faham Tuhan kami ialah Allah bukan parti bukan Pakatan. Kemenangan mutlak kami ialah mencari keredhaan Allah bukan keredhaan Pakatan Rakyat, keredhaan DAP atau PKR. Dan kami tahu Islam akan dagang di akhir zaman, dan kami tetap akan keseorangan dalam mempertahankan aqidah kami, sedangkan UMNO lebih cederung mencari keredhaan bekas penjajah barat dan tuan baru mereka yahudi APCO.

    Kita nasihatkan Karpal sebagai individu dan DAP sebagai organisasi supaya jangan cabar kesabaran kami dalam bab aqidah kami. Tolak hudud tak mengapa sebab orang kafir boleh TOLAK hudud yg bukan ajaran agama mereka, tapi jangan HINA ajaran kami.

    Selama ini kami tidak bersama UMNO ialah kerana UMNO TOLAK HUDUD dan HINA HUDUD. Kami perangi MCA kerana MCA TOLAK HUDUD dan HINA HUDUD. Setakat ini Gerakan hanya TOLAK HUDUD dan belum HINA HUDUD.

    Kalau Karpal Singh nak bermain api dan nak hancurkan Pakatan Rakyat, silakan. Kami sudah biasa bersendirian dan akan bersendirian di akhir zaman. Tapi kami nasihatkan Karpal Singh supaya bersara dari politik dan bersara dari DAP supaya Pakatan Rakyat boleh berjalan lancar dan kita akan dapat tumbangkan BN. Kalau Karpal bersara, maka UMNO tidak boleh apa-apa dengan rakaman itu lagi.

    Yang terbaik ialah Karpal Singh bersara terus. Maka BN akan mati kutu. Bahtera PR akan terus belayar ke Putrajaya. Inilah masanya kalau Karpal Singh mahu berkorban untuk partinya, untuk rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan kesejahteraan serta mahu kuburkan UMNO dan BN.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...