Friday 3 October 2014

HEBOH SATU SELANGOR BERITA MENTERI BESAR BAHARU TURUN PADANG TINJAU TEMPAT PELUPUSAN SAMPAH.


Omak Kau mendapat kiriman beberapa gambar yang memperlihatkan Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin Ali telah membuat lawatan mengejut disatu kawasan pelupusan sampah haram katanya di sebuah kawasan dalam Daerah Selayang.

Turut mengiringi Menteri Besar dalam lawatan mengejut turun padang tinjau dengan mata kepala sendiri itu ADUN Bukit Lanjan merangkap Exco Selangor Eli Wong, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Selayang, Mohd Azizi Mohd Zin, ADUN Sri Andalas Dr Xavier dll pegawai MPS.

Punyalah YAB Azmin Ali membuat terjahan sampai panjat lori dan serbu pondok kawalan pos.

Kalau dilihat pada rakaman gambar-gambar tersebut ternyata amat jelas, tempat pelupusan sampah haram ini sudah wujud agak lama.

Peliknya apa yang para wakil rakyat buat selama ini?

Eloklah buat terjahan mengejut bila ada aduan .. tetapi janganlah bersikap seperti penyapu baru .. new broom sweeps clean sebab semasa Pak Lah baru-baru jadi PM tahun 2003 dulu, begini juga cara dia lakukan untuk memukau dan memikat hati rakyat ... dia buat lawatan mengejut di pejabat Pendaftaran Negara dan Imigresen  .. masa itu habis semua media arus perdana menyiarkan kisah itu .. memberi gambaran seolah-olah Pak Lah berjiwa rakyat .. merasai denyutan hati rakyat .. faham akan kesusahan rakyat ..

Realitinya??? .. Itulah sahaja dua pejabat yang beliau kunjungi sampailah dia melepaskan jawatan pada tahun 2009.

Rakyat sedang memerhati dan memantau .. penilaiannya akan diberi dalam bentuk undi pada PRU 14 nanti sama ada kita ini benar-benar ikhlas atau sekadar berlakun sandiwara.

Turun padang harus konsisten bukan bermusim.


2 comments:

  1. Hope the turun padang was really to care for rakyat. No becos.of trying to look for and digs someelse mistake.
    What the MDS was doing all these while?

    ReplyDelete
  2. SIDE INCOME BUAT RAKYAT MARHAEN

    Side income
    www.needjiadi.blogspot.com

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...