Thursday 2 October 2014

RON 95 DAN DIESEL NAIK 20 SEN SELITER ... MENTERI HASAN MALEK MINTA RAKYAT BERSYUKUR DAN BUKAN MEMBANTAH DAN BUAT PROTES.



Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek berkata rakyat sepatutnya bersyukur dengan tindakan kerajaan dan bukannya mengadakan bantahan ke atas kenaikan harga bahan api.

Jelasnya, rakyat sepatutnya bersyukur dengan langkah penjimatan seperti usaha membanteras penyeludupan bahan api bersubsidi.

Hasan berkata demikian ketika ditanya sekiranya beliau menjangkakan bantahan ke atas kenaikan 20 sen seliter untuk petrol RON95 dan diesel.

“Itu hak merekalah (untuk buat bantahan), kita di kementerian akan jalankan tugas.

“Ops Titik (banteras penyeludupan) yang kita buat ini telah menyelamatkan banyak wang negara. Anda semua patut (ucap) tahniah.

“Budaya kita kita kena ubah balik kepada budaya menghormati pemimpin, menghormati negara dan bersyukur dengan apa kejayaan kita,” katanya.

ULASAN OMAK KAU:-

Patutlah rakyat gelar dia ni menteri cop ayam ... lekeh betul cara pemikiran dan hujahnya... rakyat hidup semakin terhimpit dan tertekan dia boleh minta bersyukur .. apa punya bungkolah menteri ini .. macam mana Najib boleh lantik dan simpan lagi dia menjadi menteri.

Kalau begitu sepatutnya dinaikkan sehingga RM20 seliter ... alang-alang naiklah .. barulah rakyat betul-betul bersyukur.

25 comments:

  1. Bagus lah ...Apabila kerajaan x buat keja betul2 banteras penyeludupan minyak.. rakyat dibebankan dgn kenaikkan hrga minyak.. bodoh punya najib dan kabinet menteri.. tak selamatlah korang semua dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najibultuya PM penjenayah. PM taik palat altantuya. PM haramjadah. PM kuat membohong. Babi celaka punya PM.

      Delete
  2. Selagi amno songkok tinggi memerintah.selagi tu la barang keperluan hidup akan naik.
    Rakyat bukan diBela tapi di Bala..

    ReplyDelete
  3. Kalo kamu pemimpin yg warak...kami hormati,kalo ko pemimpin yg mengimami kami dlm setiap 5,kami sanjungi,kalo ko pemimpin yg turun dan merasai denyut nadi kami..kami sayangi....
    Kamu bekerje atas kepercayaan kami..sepatutnye kamu yg menghormati kami...kamu kaya atas undi kami...sepatutnye kamula yg perlu hormati kami...

    ReplyDelete
  4. apa nak heran minyak ,barang2 naik mcm mana pun rakyat masih ada yg sokong BN rasa la

    ReplyDelete
  5. Nape lh kabinet najib penuh dengan menteri2 samdul mcm ni ....

    ReplyDelete
  6. Bangkai punya menteri... jenis sel otak bersambung kat ale uto... sebab tu pandangan macam haramjadah!

    ReplyDelete
  7. sial!!!puki babi punya menteri!!! mampos la kau!!

    ReplyDelete
  8. Dh dia jerut leher rakyat lepas tu suruh bersyukur pulak tu...lalok ke ape menteri ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan lalok bro...tapi mabuk daun Ketum tu...kikiki...

      Delete
    2. Bukan mabuk daun ketum tapi mabuk jilat biji kelentit losemah haha

      Delete
  9. Sorry x de sape nk dn akan hormat kpd menteri2 dr umno/bn ...

    ReplyDelete
  10. Anugerah khas maharaja lawak mega

    ReplyDelete
  11. Lantik menteri tak pandai, jadi menteri lain boleh manupulasi.Bagaimana hutang 850 billion negara. Tapi boleh bagi brim umpan rakyat tutup mulut.Semua rasuah kerana tak takut balasan Allah SWT.Itu lah bila ugama Islam tak di peduli, semua pelikup duit negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum Allah pun diorang langar, inikan pula nasib rakyat, ada diorang kesah...

      Delete
  12. Kalo aku ada masa dia wat press confren mcmni dh lama aku baling dengan kasut..ish tak boleh aku dok tengah meruap-ruap marahni, bodoh punya umno,nak hormat pemimpin mcm korang apa rakyat dapat,makin susah lagi adala,korang tak layak dihormati,sedangkan hukum Allah SWT yang nyatakan korang berani pertikai,inikan pula mandat rakyat yg diamanahkan korang persia-siakan..Sedarlah rakyat Malaysia, kita sedang berdepan dengan pengkhianat-pengkhianat yang berselindung disebalik wajah pemimpin.....

    ReplyDelete
  13. harga minyak dan barang naik ape sume bukan salah menteri pun.....tapi salah rakyat lah sebab bagi sokongan kat dieorg ni.....bagi aq pemimpin umno x salah lansgung pasal harga naik tapi yg bodoh nye rakyat lah

    ReplyDelete
  14. Depa ni bila tau rakyat dh naik angin depa sua lh menteri sangap ni jawab, bertambah angin lh rakyat.. apa lh depa ni akai ada ka ...

    ReplyDelete
  15. nanti ada lah macai salahkan peniaga cina kerana menaikkan barang sesuka hati

    ReplyDelete
  16. Nanti ada la menteri cakap minyak kita masih murah dari thailand dan singapore

    ReplyDelete
  17. Kita ikut saja cakap hassan malek ni...kalau nampak harga ayam naik kita beli daging pula.kalau nampak harga minyak naik kita pula naik minyak (tidak ada keluar duit cuma perlu memaki pemimpin bodoh)

    ReplyDelete
  18. malas laaa nak layan hasan malek yang hompong nieee..
    pada pengundi hasan malek aku ucapkan tahniah ..
    .... sebab hanya yang hompong sahaja yang akan memilih sihompong sebagai pemimpin

    ReplyDelete
  19. Sebagai Rakyat, saya menyeru semua kita buat perubahan.. Dah tiba masanya kita bangkit dari lena ulitan Kerajaan skrg, jgn biar kita di perbodohkan, dirompak, dianiaya oleh golongan berkepentingan keluarga dan kroni mereka...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...