Monday 31 October 2011

SATU M'SIA KRONI DIDAHULUKAN TENDER DIUTAMAKAN!!!!!


1Bestarinet Milik YTL Communications Sdn Bhd. YTL Menang Tender RM1.5 Bilion Kalahkan TM-TIMEShare

1bestarinet 1Bestarinet Milik YTL Communications Sdn Bhd. YTL Menang Tender RM1.5 Bilion Kalahkan TM TIME
Kalau dahulu ada sekolah-sekolah ada program Schoolnet. Dan sekarang ini dengan projek 1Bestarinet ini. Bagi kami matlamat bagi projek 1Bestarinet ada baiknya. Tetapi, “yang menariknya” ia telah dianugerahkan kepada YTL. Contoh tender 1Bestarinet yang diberikan YTL Communications Sdn Bhd ada dalam berita ini. 
Kalau semak berita sebelum ini daripada The BorneoPost, kemungkinanan Telekom Malaysia (TM) dan Timedotcom dilihat akan kemampuan untuk mendapat projek 1Bestarinet. Manakala berita daripada The Star pula melaporkan YTL hampir pasti mendapat projek 1Bestarinet ini :
YTL dah dapat dah pun projek 1Bestarinet ini :
1bestarinet 4 1Bestarinet Milik YTL Communications Sdn Bhd. YTL Menang Tender RM1.5 Bilion Kalahkan TM TIME
1bestarinet 3 1Bestarinet Milik YTL Communications Sdn Bhd. YTL Menang Tender RM1.5 Bilion Kalahkan TM TIME
Kalau sekarang ini anda nak cari di laman web Kementerian Pelajaran Malaysiatiada lagi. Telah pun dikeluarkan dalam tempoh beberapa jam sahaja sebelum ini.
Projek 1Bestarinet akan menghubungkan 9924 sekolah satu Malaysia yang bernilai RM1.5 bilion
Kenapa kami mengeluarkan berita pemberian projek 1Bestarinet ini kepada YTL ?
  • Projek 1Bestarinet ini akan menyediakan saluran internet dan pembelajaran virtual (internet acces and virtual learning) selama 15 tahun
  • YTL ini menang tender bukan calang-calang saingannya, kebanyakan berpangalaman dalam industri ini. Syarikat-syarikat lain seperti TM, Timedotcom, Maxis dan Celcom yang ternyata terbabit terus dalam bidang telekomomunikasi dan lCT ‘fibre’ seperti TM begitu mudah diketepikan
  • Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)  ”lebih senang” memilih YTL daripada yang lain
  • Apabila YTL dapat projek, lepas tu akhirnya guna TM/TDC punya infra. “Pimai-pimai Tang Tu” juga
  • Dan…..yang menjadi kemusykilan & kerisauan sekarang ini pastilah melibatkan data yang diperolehi mereka. YTL mampu menembusi maklumat-maklumat strategik mengenai diri pelajar, ibu bapa, tempat kerja, pendapatan ibu bapa dan apa-apa perkara yang berkaitan soal keselamatan, demografi dan politik negara
1bestarinet 2 1Bestarinet Milik YTL Communications Sdn Bhd. YTL Menang Tender RM1.5 Bilion Kalahkan TM TIME
Apa kita nak sistem pendidikan di Malaysia menjadi lebih baik, kita mesti menjadikan sistem pendidikan negara lain yang lebih baik dari Malaysia untuk dijadikan contoh. Boleh semak video yang menceritakan corak sistem pendidikan di Finland. Mungkin ada sesuatu yang boleh perhatikan dan praktikkan di Malaysia….
PANDANGAN OMAK:-
APO LAGI NAK DIKATO..YANG KAYO BERTAMBAH KAYO.. YANG MISKIN MENJADI PAPO KEDANO...MANO SUARO PERKASO,PEKIDA,PENGAJUR HIMPUNAN SEJUTA UMAT DAN PEMUDO UMNO??????... JANGAN SONYAP....BERSUARO SIKIT... RAKYAT NAK DONGAR..UMNO IS DEAD... PR GANTI BN.

1 comment:

  1. Penyakit Bangang yg amat parah apabila Company lori dan construction diberi mandat utk control sekolah2 kita maka senangla kerja2 catuan dibuat oleh tokey Cina...melayu mmgla dah lama hilang yg tinggal banjar,jawa,bugis dan pelbagai etnik asli...pemimpin UMNO yg mmg haram jadah kehidupan mereka, menjadi pengkianat bangsa melampaui parti komunis..api dlm sekam lg susah nak padam..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...