Friday 29 March 2013

KREDIBILITI DAN MARUAH MAIS/JAIS TERCABAR!!!!!.. DIKATAKAN ENGGAN BERTINDAK KEATAS SURAU YANG MAU DIJADIKAN MARKAS UMNO/BN PADA PRU 13 INI!!!!!!


Nampaknya walaupun Omak kau sudah dua kali membuat pendedahan secara terbuka surau Taman Cempakasari Fasa II, Bt 4, Jalan Kapar, Klang Selangor Darul Ehsan telah melanggar titah perintah DYMM Tuanku Sultan Selangor agar semua rumah ibadat terutamanya masjid dan surau dilarang sama sekali dijadikan tempat berpolitik namun pegmatan Omak kau hari ini cukup memeranjatkan sekali.

Bukannya bendera BN diturunkan malahan sudah sampai peringkat macam mencabar keberanian Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk mengambil tindakan kebiadapan UMNO tempatan yang mau bertegas dan berkeras kepala menjadikan surau berkenaan sebagai salah satu markas UMNO/BN pada PRU 13 nanti.

Omak kau cukup terperanjat apabila diberitahu penduduk tempatan yang rasa resah gelisah dan terganggu dengan perangai beberapa AJK Surau Taman Cempakasari Fasa II, Bt 4, Jalan Kapar Klang, Selangor begitu angkuh, sombong dan biadap melampau melanggar titah perintah Sultan Selangor.

Apa yang dikesalkan sangat penduduk tempatan betapa keberatan dan keengganan pihak MAIS dan JAIS bertindak sedang mereka merasakan jika mana-mana surau maupun masjid dipasang atau diselimut dengan bendera mana-mana parti dari komponen Pakatan Rakyat sudah pasti belum kering air liur pihak tertentu membuat aduan sudah pasti pihak penguakuasa JAIS sudah datang menyerbu.

Dikatakan bahagian yang dipasang dan diselimut dengan bendera BN ialah bangunan annexe surau berkenaau yang merupakan sebuah dewan.

Annexe maupun sambungan surau adalah dikira sebahagian dari premis surau lebih-lebih lagi ianya berada masih dalam kawasan surau.

Kesombongan dan keangkuhan serta besar kepala UMNO/BN sudah tiada taranya lagi.

Diberitahu secara baik dan sopan tidak mau mendengar malahan dikatakan sudah mencabar secara terbuka dan lantang pihak berkuasa terutamanya MAIS dan JAIS agar bertindak jika ada keberanian.

Adakah benar yang UMNO akan mempertahankan Ketuanan Melayu dan Institusi Raja-Raja Melayu?

Jika dilihat akan gelagat dan telatah AJK Surau Taman Cempkasari Fasa II ini jawapannya sudah pasti TIDAK!!!!!

Ikut hukum akal logik.. Kalau pemimpin UMNO peringkat bawahan bertaraf cicak mengkarung sudah berani mencabar dan berlaku biadap melampau titah perintah DYMM Sultan Selangor apa jaminan para pemimpin tertinggi UMNO tidak sanggup lakukan perkara yang serupa malahan lebih dahsyat dari itu?

UMNO tidak pernah berubah...maka menjadi tanggung jawab rakyat yang berjiwa merdeka dan berfikiran waras untuk mengubah UMNO pada PRU 13 ini dengan meletakkan dia ditempat yang sewajarnya, iaitu sebagai parti pembangkang di Putrajaya.

TEPUK DADA TANYA IMAN... CUITKAN MINDA TANYA AKAL LOGIK.. JENTIKAN OTAK AJAK BERFIKIR DAN MENILAI.

KEKALKAN SELANGOR TUKAR PUTRAJAYA.

15 comments:

  1. Biasalah tu,
    Takkan Omakkau tak faham, Polis, Jpj, Jais / Mais...... Komponen BN yang transprence........
    Sama macam konsep trnsparency najib

    ReplyDelete
  2. UMNO mana ada markas.PAS ada markas, ada bangunan PASTI sendiri,ada surau sendiri tanpa bantuan mana mana kerajaan.UMNO menumpang di balai raya,dewan orang ramai.Dia perasan semua tu mak bapak dia punya. So la ni mereka dah gila babi.Dah tak tau mana nak taruh bendera depa. Jadi depa gantunglah mana mana depa suka.Kecian kat UMNO.Dah akhir hayat jadi MERABAN.

    ReplyDelete
  3. salam tuan,

    sebelah tu bilik gerakan BN la, bukannya dewan. Cuma ianya berkongsi bangunan dgn blok surau.
    kalo diperhatikan, bendera BN tiada pun dekat surau tu, cuma di kawasan bilik gerakan tu shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang kata bangang tak terima, dalam enakmen jais/mais lokasi dewan ke atau apa kejadah ke TETAP berada di dlm KWSN SURAU!! FAHAM!!!

      Delete
    2. assalam,

      jikalau surau itu yg di dlm kawasan bilik gerakan BN mcmane tu tuan?

      Delete
    3. tak perlu alasan apa utk menegakkan kebanaran..salah tatap salah!!

      Delete
  4. Cuba periksa enakmen MAIS/JAIS apakah boleh dijadikan markas politik dalam kawasan surau/masjid???



    -Ahli Kariah Surau Al Rahman-

    ReplyDelete
  5. PUAK UMNOGOK NI CUKUP BANGSAT LAH..CUBA KALAU PR YG BUAT..LAJU JE MAIS/JAIS AMEK TINDAKAN KAW-KAW PUNYA TAPI TANG UMNOGOK HARAM JADAH TOBAT LAHOM LAH NAK BUAT TINDAKAN..SEMUA ILANG TELUR LA..HAPRAK..BANGSAT!!

    ReplyDelete
  6. umno mmg gitu..taun ni dia perguna masjid ngan surau..cuba tgk bape bnyk bn buka pondok panas dpan masjid/surau untuk memesongkn akidah jemaah dari masjid ke pondok bn?

    ReplyDelete
  7. Bagus untuk BN...paling tidak diorang mengimarahkan masjid...cuma jemaah penyokong kuat BN kene lebih faham pengertian perjuangan hidup Islam, tujuan hidup dunia dan akhirat...beza di antara perkara ma'aruf dan munkar...bekalan amalan utk ke akhirat sana, balasan di antara syurga dan neraka...:)

    ReplyDelete
  8. UMNO NGN PERKASA CEMPAKASARI MEMANG KURANG AJAR DAN BIADAP!! KITA TUNGGU PEMBALASAN DIMANA AKAN DITERJEMAHKAN DALAM KERTAS UNDI KELAK!! WOII CEPAT LA BUBAR PARLIMEN WOI..GATAL DA TANGAN NI!! BARUA PUNYA BN!!

    ReplyDelete
  9. UMNO/BN dan Penyokong2nya mmg biadap.....Tak tahu menilai. Maereka bertindak seolah2 orang yang hilang akal dan tak beradab serta cetek nilai agama nya....

    Susah nak tegor orang UMNO/BN yang jahil ni....

    Terkilan ngan orang melayu kita yang mendabik dada sebagai Islam dan Pejuang Melayu...Bodoh cakap tak serupa bikin

    HJ WAN
    KARIAH CEMPAKASARI

    ReplyDelete
  10. kpd sesiapa je pndokong & pnykong.PR!
    Atas apa jua kjahilan Umat Melayu No Otak tu kita kna tekadkn nawaitu utk berdkwah pd mreka!
    t/jwb kita utk mngjak mrka berbuat amal makruf nahi mungkar...
    Dri skarang sblum smboyan PRU ke 13 d tiupkan! Mentelah lgi bilamana nanti PR mnguasai putrJaya. Dakwah kna teruskan....
    ABU tetap ABU....

    ReplyDelete
  11. keza@kera /zack@zackar pencacai tua umporno tukang angkat najisb tak da ka.tak masyuk le 20sen lagu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm bab agama ni aku mmg jahil. sama jahil mcm org jahilliah. klu cite sex aku suka. sbb mak bapak aku kaki sex. apa saja cite berkaitan sex akn aku ulas sampai ke jubur nuar.

      -keza-

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...