Saturday 30 March 2013

SEHARIAN MENGHADIRI KURSUS PENGACARAAN DAN PIDATO ANJURAN PENERANGAN KEADILAN SELANGOR BAKAL MELAHIRKAN PENGACARA YANG MANTAP DAN BERKUALITI!!!!




Menjadi seorang pengacara bukan sahaja bergantung kepada minat semata-mata, ilmu dan kemahiran serta pengalaman adalah penting untuk menjadi seorang pengacara yang profesional. Bertempat di My Hotel hari ini telah berlangsungnya bengkel pengacaraan dan pidato anjuran Penerangan Keadilan Selangor yang mengenengahkan beberapa Fasilitator hebat seperti YB Suhaimi Safiei, Sdr Halimey Abu Bakar dan juga sesorang aktivis yang tidak asing lagi En Khairul Anuar Othman Timbalan Pengarah PKOM.

Kursus sebelah petangnya telah disampaikan oleh En Khairul Anuar Othman amat lah menakjubkan kerana ini adalah yang pertama kali omakkau hadiri sekaligus membangkitkan semangat peserta-peserta dengan pelbagai teknik dan tips-tips yang berkesan dan omakkau akui En Khairul Anuar memang seorang yang berpengalaman untuk membentuk dan melahirkan pengacara yang berkualiti dan profesional.

Di sini omakkau share sedikit tips menjadi pengacara yang baik untuk dikongsikan bersama:- 

a) Pakaian sentiasa kemas (mengikut majlis)
b) Peradapan (berdiri)
c) Bahasa Badan (mimik langkah serta tangan)
d) Keyakinan diri (hilangkan gugup dan gementar)
e) Sebutan (terang dan jelas)

Sebenarnya banyak lagi ilmu-ilmu yang omakkau perolehi sepanjang hari menghadiri bengkel yang berguna ini. Apa-apapun ucapan terima kasih tak terhingga kepada Penerangan Keadilan Selangor sudi menjemput omakkau..lepas ni omakkau da tak gugup lagi untuk mempengerusikan majlis dan mampu mengenalikan majlis-majlis besar dan berprestij...hehehehe..


8 comments:

  1. Tahniah omakkau..selamat maju jaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu fren..

      Delete
    2. patut le smlm sharian xda bahan baru.. menghadiri kursus rupanya.he.he.he.. jenu tunggu dri pgi smpai kemlm...begitupn ducapkn tahniah menimba ilmu yg brguna..selamat maju jaya..tuk OMAKKAU...

      Delete
    3. boringnya tak de citer lain ke..

      -keza-

      Delete
    4. Boring gi lah join kursus tu ngan omakkau lain kali.

      Delete
    5. Tkde crta sex & porno mana tk boring kan keza kan? kan? kan?
      Surf je la blog papa homo pujaan korang & sipencacai umno tuuuu! Tak akn hilang melayu di dunia ni! Harap ranap la umno be end di bumi malaysia slepas PRU ke 13 nanti!
      ABU.... ABU.... ABU....

      Delete
    6. gud job osama!!

      Delete
  2. ILMU PERLU UNTUK MEMANTAPKAN DIRI TAPI COMMITMENT DIRI DAN PERSEDIAAN MENTAL YANG MEMPERKUATKAN KEYAKINAN DIRI ADALAH PALING PERLU UNTUK MEMBENTUK SESEORANG SEBAGAI PENGACARA DAN PEMIDATO YANG TERBAIK....

    APA2 PUNG OMAK KO YANG TERBAEK....

    THE ONE'S

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...