Saturday 20 July 2013

HANYA SETELAH ADUN MATI BARU MASALAH EMPANGAN LOWVIER, KUALA BESUT TIDAK BERFUNGSI SELAMA 2 TAHUN AKAN DIBAIK PULIH SERTA MERTA!!!!



Selepas bertahun-tahun
menunggu, akhirnya kira-kira 2,000 penduduk Kampung Nangka dan kampung-kampung berdekatan telah menerima beberapa berita baik untuk menyelesaikan masalah penanaman padi mereka.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan Putrajaya telah meluluskan projek RM35 juta untuk menaik taraf dan membaiki Empangan  Lowvier yang tidak berfungsi. Masalah ini telah menjejaskan pengeluaran dalam 1,000 ekar tanah padi untuk dua tahun yang lalu.

Beliau mengumumkan peruntukan pada sesi bertemu muka dengan rakyat di Kuala Besut petang ini, empat hari sebelum mengundi dalam pilihan raya kecil DUN N01 Kuala Besut  pada 24 Julai.

"Mereka hanya boleh menanam padi sekali setahun sekarang tetapi akhirnya mereka akan dapat melakukannya dua kali setahun sekali empangan diperbaiki dan dipulihkan. Ini akan meningkatkan pengeluaran padi daripada empat tan metrik setahun kepada di antara lima dan 5.5 tan metrik setahun, "katanya.

Laporan media baru-baru ini berkata, penduduk kampung di Kampung Nangka dan kawasan sekitarnya telah menyalahkan Barisan Nasional (BN) Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman kerana gagal menangani masalah empangan apabila dia adalah seorang jurutera dengan Jabatan Besut Pengairan dan Saliran ketika itu.

Muhyiddin sebelum itu memberitahu penduduk Kuala Besut kerajaan juga telah meluluskan projek RM250 juta tahun depan untuk mendalamkan muara dan membina pemecah ombak untuk mengelakkan pemendapan.

"Kami tidak meminta apa-apa sebagai balasan tetapi kita berharap semua pengundi Kuala Besut muncul sekali lagi untuk melaksanakan hak mereka dalam pilihan raya," kata beliau.

Beliau berharap rakyat Kuala Besut akan memberi sokongan mereka kepada Zaihan seperti yang mereka lakukan bekas penyandang Dr A Rahman Mokhtar yang meninggal dunia pada 26 Jun.

8 comments:

  1. Itulah hikmahnya, UMNO, UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakat-pakat berdoa lepas nih ado pulok dun yg hilang yb..... Berebut2 nak jadi pengganti baru lah rakyat mewah dihujani.

      Delete
  2. Yes.PR buat apa?Tarak apa apa pun.Janji air liur jer.Nak menang sebab nak rembat duit rakyat jer. Thank you omak kau kerana jujur highlightkan apa BN boleh buat untuk kesejahteraan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 tahun lepas sape yg pgng??

      Delete
    2. Anon 08:01; mu nie bengong lah, sapa pegang kuasa dan uruskan kewangan, sebagai pemerintah bn kena jaga rakyat Bukan sebat duit rakyat. Aku dok tau ah mu letak mana otok mu. Payoh org dok ngaji bab agama, bodoooo

      Delete
  3. sokmo doh nate umno ni...parok la main dga puok nih....dulu tokse dok bekki...nok ngundi baru nok bekki....bakpo la ore besut tok pk....dok napok sgt la ko duit tu.....parok2......umno ni bengong supo cih

    ReplyDelete
  4. Walau apa pun,terima kasih BN kerana sudi menyelesaikan masaalah rakyat.Yang faktanyer,tak lama lagi senang lah kita nak tanam padi 2 kali setahun.Hanya yg dengki sahaja akan mengatakan macam macam dgn bantuan BN ini,tapi PR tak mampu buat apa apa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. madah berhelah dan janji manis UMNO/Bn.....atas kertas jer.....kertas undi...hihihihihi

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...