Monday 22 July 2013

RAYUAN KES LIWAT II...NEGARA DIKEJUTKAN DENGAN PEGUAM UMNO MENGETUAI PASUKAN PENDAKWARAYA!!!!


Amat memelikkan sekali mengapa perlu Peguam Negara menyerahkan amanah dan tanggung jawab kepada seorang peguam kanan yang cukup terkenal dengan nama jolokan Peguam UMNO, mengetuai pasukan pendakwaraya dalam kes rayuan Liwat II di Mahkamah Rayuan hari ini.

Apakah para timbalan pendakwaraya termasuk Peguamcara Negara tidak kompeten sebagai pendakwaraya?

Sebelum ini diwar-warkan betapa Dato' Hanafiah Zakaria dari Jabatan Peguam Negara akan mengetuai pihak pendakwaraya dalam kes rayuan ini.

Perlunya Jabatan Peguam Negara memberitahu kepada rakyat tentang keperluan dan justifikasi  melantik dan mengupah peguam luar untuk mengetuai pasukan pendakwara dalam merayuan pembebasan DSAI dalam Liwat II.

Pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini membantah pelantikan peguam kanan, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mengetuai pasukan pendakwaan bagi rayuan kes dakwaan liwat itu.

Prosiding yang sepatutnya berjalan hari ini ditangguhkan ekoran ketua peguam bela, Karpal Singh sedang cuti sakit.

Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Ramli Ali kemudian memberitahu peguam Ramkarpal Singh untuk membangkitkan perkara itu ketika prosiding berlangsung.

Anwar menerusi laman mikro Twitter miliknya menulis "Mahkamah Rayuan: tangguh kerana YB Karpal di HKL. Bantah perlantikan DS Shafee Abdullah yang terlibat menentang saya sejak 98 sebagai Ketua Pendakwa".

Pengurusan kes ditetapkan pada 1 Ogos.

12 comments:

  1. Pasti akan ditolak habis-habisan oleh nuwar kunyit. Kalau baca penghakiman dulu pun, perkara memasukkan lubang belakng berlaku. Makin lama makin Allah akan tunjukkan kebenaran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. makin lama...makin Allah tunjukkan kebenaran yg penyokong dan pemimpin UMNO/BN buta hati dan hanyut dgn fitnah.....jauh dari hidayah Allah...tunggulah laknat Allah nanti.....

      Delete
  2. xhabis2 lg ke kes ni.....babi la umno wei...
    sudah2 lah....siasat enjin jet hilang x lama cmni....apa la bodoh sgt....jgn bg rakyat bnci la wei......apa da bodo sgt.......pppuuuuuiiiiii....bengong....bngang.....umno taik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat ni gemar btul main taik,satu species dgn nuar kot?.....hahaha

      Delete
  3. Apa salahnya peguam umno dilantik.....yg mewakili anu tu peguam dap,peguam pkr dan pengawal pintu pagar mahkamah terdiri dari unit anjing pas...ini baru sesuai di panggil keadilan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau juga anjing bodoh dan berkurap upahan umporno . parti yang dah nak mampus dan haramjadah... bernanah sampai ke usus..

      Delete
    2. PUKIMAK LU HISHAM.BAHASA MACAM MUKA GAMPANG LU.DASAR PENCACAI LUAR NIKAH.LU BETUL BANGSAT HAPRAK PUNYA PENCACAI.

      Delete
    3. Ramai komunis berlagak menulis seperti melayu..sudahla dapig semua...lakonan ko orang sebar fitnah sudah tau.

      Delete
  4. harap nuwar panggil balik Zul Nordin jd peguambela dia. kalau boleh org2 yg pernah jadi peguambela dulu2 yg banyak dah lari sbb sedar perkara mengkunyit memang pernah berlaku.kihkih
    Kali ni panas la tote nuwar. Semoga Allah tunjukkan kebodohan mat2 terlopong macai pr yg selama ni kena kencing idup2.kihkih

    ReplyDelete
  5. 1997- 'Anuwar ibrohim harus bertaubat!
    hahaha!'

    dulu dlm parlimen benggali ni yg dedahkan.sekrg dia bela.tengkuk sudah kena cangkuk.hahah

    ReplyDelete
  6. Buat la kerja lainla umno.bodo mmg bodo.habiskan duit rakyat je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapiq dapiq kena cangkuk hidung...mula nazak...menyamar macam melayu.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...